SÄMPY matkaan ja KaksoisVeli SÄMI jää.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Jo on SÄMPYä rassattu ja raavittu. Nyt pitäisi kaikki viat olla talvea varten korjattu. Siis toivottavasti on. Pidelkäähän peukkuja. Kertoilen myöhemmin mitä kaikkea sitä räpellettiinkään.

Testiajolle kohta. Hakemaan KummiPoika (ei ToivoElmeri) Niinivaaralta kyytiin ja JokiPo peliin. Siinähän sitä jo ehtii nähdä tuleeko lämppäristä nyt kuumempaa. Se on ensimmäinen havainnoitava asia.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Noh Jhuuh! Eli niistä värkkäilyistä.

Se lohkolämppärin asennus sitten onnistui. Laittelin Defan sillä pienellä pistokkeella. Proppu siis irtosi helposti. Purettavasta MettäKoirasta sain vastuselementin. Mutta sen laittopa ei ollutkaan ihan niin vaan tuosta vaan tehty. Lohkon aukkohan on sivuttaiskoneessa eteen päin. Ja siinähän on edessä lehta ja sen takana syyläri.

Ensin yrittelin vaikka mistä suunnista saada sitä istukkaa uppoamaan eli pyrin omin käsin eiku oikotietä onneen. Ja sehän ei onnistu.

No, lehtahan lähti sieltä helposti kävelemään. Ja se jää talveksi kävelemään muualle kuin SÄMPYn keulalle. Mitäpä sillä. Merkkasin sinisellä pienellä nipparilla lehtan piuhan, ettei huku siellä. Ja tietenkin johtoniput oli nipparoitava uudelleen kiinni, koska kaikkihan oli lenkitetty tietenkin lehtaan.

Syyläriäpä ei tarvinnutkaan ottaa kokonaan pois vaan irroteltiin vain ylävesiletku termaripäästä vai mistä se nyt oli. Syylän sai nostettua ylös pois tieltä. Tietysi täytyi ottaa maski pois, mutta sehän nyt ei ole kiinni kuin kahdella säälittävällä ruuvilla.

Sittenpä se istukka jo istuikin kivasti lohkoon. Ei se aivan niin syvälle mene kuin takavetoon, mutta riittävän syvälle kuitenkin.Sitten koeponnistus. Kiehautettiin kaksi kertaa. Tietysti täytettiin hiljalleen ensin, koneen käydessä. Mutta kiehautin tahallani, jotta kaikki ilmataskut saatiin varmasti kuplimaan taivaan tuuliin. Yksi kiehautus ei riitä. Sen huomasin nyt.

NYKII NIIN PERKETISTI, JOTEN LOPETTELEN.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ei se minulla kärsivällisyys riittäisi tuommoisiin hommiin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Näyttipä seuraava vuodatus kadonneen pittiavaruuteen, joten yritetään uudelleen.

Minähän valittelin sitä SÄMPYn jääkaappimaisuutta. No, siihen lienee monta syytä, mutta kyllä siellä järjestelmässä ilmakuplia tai taskuja siis oli aiemmin. Nyt se LehmänHönkäys tuntuisi riittävältä.

Mutta on siinä eräskin puoli. SÄMPYn lämppärin on jaksettava lämmittää ainakin 1/3 enemmän tilaa kuin tavallisessa Sedanissa. Nimittäin takapenkkejä ei ole eikä tule! Ja vieläpä takakontissa, josta on riisttu kaikki muovi ja melkein kaikki bitumi on palkkeihin menevät aukot, joiden kautta lämpöä varmasti hukkaantuu. Ja siis kylmää peltipintaa on siellä takana paljon. Tällaistahan ei olisi jos takapenkit olisivat paikallaan. Niin ja tietenkin myös takaistuimen alla on sitä kylmää peltipintaa.

Eli tehoja tarvitaan. Tehoja saadaan tietenkin käyttämällä puhallinta. Mutta kun se ulvoi kun kiimainen kissa. Katsastuksessakin Setä jo irvisteli sille ulvonnalle. No, hönkimisessä ei ollut isompia vikoja, joten olihan se puhallus hyväksyttävä. Ei sinne mitään desibelirajoja ole määritelty. Saahan sitä SubWuuhveriakin huudattaa vaikka kuinka kovaa. Miksei siis lämppäripuhallintakin.

Eniten minua huolestuttivat omat ja NeitiHauHaun korvat. Ei sitä vinkunaa kyllä olisi viitsinyt kuunnella. Ja tuo SÄMPY kerää muutenkin aivan tarpeeksi katseitseita, joten lisähuomio vihlovalla vinkunalla ei ole tarpeen.

Ja NYKII. Siis jälleen tämä kirjoitusikkuna. On se kummaa ettei tämä suostu toimimaan. Ja sitten minua vielä syytetään liiallisista viestimääristä. Olisinhan tämänkin kaiken voinut kirjoittaa yhteen putkeen yhteen viestiiin. Mutta tätät ei pysty katselemaan. Kursori käy senveerran näkyvissä, ettvälähdys käy. Kun näppäintä ei pain kirjoitettava rivi kursoreineen on alalaidan alapuolella näkymättömissä. Tätä tarkoitan NYKIMISELLLÄ!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Niin tuosta Kärsivällisyydestä, Kärsimättömyydestä ja Kärsimisestä.

Jos aikoo ajella alle 200e SamaraSedanilla niin kärsimystähän se tuotaa, kysyy kärsivällisyyttä ja kärsimättömyys johtaa pelkkään tuhoon.

Kaikkea noita on kokeiltu. Kärsimystä, kun jatkuva tielle jäämisen pelko on Perssiissä. Viittaan Venäjällä kokemiini käyntihäiriöihin. Kärsivällisyyttä, kun kaikkea hemmettiä pitää värkätä ja taas värkätä ja taas värkätä värkkäämästä päästyään. Ja kärsimättömyys tuolla tuottaa todella epämiellyttäviä ajokokemuksia, kuten nyt kaikkilla autoilla minulle.

Eli SÄMPY vaatii leppoisaa, levollista ja rauhallista mieltä. Niin kaikkessa romppaamisessa kuin ajaessakin.

Mutta tätä halusin. Ja otan vastaan mitä tulee. Nämä ovat siis jatkuvia kokemuksia lähes Ilmaisesta Samara Sedanista.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Siispä rassaamaan puhallinta. Kun silloin kesällä putsasin täysin umpeen muurautuneen puhaltimen kanavan, purin tietysti puhaltimen kokonaan pois. Ja sen kasaaminen ei ollutkaan niin yksinkertaista. Siispä siinä tuli hölmöiltyä.

Puhaltimen ropellia katsoessani nyt, huomasin siipien ottavan kiinni ilman sisääntuloaukon suojana oleviin ripoihin. Niistä oli haukkautunut pois jonkin verran muovia. Onneksi siivistö ja laakeri eivät olleet kärsineen. Laitoin puhaltimen päälle ja työnsin akselin päästä siipipyörää sisään päin ja vinkuna loppui. Miten siis saada puhaltimen moottori ja siipipyörä pysymään poissa osumasta ripoihin?

Puhaltimen johdotuksen ja moottoripään suoja on vain pahainen kuppi. Puhaltimen moottorissa on kynsi, jonka merkitystä en ensin keksinyt. Puhallin toimii ilman suojakuppiaankin, mutta sille ei tietenkään ole hyväksi saada kamaa päällensä. Pelkkä ilmanoton ja puhaltimen suojana oleva muovikaukalo ei liene riittävä suoja moottorille.

No, mutta silloin muistin. Laittaessani kesällä puhallinta kasaan eräs metallilipsu lenteli johonkin tai heitin sen pois, koska se oli vaikea saada paikalleen. Ja siitä kiikasti. Tämä peltilipsu on vähän samaa kaliperia tai tyyliä kuin TakaPotkun hanskalokeron saranoiden yhteydessä oleva peltijousi. Se ei ole samanlainen kuin TakaPotkujen lämppäripuhaltimessa tai mittaristokiinnikkeissä.

Etsittiin sitten tuollaisia jousia tai jotakin sopivaa tuohon kissojen ja koirien kanssa Lesnaja Sobakan raadellusta MettäKoirasta. Ei löytynyt. Mutta tällainen jousi on oletava, jos puhaltimen moottorin haluaa saada pysymään oikeassa asennossa kotelossaan. Eli on oltava jousi, jos haluaa toimivan puhaltimen. Joustapa ei sitten löytynyt.

Nytkiiiiiiiiiiiii!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Lämppäripuhaltimen jousi toimii kiinnikkeenä ja keskittimenä. Jousi kuuluisi tulla siis moottorissa olevaan kynteen ja toinen osa tulee johto- ja moottoripäätä suojaavaan kuppii, jossa on jousen toiselle kynnelle kolo. Eli miten tämä sitten ratkaistaan?

Hahaa! Rautalangallapa tietenkin. Moottorin kynnen taitse laitetaan rautalankalenkki. Rautalanka sidotaan kulkemaan suojakupin ja koko ilmanoton sujakanavan muovikotelon ali kiinnittäen rautalangan vapaat päät muovikotelon kiinnitysruuvin alle puristuksiin. Vaikea selvitys, mutta pääasia, että jokin vetää moottori siipipyörineen keulasta katsottuna oikealle. Sama se millä sen saa sieltä kynnestä vedettyä sinne kuljettajan puolelle päin, mutta jotenkin se on saatava. Ja minä värkkäsin moisen rautalangalla. Ja pysyy. Ja puhallin toimii äänettömästi. Ja siinä on TEHOA! Upeaa.

Nyt siis lämpöä saadaan riittämään koko jatkettuun kabiiniin. Kiitos oikein täytetyn jäähdytysjärjestelmän ja remontoidun puhaltimen.

Niin ja lohkolämmitin vielä kaiken lisäksi toimii. Istukka ei vuoda ja kaikki johdotukset on tehty huolella. Vieläpä niin, että nippareita on käytetty pitämään kaikki johdotukset, letkut ja lehtan alalaidassa kulkeneet johtoniput erillään pyörivistä, hankaavista tai kuumista osista. Niin ja lohkolämppärin maadoistusta unohtamatta.

Pikkupistokeen sai muuten kivasti tulemaan maskin läpi ulos lampunpesimen varren reijästä. Käytettiin vain moottorisahan ketjun pyöröviilaa reikää isontamaan. Ei nimittäin ollut sopivia poria.

Eli nyt tuo lämpöpuoli pitäisi oleman kunnossa. Vielä sieltä vespuolesta jostain joku tippa tippuu, mutta ei haitanne. Vanhat letkut tai vähän löysähköt klemmarit. Katsotaan ne vielä kerran. Suuria vuotoja ei kuitenkaan ole vaikka tosiaan kiehauteltiin kunnolla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Niin. Voisihan tässä sanoa, että käsijarru on saatettu toimimaan. Mutta se nyt vain ei ihan niin menekään että vaan laitetaan se. Täysin ruostuneet kierteet ja mutterit eivät tuollaisessa paikassa ole helppoja vastuksia. Tai ovat ne Vastuksia tosiaankin. Ja tilaahan siellä pakoputken alla on aivan rajattomasti :lol:

No, puolen metrin jatkoilla sen kimppuun lopulta pääsi. Olin kyllä laitellut sinne useaan otteeseen irrotusainetta. Ongelmahan oli, että käsijarru olisi vähän pitänytkin, mutta olivatpa vaijerit niin löysällä, että Venäjän teillä ne lenkit lähtivät sieltä rummun sisästä irti niistä käyttövivuista.

Jotenkin sain sen lukitusmutterin sieltä säätökierretangosta irti. Ongelmaksi alkoi vaan muodostua hylsyn riittävyys. Eipä sattunut olemaan 13mm pitkää hylsyä 3/4 karaan. Mutta kerrankin onni oli myötä. Lyhyt hylsy riitti juuri ja juuri kun oikein tikisti. Säätötanko tuli niin pitkälle hylsyn sisään, että se otti karaan ja mutteriin sai ihan pienen kontaktin enää. Mutta onnistui. Arvatkaa vaivauduinko enää laittamaan sitä ruosteista lukitusmutteria siihen. En varmaan. Tuo rustuu pian taas niin jumiin, ettei varmaan liikahada ilman lukittajaakaan.

Niin ja tietenkin sitten sen vuotavan Perssiin kimppuun. Ja perssiitä sitten tervattiin ja kunnolla. Kontin sisäkautta ensin kotelosuojaa lirumaan joka paikkaa missä vaan voitiin kuvitella olevan reikää. Ja ne selvät reiäthän olin jo löytänyt aiemmin. Kotelosujan jämittyä 3 välillä kuivatettua kerrosta kiveniskumassaa. Ja niin, että varmasti meni joka rakoon. Vieläpä ulkopuolelta puskurijämän alta oikeasta takakulmasta löysin mukavan paikan, josta oli saatava kamaa menemään. Ja sitähän laitettiin. Jos nyt ei pidä niin VoiVoi. Enää ei voi auttaa.

NYittelee, joten aloitettava uusi viesti.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Olihan tietysti yksi ihan PIKKUvika. Tankki vuotaa. 10litraa kestää helposti, mutta 15 on jo hiinä ja hiinä. Kokeiltiin. Tankki oli lähes tyhjä. Kaadettiin vajaa kymppi ja menin alle kurkkimaan. Lesnaja Sobaka kaateli kamaa rööriin ja odotettiin mistä alkaa lilliä ulos.

Vuoto ilmeni aina niin, että polttoneste tippui taka-akselia pitkin maahan. Takasilta tuossa on V-palkki siten, että V aukeaa eteenpäin. Takasilta, akselihan se ei voi olla, koska sillan sisällä ei kulje mitään liikkuvaa, on tankin alapuolella ja sen etuosa on hieman kohdakkain tankin takaosan kanssa.

Minä olin olettanut, että tankki vuotaa jostakin ylhäältä, kiinnityspantojen alta. Nehän helposti hankaavat tankkiin heikentymiä. Pantojen alla olevat kumipehmikkeet olivat aivan surkeat. Ne tarkastin kun irrotin tankkia sen verran, että sain putkituksen irti ja tulpattua tankin hitsausten ajaksi. Eli oli mahdollista, että tankki vuotaa ylhäältä.

Tankkihan on koottu kahdesta osasta pistehitsaussaumoilla, jotka muodostavat pantamaisen ulokkeen suunnilleen tankin puoleen väliin vertikaalisesti. Saumahan oli myös mahdollinen vuotokohta.

Kävi kuitenkin ilmi, että tankki oli täysin ruostunut sauman alapuolelta takaa. Eli juuri sieltä, missä kaikki kökkö lillii ja liimaantuu syömään tankkin. Sinne muodostuu niin mukava pyörre, jota eteen aukeava V vielä voimistaa. . Ja siellähän se vuoto alkoi ilmetä. Vajaa 20litraa ja jo vuotoa tuli esiin. Oli otettava tietenkin huomioon, että perä oli ylhäällä. Kamaa siis meni enemmän kuin silloin kun normaali vuoto ilmenee. Eipä muuta kuiin imemään ylimääräistä kamaa taas tankista pois. Ja ainoa mistä sen saa on polttoaineimu- ja paluuputken luukun kautta. Eli imuun letku, taas kerran, ja lutkuttimella tyhjentämään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Mikäs siinä. Imutin niin vähän kuin mahdollista ja ryhdyin hiomaan. Kyllä oli heikko kohta. Pitkällisten hiontojen jälkeen löysin 4 selvää reikää. Ja taas hiomaan. Lesnaja Sobaka tuli siihen tupakoimaan lähietäisyydelle ja yht'äkkiä! Pensa HAISEE!

Imutuslutkutin toimii siis myös lappona. Hieno havainto. Tässä tapauksessa vaan astia tulivi yli. No, ei saatu aikaan pommia tälläkertaa. Mutta hyvä että se vehje toimii siis myös lappona.

Käytiin sitten ostelemassa tankinpaikkuukamaa. Ja hyvää kamaa olikin. Helppoa levittää, tarttui hyvin kiinni ja toimi kaikin puolin moitteettomasti. Laitoin kaksi kerrosta kuten kehotettiin. Ensimmäinen kuivatettiin ja hiottiin kevyesti. Sitten seuraava.

Ohjeessa sanottiin, että voidaan maalailla ja laitella muitakin mömmöjä päälle. No, tinneriä se ei ehkä olisi kestänyt tai mistä niitä tietää. No, minähän ajattelin tietenkin laittaa suojaksi vielä kiveniskumassaa ja kiveniskumassaa ja kiveniskumassaa. Meinasin vielä laittaa alustamassaa, mutta sen nyt kerkiäisi myöhemminkin.

Sitten siivuoltiin työmaata yksi tunti. Oli vielä ehdittävä lukea MestisEnnakot, haettava Ilmo ja Jäähallille. Ehdin hyvin.

Löin sen imetyn 10litraa tankkiin ja olin onnellinen. Ai kun oli kivaa kun tuli hyvin lämpöä kabiiniin, puhallin toimi äänettömästi ja kaikki tuntui pelaavan. Niinivaaralle päästyäni ja autoitettuani KummiPojan nenään löyhähti mukava VenäjänGason aromai. Kurkkaus alle. Ja vuotaa kivasti. Oikein kivasti. Auto oli parkkeerattu ylämäkeen..

Masentavaa. Näinkö sitä taas kävi. Kaikkea ei saa vaikka kuinka yrittää.Ei joko vuotojen paikkaus epäonnistui, en huomannut kaikkeia vuotokohtia siinä paikassa tai sitten vuotoja on muualla ylempänä. Toivottavasti ylhäällä on vuotokohtia, jotka eivät ilmene pikkupolttoainekuormilla. Ikävää jos kaikki on tehtävä uusiksi, koska sitä kiveniskumassaa tuli sinne sotekettua. Ei koskaan kannata näköjään sotkea paikkausten päälle kaikkea mahdollista ennen kuin varmistuu että paikkaus on onnistunut.

Mutta onhan sitä taas tullut väännettyö.

Niin ja asentelin sitten vieltä ilmanotot talviasentoon. Olihan siinä jo hommia parille päivälle. Ja jos teksti on sekavaa, niin tuo Nykiminen on häirinnyt jo ainakin 4 viimeisen kappaleen ajan. Ei vain aina jaksa aloittaa uutta viestiä. Ettei tule tuolle nimen perään niin valtavaa viestimäärää. Voi joku olla kateellinen. Varsinkin kun nämä ovat tätä turhaa lätinää ja HeinäPuuta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Elikä siis. Toivon todellakin, että saisin näillä räpellyksillä tämän SÄMPYn viemään minut talven yli.

Kaikkea kai sitä vielä vastaan tulee, mutta josko noista selvittäisiin. Kunhan tuon tankin vain...

Onkohan se hemmetti muuten mentävä Kuusaalle hakemaan Tankki. Siellähän se kellottaa odottamassa ottajaanasa. Mutta siitä taas saataisiin niin monta uutta uljasta remppaa, että voi kun ei tarvitsisi vaihtaa tuota seulaa vaan saisi sen auttavasti pitämään.

Se on varma, että jos noita letkutuksia, putkituksia ja muuta alkaa vaihtelemaan vaikka sitten ehjään tankkiin, niin sieltä murenee käsiin kaikkea metritolkulla, joten tulee taas pitkä ja kivinen remontti, kuten IIZIn kevyestä jarruputkiremontista taannoin. Tuossahan tuo on vieläkin remontin kourissa. Kun yhden jarruputken vaihto johtaa miltei koko auton maalaamiseeen ja mihin kaikkeen niin Toivokaa hyvät Toverit etten joudu tuon vuotavan tankin kanssa samanlaisen surman syövereihin. :lol:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Siispä siis. En tyytynyt kyynelehtimään ja odottamaan KorjaamoKeijua, jota talvella niin harvoin liikenteessä näkee.

Pudottelin juuri tankin pois alta. Työtä helpotti paljon se, että olin hitsausremontin alkajaisiksi jo vähän tankkia hölläillyt ja kaikki ratkaisevat klemmarit kuten putkituksetkin oli käyty läpi ja uusittu. Mikään ei siis siellä alla ollut toivottomassa jumissa.

Ja helpollahan se sieltä alta pois tulee, tankki nimittäin. Syöttöputken letku irti niin että letkupätkä jää tankkiin kiinni. Paluupuoli irti ja mikä lie paisunta letku myös. Aiemmin tietysti penkin alta on irroitettava imu- ja paluuputken korkki imuputkineen ja polttoainepintaimineen.

Pannat ovat kiinni vain kahdella 13mm mutterilla.

Nyt se kellottaa tuossa pihassa. Lienee seuraavaksi Pesun aika. Pesulle mennään tietenkin runsaa veden kera. Jos tuon tankin meinaa koneistaa, niin polttonestehöyryt sieltä on saatava millilleen pois. Onneksi tankkion litteä siten, että polttoainesyöttöputken letkun voi nostaa pinnan yläpyolelle ja samoin paisunnan alun. Saas nähdä. Isot hiomiset on pakko tehdä. Seisottelee vettä siellä vaikka yön yli.

Yllättävän karstaton oli imusiivilä. Yleensähän ne ovat täynnä sitä kellanvalkeaa möhnää. Aivan kuten vanhat syyläritkin valkeahkoa kattilakiveä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Lesnaja Sobaka
Viestit: 367
Liittynyt: 3.7.2008 19:26
Paikkakunta: Joensuu

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Muistaa sitten, että pensahuurut eivät poistu tankista vedellä lotraamalla, vaikka huuhtoisi sitten Höytiäisen humaus tai muu paisumus. Joko haihduttaa aromivedyt perusteellisesti ilmatilaan (vie kohtalaisesti aikaa kesäkelilläkin), tai operoi kipunatyöt tankki vetehisellä täytettynä.

Jummarsiko han?
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kyli kyli jonkinlaista ymmärrystä on. Huuhdottiin kunnolla ja kyllähän sinne varmaan huuruva jäi.

Nostettiin tankki roikkumaan pihakuusen latvaan Mun... eiku pihapihlajaan tuulettuilemaan. Mihin se näillä keleillä tuulettuu? Ei mihinkään ellei saada kunnon syysahavaa.

Parasta olisi kun joku ohikulkija korjaisi matkaansa koko pommin. No, kunhan huomenna tutkailee. Pääsee edes vähän työstämään käsipelillä kun se pahin kohta ei ole sielä takasillan suojassa.

Vopihan se olla että Venäjän tankkimarkkinat kutsuvat. Näkymisiin jää sellainen suunnitelma.

Mutta oli se tankin poisto helppo operatsijuuni. Kerrankin näin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tankin tuuletuksen kanssa ei olisi mitään ongelmaa jos olisin Kuusaal. Kuten monet muistavat ja etenkin Toveri Markku Eteläisestä Kymenlaaksosta niin minähän käytän tehokkaasti Saunaa PihaRemonttien apupaikkana.

Täällä Kännykkätiellä en viitsi viedä tankkia JälkiLöylyihin. Mutta Markikses olisin sen varmasti tehnyt. Kun on MustaKissa uunissa ja Saunatontuille pantu porttikielto jälkilöylyihin niin sinne vaan oltaisiin tankki viety hautumaan ja löylyyntymään. Seuraava saunojainen olisi ehken ollut vähän katkukas, mutta nuo vanhat ulkosaunat hengittävät tarvittaessa niin hyvin, ettei mitään suurempaa ongelmaa olisi päässyt syntymään. Ja siellähän nuo muutamat kaasut olisivat vain olleet hyvänä lisäpolttoaineena. :lol:

Mutta nytpä keksinkin. Minullahan on hyvä ja tehokas puhallin, jonka saa puhaltamaan kevyttä lämpöä tai ihan vain lämmittämätöntäkin ilmaa. Kenties laittelen sen hönkimään tankkiin yöksi. Pikku lämpö tietysti olisi hivenen vaarallinen, mutta tämä puhallinen ei kipinöi eikä hehku. Se on tehty sisäkäyttöön. Täytynee suunnitella.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin