Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Miten se muuten on? Täällähän on ollut senkin suuntaista tekstiä, että katsastuksessa ei oikein tykättäis noista kompuuttereista. Miten moisen kanssa tulisi menetellä katsastusten suhteen? Ei kai sitä sentään tartte ruveta pois ruuvaamaan?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

no varmaan katsastukseen, kuten myös huoltoon viedessä kannattaa diagnoosipistokkeesta irrottaa vikakoodijohto (samarassa nippu muitakin johtoja), voivat huollossakin olla ihmeissään että mitäs johtoja tonne menee ja huolto-ohjelmaan kun saattaa sisältyä vikakoodien lukukin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Näin se saattaapi olla. Mutta bonjaako huoltomiehet (ne ehkä) tai katsastusmiehet tuon? Päältäkatsoenhan se näyttää lähinnä kellolta. :?:
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Tuskin ne semmosia alkaa kyylään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Enpä minäkään moiseen usko.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

kyllähän se piuha on pakko irrottaa katsastuksessa sieltä diagnostipistokkeesta jos tehdään OBD-mittaus (oliko se 02-mallista alkaen?) Olin mukana katsastuksessa kun kaverin 110:iin tehtiin se mittaus. Ensimmäinen pistoke ei tuonut yhteyttä tietokoneeseen mutta toinen toimi. Katsastusmies selvitti, "että näitä on kahdella järjestelmällä" 8) 5 euroa hinta sillä mittauksella.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Mites, ku 110stä valitettiin että ei lämpene kunnolla, niin mites Samara?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Misha kirjoitti:Mites, ku 110stä valitettiin että ei lämpene kunnolla, niin mites Samara?
??
Eikös täällä ole valiteltu ettei Samara lämpene ja kehuttu 110:ä(sehän muuten ja lämpenee). Vai olenko jotenkin pihalla tilanteesta?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jää nyt nähtäväksi miten ikkunoiden sulattelu tulee jatkossa toimimaan kun nyt tajusin lukea manuaalista miten mikäkin vipu vaikuttaa. Symbolit on vähän epämääräisiä ja vipuja liikaa (verrattuna perinteisiin takavetoihin), jalatkin oli aina jäässä kun en tajunnu sitä vipua mikä ohjaa ilmaa lattialle. Samarassa riittää vielä paljon uutta ihmeteltävää vaikka olisi kuinka lada-asiantuntija olevinaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Lämpäristä/säädöistä

Viesti Kirjoittaja foma »

Mulla kaikki vivut oikeassa (siis niinkuin suunta) asennossa ja kyllä jalat pysyy lämpimänä ja tuulilasi sulaa... Siiten kun on tuulilasi kunnolla auki niin keskimmäiset suuttimet auki niin kyllä äkkiä sisälläkin rupee olemaan aika lämmin ellei kuuma.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jep, nyt sit alkoi paremmin sulattaa etulasia kun sulki päätysuuttimet ja sääteli vähän vipuja. mutta ei mihinkään huippu lämmitystehoihin päästy, taitaa olla vikaa noissa ilmastointihormeissa niinkuin tuolla tenkisissä kysymyksissä olikin puhetta.

21061 Linnulla tossa ajalin ja kyllä on ihan eri teho siinä lämppärissä ja mekanismi on paljon kestävämpi, ihan turhaa sitä ilmaa on jakaa useampaan suuttimeen, takavetoisen kaksi kojelaudan päällä olevaa pyöriteltävää suutinta jakaa ilmaa aivan riittävästi, ne kestää ja on helppo käyttää ajonaikana. Milläs räpläät kojelaudan toisessa päässä olevia ritilöitä, täytyy rakentaa Samaraan joku kaukosäädin :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Kahdella röörillä saa kyllä kabiinin lämpimäksi. Yksinkertainen on kaunista. Ja toimivaa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nyt on ruisku-Samara jo valmis katsastukseen. startin vaihto siis laittoi koneen pyörimään ja Opel Corsan jäähdytinneste lämpöanturin sovittaminen alkuperäisen tilalle auttoi käynnistymättömyyteen, aivan kuten vikakoodi oikein ilmaisikin.

vaihdoimpa talvipyörätkin alle ja testailtiin auton lämpiämisominaisuuksia, hyvin lämpenee, ainakin paremmin kuin toi vanhempi samara, kattoluukusta tippuu sulamisvesiä syliin, mutta kun auto on jatkuvassa käytössä niin luulisi luukun sisäpinnan jäätyvän vähemmän.

startti maksoi motonetissa vajaa 70 euroa säätimineen, corsan anturi on 4 euroa tarvikeliikkeessä. onneksi oli Lada Kerhon magic fingerit avustamassa, ihan kaikki ei osaakaan kauan seisonutta Ladaa käynnistää :oops: :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Se on taitolaji; kauan levänneen Ladan "herättäminen."
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ruisku-samara kävi sitten katsastuksessa, vielä ei ajoon päässyt.

auton katsastus kunnon etukäteen varmistaminen olisi aika työlästä, itse en olisi osannut nähdä etujarruletkuista niiden kulumista, mutta katsastusmies näki sen heti. toisaalta katsastusmies ei sanonut mitään toimimattomasta lasinpesurista joka täytyy kyllä korjata, muuten on ajaminen varsin tylsää.

takajarruvalot ei palanut ja vika vaikuttaisi olevan katkaisijassa, etuvilkku oli pimeenä se olisi kyllä pitänyt tajuta itsekin, kun toiseen suuntaan vilkuttaessa rele naputti paljon nopeammin kuin toiseen, selvä merkki hajonneesta polttimosta.

Jarruletkun vaihtaminen oli tyypilliseen tapaansa riskiä peliä, onnistuin siis räveltämään jarruputkenkin poikki :( onneksi reippaat ladistit auttoivat pelastamaan tilanteen.

pääsin autoa sen verran testailemaankin, vaikka ajokiellossa onkin sain ajoluvan korjaamolle ja tässä tapauksessa korjaamo sijaitsi tampereella. yleisräminältään auto vaikuttaa vähän heikommalta kuin 6 vuotta vanhempi kaasari-samara, mutta kulku on huomattavasti näppärämpää tolla ruiskulla. tiivistettynä voisi todeta että kahdesta eri ikäisestä Samarasta yhdistelemällä saisi yhden hyvän.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin