Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
no varmaan katsastukseen, kuten myös huoltoon viedessä kannattaa diagnoosipistokkeesta irrottaa vikakoodijohto (samarassa nippu muitakin johtoja), voivat huollossakin olla ihmeissään että mitäs johtoja tonne menee ja huolto-ohjelmaan kun saattaa sisältyä vikakoodien lukukin.

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
kyllähän se piuha on pakko irrottaa katsastuksessa sieltä diagnostipistokkeesta jos tehdään OBD-mittaus (oliko se 02-mallista alkaen?) Olin mukana katsastuksessa kun kaverin 110:iin tehtiin se mittaus. Ensimmäinen pistoke ei tuonut yhteyttä tietokoneeseen mutta toinen toimi. Katsastusmies selvitti, "että näitä on kahdella järjestelmällä"
5 euroa hinta sillä mittauksella.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
??Misha kirjoitti:Mites, ku 110stä valitettiin että ei lämpene kunnolla, niin mites Samara?
Eikös täällä ole valiteltu ettei Samara lämpene ja kehuttu 110:ä(sehän muuten ja lämpenee). Vai olenko jotenkin pihalla tilanteesta?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jää nyt nähtäväksi miten ikkunoiden sulattelu tulee jatkossa toimimaan kun nyt tajusin lukea manuaalista miten mikäkin vipu vaikuttaa. Symbolit on vähän epämääräisiä ja vipuja liikaa (verrattuna perinteisiin takavetoihin), jalatkin oli aina jäässä kun en tajunnu sitä vipua mikä ohjaa ilmaa lattialle. Samarassa riittää vielä paljon uutta ihmeteltävää vaikka olisi kuinka lada-asiantuntija olevinaa.

Lämpäristä/säädöistä
Mulla kaikki vivut oikeassa (siis niinkuin suunta) asennossa ja kyllä jalat pysyy lämpimänä ja tuulilasi sulaa... Siiten kun on tuulilasi kunnolla auki niin keskimmäiset suuttimet auki niin kyllä äkkiä sisälläkin rupee olemaan aika lämmin ellei kuuma.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jep, nyt sit alkoi paremmin sulattaa etulasia kun sulki päätysuuttimet ja sääteli vähän vipuja. mutta ei mihinkään huippu lämmitystehoihin päästy, taitaa olla vikaa noissa ilmastointihormeissa niinkuin tuolla tenkisissä kysymyksissä olikin puhetta.
21061 Linnulla tossa ajalin ja kyllä on ihan eri teho siinä lämppärissä ja mekanismi on paljon kestävämpi, ihan turhaa sitä ilmaa on jakaa useampaan suuttimeen, takavetoisen kaksi kojelaudan päällä olevaa pyöriteltävää suutinta jakaa ilmaa aivan riittävästi, ne kestää ja on helppo käyttää ajonaikana. Milläs räpläät kojelaudan toisessa päässä olevia ritilöitä, täytyy rakentaa Samaraan joku kaukosäädin
21061 Linnulla tossa ajalin ja kyllä on ihan eri teho siinä lämppärissä ja mekanismi on paljon kestävämpi, ihan turhaa sitä ilmaa on jakaa useampaan suuttimeen, takavetoisen kaksi kojelaudan päällä olevaa pyöriteltävää suutinta jakaa ilmaa aivan riittävästi, ne kestää ja on helppo käyttää ajonaikana. Milläs räpläät kojelaudan toisessa päässä olevia ritilöitä, täytyy rakentaa Samaraan joku kaukosäädin


- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
nyt on ruisku-Samara jo valmis katsastukseen. startin vaihto siis laittoi koneen pyörimään ja Opel Corsan jäähdytinneste lämpöanturin sovittaminen alkuperäisen tilalle auttoi käynnistymättömyyteen, aivan kuten vikakoodi oikein ilmaisikin.
vaihdoimpa talvipyörätkin alle ja testailtiin auton lämpiämisominaisuuksia, hyvin lämpenee, ainakin paremmin kuin toi vanhempi samara, kattoluukusta tippuu sulamisvesiä syliin, mutta kun auto on jatkuvassa käytössä niin luulisi luukun sisäpinnan jäätyvän vähemmän.
startti maksoi motonetissa vajaa 70 euroa säätimineen, corsan anturi on 4 euroa tarvikeliikkeessä. onneksi oli Lada Kerhon magic fingerit avustamassa, ihan kaikki ei osaakaan kauan seisonutta Ladaa käynnistää

vaihdoimpa talvipyörätkin alle ja testailtiin auton lämpiämisominaisuuksia, hyvin lämpenee, ainakin paremmin kuin toi vanhempi samara, kattoluukusta tippuu sulamisvesiä syliin, mutta kun auto on jatkuvassa käytössä niin luulisi luukun sisäpinnan jäätyvän vähemmän.
startti maksoi motonetissa vajaa 70 euroa säätimineen, corsan anturi on 4 euroa tarvikeliikkeessä. onneksi oli Lada Kerhon magic fingerit avustamassa, ihan kaikki ei osaakaan kauan seisonutta Ladaa käynnistää



- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
ruisku-samara kävi sitten katsastuksessa, vielä ei ajoon päässyt.
auton katsastus kunnon etukäteen varmistaminen olisi aika työlästä, itse en olisi osannut nähdä etujarruletkuista niiden kulumista, mutta katsastusmies näki sen heti. toisaalta katsastusmies ei sanonut mitään toimimattomasta lasinpesurista joka täytyy kyllä korjata, muuten on ajaminen varsin tylsää.
takajarruvalot ei palanut ja vika vaikuttaisi olevan katkaisijassa, etuvilkku oli pimeenä se olisi kyllä pitänyt tajuta itsekin, kun toiseen suuntaan vilkuttaessa rele naputti paljon nopeammin kuin toiseen, selvä merkki hajonneesta polttimosta.
Jarruletkun vaihtaminen oli tyypilliseen tapaansa riskiä peliä, onnistuin siis räveltämään jarruputkenkin poikki
onneksi reippaat ladistit auttoivat pelastamaan tilanteen.
pääsin autoa sen verran testailemaankin, vaikka ajokiellossa onkin sain ajoluvan korjaamolle ja tässä tapauksessa korjaamo sijaitsi tampereella. yleisräminältään auto vaikuttaa vähän heikommalta kuin 6 vuotta vanhempi kaasari-samara, mutta kulku on huomattavasti näppärämpää tolla ruiskulla. tiivistettynä voisi todeta että kahdesta eri ikäisestä Samarasta yhdistelemällä saisi yhden hyvän.
auton katsastus kunnon etukäteen varmistaminen olisi aika työlästä, itse en olisi osannut nähdä etujarruletkuista niiden kulumista, mutta katsastusmies näki sen heti. toisaalta katsastusmies ei sanonut mitään toimimattomasta lasinpesurista joka täytyy kyllä korjata, muuten on ajaminen varsin tylsää.
takajarruvalot ei palanut ja vika vaikuttaisi olevan katkaisijassa, etuvilkku oli pimeenä se olisi kyllä pitänyt tajuta itsekin, kun toiseen suuntaan vilkuttaessa rele naputti paljon nopeammin kuin toiseen, selvä merkki hajonneesta polttimosta.
Jarruletkun vaihtaminen oli tyypilliseen tapaansa riskiä peliä, onnistuin siis räveltämään jarruputkenkin poikki

pääsin autoa sen verran testailemaankin, vaikka ajokiellossa onkin sain ajoluvan korjaamolle ja tässä tapauksessa korjaamo sijaitsi tampereella. yleisräminältään auto vaikuttaa vähän heikommalta kuin 6 vuotta vanhempi kaasari-samara, mutta kulku on huomattavasti näppärämpää tolla ruiskulla. tiivistettynä voisi todeta että kahdesta eri ikäisestä Samarasta yhdistelemällä saisi yhden hyvän.
