
-96 1700i POWER Projekti
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Leimalla saattaa tulla sanomista jos leimamies huomaa ettei perä toimi kuten pitäisi. Joissakin paikoissa on sellaiset jarrudynot jotka pyörittävät pyöriä hieman eri vauhtiin, jolloin hitsilukollinen auto kampeaa ylös rullilta. Tämäkään ei ole mikään suurempi este, sillä leimaaminen on vain kerran vuodessa ja jos siellä kärähtää niin jostain vakiomötti alle siksi aikaa ja taas mennään. Mötin vaihtoon ei kovin kauaa mene kun oppii tekniikan ja pitää pultit ja mutterit liukkaina.
RussianTuner kyseli jossain aikaisemmin minne tämä nykyinen 1700i menee, se menee kaverille käyttöautoksi kunhan saan nappiksen valmiiksi.
Tuohon "uuteen" 1700i koneeseen tulee ihan mukavasti palikkaa, kunhan saan sen ensin leimattua kohtuu vakiokunnossa nappiksen nokalle. Käytännössä kaikki kuluvat osat uusitaan ja sen jälkeen vaihdetaan lada 110 männät, hiottu nokka, otetaan lohkosta siivu, vauhtipyörä onkin jo kohta kevennetty, vähän kaiverretaan kantta ja kanavia, asennetaan megasquirtin ohjaama hayabusan 4-p ruisku, ja muuta pientä.
RussianTuner kyseli jossain aikaisemmin minne tämä nykyinen 1700i menee, se menee kaverille käyttöautoksi kunhan saan nappiksen valmiiksi.
Tuohon "uuteen" 1700i koneeseen tulee ihan mukavasti palikkaa, kunhan saan sen ensin leimattua kohtuu vakiokunnossa nappiksen nokalle. Käytännössä kaikki kuluvat osat uusitaan ja sen jälkeen vaihdetaan lada 110 männät, hiottu nokka, otetaan lohkosta siivu, vauhtipyörä onkin jo kohta kevennetty, vähän kaiverretaan kantta ja kanavia, asennetaan megasquirtin ohjaama hayabusan 4-p ruisku, ja muuta pientä.
destor kirjoitti: Tuohon "uuteen" 1700i koneeseen tulee ihan mukavasti palikkaa, kunhan saan sen ensin leimattua kohtuu vakiokunnossa nappiksen nokalle. Käytännössä kaikki kuluvat osat uusitaan ja sen jälkeen vaihdetaan lada 110 männät, hiottu nokka, otetaan lohkosta siivu, vauhtipyörä onkin jo kohta kevennetty, vähän kaiverretaan kantta ja kanavia, asennetaan megasquirtin ohjaama hayabusan 4-p ruisku, ja muuta pientä.
Toi ruisku homma kuullostaa aika jännältä

Tämä projekti on kuollut ja kuopattu. Tilalle tuli nappiksen ehostus mistä jo puhuinkin, eli laitetaan samanlainen 1700 kone siihen ja viritetään se katsastuksen jälkeen hyvään iskuun. Tällä hetkellä nappiksen keulalla on jo 1700 kone kiinni, pakoputkea ja paria muuta pikkujuttua lukuunottamatta se on ajokunnossa. Huomenna (tai siis tänään myöhemmin) sitä lähdetään vähän koittamaan. Innolla odotan ajelua, sillä jo koneen röpöttävä käyntiääni pakosarjasta kuultuna, sekä korin melko kova tärinä saivat melkoisen innostuksen aikaan. Jäykistetyt tukikumit toi mukavasti rallihenkeä tuohon laitokseen. Tästä rojektista kerrotaan joskus paremmalla ajalla kuvien kanssa lisää.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
isän autoon tuunattiin 1700 kone orkkis 21073-1107010 kaasarilla ilman kummempia tuninkeja ja siinä tuntuu olevan tehoa aivan älyttömästi, ei uskois että niin suuri ero voi olla 1,5 ja 1,7 koneilla.
