Öljyvuoto?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Owdy kirjoitti:Toi koodi on ajoneuvorekisterikeskusksen tiedoista mitkä imutin ennekun ostin ton.
oliskohan se vaikka tyyppihyväksyntä koodi, mutta eiköhän me anneta sen olla ihan rauhassa mitä lieneekää :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

no 16V tuntee myös siitä, että sen venakopan päällä muovikansi, jossa on kaiverrus/teksti 16VALVE. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Owdy

Viesti Kirjoittaja Owdy »

Jos ton kopan tiivisteen vaihtaa, onko siinä muuta kuin pari pulttia auki, kansi veke, uus tiiviste ja koppa kiinni? Koska jos on, niin semmosta työtä ei viitti koprjaamolla teettää vaikka aloittelija olenkin.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

nojoo, ei siinä varmaan paljon muuta ole (tasainen kiristys ja "sopiva" momentti). Mutta muista, että mitään työtä (pientäkään) ei kannata etukäteen "aliarvioida helppona". Kaikissa on mahdollisuus, että "kahden euron suutari tekee kympin vahingon". Nöyrästi kunnioittaen tekemäänsä työtä, hommat pitäisi sujua ainakin kohtuullisesti aloittelijaltakin. :wink: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Kiristyksen kanssa saa olla huolellinen että kiristää riittävästi ja jokapuolelta, muttei kuitenkaan liikaa. Uuden tiivisteen kun laitat niin pyyhi kopan tiivistepinta puhtaaksi, kuten myös moottorin puolella oleva tiivistepinta. Ennen kopan avaamista kannattaa ympäristöä puhdistaa sen verran ettei moottoriin pääse tipahtamaan mitään roskia tms.
Owdy

Viesti Kirjoittaja Owdy »

Täytyy yrittää. Eipä siinä näyttäny olevan kuin kaks pulttia. Ei muuta kuin varaosaliikettä kohti :)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Itse olen sivellyt ton tiivisteen ennen asennusta vaseliinillä (ei palais niin kiinni ja "tiivistämisen parantamiseksi"). Voi olla kyllä turhaa hifistelyä?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Owdy

Viesti Kirjoittaja Owdy »

Tää asia on edelleen hoitamatta. Koskahan sais sen tiivisteen vaihdettua :D Tota vuotoa tulee öljykorkinkin välistä, mikä sinänsä on outoia kun se tuntuu ihan tiukalta.

Kuva
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Jos vuoto on vähäistä, älä tee mitään.
Pieni tihkuminen on ominaisuus.
Nythän puhuttiin etuvedon 8v koneesta...?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Jos tuon kuvan on tarkoitus esittää öljyvuotoa niin kysyjä ei tiedä öljyvuodosta mitään!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Owdy

Viesti Kirjoittaja Owdy »

ladamaster kirjoitti:Jos vuoto on vähäistä, älä tee mitään.
Pieni tihkuminen on ominaisuus.
Nythän puhuttiin etuvedon 8v koneesta...?
On 8v. Toi kuva valehtelee vähän koska pyyhin ton about 100km sitten. Mutta ei sitä ny lorona tuu, hämää vaan kun kone on aina ihan öljyssä, Vai ominaisuus se onkin :D
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Olin paikalla muinoin Pietarissa, kun venttiilisäädön jälkeen laitettiin kansi paikoilleen. Oli uusi tiiviste ja selvästi hommaa tehtiin niin huolellisesti kuin mahdollista.
Kohta vaan jostain alkoi tihkumaan sen verran, että kone oli tuhruinen.

Kansi on päältä kiinni kahdella pultilla. Varmaan kansi elää lämpötilavaihtelujen kanssa ja alkaa vuotamaan?

Minulla on ollut viisi etuveto 8v konetta ja kaikki nämä ja muut näkemäni koneet tuhrustavat.
Owdy

Viesti Kirjoittaja Owdy »

Luulis että tulpat tykkää hyvää kun mahlaa valuu niskaan. :?
KALERVO 1963
Viestit: 318
Liittynyt: 12.6.2004 14:30
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja KALERVO 1963 »

Kun 1999 ostin 110 öljyä vuoti oikein reilusti jostain paikasta ,no takuulla sitä sitten korjattiin loppuhan se iso vuoto mutta kyllä sitä öljyä on jostain vuotanut tähän päivään asti en tiedä mistä vuotaa Nokiallakin ne koitti sitä vuotoa viime talena korjailla ei ollut apua 80 € meni ihan turhaan öljyä vuotoa on edelleen se tosin on niin vähäistä että ei öljyn vaihdon välillä öljyä lisäillä tarvi,mutta pienikin vuoto tahrii paikat.Deltassa ne kyllä ilmoitti että öljy vuodot kuuluu Ladan "ominaisuuksiin" että ei se ole mikään vika. Entinen latuskani 1600 SL 87 malli ei kyllä vuotanut öljyä mistään,mutta se olikin tehty Neuvostoliitossa!!!!
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Mullakin 8 venttiilinen kone. Öljyä on tihkunut kaiken aikaa, luulen että öljy tulee tiivisteen välistä. Tulee niin vähän että ei tahri paikkoja.
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin