Owdy kirjoitti:Toi koodi on ajoneuvorekisterikeskusksen tiedoista mitkä imutin ennekun ostin ton.
oliskohan se vaikka tyyppihyväksyntä koodi, mutta eiköhän me anneta sen olla ihan rauhassa mitä lieneekää
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jos ton kopan tiivisteen vaihtaa, onko siinä muuta kuin pari pulttia auki, kansi veke, uus tiiviste ja koppa kiinni? Koska jos on, niin semmosta työtä ei viitti koprjaamolla teettää vaikka aloittelija olenkin.
nojoo, ei siinä varmaan paljon muuta ole (tasainen kiristys ja "sopiva" momentti). Mutta muista, että mitään työtä (pientäkään) ei kannata etukäteen "aliarvioida helppona". Kaikissa on mahdollisuus, että "kahden euron suutari tekee kympin vahingon". Nöyrästi kunnioittaen tekemäänsä työtä, hommat pitäisi sujua ainakin kohtuullisesti aloittelijaltakin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kiristyksen kanssa saa olla huolellinen että kiristää riittävästi ja jokapuolelta, muttei kuitenkaan liikaa. Uuden tiivisteen kun laitat niin pyyhi kopan tiivistepinta puhtaaksi, kuten myös moottorin puolella oleva tiivistepinta. Ennen kopan avaamista kannattaa ympäristöä puhdistaa sen verran ettei moottoriin pääse tipahtamaan mitään roskia tms.
Itse olen sivellyt ton tiivisteen ennen asennusta vaseliinillä (ei palais niin kiinni ja "tiivistämisen parantamiseksi"). Voi olla kyllä turhaa hifistelyä?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tää asia on edelleen hoitamatta. Koskahan sais sen tiivisteen vaihdettua Tota vuotoa tulee öljykorkinkin välistä, mikä sinänsä on outoia kun se tuntuu ihan tiukalta.
ladamaster kirjoitti:Jos vuoto on vähäistä, älä tee mitään.
Pieni tihkuminen on ominaisuus.
Nythän puhuttiin etuvedon 8v koneesta...?
On 8v. Toi kuva valehtelee vähän koska pyyhin ton about 100km sitten. Mutta ei sitä ny lorona tuu, hämää vaan kun kone on aina ihan öljyssä, Vai ominaisuus se onkin
Olin paikalla muinoin Pietarissa, kun venttiilisäädön jälkeen laitettiin kansi paikoilleen. Oli uusi tiiviste ja selvästi hommaa tehtiin niin huolellisesti kuin mahdollista.
Kohta vaan jostain alkoi tihkumaan sen verran, että kone oli tuhruinen.
Kansi on päältä kiinni kahdella pultilla. Varmaan kansi elää lämpötilavaihtelujen kanssa ja alkaa vuotamaan?
Minulla on ollut viisi etuveto 8v konetta ja kaikki nämä ja muut näkemäni koneet tuhrustavat.
Kun 1999 ostin 110 öljyä vuoti oikein reilusti jostain paikasta ,no takuulla sitä sitten korjattiin loppuhan se iso vuoto mutta kyllä sitä öljyä on jostain vuotanut tähän päivään asti en tiedä mistä vuotaa Nokiallakin ne koitti sitä vuotoa viime talena korjailla ei ollut apua 80 € meni ihan turhaan öljyä vuotoa on edelleen se tosin on niin vähäistä että ei öljyn vaihdon välillä öljyä lisäillä tarvi,mutta pienikin vuoto tahrii paikat.Deltassa ne kyllä ilmoitti että öljy vuodot kuuluu Ladan "ominaisuuksiin" että ei se ole mikään vika. Entinen latuskani 1600 SL 87 malli ei kyllä vuotanut öljyä mistään,mutta se olikin tehty Neuvostoliitossa!!!!