On se vaan kumma miten euroopassa osataan rahastaa varaosien hinnoilla. Otetaan esimerkiksi joku miljoonia tehty shevyn pikkulohko, nokat alkaen 70 taalaa, 130 saat jo valita millaisen haluat ja kisanokat menee jonnekin 200 dollarin tietämille.
Peltisarjat alkaen 120 taalaa, mennen ihan niin pitkälle kun haluaa. Kannttaa ottaa huomioon että tavaraa niissä on sitten tuplamäärä neloskoneisiin verrattuna...
Maamoottoreita, kyllä, mutta ei se rauta silti kallista ole. Euroopassa vaan joudutaan maksamaan siitäkin lystistä.
Viripalikkaa 1600sl:ään
Ja silti jos tuollaisen kasikoneen virittää lähellekkään inhimillisiä tehoja (~80hv/l) niin rahaa palaa moninkertainen määrä jopa tc:n tekoon verrattuna. Pikkulohkosta noin 400hv maksoi noin 40kmk joitain vuosia sitten, enkä usko hintojen ainakaan laskeneen. Ja helposti palaa yli tuplasti tuo kun ruvetaan oikeaa voimaa hakemaan.
Vaikka yksittäiset osat onkin halpoja, niin menee noihinkin rahaa. Esimerkiksi jos männät vaihdat, niin menee koko alakerta tasapainotukseen. Myöskään jos yhtään noita virittää, niin vakio-osien kesto tulee lähes heti vastaan, eli kaikki uusiksi. Kiertokanget, kannet, männät, nokka, seuraajat, jne, jne. Myöskään lohkoja tai kansia ei voi höylätä juurikaan, joten nuo männät ainoa keino muokata puristuksia...
Lueskeleppa vaikka OD:ta hieman noin alkuun.
Vaikka yksittäiset osat onkin halpoja, niin menee noihinkin rahaa. Esimerkiksi jos männät vaihdat, niin menee koko alakerta tasapainotukseen. Myöskään jos yhtään noita virittää, niin vakio-osien kesto tulee lähes heti vastaan, eli kaikki uusiksi. Kiertokanget, kannet, männät, nokka, seuraajat, jne, jne. Myöskään lohkoja tai kansia ei voi höylätä juurikaan, joten nuo männät ainoa keino muokata puristuksia...
Lueskeleppa vaikka OD:ta hieman noin alkuun.
Vauhdin tae - alamäki
No en mä usko että TC tuottaa 400 hv paljon alle 40 t mk:nStefa kirjoitti:Ja silti jos tuollaisen kasikoneen virittää lähellekkään inhimillisiä tehoja (~80hv/l) niin rahaa palaa moninkertainen määrä jopa tc:n tekoon verrattuna.
Lueskeleppa vaikka OD:ta hieman noin alkuun.

Olet kyllä oikeassa, osia menee paljon ja peruskoneet on kuitenkin jostain 40-luvulta rakenteeltaan. Se ei silti selitä miksi sama määrä rautaa maksaa kolminkertaisesti, kun se tehdään johonkin muunmaalaiseen koneeseen sopivaksi. Selitykseksi voisi kelvata esim. se, että miksi niitä halvemmalla myymään kun ihmiset on kuiteskin valmiita maksamaan. Näinhän se on autoveronkin kanssa.
od:lla tutummin nimimerkillä spad.
- ladaraider
- Viestit: 100
- Liittynyt: 15.1.2004 11:44
- Paikkakunta: Kitee
Re: Viripalikkaa 1600sl:ään
Eipä ole samat, jokkisaladassa oli nämä. Imu- ja pakosarja ovat samaa jöötiä. Paketti on muuten jo myyty..lada 1300s kirjoitti:Onko nämä kaasarit imusarja ja pakosarja samat mitkä on galleriassa sinun Sprint Ladassa kiinni? Myytkö erikseen kaasareita tai p-sarjaa?ladaraider kirjoitti:Iltoja, minulla olisi myytävänä ladaan peltisarja+käypä loppupää+imusarja jossa kiinni hyväkuntoiset 40mm dellorton vaakatuplat. Koko paketin voisin myydä 350 eurolla. Kuvia voin käydä räpsimässä jos kiinnostusta löytyy.tornilada kirjoitti:Ootteko mistäpäin haalineet palikkaa ladoihinne kun tuntuu olevan aikas kiven alla kun oon vähän koittanu kattella pientä piristystä tohon omaani. Esim.pellisarjaa, tuplia, imusarjaa, nokkaa ja kantta...