Viripalikkaa 1600sl:ään

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

On se vaan kumma miten euroopassa osataan rahastaa varaosien hinnoilla. Otetaan esimerkiksi joku miljoonia tehty shevyn pikkulohko, nokat alkaen 70 taalaa, 130 saat jo valita millaisen haluat ja kisanokat menee jonnekin 200 dollarin tietämille.

Peltisarjat alkaen 120 taalaa, mennen ihan niin pitkälle kun haluaa. Kannttaa ottaa huomioon että tavaraa niissä on sitten tuplamäärä neloskoneisiin verrattuna...

Maamoottoreita, kyllä, mutta ei se rauta silti kallista ole. Euroopassa vaan joudutaan maksamaan siitäkin lystistä.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ja silti jos tuollaisen kasikoneen virittää lähellekkään inhimillisiä tehoja (~80hv/l) niin rahaa palaa moninkertainen määrä jopa tc:n tekoon verrattuna. Pikkulohkosta noin 400hv maksoi noin 40kmk joitain vuosia sitten, enkä usko hintojen ainakaan laskeneen. Ja helposti palaa yli tuplasti tuo kun ruvetaan oikeaa voimaa hakemaan.

Vaikka yksittäiset osat onkin halpoja, niin menee noihinkin rahaa. Esimerkiksi jos männät vaihdat, niin menee koko alakerta tasapainotukseen. Myöskään jos yhtään noita virittää, niin vakio-osien kesto tulee lähes heti vastaan, eli kaikki uusiksi. Kiertokanget, kannet, männät, nokka, seuraajat, jne, jne. Myöskään lohkoja tai kansia ei voi höylätä juurikaan, joten nuo männät ainoa keino muokata puristuksia...

Lueskeleppa vaikka OD:ta hieman noin alkuun.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Stefa kirjoitti:Ja silti jos tuollaisen kasikoneen virittää lähellekkään inhimillisiä tehoja (~80hv/l) niin rahaa palaa moninkertainen määrä jopa tc:n tekoon verrattuna.

Lueskeleppa vaikka OD:ta hieman noin alkuun.
No en mä usko että TC tuottaa 400 hv paljon alle 40 t mk:n ;)

Olet kyllä oikeassa, osia menee paljon ja peruskoneet on kuitenkin jostain 40-luvulta rakenteeltaan. Se ei silti selitä miksi sama määrä rautaa maksaa kolminkertaisesti, kun se tehdään johonkin muunmaalaiseen koneeseen sopivaksi. Selitykseksi voisi kelvata esim. se, että miksi niitä halvemmalla myymään kun ihmiset on kuiteskin valmiita maksamaan. Näinhän se on autoveronkin kanssa.

od:lla tutummin nimimerkillä spad.
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Re: Viripalikkaa 1600sl:ään

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

lada 1300s kirjoitti:
ladaraider kirjoitti:
tornilada kirjoitti:Ootteko mistäpäin haalineet palikkaa ladoihinne kun tuntuu olevan aikas kiven alla kun oon vähän koittanu kattella pientä piristystä tohon omaani. Esim.pellisarjaa, tuplia, imusarjaa, nokkaa ja kantta...
Iltoja, minulla olisi myytävänä ladaan peltisarja+käypä loppupää+imusarja jossa kiinni hyväkuntoiset 40mm dellorton vaakatuplat. Koko paketin voisin myydä 350 eurolla. Kuvia voin käydä räpsimässä jos kiinnostusta löytyy.
Onko nämä kaasarit imusarja ja pakosarja samat mitkä on galleriassa sinun Sprint Ladassa kiinni? Myytkö erikseen kaasareita tai p-sarjaa?
Eipä ole samat, jokkisaladassa oli nämä. Imu- ja pakosarja ovat samaa jöötiä. Paketti on muuten jo myyty..
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Vastaa Viestiin