Ei pitäisi, koska lämmitettynä pyörii normaalisti sekä auto voi olla muutaman päivän ajamatta ja silti lähtee hyvin käyntiin. En kyllä ole mitannut purkaako akkua.,_,/ukka kirjoitti:ettei vaan auto purkas sitä seistessään?Jaakkima kirjoitti:Taitaa tuo ruutta olla hieman herkempi pakkasille. Muutaman kerran vouas 8 tunnin seisomisen jälkeen, mutta kun pääsi yhden puristuksen yli niin samantien pärähti tulille. Akussa ei pitäisi olla vikaa koska on juolukuussa vaihdettu.
,_,/ukka
Kylmäkäynnistyminen
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Eilen seisoi lata pakkasessa -17, 6 tuntia startti pyöritti laiskasti(liian) käynnistyi kuitenkin helposti. Akku 4 vuotta vanha, kilometrejä 122000, lata 110 hb, siis alkuperäinen akku. Tänään kävin ostamassa uuden akun, kun kuitenkin lata seisoo päivät yleensä metsässä, säällä kuin säällä.Mietin joskus että mikä tekee satakympin kylmäkäynnistyksessä niin kankeaksi, kovin verkkaan pyörii kone...
warre 353w sedan,
noi nyt niitä tunnettuja "esson baarin kahvipöydässä" heitettyjä juttuja, mikä Lada käynnistyy ja mikä ei..
Ei ole mitään muuta selitettävissä olevaa syytä, miksi Lada ei käynnistyisi yli -30 pakkasessa- kuin oma LAISKUUS -luonnollisesti pienemmällä pyöritysvoimalla. No tähän tulee kyllä itsekin syyllistyttyä- ja turha syyttää autoa. Auton käynnistys on teknisesti selitettävissä oleva prosessi ei magicia ja kun kaikki on kunnossa- auton pitää käynnistyä.
Auton saamiseksi kovassa pakkasessa käyntiin täytyy huomioida seuraavat asiat:
- Akun pitää olla kunnolla latauksessa. (lyhyet ajomatkat->ladattava välillä)
- Öljyn pitää olla tarpeeksi vetelää öljypohjassa.
- Kunnossa oleva polttoaine järjestelmä/mahd. bensiinin lisäaine
- Kunnossa oleva sytytysjärjestelmä
- Starttimoottorissaa hiilet ja helat kondiksessa
- Moottorin puristuspaineet (no tämä tietysti etenkin diesel(Ladassa)
Oli muuten tänä aamuna Tartossa -32, Samara hörähti iloisesti käyntiin- tosin lohkosta.

Ei ole mitään muuta selitettävissä olevaa syytä, miksi Lada ei käynnistyisi yli -30 pakkasessa- kuin oma LAISKUUS -luonnollisesti pienemmällä pyöritysvoimalla. No tähän tulee kyllä itsekin syyllistyttyä- ja turha syyttää autoa. Auton käynnistys on teknisesti selitettävissä oleva prosessi ei magicia ja kun kaikki on kunnossa- auton pitää käynnistyä.
Auton saamiseksi kovassa pakkasessa käyntiin täytyy huomioida seuraavat asiat:
- Akun pitää olla kunnolla latauksessa. (lyhyet ajomatkat->ladattava välillä)
- Öljyn pitää olla tarpeeksi vetelää öljypohjassa.
- Kunnossa oleva polttoaine järjestelmä/mahd. bensiinin lisäaine
- Kunnossa oleva sytytysjärjestelmä
- Starttimoottorissaa hiilet ja helat kondiksessa
- Moottorin puristuspaineet (no tämä tietysti etenkin diesel(Ladassa)
Oli muuten tänä aamuna Tartossa -32, Samara hörähti iloisesti käyntiin- tosin lohkosta.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tänään oli -21 ja pyöritti niin vallan vimmatusti, kun oli ollut 2 tuntia piuhan perässä. Sen verta jäykkä tuo mylly näköjään on vaikka on synteettiset öljyt, että ilman lämmitystä akku sippaa nopeaan/samantien.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tänään iltapäivällä oli meillä -26 C. Piti lähteä ajoon ja pyysin vaimoa laittamaan auton piuhaan kun tulee kotiin. Samara on seissyt maanantaista asti. Tulin kotiin töistä potkurilla ja katsoin autoon päin niin huomasin että piuha on autossa kiinni. Hörppäsin siinä kahvit ja lähdin menemään. Kun astuin autoon niin sisälämmitin ei puhaltanutkaan ja auton sisälläkin oli pakkasta yli kahdenkymmenen. Mikäs nyt? No se, että kun meillä on siinä tolpassa sellainen ajastinkello joka kytkee virran päälle aamulla tarvittaessa. Se vain oli laittanut virran pois ja vaimo ei sitä huomannut. Auto ei siis ollut ollut lämmityksessä ollenkaan... Mutta ei huolta. Samara käynnistyi välittömästi ilman minkäänlaisia ongelmia. Ikkunoissa oli melkoinen raaputtaminen ja olihan se jäykkä aluksi mutta hyvin pääsin reissuni tekemään.
Ennätys on talvelta -86-87. Tuolloin laitoin kolme yötä seisseen 1200:n -37 C pakkasesta käyntiin. Ensin pyöritin kammella ja sitten se lähti ihan hyvin.
Ennätys on talvelta -86-87. Tuolloin laitoin kolme yötä seisseen 1200:n -37 C pakkasesta käyntiin. Ensin pyöritin kammella ja sitten se lähti ihan hyvin.
ABC -Absolutely Boring Compromise
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
meinas tänää tehä tiukkaa huonolla akulla -27c pakkasta ja liian kaukana mistään sähkö rasiasta.. huonosti pyöritti ja tuntu et loppuu virta mut sit räjähti käymään kävi aina jonkun aikaa ja sammu mut lopulta rupes käymää.. sit ajo oli et vaihteet ei mee millään päälle ja jousto ku ilman jousia ja jarru ku kivi.. ja ratti jäykkä ku mikä mut muuten täydet 10 ja lämmintä tuli ja nörjisty ku lämpes.. kaverin fiesta ei lähteny käymää mut ladapa läks..!!
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
-
- Viestit: 2026
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
kylymää on
Tunnustan!Jo viikon ajan lämppäri päällä!Muija alkoi käyttämään Atsteekkia 31 km työmatkalla ja..starttasi akun selälleen,pakkasta vain 25..,latailin,starttasin..ei mitään..,latailin,nuuskin kaasarin kurkun,pumppasin käsivivusta,haisi hyvin,avasin jakajan kopan,syynäsin,raavin pyörijän nokkaa,panin kupin paikalleen,huom!varovasti,tulpanjohdot oli kuin keittämätöntä makaroonia,painelin ja pyöräytin iisisti lokosissaan,muistin olevani pakana Atsteekkijumalan edessä-siis sieltä ei apuja-mutta sain käyntiin!
KUN ei oo tallitilaa,aikaa ja taidotkin vähän niin ja näin,niin eikun lohkolämppäriä ja akun latausta.No ei kyllä huvitakaan 24-29 pakkaskelillä syventyä varsinkin kun Delta-auton säädöt on alla.
Ennen vanhaan -siis musikan nuoruudessa- päätettin tämmöiset jutut näin:Aiheetta enempään - Joen Musikka
KUN ei oo tallitilaa,aikaa ja taidotkin vähän niin ja näin,niin eikun lohkolämppäriä ja akun latausta.No ei kyllä huvitakaan 24-29 pakkaskelillä syventyä varsinkin kun Delta-auton säädöt on alla.
Ennen vanhaan -siis musikan nuoruudessa- päätettin tämmöiset jutut näin:Aiheetta enempään - Joen Musikka
2112,-04,hopea
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!