Kylmäkäynnistyminen

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

,_,/ukka kirjoitti:
Jaakkima kirjoitti:Taitaa tuo ruutta olla hieman herkempi pakkasille. Muutaman kerran vouas 8 tunnin seisomisen jälkeen, mutta kun pääsi yhden puristuksen yli niin samantien pärähti tulille. Akussa ei pitäisi olla vikaa koska on juolukuussa vaihdettu.
ettei vaan auto purkas sitä seistessään?

,_,/ukka
Ei pitäisi, koska lämmitettynä pyörii normaalisti sekä auto voi olla muutaman päivän ajamatta ja silti lähtee hyvin käyntiin. En kyllä ole mitannut purkaako akkua.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

tänään totesin että ford ei ole talviauto..itellä on tällä hetkellä liisinkiajossa kaverilta lainattu ford fiesta,kun lada on meikattavana,ni se mitään lähteny aamulla käyntiin :evil:
jos olis lada ollu ni sehän olis lähteny kuin palmun alta 8)
Avatar
mickey-69
Viestit: 560
Liittynyt: 25.7.2005 13:14
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Mittarissa 24 raatia pakkasta ja Lada laakista tulille, ilman lämmitystä.... :shock:

Ennätys on 18 vuoden takaa, -39 astetta, ja ilman lämmitystä käymään (ei ollu edes lohkolämmitintä)....., autona olikin silloin aito Lada 1200 -73..... Voin kertoa että liikkeelle lähtö oli aavistuksen kankeeta... :lol:
Avatar
110HB
Viestit: 534
Liittynyt: 11.10.2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Aamulla oli -21 ja hyvin tuo hörähti käyntiin ( ei ole lohkoa )
Vaihteisto oli pikkusen jäykkä.
Avatar
Lara-Mies
Viestit: 243
Liittynyt: 9.10.2003 19:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lara-Mies »

Nythän myrkyn lykkäs..Lada seisonu viikon tossa tien vieressä ja kävin koittamassa käynnistystä. Eipähän halunnut lähteä. Ja kohta tartteis lähteä sillä liikenteeseen.... :cry: :cry:
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys..
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Eilen seisoi lata pakkasessa -17, 6 tuntia startti pyöritti laiskasti(liian) käynnistyi kuitenkin helposti. Akku 4 vuotta vanha, kilometrejä 122000, lata 110 hb, siis alkuperäinen akku. Tänään kävin ostamassa uuden akun, kun kuitenkin lata seisoo päivät yleensä metsässä, säällä kuin säällä.Mietin joskus että mikä tekee satakympin kylmäkäynnistyksessä niin kankeaksi, kovin verkkaan pyörii kone...
warre 353w sedan,
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

no mitäs,mullakin paras toissa talvena,oli 9 vuotta vanha akku ja 25 asteen pakkasessa startti pyöritti n. 3 tahtia 2:ssa sekunnissa ja hörähti käyntiin,ilman lämmitystä 8)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

noi nyt niitä tunnettuja "esson baarin kahvipöydässä" heitettyjä juttuja, mikä Lada käynnistyy ja mikä ei.. :wink:

Ei ole mitään muuta selitettävissä olevaa syytä, miksi Lada ei käynnistyisi yli -30 pakkasessa- kuin oma LAISKUUS -luonnollisesti pienemmällä pyöritysvoimalla. No tähän tulee kyllä itsekin syyllistyttyä- ja turha syyttää autoa. Auton käynnistys on teknisesti selitettävissä oleva prosessi ei magicia ja kun kaikki on kunnossa- auton pitää käynnistyä.

Auton saamiseksi kovassa pakkasessa käyntiin täytyy huomioida seuraavat asiat:

- Akun pitää olla kunnolla latauksessa. (lyhyet ajomatkat->ladattava välillä)
- Öljyn pitää olla tarpeeksi vetelää öljypohjassa.
- Kunnossa oleva polttoaine järjestelmä/mahd. bensiinin lisäaine
- Kunnossa oleva sytytysjärjestelmä
- Starttimoottorissaa hiilet ja helat kondiksessa
- Moottorin puristuspaineet (no tämä tietysti etenkin diesel(Ladassa)

Oli muuten tänä aamuna Tartossa -32, Samara hörähti iloisesti käyntiin- tosin lohkosta. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tänään oli -21 ja pyöritti niin vallan vimmatusti, kun oli ollut 2 tuntia piuhan perässä. Sen verta jäykkä tuo mylly näköjään on vaikka on synteettiset öljyt, että ilman lämmitystä akku sippaa nopeaan/samantien.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Joni
Viestit: 115
Liittynyt: 22.5.2004 17:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Joni »

Huomenna pitäisi lähteä lomille ja ollu sen kaksi viikko jäissä. jänskättää vähä...
Audi 100 2.8 V6 -92... :O
Staalo

Viesti Kirjoittaja Staalo »

1200 L ollut vuodesta 1987, suurimman osan ajasta Sallassa. Pakkasta 40 - 50 astetta useamman kerran ja käyntiin on lähtenyt, jos vain ei ole viikkotolkulla seisonut. Mutta totta kai roikasta, mitäs sitä autoakaan turhaan kiusaamaan.
Avatar
Toveri
Viestit: 249
Liittynyt: 12.10.2003 22:44
Paikkakunta: Oravikoski

Viesti Kirjoittaja Toveri »

Tänään iltapäivällä oli meillä -26 C. Piti lähteä ajoon ja pyysin vaimoa laittamaan auton piuhaan kun tulee kotiin. Samara on seissyt maanantaista asti. Tulin kotiin töistä potkurilla ja katsoin autoon päin niin huomasin että piuha on autossa kiinni. Hörppäsin siinä kahvit ja lähdin menemään. Kun astuin autoon niin sisälämmitin ei puhaltanutkaan ja auton sisälläkin oli pakkasta yli kahdenkymmenen. Mikäs nyt? No se, että kun meillä on siinä tolpassa sellainen ajastinkello joka kytkee virran päälle aamulla tarvittaessa. Se vain oli laittanut virran pois ja vaimo ei sitä huomannut. Auto ei siis ollut ollut lämmityksessä ollenkaan... Mutta ei huolta. Samara käynnistyi välittömästi ilman minkäänlaisia ongelmia. Ikkunoissa oli melkoinen raaputtaminen ja olihan se jäykkä aluksi mutta hyvin pääsin reissuni tekemään.
Ennätys on talvelta -86-87. Tuolloin laitoin kolme yötä seisseen 1200:n -37 C pakkasesta käyntiin. Ensin pyöritin kammella ja sitten se lähti ihan hyvin.
ABC -Absolutely Boring Compromise
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

meinas tänää tehä tiukkaa huonolla akulla -27c pakkasta ja liian kaukana mistään sähkö rasiasta.. huonosti pyöritti ja tuntu et loppuu virta mut sit räjähti käymään kävi aina jonkun aikaa ja sammu mut lopulta rupes käymää.. sit ajo oli et vaihteet ei mee millään päälle ja jousto ku ilman jousia ja jarru ku kivi.. ja ratti jäykkä ku mikä mut muuten täydet 10 ja lämmintä tuli ja nörjisty ku lämpes.. kaverin fiesta ei lähteny käymää mut ladapa läks..!!
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Joen musikka
Viestit: 2026
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

kylymää on

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Tunnustan!Jo viikon ajan lämppäri päällä!Muija alkoi käyttämään Atsteekkia 31 km työmatkalla ja..starttasi akun selälleen,pakkasta vain 25..,latailin,starttasin..ei mitään..,latailin,nuuskin kaasarin kurkun,pumppasin käsivivusta,haisi hyvin,avasin jakajan kopan,syynäsin,raavin pyörijän nokkaa,panin kupin paikalleen,huom!varovasti,tulpanjohdot oli kuin keittämätöntä makaroonia,painelin ja pyöräytin iisisti lokosissaan,muistin olevani pakana Atsteekkijumalan edessä-siis sieltä ei apuja-mutta sain käyntiin!
KUN ei oo tallitilaa,aikaa ja taidotkin vähän niin ja näin,niin eikun lohkolämppäriä ja akun latausta.No ei kyllä huvitakaan 24-29 pakkaskelillä syventyä varsinkin kun Delta-auton säädöt on alla.
Ennen vanhaan -siis musikan nuoruudessa- päätettin tämmöiset jutut näin:Aiheetta enempään - Joen Musikka
2112,-04,hopea
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Tuossa iltakaheksan aikaan oli 27 pakkasella ja lada seissyt eilisillasta saakka - tulee n. 22 tuntia. Ilman roikka lähti - ei parane kehua joutuu nimittäin seisomaan tullessa ja pakkasessa huomenna n. 12 tuntia keskellä liki ei mitään.
Vastaa Viestiin