Niva ei käynnisty

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Taitaa olla tuo minunkin akku paskana. Akkulaturi ei suostunut vielä ainakaan työntämään oikeastaan yhtään virtaa tuohon. Täytyy antaa tuon vielä lämmetä tuolla ja kattella alkaako se elpymään. Kennoissakin on huolestuttavan vähän vettä :roll:

Pyöritti kyllä taas niin olemattoman laiskasti kun kokeilin. Valotkin himmenee sisällä ja ratio näytti unohtaneen kaikki kanavat yms säädöt vaikkei tuo tuolloin ollut vielä edes irti :?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Nonnis kirjoitti:Kuoli sitten mun orkkisklassikkokin työmaan pihaan. Ei ollut seissyt edes 9 tuntia mutta ei luvannutkaan. Ei ees apuvirralla. Pyöritti kyllä apuvirralla hyvin. Ja apuvirtaa antoi nappis eli siitäkään ei oo kiinni. Ei auttanut starttipilottikaan. Ja kipinä tuli tulpalle. :evil:
Laita hyppy akusta puolan 15+ napaan, niin pitäisi lähteä. Ladoissa tuntuu häviävän jännitteet matkalla ja sen huomaa juuri siitä, että pyörittää, mutta ei lähde, vaikka lämpöisellä kelillä ei mitään ongelmia. Meillä Samarassa "sähköryyppy" ja auttaa todella paljon, kun saa kunnon kipinää (sähköryyppy siis tuo ohitus).
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

tahko kirjoitti: Sitten on tietysti startin hiilet ja voihan siinä olla ankkurivikakin. Kuinkas on sisävalon laita kun starttaat, jos se ei himmene mutta startti junnaa hitaasti, ei ainakaan akun varaustilaa ja ylimenovastuksia maadoituksissa (paluuvirtapiireissä) sitten enää kannata ihmetellä.
Sisävalot eivät ole koskaan toimineetkaan. :? Saisi tuo pakkanen vähän laantua, meinaan näpit jäätyi kun käy tekemässä yhtään mitään autolle.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Lara-Mies
Viestit: 243
Liittynyt: 9.10.2003 19:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lara-Mies »

Ottakaa sekin huomioon että bensan seassa voi olla vähän vettä...Siitä ei ainakaan sähköinen bensapumppu tykkää näillä pakkasilla...Ei lyönyt pumppua päälle ennen kun oli yön lämpöisessä...nyt toimii taas hyvin....
Se parhaiten nauraa kellä on vahvin lääkitys..
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Minulla oli seuraavat viat, jotka äsken juri sain korjattua - en tiedä jäikö muuta mutta kone on nyt käynnissä:

1. Akun maakaapelin kaapelikenkää piti pyöröviilalla puhdistaa sisäpuolelta, hiilisiltoja

2. Sain neuvon että sytytys ajankohta kannattaa tarkastaa. olin itse sitä mieltä että aikaisemmaksi, mutta alan ammatilainen sanoi että jos se olisi aavistuksen verran myöhäisellä niin starttaisi pakkasessa paremmin - pistin korvakuulolta myöhemmäksi.

3. Apuvirtalähteellä auto käyntiin - ja kas kummaa nyt se käy

olisi varmaan lähtenyt tuolla pikastartilla ilman noita aikaisempiakin voimisteluja, mutta miinuskenkä oli selvästi paskaantunut - eikä tehnyt kunnon kontaktia. Tuo sytytys täytyy nyt sitten katsoa uudelleen kun kone on lämmin kohdalleen. Paljoa en sitä pyöräyttänyt - mutta ehkä sellaisen aavistuksen verran eli keskelle sitä aluetta missä lämmin kone kiertää maksimit. Kun korvakuulolta säädän, niin otan lämpimällä koneella tuosta aavistuksen aikaisemmalle niin koneella pääsee mäetkin ylös - mutta vaan niin vähän ettei vielä nakuta.
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Minulle oltiin mitä ilmeisimmin myyty tyhjentynyt akku. Lähti nimittäin apuvirralla käymään, kun sain kunnolliset kaapelit.

:P
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

Eikös akku kuulu ladata ennen käyttöä?
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

RussianTUNER kirjoitti:Eikös akku kuulu ladata ennen käyttöä?
Kysyin sitä, ei ollut kuulemma tarpeellista. Akku oli myös hapotettu ja pitänyt olla "valmis" käyttöön.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

nivailija kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:Eikös akku kuulu ladata ennen käyttöä?
Kysyin sitä, ei ollut kuulemma tarpeellista. Akku oli myös hapotettu ja pitänyt olla "valmis" käyttöön.
Ok. Ei niitä aina kannata uskoa, mä ainakin lataan uudet akut aina.
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

RussianTUNER kirjoitti:
nivailija kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:Eikös akku kuulu ladata ennen käyttöä?
Kysyin sitä, ei ollut kuulemma tarpeellista. Akku oli myös hapotettu ja pitänyt olla "valmis" käyttöön.
Ok. Ei niitä aina kannata uskoa, mä ainakin lataan uudet akut aina.
Näitä ei näköjään kannattanut. Onneksi kuitenkin sain toimimaan auton. :)
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

nivailija kirjoitti:
RussianTUNER kirjoitti:Eikös akku kuulu ladata ennen käyttöä?
Kysyin sitä, ei ollut kuulemma tarpeellista. Akku oli myös hapotettu ja pitänyt olla "valmis" käyttöön.
Tää on vähän semmoinen juttu että,Normaali akulla on noin 6kk varastointi aika siitä kun se on tehtaalla hapotettu.Sen jälkeen VIIMEISTÄÄN,mielummin jo ennen sitä,vaikka 3kk:n kuluttua hapotuksesta,akku pitää ladata uudelleen.Joskus ne akut vaan pääsee seisomaan kaupassa,maahantuojan varastossa,turhan pitkään.Ovat siis tyhjentyneet.Tämä ei suinkaan huononna niitä akkuja,mutta varauksen vaatii.Kannattaa verkkovirta laturilla ladata.Vallankin näissä meidän luxus autoissa toi laturi on vähän nippanappa,että riittääkö sen teho.Vallankin talvella,kun sähköä autossa kuluu.
Kalsium akuilla,jotka ovat kaikin puolin parempia kuin tavalliset,myös varastointiaika on pidempi.Keskimäärin 10kk.Samat toimenpiteet vaatii sekin,jos on roikkunut jossain pitkään myymättä.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Hyvä että Niva lähti. Orkkisklassikko 2105 1500S ei sitten lähde millään. Ei vaikka hinaili edes takasin pitkin Valion pihaa. Kipinä siis tulee ainakin yhelle pytylle ja bensakin haisee yrityksissä joten sitäkin ainakin jossain liikkuu. Hieman lupasi kun startilla eka kerran kokeilin mutta sen jälkeen ei mitään.

Combi lähti Kiitolinjan pihasta sentään hinaamalla käymään, mutta muuten se on kyllä niin kamala ajettava jumivine jarruineen varsinkin liukkaalla että sillä en haluaisi töihin kulkea :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
ladaman87

Viesti Kirjoittaja ladaman87 »

säädä kärjet
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ei auta kärkien säätely kärjettömässä sytytyksessä
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tänään orkkisklassikko jo käynnistyi monta kertaa, muttei pysynyt käynnissä kuin pari sekuntia kerrallaan :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin