Hyviä vinkkejä vailla, nivea probleem
Ihan samaa mietin, mutta toisaalta maastoauton kyseessä ollessa kallistelut ovat aika voimakkaita joten kyllä se pala siellä kovasti liikettä saa. Jos se tosiaan on loiskelevyn alla ja tämä loiskelevy on suht. samanlainen kuin takavedoissa niin uskoisin sen pysyvän öljytilan pohjalla, ketjunkaan väliin se ei kovin helposti voi ajautua. Tietysti varma on aina varmaa.
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Jos pala tukkii öljypumpun imusihdin menee kone särki. Eli en jätä sinne mitään mikä ei sinne kuulu.
Koneen etupää pitää ottaa jokatapauksessa auki koska uudet laahat pitää asentaa.
Jos ei romuja löydy, niin otan koneen irti koska se on luullakseni helpompaa hermoille.
Tarviisko joku rakennettua isorenkaista (ylihintaista) nivaa
Koneen etupää pitää ottaa jokatapauksessa auki koska uudet laahat pitää asentaa.
Jos ei romuja löydy, niin otan koneen irti koska se on luullakseni helpompaa hermoille.
Tarviisko joku rakennettua isorenkaista (ylihintaista) nivaa

Itse jättäisin sen/ne palaset sinne öljypohjalle. Jos ne todellakin on mennyt sinne alas asti. Ennen koneen käynnistystä käsin pyörittelyä, etteivät ole missään väärässä välissä. Sitte käyntiin ja kuuntelua, etteivät hinkkaa mihinkään. Lukemattomia juttuja eri merkkien foorumeilla miten sinne öljypohjalle on tippunut millon mitäkin rojua aiheuttamatta mitään vahinkoa. Mutta jos haluaa varmistua 100%sesti niin ei ku auki vaan 
,_;/ukka

,_;/ukka
Autoton on huoleton
Oolrait sain endoskoopin töistä ja tiirailin sillä koko öljypohjan eikä mitään näkyny.
Rupesin sit epäilemään omia hoksottimiani, että pulahtikohan sinne kuitenkaan mitään.
Onneksi itseluottamus on sen verran kunnossa että tein sellasen raudan jolla pääsee tonkimaan imusihdin alle.
Hemmetinmoisen änkemisen, tunkemisen ja magneettikikkailun jälkeen käteen jäi kolme melko huomattavan kokoista metallipalaa jotka kaikki olivat osia kiinteästä laahasta.
Nämä kolme käikälettä riittävät tukkimaan puolet imusihdin pinta-alasta. Jos teistä tuntuu siltä ettei siitä ole haittaa oman autonne toimintaan jättäkää ne sinne.
Tutustukaa kuitenkin ensin auton öljypumpun- ja paineöljyvoitelun toimintaan ennenkuin teette päätöksenne, se voi olla auton moottorin viimeinen voitelu
Rupesin sit epäilemään omia hoksottimiani, että pulahtikohan sinne kuitenkaan mitään.
Onneksi itseluottamus on sen verran kunnossa että tein sellasen raudan jolla pääsee tonkimaan imusihdin alle.
Hemmetinmoisen änkemisen, tunkemisen ja magneettikikkailun jälkeen käteen jäi kolme melko huomattavan kokoista metallipalaa jotka kaikki olivat osia kiinteästä laahasta.
Nämä kolme käikälettä riittävät tukkimaan puolet imusihdin pinta-alasta. Jos teistä tuntuu siltä ettei siitä ole haittaa oman autonne toimintaan jättäkää ne sinne.
Tutustukaa kuitenkin ensin auton öljypumpun- ja paineöljyvoitelun toimintaan ennenkuin teette päätöksenne, se voi olla auton moottorin viimeinen voitelu

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- ladoilla radalle
- Viestit: 883
- Liittynyt: 12.8.2005 20:20
- Paikkakunta: Joutsa/Heinola
Jep hyvä kun sait homman kuntoon.
Silti kun ajattelee että öljyputki pumpulle on jotain luokkaa 12mm,ni ei sitä sihtiaukkoa noilla osilla olis tukkoon saanut.Ja kun ne sinne öljypohjaan tippuu,ni siä pysyy.Tosiaan pyörittelis ensin huolella konetta ja tarkastais ettei mitään ole ketjun välissä,ni ei kun kovaa ajoo.Ja sit kun kone joskus otetaan ylös,ni rojut pohjasta pois.
Äläkä hae motonetista laahainta.Halpa ja paska.Aito venäläinen vaan.Tai sit jos laitat tarvikkeen,ni kannattaa vaihtaa venäläinen heti kun saa tilalle.
nim.merk. "kokemusta omaava"
Silti kun ajattelee että öljyputki pumpulle on jotain luokkaa 12mm,ni ei sitä sihtiaukkoa noilla osilla olis tukkoon saanut.Ja kun ne sinne öljypohjaan tippuu,ni siä pysyy.Tosiaan pyörittelis ensin huolella konetta ja tarkastais ettei mitään ole ketjun välissä,ni ei kun kovaa ajoo.Ja sit kun kone joskus otetaan ylös,ni rojut pohjasta pois.
Äläkä hae motonetista laahainta.Halpa ja paska.Aito venäläinen vaan.Tai sit jos laitat tarvikkeen,ni kannattaa vaihtaa venäläinen heti kun saa tilalle.
nim.merk. "kokemusta omaava"
Jep, hankkikaa ne hilut jostain muualta kuin Motonetistä. Itse jouduin suurentamaan kiristinkengän kiinnitysreikää (alkujaan ovaalin muotonen!) sekä taivuttelemaan laahaimen korvia noin 45º sisäänpäin, että se sopi sinne. Ei hyvä!LENNY kirjoitti: Äläkä hae motonetista laahainta.Halpa ja paska.Aito venäläinen vaan.Tai sit jos laitat tarvikkeen,ni kannattaa vaihtaa venäläinen heti kun saa tilalle.
nim.merk. "kokemusta omaava"
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
No nuo isommat palat ei siellä haittaa mitään, mutta tässä tapauksessa kun laahain on mennyt palasiksi, niin pienemmät muruset voi haitatakkin, eli yksi ylimääräinen öljyn vaihto tai läpilasku on paikoillaan.ladoilla radalle kirjoitti: ja ei missään nimessä pidä jättää mitää ylimäärästä liikkuvaa osaa öljypohjaan!!!
,_,/ukka
Autoton on huoleton