Hyviä vinkkejä vailla, nivea probleem

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Ihan samaa mietin, mutta toisaalta maastoauton kyseessä ollessa kallistelut ovat aika voimakkaita joten kyllä se pala siellä kovasti liikettä saa. Jos se tosiaan on loiskelevyn alla ja tämä loiskelevy on suht. samanlainen kuin takavedoissa niin uskoisin sen pysyvän öljytilan pohjalla, ketjunkaan väliin se ei kovin helposti voi ajautua. Tietysti varma on aina varmaa.
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

eikös tuossa vaiheessa olis helpoin ottaa koko kone helv*** ni olis tilaa ottaa öljypohja pois eikä taviis purkaa etupäätä atomeiks ja jos kansiki jo irti ni sehä on yks puol tuntii ni se on poijes??? vai?? :?
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Arska tehtaalta

Viesti Kirjoittaja Arska tehtaalta »

Jos pala tukkii öljypumpun imusihdin menee kone särki. Eli en jätä sinne mitään mikä ei sinne kuulu.

Koneen etupää pitää ottaa jokatapauksessa auki koska uudet laahat pitää asentaa.

Jos ei romuja löydy, niin otan koneen irti koska se on luullakseni helpompaa hermoille.

Tarviisko joku rakennettua isorenkaista (ylihintaista) nivaa :lol:
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Öljypumpun sihti on niin suuri ettei tuo pala sitä pysty tukkimaan. Sihti on vieläpä täysin suora, eli siinä ei ole mitään koloa johon tuo edes voisi jäädä kiinni.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Itse jättäisin sen/ne palaset sinne öljypohjalle. Jos ne todellakin on mennyt sinne alas asti. Ennen koneen käynnistystä käsin pyörittelyä, etteivät ole missään väärässä välissä. Sitte käyntiin ja kuuntelua, etteivät hinkkaa mihinkään. Lukemattomia juttuja eri merkkien foorumeilla miten sinne öljypohjalle on tippunut millon mitäkin rojua aiheuttamatta mitään vahinkoa. Mutta jos haluaa varmistua 100%sesti niin ei ku auki vaan :-)

,_;/ukka
Autoton on huoleton
Arska tehtaalta

Viesti Kirjoittaja Arska tehtaalta »

Oolrait sain endoskoopin töistä ja tiirailin sillä koko öljypohjan eikä mitään näkyny.
Rupesin sit epäilemään omia hoksottimiani, että pulahtikohan sinne kuitenkaan mitään.

Onneksi itseluottamus on sen verran kunnossa että tein sellasen raudan jolla pääsee tonkimaan imusihdin alle.
Hemmetinmoisen änkemisen, tunkemisen ja magneettikikkailun jälkeen käteen jäi kolme melko huomattavan kokoista metallipalaa jotka kaikki olivat osia kiinteästä laahasta.

Nämä kolme käikälettä riittävät tukkimaan puolet imusihdin pinta-alasta. Jos teistä tuntuu siltä ettei siitä ole haittaa oman autonne toimintaan jättäkää ne sinne.

Tutustukaa kuitenkin ensin auton öljypumpun- ja paineöljyvoitelun toimintaan ennenkuin teette päätöksenne, se voi olla auton moottorin viimeinen voitelu :lol:
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Hyvä että sait ne noukittua pois.
Kuva
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

juu onnea onnistuneeseen kalastukseen!! :lol: :lol: ja ei missään nimessä pidä jättää mitää ylimäärästä liikkuvaa osaa öljypohjaan!!!
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Jep hyvä kun sait homman kuntoon.
Silti kun ajattelee että öljyputki pumpulle on jotain luokkaa 12mm,ni ei sitä sihtiaukkoa noilla osilla olis tukkoon saanut.Ja kun ne sinne öljypohjaan tippuu,ni siä pysyy.Tosiaan pyörittelis ensin huolella konetta ja tarkastais ettei mitään ole ketjun välissä,ni ei kun kovaa ajoo.Ja sit kun kone joskus otetaan ylös,ni rojut pohjasta pois.

Äläkä hae motonetista laahainta.Halpa ja paska.Aito venäläinen vaan.Tai sit jos laitat tarvikkeen,ni kannattaa vaihtaa venäläinen heti kun saa tilalle.

nim.merk. "kokemusta omaava"
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
miksu
Viestit: 221
Liittynyt: 16.8.2004 16:24
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja miksu »

eikä tuo laahain mikään pakollinen ole. jakoketju rällättä vaan vähän enemmän.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

LENNY kirjoitti: Äläkä hae motonetista laahainta.Halpa ja paska.Aito venäläinen vaan.Tai sit jos laitat tarvikkeen,ni kannattaa vaihtaa venäläinen heti kun saa tilalle.

nim.merk. "kokemusta omaava"
Jep, hankkikaa ne hilut jostain muualta kuin Motonetistä. Itse jouduin suurentamaan kiristinkengän kiinnitysreikää (alkujaan ovaalin muotonen!) sekä taivuttelemaan laahaimen korvia noin 45º sisäänpäin, että se sopi sinne. Ei hyvä!
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Mulla oli muutaman tuhannen jälkeen kulutuspinta ohentunut lähes puolella.Venäläisellä menee sen satatuhatta ainakin..
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kiva kun olis nämä Motonet-osien laatuongelmat tiennyt etukäteen...
Mulla on jotain 10000-15000 ajettu nokkaketjun vaihdon jälkeen, ja nyt taas tuntuu siltä, että ropisee, eikä kiristin taida enää kiristää enempää. :evil:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

ladoilla radalle kirjoitti: ja ei missään nimessä pidä jättää mitää ylimäärästä liikkuvaa osaa öljypohjaan!!!
No nuo isommat palat ei siellä haittaa mitään, mutta tässä tapauksessa kun laahain on mennyt palasiksi, niin pienemmät muruset voi haitatakkin, eli yksi ylimääräinen öljyn vaihto tai läpilasku on paikoillaan.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

miksu kirjoitti:eikä tuo laahain mikään pakollinen ole. jakoketju rällättä vaan vähän enemmän.
Ja kaivaa kivan kolon kanteen!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin