Sivu 2/3

Lähetetty: 29.1.2006 17:27
Kirjoittaja destor
Ihan samaa mietin, mutta toisaalta maastoauton kyseessä ollessa kallistelut ovat aika voimakkaita joten kyllä se pala siellä kovasti liikettä saa. Jos se tosiaan on loiskelevyn alla ja tämä loiskelevy on suht. samanlainen kuin takavedoissa niin uskoisin sen pysyvän öljytilan pohjalla, ketjunkaan väliin se ei kovin helposti voi ajautua. Tietysti varma on aina varmaa.

Lähetetty: 29.1.2006 17:58
Kirjoittaja ladoilla radalle
eikös tuossa vaiheessa olis helpoin ottaa koko kone helv*** ni olis tilaa ottaa öljypohja pois eikä taviis purkaa etupäätä atomeiks ja jos kansiki jo irti ni sehä on yks puol tuntii ni se on poijes??? vai?? :?

Lähetetty: 29.1.2006 19:18
Kirjoittaja Arska tehtaalta
Jos pala tukkii öljypumpun imusihdin menee kone särki. Eli en jätä sinne mitään mikä ei sinne kuulu.

Koneen etupää pitää ottaa jokatapauksessa auki koska uudet laahat pitää asentaa.

Jos ei romuja löydy, niin otan koneen irti koska se on luullakseni helpompaa hermoille.

Tarviisko joku rakennettua isorenkaista (ylihintaista) nivaa :lol:

Lähetetty: 29.1.2006 21:25
Kirjoittaja destor
Öljypumpun sihti on niin suuri ettei tuo pala sitä pysty tukkimaan. Sihti on vieläpä täysin suora, eli siinä ei ole mitään koloa johon tuo edes voisi jäädä kiinni.

Lähetetty: 29.1.2006 21:50
Kirjoittaja ,_,/ukka
Itse jättäisin sen/ne palaset sinne öljypohjalle. Jos ne todellakin on mennyt sinne alas asti. Ennen koneen käynnistystä käsin pyörittelyä, etteivät ole missään väärässä välissä. Sitte käyntiin ja kuuntelua, etteivät hinkkaa mihinkään. Lukemattomia juttuja eri merkkien foorumeilla miten sinne öljypohjalle on tippunut millon mitäkin rojua aiheuttamatta mitään vahinkoa. Mutta jos haluaa varmistua 100%sesti niin ei ku auki vaan :-)

,_;/ukka

Lähetetty: 30.1.2006 21:15
Kirjoittaja Arska tehtaalta
Oolrait sain endoskoopin töistä ja tiirailin sillä koko öljypohjan eikä mitään näkyny.
Rupesin sit epäilemään omia hoksottimiani, että pulahtikohan sinne kuitenkaan mitään.

Onneksi itseluottamus on sen verran kunnossa että tein sellasen raudan jolla pääsee tonkimaan imusihdin alle.
Hemmetinmoisen änkemisen, tunkemisen ja magneettikikkailun jälkeen käteen jäi kolme melko huomattavan kokoista metallipalaa jotka kaikki olivat osia kiinteästä laahasta.

Nämä kolme käikälettä riittävät tukkimaan puolet imusihdin pinta-alasta. Jos teistä tuntuu siltä ettei siitä ole haittaa oman autonne toimintaan jättäkää ne sinne.

Tutustukaa kuitenkin ensin auton öljypumpun- ja paineöljyvoitelun toimintaan ennenkuin teette päätöksenne, se voi olla auton moottorin viimeinen voitelu :lol:

Lähetetty: 30.1.2006 21:47
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Hyvä että sait ne noukittua pois.

Lähetetty: 30.1.2006 21:57
Kirjoittaja ladoilla radalle
juu onnea onnistuneeseen kalastukseen!! :lol: :lol: ja ei missään nimessä pidä jättää mitää ylimäärästä liikkuvaa osaa öljypohjaan!!!

Lähetetty: 31.1.2006 19:18
Kirjoittaja LENNY
Jep hyvä kun sait homman kuntoon.
Silti kun ajattelee että öljyputki pumpulle on jotain luokkaa 12mm,ni ei sitä sihtiaukkoa noilla osilla olis tukkoon saanut.Ja kun ne sinne öljypohjaan tippuu,ni siä pysyy.Tosiaan pyörittelis ensin huolella konetta ja tarkastais ettei mitään ole ketjun välissä,ni ei kun kovaa ajoo.Ja sit kun kone joskus otetaan ylös,ni rojut pohjasta pois.

Äläkä hae motonetista laahainta.Halpa ja paska.Aito venäläinen vaan.Tai sit jos laitat tarvikkeen,ni kannattaa vaihtaa venäläinen heti kun saa tilalle.

nim.merk. "kokemusta omaava"

Lähetetty: 31.1.2006 19:25
Kirjoittaja miksu
eikä tuo laahain mikään pakollinen ole. jakoketju rällättä vaan vähän enemmän.

Lähetetty: 31.1.2006 20:48
Kirjoittaja Jokari
LENNY kirjoitti: Äläkä hae motonetista laahainta.Halpa ja paska.Aito venäläinen vaan.Tai sit jos laitat tarvikkeen,ni kannattaa vaihtaa venäläinen heti kun saa tilalle.

nim.merk. "kokemusta omaava"
Jep, hankkikaa ne hilut jostain muualta kuin Motonetistä. Itse jouduin suurentamaan kiristinkengän kiinnitysreikää (alkujaan ovaalin muotonen!) sekä taivuttelemaan laahaimen korvia noin 45º sisäänpäin, että se sopi sinne. Ei hyvä!

Lähetetty: 31.1.2006 22:24
Kirjoittaja LENNY
Mulla oli muutaman tuhannen jälkeen kulutuspinta ohentunut lähes puolella.Venäläisellä menee sen satatuhatta ainakin..

Lähetetty: 1.2.2006 11:26
Kirjoittaja NesteHukka
Kiva kun olis nämä Motonet-osien laatuongelmat tiennyt etukäteen...
Mulla on jotain 10000-15000 ajettu nokkaketjun vaihdon jälkeen, ja nyt taas tuntuu siltä, että ropisee, eikä kiristin taida enää kiristää enempää. :evil:

Lähetetty: 1.2.2006 12:27
Kirjoittaja ,_,/ukka
ladoilla radalle kirjoitti: ja ei missään nimessä pidä jättää mitää ylimäärästä liikkuvaa osaa öljypohjaan!!!
No nuo isommat palat ei siellä haittaa mitään, mutta tässä tapauksessa kun laahain on mennyt palasiksi, niin pienemmät muruset voi haitatakkin, eli yksi ylimääräinen öljyn vaihto tai läpilasku on paikoillaan.

,_,/ukka

Lähetetty: 1.2.2006 15:30
Kirjoittaja AI
miksu kirjoitti:eikä tuo laahain mikään pakollinen ole. jakoketju rällättä vaan vähän enemmän.
Ja kaivaa kivan kolon kanteen!