Sivu 2/2

Lähetetty: 12.2.2006 22:40
Kirjoittaja samarai
mulla on kanssa noissa pakuissa, että Transit tai sitten ei mitään. Henkilöautoissa taas Lada. Yhden kerran on ollut "olosuhteiden pakosta" Renault Trafic, oli kyllä 87 mutta sillä ei ollut ajettua satkuakaan. Sanon vaan, että pahempaa pommia en ole koskaan omistanut. Siitä eroon päästyäni aikoinaan vannoin, että itsellä ei tule koskaan olemaan mitään etuvetoista pakua-missä "kaikki on edessä".

Tossa yhdellä tutulla on ollut sekä Transporter että Vito, molemmissa on ollut vetoakselien kanssa vaikeuksia yms. s.tanan kalliita remontteja.

Lähetetty: 12.2.2006 23:28
Kirjoittaja Misha
Vielä kommentteja etuveto vs. takavedosta.

Vaikka takaveto on kiva juttu henkilöautossa, niin mun kokemuksen mukaan takavetopakuissa on ihan hirveän jäykät takajouset jotka tekee ajamisesta kevyellä kuormalla tai tyhjällä aika epämielyttävää ja pomputtavaa. Liukkaalla ne on aivan mahdottomia eikä matalaankaan mäkeen kannata pysähtyä, muuten on pysyvästi jumissa.

Tietysti raskaalla kuormalla on hyvä olla takavetoinen, mutta jos ajat tyhjänä ja kevyttä kuormaa, kannattaa varmaan harkita etuvetoisuutta ihan vakavissaan.

Olisi kiva joskus saada jotain laskelmia pakun omistamisesta. Ovat kohtuullisen halpoja ostaa, niissä on diisseli ja diiselvero on alhainen. Oiskohan joku pikkutransu halvempi omistaa kuin henkilöauto?

Tuskin kuitenkaan jos pidempää matkaa ajaa, iso otsapinta-ala varmasti tekee isoa bensalaskua maantiellä ja moottoritiellä. Vai tekeekö?

Lähetetty: 12.2.2006 23:43
Kirjoittaja samarai
nojoo, eikai niillä loppujen lopuksi hirveätä eroa ole. Itsellä on toi jo vuonna 90 uutena ostettu 2,5D pitkä/puolikorkea ja taitaa kustannukset mennä aika yhteen Samaran (tai jonkun muun ha:n kanssa) Kulutus on ehkä jotain 8-10 litran välillä dieseliä riippuen kuormasta ja tuulen suunnasta. :wink: Onhan toi diesel tähän mennessä ollut vähän edullisempaa kuin bensa. Ton käyttövoimaverouudistuksen myötä se dieselvero muistaakseni vielä laski jonkinverran. 0likohan se tossa alle 100€, täytyy tarkistaa jos löytää sen Aken kuitin, siinähän on samassa myös se ajoneuvovero, mikä on sama kuin ha:ssa.

Ehkä pahin ominaisuus on tossa pieni teho- oliko se 50kW :roll: Se kyllä kulkee ihan kohtuullisesti vauhtiin päästyään mutta ohitukset on tolla tosi työläitä. Uudemmissahan on ihan eri tehot, joten sitäkään ongelmaa ei ole.

Lähetetty: 13.2.2006 9:33
Kirjoittaja Lada-Jussi
vähän OT.... ite pääsin ajamaan 2001 mallin Ducatoa viikonloppuna, joku pieni malli se oli 1,9 TD moottorilla. Auto oli kai etuvetoinen, mutta ajossa ei mitenkään pystynyt ominaisuuksista päättelemään mistä päästä vetää. Uskomattoman vakaata menoa, tosin hirveesti en laina-autolla uskaltanut hurjastella.

Lähetetty: 13.2.2006 21:39
Kirjoittaja Misha
Lada-Jussi kirjoitti:vähän OT.... ite pääsin ajamaan 2001 mallin Ducatoa viikonloppuna, joku pieni malli se oli 1,9 TD moottorilla. Auto oli kai etuvetoinen, mutta ajossa ei mitenkään pystynyt ominaisuuksista päättelemään mistä päästä vetää. Uskomattoman vakaata menoa, tosin hirveesti en laina-autolla uskaltanut hurjastella.
Joo, kyllä noi Ducatot on ihan kelpo pelejä, luotettavuudesta oon vaan kuullu huonoa juttua -ja sekin taitaa olla nimenomaan ammattikäytössä vasta ongelmana.

Lähetetty: 14.2.2006 11:22
Kirjoittaja v.paasio
Tässä vaiheessa esitän kysymyksen tarkoitatko transit pakua vai sitä pirunkeksintö connectia.

Kyllä minulla on tuosta puolivuotta vanhasta transsu pakusta vain hyvää sanottavaa, lähtee valoista nopeasti ja tehot ei lopu kesken.

Kajuutta on tilava, hyvät penkit, isot peilit.

ainoa miinus on että ottaa reilun 11 l/satasella.

Toisin kun se connect van josta ei mitään muuta hyvää löytynyt kuin se ettei sillä tarvinnut ajaa.

Tämä transsu kokemus on vain 25000 ajaneella.

Lähetetty: 24.2.2006 9:40
Kirjoittaja samara88
Jaahas... Ei sitten tullut hankittua Transitia, homma kaatui nimittäin verotuksellisiin asioihin. Sen sijaan dieselauto tuli hankittua ja merkkinä Ford. Nimittäin Focus. Käyn hakemassa auton tänään iltapäivällä ja jätän 110:n vaihtolaaniin. Lähtee kuulemma takaisin kotimaahan. Kuitenkaan merkin vaihtaminen ei sitä estä, etten kävisi seuraamassa foorumia ja kommentoisi tarpeen vaatien.