tuuletus ikkunan lukko

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Latanisti

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

aon kirjoitti:
aon kirjoitti:Nyt on uusi koitos menossa Bisonin Glass-liimalla (UV-reaktiivista, kuutisen euroa maksoi 2ml ruisku). 24h pitää antaa kovettua ennen rasitusta, mutta lasissa on pysynyt kiinni ainakin toistaiseksi, kun pari minuuttia puristin (auringonpaisteessa pitäisi riittää vähempikin).
Nostetaanpa vanhaa aihetta sen verran, että tänään putosi töistä lähtiessä lukko lattialle, kun vedin oven kiinni. Reilun vuoden siis kesti, liimaanpa uudestaan.
Moro!

Varkautelainen automekaanikko suositteli mulle cascon lasiliimaa (2ml ja tais maksaa 4 euroo tokmannilla) kunnon karhennus lukolle ja ikkunalle vaikka raspiroopella tai muulla ja liima kumpaankin osaseen(tämäkin kovettuu uv:ella. Lukko paikallaan jo kohta puol vuotta ja hyvin kestää jokapäiväistä käyttöä..
:D
Mara
Viesti:

Re: tuuletus ikkunan lukko

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ai karhennus.. Mä taas olen kuullut, että jos lasin karhentaa, ei pidä enää mikään liima mutta uskottavahan toi on.
2102 16V ex.
2103 -75
säätänä

Viesti Kirjoittaja säätänä »

voiko ladan kuskin ikkunaan porata m6 mentävää reikää???
kestääkä lasi???
mull irtos tämä peltilätkä mikä oli lasissa jesss venäläisten tapaan liimalla kiinni :?
mitä kannattaisi tehdä?
talvi lähestyy parasta aikaa ja saattaa tullä kylmä sisään :( :(
laaborghin on paras
Mara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ei voi porata. Ei kestä.

Tossa liimauksessa syy siihen, miksi monessa Ladassa näkee mm. ruuvareita, jääraappoja, kyniä ja jopa aidon Moran olen nähnyt ikkunatopparina! :shock:

Jos on hitsivehkeet käytössä, hitsaa toinen peltilisu toiseen niin, että niiden väliin jää lasin mentävä rako. Sitten rako täyteen esim. kuumaliimaa tai jotain Sikaflexiä tai vastaavaa. Annetaan kuivua ja nautitaan. :)
Jos ei hitsikonetta ole, sovelletaan korvaavana toimenpiteenä peltiruuvia.
(Niksihän löytyy myös jostain vanhemmasta LadaPravdasta, eli jäsenyys kannattaa!) :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
Latanisti

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

Mara kirjoitti:Ai karhennus.. Mä taas olen kuullut, että jos lasin karhentaa, ei pidä enää mikään liima mutta uskottavahan toi on.
Karhennus tai ainakin kunnon puhdistus vanhoista liiman jämistä.
Muistakaas myös kaikki välillä kiristää ikkunoitten vaijeritkin ladasta.(on nimittäin aika kenkkumainen vaihtaa uus vaijeri) 8)
Vastaa Viestiin