Sivu 2/3
Lähetetty: 30.6.2006 17:35
Kirjoittaja samarai
mites Jussi, löytyiskö listalta tällaista:
211030 20385660
tyyppikilvessä alhaalla lisäksi maininta:
version 300 130
ja auto on 110 16V -02 - tohon ei taida ton GM Samaran laatikko sopia..päältäpäin ne on kyllä muuten aivan samannäköisiä, lukuunottamatta sitä startin kiinnitystä.

Lähetetty: 30.6.2006 22:46
Kirjoittaja jasu35
Lada-Jussi kirjoitti:oletko ihan varma ettei se ole sit kuitenkin 133 noi voi painettuna olla 3 ja 8 hyvin saman näköisiä jos vielä on likaa tai muuta kilvessä?
Kyllä se 8 mun mielestä on,se kolmonen on tehty ihan erilailla,tiistaina pääset ite vielä tarkistamaan.

Lähetetty: 1.7.2006 10:48
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:mites Jussi, löytyiskö listalta tällaista:
211030 20385660
tyyppikilvessä alhaalla lisäksi maininta:
version 300 130
ja auto on 110 16V -02 - tohon ei taida ton GM Samaran laatikko sopia..päältäpäin ne on kyllä muuten aivan samannäköisiä, lukuunottamatta sitä startin kiinnitystä.

ööö onko samarai tosissaan? toi ensimmäinen numerosarja on ihan hepreaa, ja toisen pitäisi kai olla S00 130 eli kuten Euro-3 110:t yleensä on. Siinä pitäisi olla ihan 110:n loota.
Lähetetty: 2.7.2006 1:51
Kirjoittaja samarai
joo kyllä mä sentään jossain pyrin olemaan tosissanikin

Tollanen numerosarja siinä oli. Täytyy ottaa foto tosta tyyppikilvestä jos siinä olisi jotain ihmeellistä.
Olisi kyllä kiinnostava verrata noita 110:n ja ruiskuSamaran kytkinkoppia irrallaan. Päältäpäin tutkimalla niissä ei ole mielestäni muuta eroa kuin toi startin kiinnitys.
Lähetetty: 2.7.2006 23:46
Kirjoittaja Lada-Jussi
jaahas, nyt taisin hoksata, eli siinä on kai XTA21103020385660 eli 110 sedan 1,5 16v, mallivuosi 2002 ja perässä valmistenumero. mutta kyllä ton version pitäisi olla S00 130
Lähetetty: 3.7.2006 1:12
Kirjoittaja samarai
joo näinhän se oli, tarkemmin katsoen S eikä 3.
Lähetetty: 3.7.2006 13:46
Kirjoittaja jasu35
Eilen sai lada vahan pintaansa sekä uudet kangas matot lattiallensa,vähän niinkuin palkkioksi kun on toiminut hyvin,eli eipä juuri muuta kerrottavaa toistaiseksi ole,kilometrejä tulee ja lada toimii,ainoastaan se bensamittari ei toimi vieläkään mutta vika lienee siellä anturin puolella.

Lähetetty: 5.7.2006 18:57
Kirjoittaja samarai
Lähetetty: 5.7.2006 21:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
Samaran VIN koodia kuvattaessa selvästi vertaillaan RosLadan tehtaalla ja AvtoVAZ tehtaalla valmistuneiden autojen koodeja, eli (muistaakseni) tuo X7D on Sysranin RosLada tehtaan kooodi, kun XTA on Togliatin varsinainen Lada tehdas.
1500 Combin tyyppikilvestä näkee jo tehtaan merkistä että kyse on Izhmash tehtaalla Izhevskissä kootusta autosta. XTK on tehtaan koodi. harmi ettei kilven alalaidan numerot näy.
Lähetetty: 10.7.2006 3:22
Kirjoittaja samarai
mitäs mieltä sä olet Jussi
tästä kaaviosta , jonka mukaan toi XT pitäisi olla käytössä vaan Neuvostoliitossa valmistetuissa autoissa ( XS-XW = USSR) ja Venäjällä valmistetuissa pitäisi olla "X3-X0 = Russia". Jos mä nyt tota oikein yleensä ymmärsin.
Lähetetty: 10.7.2006 10:12
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:mitäs mieltä sä olet Jussi
tästä kaaviosta , jonka mukaan toi XT pitäisi olla käytössä vaan Neuvostoliitossa valmistetuissa autoissa ( XS-XW = USSR) ja Venäjällä valmistetuissa pitäisi olla "X3-X0 = Russia". Jos mä nyt tota oikein yleensä ymmärsin.
pätee noissa edellisissä esimerkeissä siinä mielessä että XT on noissa Neuvostoliiton aikana pystyssä olleissa tehtaissa. XTA = avtovaz, XTK = izh, XTT = UAZ (muistaakseni), kun esim RosLada X7D tuotanto alkoi joskus 1998 eli nykyvenäjän aikana.
Miksiköhän muuten EuroSamara on muistaakseni kans XTA210930T900001 kun siinä on venäläisten maakoodi ja Lada tehtaan tunnus, mutta valmistenumeron 9 kertoo että kyseessä on Uudenkaupungin autotehtaan tuotantolinja.
Lähetetty: 11.7.2006 0:04
Kirjoittaja samarai
Lada-Jussi kirjoitti:
pätee noissa edellisissä esimerkeissä siinä mielessä että XT on noissa Neuvostoliiton aikana pystyssä olleissa tehtaissa. XTA = avtovaz, XTK = izh, XTT = UAZ (muistaakseni), kun esim RosLada X7D tuotanto alkoi joskus 1998 eli nykyvenäjän aikana.
Miksiköhän muuten EuroSamara on muistaakseni kans XTA210930T900001 kun siinä on venäläisten maakoodi ja Lada tehtaan tunnus, mutta valmistenumeron 9 kertoo että kyseessä on Uudenkaupungin autotehtaan tuotantolinja.
joo, noinhan se menee. Vois näin oikeastaan sanoa, että vieläkin saa ajaa oikeastaan CCCP- autolla
onkohan noissa Uudenkaupungin Saabeissa (ja muissa siellä tehdyissä) muuten valmistenumerossa toi "YF-YK " - maantunnus

Sen muistan, että muistan joskus lukeneeni oman 99 Saabin tyyppikilvestä "made in Finland" ja oli siinä toi "Uusikaupunkikin" mainittu jossain.

Lähetetty: 14.7.2006 9:48
Kirjoittaja jasu35
No nii,nyt on napakymppi nähnyt vähän mailmaakin,eli tuli heitettyä tollanen pieni lomareissu,reittinä tallinna-virtsu-pärnu-riga-tallinna,kilometrejä kertyi noin 700 ja ainoa mitä olis kaivannut oli ilmastointi,kyllä 32-33'c lämpötilat alkaa olla jo aika tukalia ajella,lada kyllä toimi moitteetta toisin kuin useat mm.bmw,audi ym. länsiautot mitä tienposkissa näkyi pelti pystyssä kun oli jäähdytysnesteet lentäny ulos.

koska lada toimi nätisti koko reissun on se nyt palkittu uudemman mallin muovi helmoilla sekä virosta ostetulla puu jäljitelmä ratinpäällisellä.

Lähetetty: 24.7.2006 12:38
Kirjoittaja jasu35
No niin,lomareissut meni hienosti ja nyt on jo 2800km takana ostohetkestä.tänään kuitenkin hajosi kuskin ikkunasta vaijerimekanismi.

No siihen kyllä syypää taidan olla ihanitse minä.tuli vissiin hosuttua silloin kun vaihtoi nostimen moottorin,vaijeri oli jotenkin huonosti paikoillaan ja pääsi irtoamaan,rullautui moottorin akselille ja vääntyi piloille,eilen oli myös jarrunestettä päässyt pikkaisen valumaan jostain nestesäiliön alapuolelta mutta tänään ei vuotoa enää näkynyt.

Lähetetty: 24.7.2006 19:51
Kirjoittaja jasu35
Niinkuin sanottu,niin aiheutin tuon hajoamisen itse,mielestäni tässä ladassa ei noi viat kovin pahoja ole siihennähden että tälläkin on jo ikää 7v.Eikä edellinen omistaja ole muuta osannut tehdä kun ajaa.

Kyllähän tällä 800e olis jo toyotankin saanut,mutta entisenä toyota kuskina en jaksa enää niitä ruveta hitsailemaan,mielummin ropailen näitä pikkujuttuja tuolla tekniikka puolella.

Muuten kyllä tykkäsin aikoinaan corollasta,oli ihan kiva peli ajella,tämä vaan sopii mulle paremmin.
