Sivu 2/2

Lähetetty: 30.6.2006 11:41
Kirjoittaja ladamaster
Näin se menee:
- Ensiksi kärkien välyksen säätö ja tarkastus. Mittarilla 55 astetta, +-3. Tai 0,4 mm rakotulkilla. Jos on kärjissä räiskeitä vaihda kondensaattori. Pieni mötikkä johdon kera jakajan alareunassa. Jos kärkipöydässä väljää; osa missä kärjet kiinni. on sekin vaihdettava. Muutama tippa öljyä tyynyyn, joka voitelee akselia. Jos yhtään epäilet kärkien ikää, vaihda uudet; eivät paljoa maksa.
- Ajoituksen tarkastus stroboskoopilla. Kierrosluku 850 on ajoituksen oltava moottorimallin oikeassa kohdassa. Irroita alipaineletku säädön ajaksi. Tyhjäkäyntiä voi joutua säätämään. Ajoitus on siis tarkastettava oikealla kierrosluvulla.
- Ja sitten Ladailua monta tuhatta kilometriä ilman suuria huolia.

Voihan säädöt tehdä korvakuuloltakin, mutta miksei tehdä hommaa oikeisiin säätöihin, mihin Lada on suunniteltu.

Lähetetty: 1.7.2006 9:23
Kirjoittaja Kemppilukko
ladamaster kirjoitti:Näin se menee:
- Ensiksi kärkien välyksen säätö ja tarkastus. Mittarilla 55 astetta, +-3. Tai 0,4 mm rakotulkilla. Jos on kärjissä räiskeitä vaihda kondensaattori. Pieni mötikkä johdon kera jakajan alareunassa. Jos kärkipöydässä väljää; osa missä kärjet kiinni. on sekin vaihdettava. Muutama tippa öljyä tyynyyn, joka voitelee akselia. Jos yhtään epäilet kärkien ikää, vaihda uudet; eivät paljoa maksa.
- Ajoituksen tarkastus stroboskoopilla. Kierrosluku 850 on ajoituksen oltava moottorimallin oikeassa kohdassa. Irroita alipaineletku säädön ajaksi. Tyhjäkäyntiä voi joutua säätämään. Ajoitus on siis tarkastettava oikealla kierrosluvulla.
- Ja sitten Ladailua monta tuhatta kilometriä ilman suuria huolia.

Voihan säädöt tehdä korvakuuloltakin, mutta miksei tehdä hommaa oikeisiin säätöihin, mihin Lada on suunniteltu.
Oikealla kierrosluvulla monesta kohtaa,ennakko siirtymäjousien tarkastamiseksi.Alimmainen,pisinviiva on yläkuolokohta.

Lähetetty: 1.7.2006 23:15
Kirjoittaja ladamaster
Onko edellinen viesti kysymys?
no mutta vastauksen tynkää: muistaakseni/tietääkseni erikokoisissa moottoreissa on käytetty hieman eri ennakkoa. Mikä on määrä, voi tarkistaa vaikka infosta.

Lähetetty: 10.7.2006 21:29
Kirjoittaja veikko_m_
Mullahan on sama ongelma,mut ei auta sytyn säätö mitenkään asiaan....Nokkaketju mun mielestä pitää sitä ääntä kiihdytyksessä :roll: