Kokeilin kytkeä solenoidiventtiileihin alkuperäisen ohjauksen alkuperäiseltä ARF-boxilta -> käynti oli tosi hankalaa ja heikkoa.
Tarkistin että ryyppyläppä aukeaa täysin kun kone on lämmin -> kyllä.
Vaihdoin kohokammion neulaventtiilin -> käynti ei juuri muuttunut.
Vaihoin ARF-boxin -> käynti hieman parani.
Avasin kaasarin kannen useaankin otteeseen ja tarkistin että ryypyn yms. käyttövivut toimivat oikein.
Ruuvailin ja säätelin Samuraita koko viikonlopun.
Lopputulos: käynti jäi vähän epätasaiseksi (kuten ralliautoissa



Tämä varmistui päästömittauksessa lähinmällä huoltoasemalla.
Päästöarvot olivat kaukana sallituista.

Tänään oli Samaralle huoltoaika pienessä kemiläisessä nyrkkipajassa. Tiesivät kyllä mitä tekivät ! Noin puolen tunnin työ ja varaosaveloituksena
mystinen "suut. kärki - 4 euroa"..?? . Yhteensä 39 euroa.



Tyhjäkäynti:
CO: 0
HC: 37
Lambda: 1,02
CO2: 13,50
O2: 2,38
Kierroksilla:
CO: 0,17
HC: 65
CO2: 14,70
O2: 0,67
Älkää kysykö multa mitä se huolto teki, tai mikä ihme toi 4 euron "suut.kärki" on, sitä tarina ei kerro, mutta Lounais-Lapin Lada-miehille voin kyllä suositella Autohuolto Törmälää Kemissä.

t. Tapio