....merkkivalodiodin tulee syttyä ja palaa jatkuvasti, indikoiden kytkettynä olevaa huoltotoimintoa.
No joo, ei se taida huoltotoiminnossa olla.
Jos jokin ohjainlaite saa jännitteet/tarvittavat tiedot, mutta ei lähetä ulos mitään, niin ohjainlaite on viallinen.
Tietysti kynnys alkaa vaihtaa osia hieman arpomalla on korkea, mutta jos vikakoodit ei herjaa ja muut toiminnan edellytykset kunnossa, niin mitä siinä voi muutakaan tehdä.
Kun en tiedä miten tuo on tehty, niin on vain olettamuksia, mutta ilmeisesti lukupää on siinä virtalukon vieressä ja itse ohjainlaite on sitten jossain muussa paikassa.
Jos olettaisi, että lukupää olisi viallinen, niin silloinhan auto ei lähtisi käyntiin ollenkaan, eli vian täytyy olla jossain muualla, esim. itse ohjainlaite.
Se taas häiritsee, että miksi se olisi tuosta starttihommasta ottanut itseensä, tosin väärä virtalukonpohja on saattanut sen rikkoa.
Tilanteeseen taas sopisi se, että jostain puuttuisi edelleen jännite, koska johtoja on vaihdettu ja liitokset ovat olleet oikosulun takia kovilla, jotka taas voivat aiheuttaa maavikojen kaltaisia oireita.
Eli itse varmistuisin siitä, että ajoneston ohjainlaite ja merkkivalo saavat tarvittavat jännitteet ja muut tiedot ja jos kaikki kunnossa, niin uusi ohjainlaite.