jakoketun laahain?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

ralli lada kirjoitti:mulla laahain löyty ö-pohjasta :shock:
oli ihan solmussa ja mutkalla ja paloina.
minkäs lainen homma olisi laittaa uusi tilalle?
Ei paha homma, ei vaadi muuta kuin venttiikopan poiston...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Midi^

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Jokari kirjoitti: Ei paha homma, ei vaadi muuta kuin venttiikopan poiston...
Nyt on pakko heittää että kerroppa miten onnistuu vaan venakopan irti ottamisella?

Mun käsittääkseni se laahain on alapäästä jollain pultilla kiinni ja sen irti saamiseks pitäs ottaa alhaalta se jakopään suojus irti, ja samantien syylari että siellä mahtuis operoimaan..
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Jokari

Midi^ kirjoitti:
Jokari kirjoitti: Ei paha homma, ei vaadi muuta kuin venttiikopan poiston...
Nyt on pakko heittää että kerroppa miten onnistuu vaan venakopan irti ottamisella?

Mun käsittääkseni se laahain on alapäästä jollain pultilla kiinni ja sen irti saamiseks pitäs ottaa alhaalta se jakopään suojus irti, ja samantien syylari että siellä mahtuis operoimaan..
Niin tässä taas menee termit itse kullakin sekaisin, itse puhun alemmasta laahaimesta kiristinkenkänä tai kiristinlaahaimena. Kannen laahaimen pystyy vaihtamaan ottamalla pois venakopan. Alempaa varten pitää tietenkin ottaa pois vähintään syyläri ja jakopään koppa.

Enpä ole ikinä kuullut että tuo alempi laahain olisi hajonnut päreiksi. Jos näin tapahtuisi niin ketju hyppäisi melko nopsaan rattaalta...eikä se lohkoon ruuvattu tatti paljoa pidättäisi ketjua tuollaisessa tilanteessa :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Midi^

Noniin aivan aivan, siellähän on kaksi laahainta. :oops: Kiitos selvennyksestä.

Kattelinkin että on hakannut kivat urat kanteen siitä kohtaa missä pitäis olla se toinen laahain, kun tarkemmin katteli niin eihän siellä ollu ku kiinnityspulttien ympäriltä vähän itse osaa jäljellä.. Ja nyt tietty sähläsin sen alemman palasen öljypohjaan josta varmaan löytyis loputkin. No eikai ne siellä pahemmin haittaa menoa..?

Jäi homma kesken nyt sitten kun tuli pimeä ja hermotkin meni jo. Sadattelinkin tossa ennen valaistumista että mukamas helppo vaihtaa p*rkele. :wink:

Tää on niin tätä.. :lol:
Niva-79
Midi^

Nyt on värinänvaimennin vaihdettu(joutu tosiaan vähän kiinnikkeitä väännellä et sai oikeaan asentoon sen, aika hepposelta vaikutti muutenkin :roll: ) ja laturin hihna kiristetty, loppu ylimääräset metelöinnit. Kyllä nyt kelpaa ajella. 8)
Niva-79
mickey-69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mickey-69 »

Tein taannoin hyvän huomion purkaessani tuota VFTS:n konetta... Ketjunkiristys laahain oli vaihdettu tosi näppärään systeemiin..., sinne oli laitettu varsi jonka päässä oli pieni ketjupyörä...., eipähän ole kitkaa.... :wink:
Jokari

^^ Tuo olis saanut olla jo tehtaalta lähtiessä, niin olispahan ainakin pitkäikäinen...

'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

mickey-69 kirjoitti:Tein taannoin hyvän huomion purkaessani tuota VFTS:n konetta... Ketjunkiristys laahain oli vaihdettu tosi näppärään systeemiin..., sinne oli laitettu varsi jonka päässä oli pieni ketjupyörä...., eipähän ole kitkaa.... :wink:
nyt joku rupee vääntää tollasia koti pajalla ja myy :idea: :idea:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Midi^

Esim Alfoissa(75,90 ym.) on just tommonen kiristin. Miljuuna kertaa parempi.
Niva-79
Vastaa Viestiin