Sivu 2/2
Lähetetty: 16.11.2006 0:31
Kirjoittaja Jokari
Paljonkos toi pömpeli maksaa Teltassa...?
Lähetetty: 16.11.2006 0:36
Kirjoittaja samarai
Jokari kirjoitti:Paljonkos toi pömpeli maksaa Teltassa...?
ff8728:n mukaan 66 euroa (oli tuolla alkupäässä).

Lähetetty: 16.11.2006 1:29
Kirjoittaja Jokari
samarai kirjoitti:Jokari kirjoitti:Paljonkos toi pömpeli maksaa Teltassa...?
ff8728:n mukaan 66 euroa (oli tuolla alkupäässä).

Katos joo
On siinä kyllä katteet kunnossa

Lähetetty: 28.12.2006 20:45
Kirjoittaja pinpate
Olin ajanut 110:llä n. 300 km, kun otin erotinpöntön irti, pesin sen ja taustan lokasuojan yläosassa (kaikki suojaamatta), sitten kahteen kertaan suojaus.
Suosittelen muillekin uuden auton hankkineille, koska maahantuojan suojaus ei näköjään koske tätä koko auton ruostealtteinta paikkaa.
Kuvia hommasta galleriassa, hakusanat: pinpate tai pönttö
Lähetetty: 9.1.2007 22:12
Kirjoittaja larssi21074
Laitappa pinpate vielä sisälokarit niin tulee hyvä. Lokari tekeen iitä suomessa ja ruoste-estoalan firmat myyvät niitä.
Ne suojaavat myös sen pömpelin ja lokasuojien jousien yläpään kolot. Vaimentavat myös muutenkin olematonta alustamelua.
Lähetetty: 10.1.2007 12:15
Kirjoittaja pinpate
Kiitos vinkistä, larssi21074, otetaan harkintaan! Toteutus jäänee kuitenkin lämpimään ja kuivaan vuodenaikaan, koska yritän varmistua piiloon jäävän alueen hyvästä ruostesuojauksesta.
Toisaalta, "poissa silmistä, poissa mielestä"!

Lähetetty: 23.3.2007 6:03
Kirjoittaja ff8728
Vielä en ole tuota huohotinpönttöä laittanut. Asentaja laittoi aiemmin väliaikaisesti venttiilin sinne letkujen väliin. Ajotietokone ei näytä vikakoodia. Herää kysymys, tarviiko lada tuota pönttöö, näkyy kelpaavan katsastukseenkin ilman pönttöä.
Lähetetty: 23.3.2007 18:24
Kirjoittaja pinpate
ff8728 kirjoitti:Herää kysymys, tarviiko lada tuota pönttöö, näkyy kelpaavan katsastukseenkin ilman pönttöä.
Oletan että pönttö on tarpeellinen, siihen viittaa ainakin oheinen venäjästä käännetty teksti. En osaa lontoota, joten en käännöksen tasoa ja oikeellisuutta pysty arvioimaan.
Kielitaitoiset! Suomennos olisi mannaa!
In the system of injection with the feedback adapts the system of catching it is propellant vapors. It consists of the adsorber, established in the motor section, separator, valves and connection hoses. Vapors of fuel from the tank partially are condensed in the separator, condensate merges back into the tank.
Galleriassa on kuva josta jotakin selvinnee.
Lähetetty: 23.3.2007 22:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
ei ole lähisukulaisen autoonkaan vielä uutta pönttöä asennettu, hyvin toimii, mutta on kai sillä joku suojaava tarkoitus kolaritilanteissa tms. Tuo taitaa olla jo varhaisissakin vähäpäästönormeissa vaadittu varuste, joka tulisi siis katsastuksessa olla kunnossa, näin väittäsin minä. Onkohan muuten Euro-3 normi vaatinut tuon pöntön olevan metallia, kun vanhemmissa olen nähnyt muovisia ja uudemmissa peltisiä, mätänevä peltipurkki vaikuttaa turvallisemmalta ratkaisulta

Lähetetty: 24.3.2007 9:33
Kirjoittaja pressa
tuon pöntön tarkoitus on höyryn tiivistäminen nesteeksi jolloin neste valuu takaisin tankkiin eikä sitä päädy tuonne keulan hiilisäiliöille yms. hilppeille
eli mielestäni ei suoraan vähäpäästöisyyden takia luettavissa katsastus varusteeksi
tosin jos tankki ei aina ole aivan täynnä niin kyllähän tuo höyry tiivistyys letkussakin ja valuu alas
voihan letkuun toki laittaa sellaisen spiraaliputken vaikkapa kuparista missä tuo tiivistyminen pääsisi tapahtumaan
Lähetetty: 25.3.2007 18:55
Kirjoittaja pinpate
13 November 2000
Kia to Replace ORVR Valve
IRVINE, Calif., Nov. 10 Kia today announced a voluntary
recall of 1998 and 1999 Sephia compact sedans to replace the on-board
refueling vapor recovery (ORVR) valve.
" A total of 100,137 Sephias will be recalled due to a miscalibrated ORVR
valve that could make it difficult to completely fill the fuel tank. It could
also result in fuel coming back out during refueling, which could be a safety
hazard.
Sephia owners are being asked by mail to bring their vehicle to a Kia
dealership so the ORVR valve can be replaced. The procedure will take about
two hours and will be done at no charge."
Tuskin KIA olisi moiseen vähällä ryhtynyt! Tuo osoittaa polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmän olevan aika tärkeä ja myös mitoitukseltaan tarkka.
Jos joku muu järjestely olisi ollut asianmukainen, tuskin tuota pönttöä olisi laitettu. Lienee merkitystä muunmuassa tilavuudella yms?
"What is ORVR?
Onboard Refueling Vapor Recovery(ORVR) is a vehicle emission control system that captures fuel
vapors from the vehicle gas tank during refueling."
Tuossapa englantia osaaville! Sanakirjan avulla luulen päässeeni jäljille. Tuota ORVR-menetelmää sovelletaan myös esim. kehittyneisiin tankkauspistooleihinkin, en kyllä muista nähneeni sellaista.
Re: Pönttö putosi
Lähetetty: 12.6.2014 23:52
Kirjoittaja samarai
Veli soitteli iltapäivällä tien päältä, että ko.110:n pönttö putosi jossain montussa ja alkoi pitää ääntä hankautuessaan pyörää vasten. Sai sähköjohdolla viritettyä sen jouseen kiinni ja pääsi jatkamaan matkaa. Kotiin päästyään tarkasti niin se kiinnitysrauta oli poikkiruostunut, itse pönttöhän on vuosia sitten vaihdettu muoviseen. Nyt on jo uusi kiinnikerauta ja pönttökin paikallaan.