1700 nykii lämpimänä

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
LadaCala

Viesti Kirjoittaja LadaCala »

Valo toimii kyllä :D
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Mitäs mieltä olette, voiko ruiskun puolasta kypsähtää vain toinen sylinteri??
Siis kun ne puolat on 4+1 ja 2+3, niin esim. vain 4nen lopettaa toiminnan, omassa nimittäin näin tais eilen käydä. :(
Oli muuten melkosta nykimistä havaittavissa ja vedot hävis samalla, liikkeellelähtö oli tosi vaikeeta, jakso kulkeakin vaan 2sella ja pienikin kaasun lisäys tai mäki aiheutti ampumista imusarjaan päin.
Kaasu pohjassa kuitenki veti jotenkin, mutta tuskinpa se 4. mukana oli.
Kokeilin vaihtaa 1sen ja 4sen johot ristiin puolan päästä ja kas; 1. kuoli ja 4. alko taas pelaamaan! :shock: Hukkakipinä hoiti homman..
Tosta kytkentäkaaviosta vaan jäi sellanen kuva, et ne on ihan samassa linjassa molemmat pytyt, vai olenko ihan väärässä?
Onko kellään kokemusta puolapaketin avaamisesta ja onko mahollista korjata, vai viritänkö vanhan pusikkoon ja hankin uuden?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Mara kirjoitti:Onko kellään kokemusta puolapaketin avaamisesta ja onko mahollista korjata, vai viritänkö vanhan pusikkoon ja hankin uuden?
Jos otat sen puolaboxin kouraan sieltä autosta, niin huomaat että siitä lähtee kumpikin tuplapuola erikseen irti, eli ei tartte lingota koko pakettia sinne pusikkoon. Voit vaihtaa pelkästään sen 1/4 puolan jos saat jostain sellaisen.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

voi olla kallis :?:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Joo, irrotettaviahan ne on ja köyhistähän ne vaan tuntuu kalliilta.. :wink:
Täytyy varmaan yrittää metsästää uus/käytetty osa jostaan.

Sellanen ilmiö siinä ilmeni, kun vaihoin tulpat, putsasin johot ja liittimet, että samana iltana ei muuttunu mikään, mutta seuraavana päivänä kävi tyhjäkäyntiä neljällä :shock: ja välillä ajossakin tuntu siltä, mutta heti kun polkas kaasua vaikka vapaallakin, ni putos 4. pois pelistä. :(
Puristukset OK.
Ei kai jaksa kuormalla lyödä kipinää. :?

No, kait sitä sitte pitää ulkoiluttaa tota Suikkaakin välillä, ohan se sentään neliveto. :)
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Sattui ja tapahtui 2 vuotta seisseelle 1,7i koneelle:
Ostin, korjattiin ja katsastettiin. Mutta: Tulppien vaihdon yhteydessä huomattiin myös että 2 ja 4 sylinterien johdot olivat ruostuneet pahasti. Kuitenkin pitää pärjätä pari päivää noilla johdoilla ennen kuin tulee uudet piuhat. Suht kivasti käy, varsinkin kuin kiristi jakopään ketjun.

Mikä muuten on se anturi joka on vakiona ilmanputsarin kotelossa siinä "ruiskun" vieressä?
.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Imuilman lämpötilatunnistin. Jouduin hommaamaan uuden, koska vanha oli sökö...halpaa hupia! :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Vaikuttaako se ajoon miten? Tuossa LadaCalan mattamustassa pirulaisessa kun ei taida moista olla kun on "vapaavirtaussuodatin" :D
.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

noose01 kirjoitti:Vaikuttaako se ajoon miten? Tuossa LadaCalan mattamustassa pirulaisessa kun ei taida moista olla kun on "vapaavirtaussuodatin" :D
No vaikuttaahan se; bensaa meni rauhallisessa matka-ajossakin yli 10l/100 km sekä tyhjäkäynti aaltoili hieman (50-100 kierrosta). Lisäksi lada liikku selkeästi nihkeämmin kun ruiskun ohjausboksi ajelee varaohjelmalla...kulku herkisty selvästi uuden anturin myötä.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Niin ja "chekkaa motti"-valon pitäisi palaa jos on ilman anturia. Siis jos siellä edes on polttimoa/piuhat paikoilllaan.

Mutta tämänkin voi tarkistaa kurkkaamalla ruiskun vikakoodit *klik* ja*klik*

Itsekin jouduin kyseisen anturin vaihtamaan kesällä.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
LadaCala

Viesti Kirjoittaja LadaCala »

Juu eli autossa ei tosiaan ole sitä anturia siinä ilmanputsarin vieressä. Ja check engine valo toimii kyllä, muttei pala ajossa. Eli tuo vika saattaa siis johtua siitä... Mitä sellainen maksaa ja mistä sen saa?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Deltasta saa, hinta 80,50€...tässä on kyseessä sellainen osa joka maksaa venäjälläkin n. 50€ joten jos sen joku sulle tuo niin hinta on lähes sama.

Tietysti jostain purkuautosta voi löytyä, tosin ne on vähän harvassa.

Ihme että CE-valo ei pala...mulla loimotti koko ajan silloin kun anturi oli paskana.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Kuva

Tuossa kuva vielä ko häkkyrästä
.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllähän sen pää tuossa näkyy, kurkun oikealla puolella näkyy anturin pää.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
kissimissi

Viesti Kirjoittaja kissimissi »

paloiko sulla ch-valo kun kone oli kylmä?
Vastaa Viestiin