Samaran pyyhkijäropleema
Kaikki maailman ihmiset rotuun, uskontoon, mielipiteisiin jne riippumatta ovat parhaita kavereitani! Naapurit toki vielä helpompia ymmärtää; ruotsalaiset samanlaisia eurooppa -snobeja kuin mekin ja venäläiset mollisävyineen aivan sydänvereltään sukulaisiamme. Pidämpä itse asiassa "suomalaista sielua" sekoituksena ruotsalaisuutta ja venäläisyyttä. Mahtikansojen välissä pieni väestö, osa milloin kumpaakin valtakuntaa, omaksuu vaikutteita molemmista, kas siitä syntyy suomalaisuus. Olen istunut saunassa ruotsalaisen miehen kanssa, ottanut "brändviniä" ja yhdessä hokeneet "perkkele talvisota" ja olen katsonut venäläisen naisen silmiin tarvitsematta sanoa mitään... Samankaltaiset sielut toisiaan ymmärtävät. (Älkääkä nyt kuvitelko mitään ennakkoluuloisia venäläisistä naisista, tarkoitan todellakin katseiden yhtymistä, en muuta)
- Samara87/88
nooh, vajaa 3000 km samaraa takana ja kyllä tuo n. 200e autoksi on aivan loistava sijoitus, jos siitä lähdetään että tielle ei oo kertaakaan jääty, ja sellaisia pieniä plussia kuin että auto on käytännössä ruosteeton, ja pohja hyvä, ajettu vasta 127000, millaisen riisikupin saat vastaavaan hintaan, 200e?
eiku nettiautoon katsomaan, mä uskokaa pois katsoin pitkään ja hartaasti, mutta samaraan päädyin
taas sitä mentiin ohi aiheen ja pahasti...
btw. onko sulakerasiassa olennaisia eroja ku mennään eteenpäin, eli onko malli huonontunut vai lieneekö sama pommi myös omassa 87 samarassa?
eiku nettiautoon katsomaan, mä uskokaa pois katsoin pitkään ja hartaasti, mutta samaraan päädyin

taas sitä mentiin ohi aiheen ja pahasti...
btw. onko sulakerasiassa olennaisia eroja ku mennään eteenpäin, eli onko malli huonontunut vai lieneekö sama pommi myös omassa 87 samarassa?
- Lada-Jussi
saman mallinen sulakerasia ollut ainakin 1998 asti. itellä ollut 1989-1995 mallisia samaroita, eikä sulakerasioissa ole ollut mitään vikaa. Jotenkin voisi kuvitella että ensimmäisissä autoissa olisi ollut jotain lastentauteja, jotka sitten myöhemmin olisi korjailtu. Vanhimpiin Samaroihin on saatettu jo takuu aikanakin vaihtaa paremmat boxit. onkohan noitakin kahta eri valmistetta, kuten takavedoissa paskoi jugoslavialaisia ja parempia neukkulaisia?

Ei helvetissä. Niin kauan kuin Euroopassa tehdään autoja ei minulle jaappanilaista ilmesty.corona kirjoitti:PS2 Jos näin ajattelet, tulisiko siirtyä vaikkapa näihin "riisikuppeihin"?Toveri kirjoitti: Kele näitä ryssän romuja...
Romuksi sanon sellaista joka ei toimi.
Niinkuin tuosta allekirjoituksestani voita nähdä, ei tämä nykyinen ole ensimmäinen Lada minulla. Itse asiassa en muunmerkkisiä ole omistanutkaan. Lada-kilometrejä on kertynyt melkoisesti ja tämä oli toinen kerta kun jäin tielle. Edellinen kerta taisi olla vuonna -93 1600:lla.
Mutta aiheeseen palataksemme--- onks kellään joutavaa toimivaa sulakerasiaa ?
ABC -Absolutely Boring Compromise
Vika korjattu.
Irrotin sulakerasian ja purin sen niin atomeiksi kuin sain. Muutama hapettuma siellä oli mutta ei pahasti. Suihkuttelin puhdistussprayta ja kuivasin kankaalla. Vaihdoin sulakkeet uusiin. Kasasin rasian ja laitoin paikalleen. Nyt pyyhkijät toimii. Jee.
Huomasin rasiasta että nelossulakkeen luota oli hiukan muovia sulanut. Sen kautta menee virta ainakin puhaltimelle, takalasin lämmittimelle ja pesureille. On siis joskus käynyt lämpimänä- ehkä antanut alkua vialle. Etupyyhkijöiden sulakehan on seuraavana oleva nro 5.
Irrotin sulakerasian ja purin sen niin atomeiksi kuin sain. Muutama hapettuma siellä oli mutta ei pahasti. Suihkuttelin puhdistussprayta ja kuivasin kankaalla. Vaihdoin sulakkeet uusiin. Kasasin rasian ja laitoin paikalleen. Nyt pyyhkijät toimii. Jee.

Huomasin rasiasta että nelossulakkeen luota oli hiukan muovia sulanut. Sen kautta menee virta ainakin puhaltimelle, takalasin lämmittimelle ja pesureille. On siis joskus käynyt lämpimänä- ehkä antanut alkua vialle. Etupyyhkijöiden sulakehan on seuraavana oleva nro 5.
Eipäs iloita liian aikaisin...
Tänä aamuna pyyhkijät eivät taaskaan toimineet. Ajelin töihin ilman, onneksi oli kuivaa. Iltapäivällä sama juttu, tosin satoi hiukan. Tulomatkalla poikkesin yhdessä palaverissa ja auto seisoi puolisen tuntia. Lähtiessäni siitä pyyhkimet alkoivatkin toimia. Pysäytin vielä kauppareissun ajaksi ja sen jälkeenkin ne toimivat.
Outoa.
Voisiko tässä olla jokin lämmöstä riippuva juttu ? Rasian irrotuksen tein lämpimässä tallissa. Tänään ajoin moottorin lämpimäksi ennen pysäytystä. Josko moottorin lämpö levisi pysähdyksen aikana sulakerasialle asti, jokin kontaktipinta laajeni sen verran että taas toimii ?
Jostain pitäisi siis löytää sulakerasian lämmitin...
Tänä aamuna pyyhkijät eivät taaskaan toimineet. Ajelin töihin ilman, onneksi oli kuivaa. Iltapäivällä sama juttu, tosin satoi hiukan. Tulomatkalla poikkesin yhdessä palaverissa ja auto seisoi puolisen tuntia. Lähtiessäni siitä pyyhkimet alkoivatkin toimia. Pysäytin vielä kauppareissun ajaksi ja sen jälkeenkin ne toimivat.
Outoa.
Voisiko tässä olla jokin lämmöstä riippuva juttu ? Rasian irrotuksen tein lämpimässä tallissa. Tänään ajoin moottorin lämpimäksi ennen pysäytystä. Josko moottorin lämpö levisi pysähdyksen aikana sulakerasialle asti, jokin kontaktipinta laajeni sen verran että taas toimii ?
Jostain pitäisi siis löytää sulakerasian lämmitin...