Niitä nopeuden tunnistimia on muuten monenlaista! Tuossa sinun mallissahan taitaa olla sillä pyöreällä liitimellä?
Ainakin sitä mallia, joka on litteällä liittimellä on monen laatuista, eri tehtaiden tekeleitä. Ei kannata sortua siihen halvempaan kun hintaero ei kuitenkaan ole paljon. Esim. virossa: halvempi n. 7€ kalliimpi n. 10€.
Nuo tunnistaa ainakin siitä tunnistimen neliökärjestä joka siinä pyörii, eli jolla nopeus menee sinne sisälle, juu nou. Siinä halvemmassa se kärki on muovia, kalliimmassa metallia.
Tässä mallissa on litteä liitin. Venäjällä noita on vain metallisilla osilla. Näyttää olevan GM malli kun on 12V ja 6 IMP (kuudella impulssilla /kierros).
Oon kyllä välillä aivan pihalla noiden mallien kanssa.
Ostin muuten minäkin 110:n ja ajelin viikon, sitten pimeni puola. Kävin nyt virosta uuden puolan, autossa oli uusi puola jota en saanu takuuseen kun sitä ei oltu vaihettu merkkiliikkeessä..
Veikkaanpa että tulpanjohot olivat syynä noiden puolien palamiseen. Ostin siis myös uudet tulpan johot. Entisillä kun on ajettu jo neljännesmiljoona.
jasu35 kirjoitti:No nyt on autoa tutkittu ja piuhaliitosten voitelu näyttäis auttaneen ainakin seuraavaa:eli nyt käy tyhjäkäyntiä,käynnistyy hyvin,eikä tarkista moottori valo pala. Ainoastaan nopeusmittari jatkaa temppuiluaan,tulimme pitkän tutkimisen jälkeen siihen tulokseen että mittarin anturi on risa.
hyvinkin yleistä tuo mittarin anturin hajoaminen... jo kahteen ladaan vaihtaneena kokemusta... eka pätkii ja sitten lopettaa toimimisen kokonaan.. delttalla 91ekee... eestissä halvempi...