Sivu 2/2
Lähetetty: 17.12.2006 16:17
Kirjoittaja RTJN65
Nyt taas laabori pelittää. Harmi vaan että syy oli tossa anturissa, ei sitä tajunnut hankkia mukaan.
Nyt eletään jännityksessä, kaupan tynkää on tulossa.

Lähetetty: 17.12.2006 21:26
Kirjoittaja larssi21074
Niitä nopeuden tunnistimia on muuten monenlaista! Tuossa sinun mallissahan taitaa olla sillä pyöreällä liitimellä?
Ainakin sitä mallia, joka on litteällä liittimellä on monen laatuista, eri tehtaiden tekeleitä. Ei kannata sortua siihen halvempaan kun hintaero ei kuitenkaan ole paljon. Esim. virossa: halvempi n. 7€ kalliimpi n. 10€.
Nuo tunnistaa ainakin siitä tunnistimen neliökärjestä joka siinä pyörii, eli jolla nopeus menee sinne sisälle, juu nou. Siinä halvemmassa se kärki on muovia, kalliimmassa metallia.
Lähetetty: 17.12.2006 21:44
Kirjoittaja RTJN65
Tässä mallissa on litteä liitin. Venäjällä noita on vain metallisilla osilla. Näyttää olevan GM malli kun on 12V ja 6 IMP (kuudella impulssilla /kierros).
Lähetetty: 17.12.2006 21:48
Kirjoittaja larssi21074
Just.
Tuolla viron puolella oli myös niitä halvempia ja kuulemma huonompilaatuisia.
Onkos gm ruiskuissakin sitten litteellä liittimellä olevia? Oon aina kuvitellu että gm-ruutassa on pyöreellä ja boschissa litteellä.
Kai tuo impulssien määrä on vakio, muutenhan mittaristokin pitäisi olla erilainen gm ja bosch versioissa?
Lähetetty: 17.12.2006 22:18
Kirjoittaja RTJN65
Kyllä vain, liettällä liittimellä oli -99 110 tehty. Noita GM tekeleitä on taasen Ooppelin veljesten jäljiltä myös 12 impulssisina.
Lähetetty: 17.12.2006 22:24
Kirjoittaja larssi21074
Oon kyllä välillä aivan pihalla noiden mallien kanssa.
Ostin muuten minäkin 110:n ja ajelin viikon, sitten pimeni puola. Kävin nyt virosta uuden puolan, autossa oli uusi puola jota en saanu takuuseen kun sitä ei oltu vaihettu merkkiliikkeessä..
Veikkaanpa että tulpanjohot olivat syynä noiden puolien palamiseen. Ostin siis myös uudet tulpan johot. Entisillä kun on ajettu jo neljännesmiljoona.
Lähetetty: 17.12.2006 23:37
Kirjoittaja Lada110
jasu35 kirjoitti:No nyt on autoa tutkittu ja piuhaliitosten voitelu näyttäis auttaneen ainakin seuraavaa:eli nyt käy tyhjäkäyntiä,käynnistyy hyvin,eikä tarkista moottori valo pala.

Ainoastaan nopeusmittari jatkaa temppuiluaan,tulimme pitkän tutkimisen jälkeen siihen tulokseen että mittarin anturi on risa.

hyvinkin yleistä tuo mittarin anturin hajoaminen... jo kahteen ladaan vaihtaneena kokemusta... eka pätkii ja sitten lopettaa toimimisen kokonaan.. delttalla 91ekee... eestissä halvempi...
Lähetetty: 18.12.2006 16:15
Kirjoittaja larssi21074
Tapauskohtaista tuo kesto.
Meidän toisessa autossa anturilla on ajettu 100000 ilman ongelmia. Toisella ajettu 245000 ja nyt pätkii.