Sivu 2/2
Lähetetty: 6.2.2007 18:36
Kirjoittaja samarai
Itse ainakin olin siinä uskossa, että se on 110:ssä suunnilleen sama homma kuin Samarassa. Siiinä ei tarvitse irrottaa kuin akku (max 12min.), että saa sen sylinterin pujotettua sinne vasempaan umpioon - pesunestesäiliö taas nostetaan telineestä sivuun riippumaan (0,5min.), että mahtuu oikeaan umpioon pujottaa sylinterin. Ei Samarassa millään saa juuri tuntia enempää menemään vaikka ensikertaa vaihtaa ja vielä laittaa putketkin suhteellisen siististi takaisin paikoilleen. Ihmetyttää kyllä miksi 110:ssä homma on noin paljon vaikeampi - täytyy oikein omasta tutkia ennen kuin uskoo.

Hommat harvoin menee "heittämällä", mutta onko toi tosiaan noin paha homma.

On täällä tietysti hitsattu läpimätä takapotkukin kahteen tuntiin..
Tottamooses sillä potikalla niitä sylintereitä/valon asentoja säädetään, niissä mitään automatiikkaa ole.
Lähetetty: 7.2.2007 1:05
Kirjoittaja larssi21074
Eipä tarvitse noin paljon purkaa.. Riittää konehuoneenpuolelta kun ottaa akku pois ja se äänieriste rintapellistä. Paisuntasäiliö ei ole kuin kuminauhalla kiinni, letkuja siitä ei tartte irrotella!
Se pujottaminen vanhojen letkujen kanssa auttaa! Tulee jopa ilman sen äänieristeen irrotusta!
Lähetetty: 7.2.2007 6:07
Kirjoittaja KALERVO 1963
No 3 tuntia siinä hommassa nyt kumminkin meni aikaa,sitä että se systeemi jotenkin automaattisesti valojen suuntausta säätäisi ei kyllä varmasti pidä paikkaansa enpä tiedä mistä asentaja semmosta on päähänsä saanut.Kumpaakahan suuntaan sitä nuppia on väännettävä jos esim. valojen suuntausta haluaa nostaa tai sitte laskea mitähän ne merkki sympolit siinä potikassa tarkoittaa?
Lähetetty: 7.2.2007 6:17
Kirjoittaja ff8728
Taitaa nähdä tuon valojen säätöjutun näinkin, ajaa auton nokka kohti esim. seinää, niin että näkee valokuvion. Kiertelee sitten säätönappulasta laidasta laitaan, kuvio liikkuu...Mulla itellä syksyllä katsastuksessa kuvio hiukan vaan värähti, katsastaja ei puhunut mitään. Ajattelin vaan että kun valojen suuntaus on ok. niin kaikki katsastusmiehet eivät vaadi säädön toimivuutta

Lähetetty: 7.2.2007 20:53
Kirjoittaja kalle
Niin, saattaa mennä pitkään kun ensimmäisen kerran tekee. Mulla oli kaveri auttamassa, otti vastaan konehuoneen puolelta laitteen. Eikä mennyt kauaa. Samarassa on kyllä yksinkertaisempaa - äänieriste ei häiritse ja tilaa on enemmän. Vanhoihin letkuihin köytettynä olis kyllä tullu vielä vähän nopeammin.
Lähetetty: 8.2.2007 8:58
Kirjoittaja larssi21074
Eikös siinä nupissa ole symbolit henkilömäärän / kuormituksen mukaan. Sen mukaan valoja voi laskea ja kompensoida perän painumista.
Valot pitää silti olla oikein suunnattu, tuohan on vain sen kuormauksen takia.
Lähetetty: 8.2.2007 9:10
Kirjoittaja ,_,/ukka
ff8728 kirjoitti:Ajattelin vaan että kun valojen suuntaus on ok. niin kaikki katsastusmiehet eivät vaadi säädön toimivuutta

Siinä on joku vuosimalli raja, mutta en muista mikä.
,_,/ukka
Lähetetty: 8.2.2007 9:49
Kirjoittaja pressa
-96 muistaakseni
Lähetetty: 8.2.2007 11:09
Kirjoittaja Jouska
Tarkempi raja on (muistaakseni) kesäkuu 1995, jonka jälkeen rekisteröidyssä autossa pitää korkeuden säätö toimia siitä ohjaamon namiskuukkelista. Korjatkaa jos olin väärässä.