hyvä tuuri?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

aropupu kirjoitti:
audiq kirjoitti:
aropupu kirjoitti:Tällainen olisi kova sana...
Alle vuoden vanha akku.Kenno menee poikki,laturi kärähtää ja startti hajoaa.Sitä tiedä mikä mistäkin johtui mutta kaikki meni samana hetkenä :shock: Akku sentään takuuseen mutta muut sain maksaa itse,150e 8)
Startti jäänyt päälle käynnistyksessä ja mennyt sen takia oikosulkuun.
Jatkettu ajoa ja niin on mennyt laturi ja akkukin lopulta.
Ladoissa olen törmännyt tuohon vikaa muutaman kerran ja yleensä tuon täystuhon aiheuttaja on ollut auton käyttäjä, kun on ajettu kolinoista huolimatta niin pitkälle kuin auto on liikkunut.
Takuu ei koske virheellistä käyttöä ja näin ollen ei olisi tarvinnut uutta akkua antaa takuuseen.
Ei muuten pidä paikkaansa.Olenhan autojen kanssa rassannut jo useamman vuoden niin kuulen kyllä mikä ääni ei kuulu autoon.
Startista oli ankkuri palanut,laski virran maihin kun mittasin sen sitten kun purin sen.

Startin ankkurin palaminen ei laske virtoja maihin ilman, että startataan.
Jos taas normaali starttauksessa palaisi ankkuri, niin jo pelkkä akun hajoaminen vaatii kunnollisen, pidempään jatkuvan oikosulun, normaali 1-2sek starttaus ei sitä vielä riko.

Oleellisin seikka on kuitenkin se, että laturi ei hajoa muuten kuin, että auto on ollut käynnissä ja sähköjärjestelmä kunnolla oikosulussa, joka taas tarkoittaa sitä, että lataus ja startti on olleet samaan aikaan toiminnassa pidemmän aikaa.
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

audiq kirjoitti:
aropupu kirjoitti:
audiq kirjoitti: Startti jäänyt päälle käynnistyksessä ja mennyt sen takia oikosulkuun.
Jatkettu ajoa ja niin on mennyt laturi ja akkukin lopulta.
Ladoissa olen törmännyt tuohon vikaa muutaman kerran ja yleensä tuon täystuhon aiheuttaja on ollut auton käyttäjä, kun on ajettu kolinoista huolimatta niin pitkälle kuin auto on liikkunut.
Takuu ei koske virheellistä käyttöä ja näin ollen ei olisi tarvinnut uutta akkua antaa takuuseen.
Ei muuten pidä paikkaansa.Olenhan autojen kanssa rassannut jo useamman vuoden niin kuulen kyllä mikä ääni ei kuulu autoon.
Startista oli ankkuri palanut,laski virran maihin kun mittasin sen sitten kun purin sen.

Startin ankkurin palaminen ei laske virtoja maihin ilman, että startataan.
Jos taas normaali starttauksessa palaisi ankkuri, niin jo pelkkä akun hajoaminen vaatii kunnollisen, pidempään jatkuvan oikosulun, normaali 1-2sek starttaus ei sitä vielä riko.

Oleellisin seikka on kuitenkin se, että laturi ei hajoa muuten kuin, että auto on ollut käynnissä ja sähköjärjestelmä kunnolla oikosulussa, joka taas tarkoittaa sitä, että lataus ja startti on olleet samaan aikaan toiminnassa pidemmän aikaa.
Jaa,en tiedä...joka tapauksessa se hyytyi suoraan ajosta,20km matkan jälkeen sammutin auton ja yritin aamulla startata mutta eipä lähtenytkään enää...

Mahdollisuus on tietysti se että startti hajosi vanhuuttaan.Akusta katkesi kenno ja se poltti laturin sitten...
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

^ Jos siellä on kevenninrele, joka on esim. Samarassa, niin se voi myös aiheuttaa tuon starttaamisen tai sitten tosiaan itse startti ollut viallinen.
Latanisti

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

En omistanut tällöin vielä Ladaa.
Olimme ex-emännän kanssa kaupalla tuunatulla taunuksella ikkunat jäässä ynnä peilit..
Sanoin eukolle.. Katohan onko takana autoja.. Sano ei.. No minä peruttamaan.. Pam..
Ladahan siellä takana.. Puskurit mutkalle kummastakin ja rahapussi auki ladan kuljettajalle.
Tämän jälkeen olen kyllä muistanut sanoa, että Ladakin on "auto"
:lol:
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Kyllä se rengaskin on entinen jos on kilometri ajettu tyhjänä. Renkaasta on nimittäin runko sökö. Eli saattaa mennä toinen takarengaskin vaihtoon, ellet löydä uutta samanmerkkistä ja mallista rengasta, sekarengastushan samalla akselilla on kielletty.[/quote]

Mites toi sekarengastus? Miä ku kyselin kerran KatastusSetältä ni se sano, et sekarengastust o vaa sellain, että on nastoi ja kesiskumei/kitkoi/nypittyi nastasii keskenää. Se ei kyl puhunu kesäkumien/talvikumien erilaisuudest mitää noin niiku akselii kohti. Viisatkaaha tiätämätönt.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

kevyellä tutustumisella aiheeseen sainoisin että renkaan merkillä tai kuviolla ei ole väliä, mutta akselillaan täytyy olla:

Renkaan koot samat (esim vain 175/65r13)

Renkaan tyyppi sama (ei kesä/talvirengasta, ei kitka/nastarenkasta)

ei saa olla ristikudos ja vyörengasta samalla akselilla (tämä on hatara musitikuva, ja vähän harvinaisempi)

Korjatkoon ken viisammat ovat.

BTW: km tyhjänä ajettu rengas on pelittänyt hyvin jo jotain 1000-2000km, taitaa kesä tulla ennen ku hajoo :lol:
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Vastaa Viestiin