Ylläri lattiamattojen alla :-(

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
samovaari

Viesti Kirjoittaja samovaari »

Yksi mahdollinen vuotokohta on etulokasuojien ja tuulilasin alla olevan pellin välinen sauma, sieltä uittaa etujalkatiloihin suoraan maton alle. Kannattaa irroittaa etujalkatiloista sivuverhoilu ja katsoa, jos sieltä valuu kun toinen kastelee autoa. Omastani tuli hyvänä norona, kun auto oli sopivasti kallellaan. Korikittiä ulkosaumaan ja jalkatilassa sisäsaumaan, eikä kastunut matot enää. Hanskalokeroon ei tosin sieltäkään roisku.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuopa pitä itekkin tarkistella varmuuden vuoksi.. Kun kuskin puolella aina joskus kovan sateen jälkiin näkyy vesivalumia sellasissa kohissa että vois ollakkin tuollanen vuoto kyseessä.
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Mjoo lämppärinhana vaihtoon sitten.. eikös sekin ollut oikeen mukavan v-mäinen homma. :D
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ No nappiksessa ei niinkään kun ei tartte purkaa juuri mitään vrt. kanttiin. Pieni 1/4" hylsysatsi nivelillä ja jatkoilla on kuitenkin aika ehdoton. Kiinnilaitossa lenkki taas tuntuu toimivan paremmin.

Tekemällä oppii, minäkin vasta kolme hanaa vaihtanut :D
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Midi^ kirjoitti:Mjoo lämppärinhana vaihtoon sitten.. eikös sekin ollut oikeen mukavan v-mäinen homma. :D
Joo.. Voihan se hanakin vuotaa, mutta mulla on sellanen hämärä muistikuva, että hana on alempana kun hanskiksen pohja, eli pääsiskö se vuotamaan sinne nestettä?

Eli kannattaa ennen kiroilun aloittamista oikeesti kattoa vuotaako se, ettei tule tehtyä turhaa työtä. :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
LADA-TIMO

Viesti Kirjoittaja LADA-TIMO »

Kiitokset KesäLadalle Joensuuhun!!! Putsailin Combia sisältä imuroin yms enkä olisi kiinnittänyt mitään huomiota ääneneristysmattoihin jollen olis lukenut LadaBoardia ensin. Elikkä kuskin puoleiset etu- ja takaeristeet olivat saaneet kosteutta, mutta ei mitään ruostevaurioita näkyvissä. Apukuskin puolet vähän kostuneet,siis eristeet lattiassa... heitin kostuneet eristeet roskiin ja kuivailin pohjaa. En itse huomannut mitään eroa sisämelussa (kuuloni ei ole mitenkään hyvä),joten kun ajelen Motonetin tms ohi niin ostan äänimattoa koko rahalla ,nypin tietysti vanhat veks ja huolellinen kuivaus ennen uusien laittoa.
Combissa on kyllä kaukalomatot ,mutta olisiko kuskinpuoli saanut sen takia kosteutta kun pärisen ja kuolaan samalla kun ajan, viisi kilsaa voi ajaa,mutta sitten pitää kuivaa tuulilasia sisäpuolelta.
Menen tarkistamaan samantien makuualkoviin onko myös unityyny pesun tarpeessa. Näin se homma etenee.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Porailkaa pop-niitti poralla pieniä reikiä sinne tänne pohjaan, niin ei jää maton alle pääsevä vesi ihan rapakoina seisomaan.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Ei kyllä nyt oo kadonnu nestettä paisarista. Konehuoneen puolella vuosi vähän yks letku, kiristin sen ja kuivasin hanskalokeron.

Ei tarvitse lämppärinhanan kimppuun käydä, ainakaan vielä.. :D
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Porailkaa pop-niitti poralla pieniä reikiä sinne tänne pohjaan, niin ei jää maton alle pääsevä vesi ihan rapakoina seisomaan.

,_,/ukka
Eikös se kosteus silloin alakin nousta sade/loska/kura/paska kelillä alhaalta ylös päin? Ja reikien ympäriltä alkaa ruoste syödä... :roll: :roll:
No juu, en jaksanu kirjotella ruosteen suojaamisen tärkeydestä ja harkinnan käytöstä reikien paikkojen suhteen, koska oletin kaikkien ymmärryksen riittävän päätellä nämä asiat itse...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuolla pohjassahan olis valmiiksi jo näitä tehtaan tekemiä reikiä joissa sellainen lipare vähän suojaamassa mutta eipä noillakaan mitään virkaa ole kun sisäpuolella on bitumi matto vetastu päälle ja alapuolelta ne on täytetty massalla.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

samarassa on sellaset kumitulpat vaan, ehkä reikä kumitulpan keskelle auttaisi viemäröinnissä :lol:

Onneksi ei ainakaan kovin paljoa ole sammyyn tuota piparimattoa ruutattu... mahtaapi olla kiva kuopia irti...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Lämppärihana vataa mulki.

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Vaihtelin eile kaverin kans sisustuksii päiksee. Sil ol -88 1500 kombis pornonpunaset lyysit ja mul mustat keinonahat -95 1700i kombis. Repsikan lattiamatto ol ihan liti. Ei ollu kotoon Kuusaal viäl ku tein ekaa siivoust. Ajelin Joensuuhu ja käyttelin välil lämppärii.

Tänää kattelin repsikan alahyllyy ja siälhä se vesi lillu. Siält se pääsee suaraa lattiamattoo. Paisunta ol melki tyhjä. En viittiny konsolii sit laitella ollenkaa paikoillee ku koht pääsee hanaremonttii.

Välttyykö vuadolt jos pitää lämmöt nii piänel ku mahollist? Kesähä o tulos ja lämpö tulee ikkunoist. Vois rauhas suunnitella vaihon.

Onnistuuks se, et vaihtaa vaa tiivisteet venttiilii? Pitääkö ostaa kokonaa uus venttiini. Toisee 1700i lataa miä vaihoin koko venttiilin ku se tyäns kaikki nesteet kerral ulos tos erään kevään. Neuvokaaha. :oops:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Yleensä rikkinäinen hana ei paljoa tiputtele jos sen pitää kiinni.

Se alkuperänen hana on roskiskamaa kun se rupeaa vuotamaan. Se on toteutukseltaankin ihan surkea. Vaihda tilalle keraaminen/kuulasulkuinen hana, niin ei tartte vaihtaa hanaa enää koskaan. Viimeksi mainittuja löytyy kerhon venäjänmatkaajilta jne.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Lämppärihana vataa mulki.

Viesti Kirjoittaja jta »

Onnistuuks se, et vaihtaa vaa tiivisteet venttiilii? Pitääkö ostaa kokonaa uus venttiini. Toisee 1700i lataa miä vaihoin koko venttiilin ku se tyäns kaikki nesteet kerral ulos tos erään kevään. Neuvokaaha. :oops:
Samalla vaivalla sinne sen uuden hanankin vaihtaa kuin että pelkkiä tiivisteitä vaihtaa. Hanahan ei taida olla mallia purettava että sinne ei mitään osia pysty vaihteleen.
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Märkä lattia

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Nyt kun ikääkin on tullut ja dementiaa, niin alkaa muistella wanhoja asioita. Silloon seittemänkymmentäluvulla oli normaalia, notta matonaluset oli märkiä talavella missä tahansa automerkissä. Tavattihin laittaa sanomalehtiä etujalakatilan mattojen alle. Sitte taas uuret tilalle, kun ilimat lämpeni senverran, notta sanomaleheret sai revittyä jäisestä autonpohojasta irti. Ja ei muutakun lainkuuliaasta ja ennakoivaa ja lähimmäiset huomiohon ottavaa ajua päälle!!!
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Vastaa Viestiin