Sivu 2/2

jep

Lähetetty: 31.10.2004 20:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
testatessa käynnistys ratas lykkääntyi etehen päin ja pyöri iloisesti, eli ihan kuin olisi vauhtipyörälle hakeutunut, mutta eihän sitä käsissä ollut :wink:

bendix on siis lähinnä ton startin rakenteessa, eikä mikään tietty laite startissa kuten yleensä voisi käsittää, tai näin minä sen nyt ymmärtäisin, voitaisiinko siis puhua bendix toiminnolla varustetusta startista :roll: no siis ihan sama.....

pahinta mitä tässä voisi odottaa on se että vauhtipyörän hampaat olisivat kuluneet, se ei kivaa.

Lähetetty: 1.11.2004 10:10
Kirjoittaja evo2
onkos samaran kytkin kopassa reikä ja laakeri mihin ankkurin akseli pääty menee?

Bendiksin toimintaa ei pysty testaamaan ruuvipenkissä.

Lähetetty: 1.11.2004 18:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
hyvä kysymys.... onkohan siellä...?

Lähetetty: 1.11.2004 18:28
Kirjoittaja samarai
onhan siellä reikä ja ihan normaali hela. En vain ymmärrä millä ihmeellä sen saa vaihdettua. Samaran startistahan ikäänkuin puuttuu se toinen pääty (mikä on kytkinkopassa). 110:ssähän on taas "normaali starttimoottori". Itse epäilen, että niillä ei ole muuta eroa keskenään kuin tuo "päätykappale".

Lähetetty: 2.11.2004 11:42
Kirjoittaja Lada ukko
:shock:
Miksi pendiksen toimintaa ei voisi testata ruuvipenkissä?
Perskuta kun en ole tiennyt tätä ja olen aina testannut ennen kiinni laittoa,
sen verran laiska ettei viitsi moneenkertaan vekslata :D

Lähetetty: 2.11.2004 12:34
Kirjoittaja evo2
kun startille antaa virtaa niin sen siinä näkee että bendiksi liikkuu ees taas, mutta sitä ei nää että lukkiutuuko se ratas veto suuntaan. siihen testaukseen on olemassa sellainen testipenkki. 8)

Lähetetty: 13.4.2005 7:03
Kirjoittaja KALERVO 1963
:roll: 110 rupesi melkein uutena jäämään startti päälle virtalukko vaihdettiin vika loppu siihen. DELTA-AUTON asentaja muisteli että samaa vikaa on ollu useissa 110.EIKÖ ENÄÄN LUJAA LAATUA

Lähetetty: 13.4.2005 8:23
Kirjoittaja Miihkali
samarai kirjoitti:onhan siellä reikä ja ihan normaali hela. En vain ymmärrä millä ihmeellä sen saa vaihdettua. Samaran startistahan ikäänkuin puuttuu se toinen pääty (mikä on kytkinkopassa). 110:ssähän on taas "normaali starttimoottori". Itse epäilen, että niillä ei ole muuta eroa keskenään kuin tuo "päätykappale".

kierrä siihen helaan vaikka sopivankokoinen kierretappi ja vetele irti.
muutenkin kun heloja vaihdellaan täytyy ne ihan aikuisten oikeesti voidella niin kuin kuuluu,muuten ei ole kovin pitkäikäisiä.