Sivu 2/2

Lähetetty: 4.4.2004 15:12
Kirjoittaja Turbiini
Kuva

öh

Lähetetty: 4.4.2004 15:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
tosiaan, nyt on tullut huolimattomasti luettua käyttikset :oops:

kaikissa 2101, 2102, 2103, 2106 manuaaleissa ikään katsomatta näyttäisi olevan teksi:
Joka 10000 ajokilometrin jälkeen tarkastetaan nestepinnan korkeus säiliössä, tarpeen vaatiessa lisätään nestettä täyttöaukon alareunaan saakka. Nesteenä käytetään jarrunestettä
mutta harmaa kansisissa kanttilamppuisten manuaaleissahan lukeekin:
Joka 10000 ajokilometrin jälkeen tarkastetaan nestepinnan korkeus säiliössä, tarpeen vaatiessa lisätään nestettä täyttöaukon alareunaan saakka. Nesteenä käytetään jarrunestettä
Joka viiden käyttövuoden jälkeen suositellaan jarruneste vaihdettavaksi uuteen
ja valkoisilla kansilla olevissa kanttimallien manuaaleissa lukeekin, muuten sama mutta toisessa kappaleessa:
Kahden käyttövuoden jälkeen suositellaan jarruneste vaihdettavaksi uuteen
Uudet Ladat ja/tai jarrunesteet on kai huonompia kun vaihtoväliä on lyhennetty :wink:

Mutta noi onkin ihan vaan suosituksia, onko huoltokirjaan merkityssä huolto-ohjelmassa merkintää kytkimen nesteen vaihdosta :? (pilkun viilausta)

Lähetetty: 12.4.2004 11:32
Kirjoittaja wilma=lada
jarrunesteethän ainakin täytyy vaihtaa ns. parin vuoden välein mut kuka se jaksaa ja haluaa tehdä ohjekirjan mukaan siellähän on jo pallonivelien yms. rasvaus 10 000km välein mutta onhan tota silikonijarrunestettäkin jota ei tarvitse vaihtaa koskaan mutta se maksaa!ja kun noita jarruremppoja tulee kuitenkin määrätyin väliajoin niin silloin ne voi vaihtaa.

Lähetetty: 12.4.2004 14:22
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Tota uusinta olen käyttänyt määräaikaishuolloissa. Siellähän jarrunesteen vaihtotarve määritellään mittaamalla sen kosteuspitoisuus. Ei ainakaan vielä kolmen käyttövuoden jälkeen ole vaihdettu. Se huoltokirjaan pantu aika on vedetty varman päälle. Ei se tietenkään pahaksi ole, vaikka sitä noudattaakin. Samalla, kun sen tekee, voi herkistää jarrupalat (jos saa tapit irti), eli poistaa jarrusatulasta töhnät ja jarrupalojen reunoista mahdollinen ruoste.

Lähetetty: 12.4.2004 20:17
Kirjoittaja Boris
Itse olen tullut toimeen Ladan kytkimen kanssa säätämällä sen oikein ja sitten opettelemalla käyttämään sitä. Käyttämään niin, että lähtö sujuu kuin automaatti-mersulla, kytkintä turhaan luistattamatta. Tällöin se ei ravistakaan. Nyt lähtemistä on taas joutunut reenaileen. Talvella siihen ei joutunut kiinnittämään huomiota, kun takapyörien sutiminen poisti nykäisy-efektit automaattisesti. Valitettavasti myös länsi-autolla ajaminen kadottaa perstuntuman Ladan kytkimeen ja taas saa opetella ~5 kertaa liikkeellelähtöä, ennenkuin sen taas osaa kunnolla.