Näinhän se on.Vetelillä jousilla ja huonoilla iskareilla lukkuitumistaipumus kasvaa.Oikeastaan Ladan jarrupaineen säätimessä on suunnitteluvirhe.Näin se pitäisi olla:Ukki kirjoitti:Tervehdykset toivottelen.
Kävikö katsastusmies kokeilemassa jarruja ajaen ulkona, että menevätkö etujarrut lukkoon ennen takajarruja. Jos menevät kaikki on ok. Mutta jos takaset lukkiutuvat ensin useimmiten venttiili on jumissa. Jos jousitus on kuoleutunut niin kori on laskeutunut ja ventiili luulee takakontissa olevan kuormaa ja lisää takajarrujen tehoa. Silloin täytyy säätää venttiiliä. Pulttien reiät ovat soikeat joilla se on kiinni. Täytyy löysätä pultteja ja kääntää venttiiliä muistaakseni niinpäin, että karanpää joka vastaa säätövipuun erkaneisi. Ennen täytyi tyhjällä autolla käytäessä katsastuksessa nostaa aina venttiili pienimmän tehon asentoon.
1. Peräkontissa on peräkontin muotoinen kaukalo joka "punnitsee" siellä olevan painon.Saranoidusta kaukalosta lähtee vipu jarrupaineensäätimessä olevalle työsylinterille joka nostaa jarrupainetta sitä enemmän mitä enemmän peräkontissa on tavaraa.
2.Koska jousitus kuoleutuu ja iskarit väsyvät pienee korin ja taka-akselin välinen etäisyys.Mikrokytkin joka on sulkeutuneena kun peräkontti on lähes tyhjä ja kori on silti alhaalla toisen mikrokytkimen kanssa katkaisee sytytysvirran eikä autolla voi ajaa kunnes alusta on laitettu kuntoon.Turvallista eikö vain
