elämysmatkailua punaisella ladalla

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mittaa akun jännite. Jos on yli 12,5 volttia pitäisi kaikki olla ok. Sitten puhdistetaan navat ja myös ne johdot jotka tulee napoihin on syytä tarkistaa.

Apuvirralla voi yrittää laittaa käyntiin jos omat ei riitä. Sen jälkeen tutkimaan mitä volttimittari näyttää. Pitäisi olla noin 14 volttia.

Jos taasen ongelma jatkuu niin sitten vika ja hämminki on muualla.
Lada rules
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

ilja kirjoitti:juu. ai sen nimi on sit axteekki? okei, no nyt tiedän senkin.

Miksi on niin vaikeeta saada kulkupeli huoltoon lyhyellä varoitusajalla? Jos paikkoihin ei ole kahden viikon jonot, niin sitten jonkun huoltamon henkilökunta on niin ylimielistä ja kiukkuista porukkaa, ettei tee mieli jättää ladaa sellaisiin käsiin vaikka maksaisivat :shock: !

No, ehkä kävin läpi vasta 6 helsingin lähipaikoista, mutta silti väittäisin että jälkimaku jäi tosi karvaiseksi.
Nyt kun sinulla on jo paljon miellyttäviä Lada-kokemuksia, niin älä pilaa niitä viemällä silmäterääsi niihin paikkoihin, joissa on ylimeilistä tai kiukkuista henkilökuntaa. Ne ovat natseja ja pitävät sinun Ladaasi juutalaisena, ja kohtelu on sen mukaista.

Vanha akku, joka on vielä lämpimillä ilmoilla toiminut moitteettomasti, saattaa pakkasten tultua sanoa sopimuksen irti. Neuvojahan näytät jo saaneenkin. Silti voit vielä kokeilla putsata akun navat sekä kaapelikengät. Niitten väliin voi tulla kontaktihäiriö. Vaikka muut sähkölaitteet vielä pelaavatkin, niin virta-avainta käännettäessä sitten hyytyvät kaikki merkkivalot.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Mosse-Aksu kirjoitti:
ilja kirjoitti:juu. ai sen nimi on sit axteekki? okei, no nyt tiedän senkin.

Miksi on niin vaikeeta saada kulkupeli huoltoon lyhyellä varoitusajalla? Jos paikkoihin ei ole kahden viikon jonot, niin sitten jonkun huoltamon henkilökunta on niin ylimielistä ja kiukkuista porukkaa, ettei tee mieli jättää ladaa sellaisiin käsiin vaikka maksaisivat :shock: !

No, ehkä kävin läpi vasta 6 helsingin lähipaikoista, mutta silti väittäisin että jälkimaku jäi tosi karvaiseksi.
Nyt kun sinulla on jo paljon miellyttäviä Lada-kokemuksia, niin älä pilaa niitä viemällä silmäterääsi niihin paikkoihin, joissa on ylimeilistä tai kiukkuista henkilökuntaa. Ne ovat natseja ja pitävät sinun Ladaasi juutalaisena, ja kohtelu on sen mukaista.

Vanha akku, joka on vielä lämpimillä ilmoilla toiminut moitteettomasti, saattaa pakkasten tultua sanoa sopimuksen irti. Neuvojahan näytät jo saaneenkin. Silti voit vielä kokeilla putsata akun navat sekä kaapelikengät. Niitten väliin voi tulla kontaktihäiriö. Vaikka muut sähkölaitteet vielä pelaavatkin, niin virta-avainta käännettäessä sitten hyytyvät kaikki merkkivalot.
Joops. Kyllä tänä päivänä asiakas yleensä äänestää jaloillaan, jos kohtaa asiatonta kohtelua esim. huoltofirmojen taholta. Kaippa niillä menee sitten liian hyvin, kun moista harrastavat. Muutenkaan en moista ymmärrä. Sukulaismies sanoi takavuosina, että kun ostat Ladan, niin kaikki paikkakuntasi huoltamo/korjaamoyrittäjät ottavat kohdatessaan sinut hatun pois päästä ja hymyilevät. Ladamies on kuulemma sen verran äveriäs, ja potentiaalinen asiakas, ettei tätä missään nimessä kannata kohdella huonosti. Näinhän se on. Asiakas se korjaamoille/huoltamoillekin leivän tuo. Joten ei muuta kuin seuraavan firman pakeille, jos rupeaa tökkimään.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1686
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Mulla tuli kerran yllättäviä ongelmia työmatkalla axteekki-takavedolla. Auton laittoi kuntoon Anjalassa eräs yksityinen korjaamo. Palvelu oli hyvää, mies vielä haki auton silloisesta työpisteestäni Inkeroisista. En enää muista paikan nimeä, mutta se on siinä Anjalasta Inkeroisiin tultaessa vasemmalla puolella pian Siwan jälkeen. Tämä vinkiksi vaikkapa DonnyJiille.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Pienet pajat palvelee parhaiten. Näin se on aina ollut. Se vaan on ongelma, kun pikkupajoilla ei oo kaikkia testereitä yms. tietenkään ja näinpä uudemmat autot eivät pikkupajan hoivissa aina parane.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
ilja

Viesti Kirjoittaja ilja »

:) kiitän kaikkia ladisteja kommenteista.

pulmani oli lopulta vain piuha akusta koriin, jonka putsaaminen ja viilaaminen ratkaisi koko käynnistysongelman. ihan kuin koko ongelmaa ei olisi koskaan ollutkaan! on se vaan niin ihmeellistä tämä elämä joskus.

tänään siis taas ladailen töihin, mikäs sen mainiompaa!

olen onnistunut löytämään sellaisen ladafanisedän, joka pariin kertaan on jotain juttua värkännyt mun ladaan. ei siis siksi että olisi ollut jotain vikaa, mutta siksi että mitään suurta vikaa ei tulisikaan. Olenkin sitä mieltä, että jokaisella ladan omistajalla tulisi olla oma ladafanisetä, jos siis ei satu sellainen itse olemaan :D

ladafanille kun on niin paljon helpompi soittaa kuin johonkin anonyymiin jättisuureen korjaamoon, jossa possut käyvät porssejensa kanssa laitatuttamassa pissapoikaan vettä...
Vastaa Viestiin