Sijoittaminen?

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Harrastatko sijoittamista?

En
8
18%
Minulla on korkeakorkoinen tili
7
16%
Minulla on rahastosijoituksia
11
25%
Omistan sijoitus asunnon
5
11%
Ostan ja myyn pörssiosakkeita
3
7%
Joku muu sijoitusmuoto
10
23%
 
Ääniä yhteensä: 44

Avatar
urpo600
Viestit: 222
Liittynyt: 6.2.2007 14:14
Paikkakunta: Dragsfjärd

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja urpo600 »

kapa kirjoitti:Rahastosijoituksia on vähän, tosin niitten arvo on viime aikoina laskenut kuin se kuuluisa lehmän häntä. Eivät siis ainakaan tällä hetkellä näytä onnistuneilta sijoituksilta :(
Sama juttu täälläkin :(
Niva 2121 1700i -78 (Projekti)
Suzuki VZ800 Marauder 2002 (Bobberiprojekti)
Galleria: http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... ?album=749
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Minä en oo koskaan oikein ymmärtänyt mitä ideaa on sijoittaa rahastoihin. Osakerahastojen arvo nousee jos pörssikurssit nousee ja päinvastoin, paitsi nousut on loivempia ja laskut jyrkempiä kun rahaston hoitaja vetää omansa välistä. Korkorahastojen tuotto taas on pienempi kuin korkeakorkoisen tilin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10217
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä sijoitan rahaa kiinteään omaisuuteen jonka arvo nousee enemmän kuin sen ylläpidosta aiheutuu kustannuksia. S-tili ja bonus järjestelmä on myös hyvin tuottavaa sijoitusta.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja samarai »

,_,/ukka kirjoitti:Minä en oo koskaan oikein ymmärtänyt mitä ideaa on sijoittaa rahastoihin. Osakerahastojen arvo nousee jos pörssikurssit nousee ja päinvastoin, paitsi nousut on loivempia ja laskut jyrkempiä kun rahaston hoitaja vetää omansa välistä. Korkorahastojen tuotto taas on pienempi kuin korkeakorkoisen tilin.

,_,/ukka
Sama juttu, noita rahastojen järkevyyttä en ole koskaan ymmärtänyt. Ehkä noissa osakerahastoissa haetaan jotain helppoutta sijoittaa useisiin kohteisiin samalla kertaa ("asiantuntijan siivellä") tai hakea parempaa tuottoa jostain ulkomailta, mutta samat riskinsähän niissäkin on kuin osakkeita ostamalla ja kovemmat hallintopalkkiot välistä. Korkorahastot on tällä hetkellä mielestäni aivan turhia, koska määräaikaistalletuksista maksetaan kohtuullisen hyvää korkoa. Muutama vuosi sitten esim. vuoden määräaikaistalletuksille ei maksettu muistaakseni kuin jotain max 1%:n korkoa, tällä hetkellä se on siellä n. 4,5% luokkaa - tietysti pankista, määrästä ja ajasta riippuen.

Muistan vielä kun joskus 80-luvun alussa määräaikaistileille (6-12kk) maksettiin 8-10% tuottoa - lainakorkokin tosin oli silloin yli 20%. Ensimmäisen asuntolainanikin korko oli 22% (vuonna 1983) ja vaati vielä täyden takauksen.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tuo winclubi/wincapita jäi tästä pois :lol:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja Mara »

^^ On niistä video silti tehty. Rahastosijoittaja :lol:

Ja bonuksena taas muodissa olevaa verkostomarkkinointia.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Kyllä pitää olla hiukkasen yksinkertainen jos menee mukaan noihin omituisiin rahantienaamispiireihin ja ihan täysi latvakakkonen jos verkostomarkkinointiin mukaan menee. Harmi tietysti kun tuonne oikeasti huijataan mukaan hiukan vajaaälyisiä ihmisiä jotka eivät ymmärrä että heiltä viedään rahat. Aikoinaan kierteli (ennen 1990-luvun puoltaväliä) niitä sertifikaatteja, joita sai ostaa satasella ja sitten piti myydä viidelle tollolle eteenpäin, että olisi jatkunut se ketju. Kun niitä ei sitten monikaan ostanut niin niitä sertifikaatteja jaettiin eteenpäin ilmaiseksi, että olisi oma nimi edes jollakin tavalla päässyt sinne rahanjakolistoille.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Täytyy muistaa, että mukaan houkutelulleille asia esitettiin "hieman" eri tavalla kuin mitä nyt uutisoidaan. Ainakin minulle hommaa viime kesänä kaupannut osasi täysin kätkeä kaikki verkostomarkkinoinnin piirteet. Winclubin sivuillehhan ei päässyt ennen kuin oli jäsen, joten mukaan lähteneet ovat tehneet sen täysin lujassa luottamuksessa siihen tuttuun joka sitä heille on tarjonnut. Sen verran hommasta kiinnostuin, että googlella yritin tietoa clubista hakea. Onneksi löytyi murobbs:n ja suomi24:n "kriittiset" keskustelut asiasta ja oli helppo sanoa ei.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ff8728
Viestit: 1891
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Minä olen aina epäilevä asialle mitä en ymmärrä. Jos tarjotaan jotakin erinomaista tuottoa, josta heti on ajatus, "voiko tämä olla mahdollista", hälytyskellojen pitää alkaa soida omassatunnossa. Timantin kovia bisnesmiehia virittelee kaiken aikaa verkkojaan meidän tavallisten pulliaisten päänmenoksi. Meidän pitää vaan pitää pää kymänä, harkita ensisijassa itse, mihin lähdemme mukaan.
warre 353w sedan,
Avatar
PECTOPAH MECTA HOMEP
Viestit: 702
Liittynyt: 20.2.2008 20:28
Paikkakunta: Pörsänmäki
Viesti:

Re: Sijoittaminen?

Viesti Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP »

Yleensä ne sijoitusmuodot, joita ei kaupata pankkien konttoreissa, ei pidä harkita.
Vastaa Viestiin