hävettää

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja lada combi »

ATS 8x13 kirjoitti:Lähteekö vaivalloisesti käymään vai normaalisti, sitten kun lähtee?
Ja miten moottori käy (esim. käykö kaikilla sylintereillä...), kun pärähtää lopulta käyntiin???
kirva

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja kirva »

kaikki ok kun lähtee käyntiin
ATS 8x13

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Oletko putsannut kaasuttimen roskasihdin mikä on siinä tuloliitoksen alla? Ja onko tankin huohotus letku auki? Tai testannut vaikka jonnekin pulloon että miten tulee pumpulta bensaa kun starttaa?
kirva

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja kirva »

putsattu on mut ei testattu startatessa
ATS 8x13

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja ATS 8x13 »

Oletko kokeillut startata kokoajan kaasu pohjassa ilman ryyppyä, että kone saa paljon ilmaa ja "tuulettuu"? Meinaan jos siitä onkin neulaventtiili jumissa tai rikki niin sitten se hukkuu bensaan ja silloin ainakin joutuu starttaamaan kaasu pohjassakin todella kauan.
kirva

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja kirva »

nyt se lähti kun palmun alta ja on seissyt vuorokauden
kirva

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja kirva »

ATS 8x13 kirjoitti:Oletko kokeillut startata kokoajan kaasu pohjassa ilman ryyppyä, että kone saa paljon ilmaa ja "tuulettuu"? Meinaan jos siitä onkin neulaventtiili jumissa tai rikki niin sitten se hukkuu bensaan ja silloin ainakin joutuu starttaamaan kaasu pohjassakin todella kauan.
kaikenlaisia tyylejä on kokeiltu mut parasta ei löydy
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Oisko kuvia siitä kun ei lähde käyntiin?
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
kirva

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja kirva »

larssi21074 kirjoitti:Oisko kuvia siitä kun ei lähde käyntiin?
ei ymmärrä vai eikö tarvikkaan ymmärtää
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

larssi21074 kirjoitti:Oisko kuvia siitä kun ei lähde käyntiin?
:lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
warremies

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja warremies »

Eipä ole naurattanutkaan nuin paljon moneen tuntiin.. :lol: "Oisko kuvia siitä kun ei lähde käyntiin?"

Nooh, asiaan;
Vaikuttaako virtalukon pohjan ja johtoliittimen tai sen sähköjohtonipun heiluttelu startatessa mitenkään siihen käynnistymiseen?
kirva

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja kirva »

ongelma on vaan kylmänä
Avatar
Ukki
Viestit: 1876
Liittynyt: 3.2.2007 9:00
Paikkakunta: Kajaani

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Rupeaa kuulostamaan, että olisi luultavasti vika siinä systeemissä,(kalvo) joka alipaineella avaa imuläppää, hieman jopa startatessa, ettei masina saa liian rikasta seosta. Jos läppä ei aukea hieman ei auta kaasuläpän polkeminen. Mutta, mutta oliko se kuitenkin niin, että kun kaasuläpän polkee tappiin, niin imuläppä hieman avautuu, se on tämmöstä tuon muistin kanssa. Sijoittaisin kuitenkin suurimman osan panostani imuläpän avautumattomuuden puolesta.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

kirva kirjoitti:ongelma on vaan kylmänä
Teeppäs näin, kun kone on kylmä.
Avaa konepeitto ja irroita ilmansuodatinkotelonkansi, vedä ohjaamosta ryyppy täysin päälle. Kurkista onko ryyppy nyt päällä.
Jos on, kaada korkillinen (litran pullon korkki) bensaa suoraan kaasuttimeen ja mene starttaamaan. Lähteekö heti käyntiin vai ei.?
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: hävettää

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Tuo Ukin diagnoosi voi olla aika lähellä totuutta. Kuinka likainen kaasutin on ulkopuolelta. Jos vivusto kaasuttimen kabiinin puolella on töhnäinen, saattaa olla, että kaikki osat ei liiku suunnitellusti.
Ukin mainitseman kalvon tarkoitus on avata ryyppyläppää pikkaisen, jotta kone saa ilmaa. Järjestelmä toimii alipaineella, joka alunperin on lähtöisin koneesta.
Vastaa Viestiin