Sivu 2/2
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 29.2.2008 0:25
Kirjoittaja samarai
Nimenomaan suuri teho/vääntömomentti on varmasti pois koneen käyttöiästä! Vertailla kannattaa muutenkin pakettiautojen ei henkilöautojen dieselmoottoreita. Vaihteiston välityksillä on noissa vehkeissä lisäksi merkitystä.
Esim. Ducaton 2,0TD-moottorissa vääntömomentti on 192Nm, 2,2 TD:ssä 250, 2,8 TD:ssä 300 ja mm. 2,5 Hiacen TD:ssä 260NM.
Andorian tehdas ilmoittaa vääntömomentiksi 2,6TD:ssä 250-280 (1800-2400r/min)
http://www.andoria-mot.com.pl/produkty11_pl.php
Eli aivan vertailukelpoinen vääntö mielestäni kuitenkin tossa Gazin pakussa verrattuna esim. Fiatin pakuihin yms.
Andorian toimittamien komponenttien toinen pääasiakas on näköjään SISU diesel!
http://www.andoria-mot.com.pl/nowosci_en.php
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 1.3.2008 7:06
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:
omassa käytössä 4x4 GAZ-paku korvaisi montaa autoa
21099:n edullisena käyttöautona, pieni kulutus, pakun käyttövoimavero
Tuo kohta kyllä särähtää pahasti korvaan. Ei oikein sovi samaan lauseeseen "pieni kulutus" ja "neliveto paku"(tai kuorma-auto).
,_,/ukka
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 1.3.2008 18:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
dieseli kuluttaa maltillisesti ja erityisesti vaikuttaa toi polttoaineen hinta ja henkilödieseliin verrattuna pakun edullisempi käyttövoimavero
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 1.3.2008 18:39
Kirjoittaja ,_,/ukka
Maltillisesti? eipä taija 10l/100km piisata edes maantiellä. Myös huolto ja rengaskulut on suuremmat.
,_,/ukka
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 1.3.2008 19:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
no mutta yhden yhdistelmäauton huoltaminen on kuitenkin halvempaa ku huoltaa useaa eriautoa, ja 10 litran kulutus on ehkä enemmän kuin Samarassa, mutta lähes samaa kuin takavetoisissa ja mosseissa.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 1.3.2008 19:10
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:no mutta yhden yhdistelmäauton huoltaminen on kuitenkin halvempaa ku huoltaa useaa eriautoa
Tuo on kyllä totta, mutta raskitko jättää ne loput pellolle mätäneen
,_,/ukka
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 2.3.2008 11:34
Kirjoittaja Lada-Jussi
,_,/ukka kirjoitti:Lada-Jussi kirjoitti:no mutta yhden yhdistelmäauton huoltaminen on kuitenkin halvempaa ku huoltaa useaa eriautoa
Tuo on kyllä totta, mutta raskitko jättää ne loput pellolle mätäneen
,_,/ukka
enempi mietityttää raaskisko kuitenkaan ottaa rahotusta johonkin uuteen autoon, oli se sitten mikä tahansa.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 2.3.2008 11:35
Kirjoittaja PECTOPAH MECTA HOMEP
Sepä se. Uuden auton arvo tippuu ihan varmasti nopeammin kuin mitä sitä ehtii lyhentämään.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 2.3.2008 12:15
Kirjoittaja aon
Lada-Jussi kirjoitti:katselin tuolla puolustusvoimien alentunutta tilaa, sotilaspoliiseja oli partiossa pakut ei ollu UAZ-374106 tai 452E malleja vaan jotain VW Transporttereita, maastoautot ei ollut Nivaa tai UAZ 315126 tai 469BE mallistoa vaan jotain Land Rover Defendereitä. Jos nyt näistä 60-lukuisista neuvostoajokeista tarvii puollustusvoimissa tosiaan päästä eroon, niin löytyisihän vaihtoehdoksi vielä GAZ Gazellia pakuksi ja UAZ Hunteria maasturiksi tai vaikka Chevrolet Nivaa, kyllä huonoissa kantimissa on nykyinen maanpuolustus.
Kyllä ainakin Riihimäellä oli vielä kuukausi sitten UAZeja, GAZeja ja ZILejä, ei tosin varmaan sotilaspoliisien ajokkeina. Tuo on luultavasti joku PR-juttu, että varuskunnan/maaston ulkopuolella ei kauheasti itäkalustolla liikuta, olihan riihimäkeläisiä jossain paraatissakin m05-puku päällä vaikka kyseistä asua ei tuolla muuten vielä käytetä edes lomilla.
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 2.3.2008 12:16
Kirjoittaja Pavlovits
PECTOPAH MECTA HOMEP kirjoitti:Sepä se. Uuden auton arvo tippuu ihan varmasti nopeammin kuin mitä sitä ehtii lyhentämään.
Tätä on jo Tappari lyhentänyt: Kuvaa lainattu Tapparilta lupaa kysymättä.

Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 3.3.2008 0:13
Kirjoittaja samarai
Olisi edullinen -02 Gazelle 4x4 Steyrin dieselillä myynnissä Tartossa, ajettu vain n. 60tkm! Perhana kun on tossakin tasan 3500kg. Paljonkohan tosta menis veroja ja saakohan tollasen -02 mallin Suomen kilpiin, kun Viro liitty Eu:hun vasta -04? Olisi itsellekin kyllä just passeli auto, sopisi aika hyvin ton nykyisen Transitin tilalle.
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Re: Uusia GAZ pakuja Saksassa
Lähetetty: 4.3.2008 6:00
Kirjoittaja samarai