2106 1600 -84 Tarina päättyi! ONNELLISESTIKO?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 2106 eli tuplalamppu 1600 haku

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Lähtö on tuossa aivan kulman takana. Viilis edelleen rauhallinen. Onneksi purkasin ne hötkyilyt jo etukäteen. No kyllä se KoneKiima taas alkaa nousta kun pääsemme matkaan. Harmillista kun en ottanut 2 päivän siirtolappuja. Olisi kenties huomenna päässyt ulkoiluttamaan lelua. Mutta näillä mennään. Toivottehan meille mielenkiintoista, mutta onnistunutta retkeä. Tästä tullaan kuulemaan tai paremminkin lukemaan vielä. RokkenRoll! :mrgreen:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Pihassa on ja onnellisesti. Käytin kaiken siirtoajan ajoon ja ylikin. Piti vähän tyttöjä kuljetella kun kehuivat niin tunnelmalliseksi, omaperäiseksi ja oikealle autolle haisevaksi. Mutta tämä kaikkihan 26.4. - 27.4. yönä. Mutta miten siihen yöhön tyttöjen kanssa tultiin se onkin eri juttu. Välistä puuttuu monta koukkua ja mutkaa matkassa. Kunhan saadaan matkakumppanin kanssa PersoonaPronominit kohdalleen niin alan kertoilla. Nyt niitä juttuja on hyvä täältä Joensuusta käsin vähän arvioida uudelleen.

Mutta homma jatkuu kunhan keritään. Vappuna on ainakin aikaa jaarittaa. Ei tule lätkää, kapakat ei kiinnosta, tippaleipää en opettele tekemään eikä simakaan maistu (käymistuote). Taidan viettää suomalaisen työnpäivän aaton IIZIn ruosteremontin parissa. 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

LadaUnettoman yön jälkeen heräilin 26.4. lauantaiaamuun virkistyneenä. Ei ylikierroksia, ei yli-intoa vaan odotus mielenkiinnolla. Kyytikaveri kurvaisi pihaan kun kerkiäisi siinä 11maissa. Kahvia särpien, sätkiä käärien ja asiakirjoja kasaillen odottelin.

Korjausopas, -romppu, kannettava, siirtokilvet ja -todistus sekä LadaKerho SF -ovaali ja kaksi kerhoviiriä matkaan. No, tietenkin myös SuloVilen -pipo ja edustava kerhopaita. Eli kuten olin suunnitellut, pukeutuisin kuin KerhoPelätin.

Melko tarkkaan 11aikoihin Jokari kurvasi pihaan 1500s StreetKillerillä. Olipa hän käynyt ennenkin meillä niin ei tarvinnut soitella matkalta ohjeita. Mitään navigointigaattoreitahan LataMiehet eivät tällaisille seikkailuille mukaan ota. Jokari on valitellut huonoa suuntavaistoaan, joten pidin kyllä puhelimen lähettyvilläni. Minulla oli kannettavassani kartat. Olisin kyllä mieluummin katsellut paperiversioita, mutta ne olivat Joensuussa, eikä tulostinta minulla ole.

Vähän aikaa pyörittiin siinä ja päiviteltiin. Muutama dokumenttikin taisi tulla näpsäistyä. Yrittänen liittää tähän jokusen. En ole vielä itsekään katsonut otoksia. Kukapa sitä uskaltaisi itseään peiliin katsoa ennen kuin on pakko.

Jaapa jaa. Eipä tuolla ollutkaan meidän pihalähtökuvaa. No, parempi niin. Tai Jokari voi sen laittaa tuohon tämän viestin perään. NeitiHauHau jäi kotiin vahtimaan ja olohan se vuokralainenkin kohta tulossa pyörähtämään. Menisi sitten tyttöjen kanssa hevosia silittelemään.

Mutta 50m päässä pysähdyttiin. Mikä unohtui? Markankylän Mäkitupa, josta M.A.Numminen kirjoitti olutkuppilakirjassaan on palanut. Koloraatossa käynti olisi ollut vähän liian heviä ja... No, mutta MarkanKioski! Kipari, niin kuin sitä vanhat sanoivat kun se oli vielä piirakkalohkon mallinen funkkishelmi. Siinä sitten pysähdyttiin ja FOTO! Onneksi en ole kuvassa. Kioski on tosin sulki. Yksi sutki osti sen, nosti yritystuet ja kun rahat loppuivat laittoi lappusia luukuille.

Äh! Ei onnistu. Linkittäköön Jokari kuvat tästä 50m matkasta seuraavaan viestiin. En tässä saunajäähdyttelyjen lomassa jaksa perehtyä tuohon kuvien laittamiseen tähän. Onhan se joskus onnistunut. Kohta takaisin löylyyn. Tarina jatkuu...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
PöyhöinKuusaalt

Siitäpä sitten MarkanKiparilta ajelemaan kohti Lahtea. Höpöteltiin joutavia, kehuttiin itseämme ja haukuttiin kaikki mahdolliset tuntemamme Ladailijat :lol:

Päivähän oli mitä aurinkoisin, mutta meillä räksytettävää riitti. Emme olleet tyytyväisiä mihinkään emmekä kehenkään. Lehti oli huono ja Voorumi vielä huonompi. Kokoontumisissa oli tylsää tai ne olivat liian kaukana. Polttoaine oli kallista ja ABCt tarjosivat liikaa naaraita (vai oliko tuo Lada-Jussin kommentti?). :twisted:

Matka kulki hyvin ja StreetKiller vielä paremmin. Huomaamatta oltiin Lahdessa ja pian kääntymässä kohti Riihimäkeä. Yksi tupakkapaussi oli pidettävä. Taisin jauhaa LataJuttua siihen malliin etten muistanut pyhää tupakointiakaan kunnolla. Ei se Jokarikaan paljon huonommalle jäänyt.

Vasta lähellä Loppea alkoi empiminen. Ja Kuusaal o sellain sanonta et: Turha ruveta empii! Heti kun alkoi empiminen, johon minä syyllistyin, mentiin vikaan. Kurvattiin kohti Läyliäistä Y-risteyksessä vaikka loiva kaarre oikeaan olisi osunut oikeaan. Siellä sitten Läyliäisen tiellä etsittiin osoitteen mukaista tietä ja vihreää viljakuivuria.

Lopulta jossain Nyhkylän tietämillä oli tartuttava luuriin. Siitä kurvattiin sitten kohti Karkkilaa ja oikealle tielle. Mutta yleisesti ottaen menomatka oli äärettömän helppo, tapahtumaköyhä ja kului nopeasti. Varmaan sellainen 180km tuli StreetKillerin mittariin. No, Jokarihan sen tietää tarkemmin.

Vihreä viljakuivuri oli siten kulkusuunnassa oikealla vaikka sen piti olla vasemmalla. No, mehän pojjjaaat heitettiin pieni lenkki Suomen Makeimmassa kunnassa. Jatketaan tästä. Jos Jokarilla on linkitettäviä niin ollos hyvä Arvon Reissukaverini.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Jokari

http://s90.photobucket.com/albums/k245/ ... G_2025.jpg

Eipä jäänyt kuin tupakkitauolta kuvaa :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

PöyhöinKuusaalt

Ja omaa StreetKilleriään se vaan mainostaa. No sehän sopii hyvin. Kohtahan niitä tuplalamppukuviakin alkaa tähän tarinaan ponnahtaa. Nyt kuitenkin odottelen tänne jotain ihme ihmisiä. Minulle tosiaan ilmoitettiin VappuPäivänä, että minulla on täällä tänään saunailta, jääkiekonkatsojaiset ja muuta ohjelmaa. No, siinä ei auttanut kuin valmistautua moiseen. Tiedä sitten ketä on tulossa. Jotain kuorolaisia varmaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Loivaa ylämäkeä ja pihassa ollaan. Näen 2106 perän. Kauhea flash! Tämä on pommi. Miksi tulin? Jostain tuli karmea tunne ja olo, että älä ota tuota vehettä vaikka lupasit. Tunne kuitenkin haihtui nopeasti. Se oli kuitenkin kuin jokin varoitus.

Innostuksenihan oli ollut huipussaan kilpaillessani tuon pelin ostomahdollisuudesta ja suunnitellessani reissua. Sitten tuli rauhallinen odotus ja tapahtumaköyhä matka, jossa juttua onneksi riitti ihan kehden tarpeiksi. Sitten pihaan ja varoitusväläys.

Siitä sitten kömpimään ulos StreetKilleristä. Mies tulee ulos talosta möykäten pienelle palleroiselle pojalle kovaan ääneen jotain. Pihalla on vaikka mitä, mutta huomio kohdistuu mieheen, autoon ja ennen kaikkea pieneen poikaan. Poika katselee meitä rauhallisen kiinnostuneena.

Mies pitää paljoa puhetta ja vaikuttaa levottoman reteeltä. Hän on ikäiseni, kenties hieman vanhempi. Lihaksikas ja tumma, muttei ollenkaan uhkaava, vaikka esittääkin melkoista remeltäjää. Poika painuu omiin puuhiinsa jonnekin. Minä otan ohjat ja tervehditään varovaisesti. Ei puristella käsiä tässä vaiheessa. Kierrellään ja kaarrellaan autoa. Jotenkin se vieroksuttaa vaikka olen päättänyt ottaa sen, jos sen vain saa pihasta liikkeelle.

Mies on jutuissaan olevinaan tietävä ja iso minuun nähden. Minua huvittaa. Mies puhuu liikaa. Hän ei oikein tiedä millaisen näkökulman ja asenteen ottaisi. Hänestä heijastuu epävarmuus. Hän on epävarma miten suhtautua minuun. Hän oli pojitellut minua puhelimessa.

Minulla on musta T-paita isolla kellanpunaisella kerhologolla ja nimmari isolla selässä kuin milläkin jengiläisellä. Ehkä mies oli odottanut joitakin tunaripoikasia tulevaksi. Yritän olla etäinen mutta leppoisa. Mitä sitä toista hämätä ja järkyttää enempää. Naurattaa vain kun mies kysyi minulta puhelimessa jotenkin tähän tapaan: "Onkosta sinulla muka siirtoluvat ja muut paperit kunnossa?" Eipä tietenkään. Ihan muuten vaan ajateltiin hakea 2106 170km päästä ja ajella ilman kilpiä se päivän valossa Kuusaalle. No, mielenkiintoinen tuttavuus tämä myyjä oli. Mutta siitä lisää seuraavassa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Siinä sitten pyörittiin 2106 ympärillä. Sisälle vilkaisin ensin. Siistiltä ja alkuperäiseltä näytti, kuten oli luvattu. Muutenhan pelleistä näki, että hommaa tulisi olemaan. Alkusäikähdys kuitenkin hävisi. Ei se pommi ollut.

Mutta myyjä... Ei nyt ihan pommi, mutta levoton kuin kiimainen tamma. Ja sitä puheen määrää! Lada kestää mitä vaan. Lada ei kestä jos sillä ajaa kovilla kierroksilla. Tällä on ajeltu Kajaaniin asti säännöllisesti. Ei tällä ole ajeltu paljon ollenkaan. Harmittaa kun otin pois rekisteristä. Otin pois kun veroja piti maksaa. Ei tätä pitäisi myydä. Ostakaa pois hyvä vaunu...

Aivan karmeaa soopaa. Yritti puhua meitä pyörryksiin, mutta hän puhui itsensä sellaiseen juuttisäkkiin ja vielä pussinsuun hamppuköydellä kiinni, että välillä säälitti. Minähän olin sanonut ja sanoin uudelleen, että jos saan auton ajettua pihasta pois niin ostan se sovitulla summalla. Mihin sitä kaikkea puhetta tarvittiin?

Kurkittiin konehuonetta. Likainen kuin hemmetti. Kaikkea oli tehty kuulemma. No, en minä enää noteerannut sitä puhetulvaa muuta kuin naureskelemalla, ettei kaverille tulisi paha mieli. Myötäilin vaan ja hymähtelin. Jokari pysyi ammattimaisen hiljaisena ja katseli sivusta.

No, alettiin sitten suunnitella paperihommia. Ja siitäkös selitys! Rekisteriote ja muut paperit olivat kuulemma pojan autossa jossain Hämeenlinnassa. Alkoi tuntua epäilyttävältä. Selitykset olivat todella selittämisen makuisia. Mikä oli teon motiivi, sitä on hieman vaikea ymmärtää. Kaksoiskauppako? No, olihan minulla todistaja ja kuvia otettiin.

Jotakin hämärää tässä myyjässä kuitenkin oli. Se puhetulva kaikesta, paperien puuttuminen, kertomus virkavallan vihaamisesta ja hieman Kovis -habitus. No, en minä moista hätkähtänyt. Myyntipaperinhan voi tehdä vaikka ruutupaperille ja siitä saadaan sitova.

Olin ottanut AKElta selville omistajan, haltijan, aiemman rekkarin, valmistenumeron ja rasitteet. Nämä kaikki täsmäsivät kyseiseen ajoneuvoon, joten mitään hämärää ei näissä ollut. Siksi laskin yhteen 1 + 2 = 5 eli oli turvallista tehdä kauppa.

Kokeiltiinhan sitä tietysti käyntiin. Ei lähde. Naksahtaa. Ei edes naksahda. Vai silläviisiin sitten. Oli kuulemma käynnistynyt aivan juuri. Tietenkin. Eihän siinä mitään vikaa ole. Eipä tietenkään. No, myyjä kiristelemään isolla jakoavaimella akunkenkiä solmuun. Eipä paljon auttanut. No, Ladathan ovat sellaisia kuten tiedätte, selitteli myyjä.

Minä sitten kysäisin, että onkohan se akun miinusjohto kunnolla korissa kiinni ja olisiko hapettuntu. Niinpäs oli, totesi myyjä. Johto ei ollut juuri ollenkaan kiinni korissa. No sitten hörähti. Pientä nakuttelua ja kevyttä roklotusta. Jokari totesi minulle, että kuulostaa laahaimen heikolta kunnolta se roklotus. Ei tuo pahaääninen ollut. Kyllä minun TIINE paljon pahemmin on roklottanut ja ajettu on vaikka kuinka.

Katselin valot ja pelit. Öljyt olin katsonut heti ja jarru- sekä kytkinnesteet. Ei ainakaan ruiskinut öljyjä käydessään. Tyhjäkäynnillä vähän vilautteli öljynpainevaloa. Oli kai aika alhainen tuo tyhjäkäynti. Kone kyllä oli öljyinen ja hiekkainen alaosiltaan. Paninpa sammuttaen vehkeen.

Kahville siitä. Munkkiakin oli ja limpparia. Siinä sitten viskasin setelin myyjän kouraan ja tehtiin paperit. Myyjä jotenkin sähläsi. Ei ollut kynää, mihinkähän se nimi tuli ja mikä ja mitä... Taisi vain olla vähän vauhdikas mies. Ei pahakaveri ollenkaan, mutta aivan kun hän olisi ollut jotenkin uuden homman parissa. En tiedä. Väitti olevansa automies henkeen ja vereen. Yksi VMax näytti pihalla olevan. Puutarha-alallakin toimi ja keitteli tervaa.

Kirjoiteltiin luovari sellaiselle paperille, joka kuuluisi alunperin jäädä myyjälle. Samapa tuo kun nimet tulivat paperiin ja todistajat olivat. Sitten paperi piti kopioida vielä molemmille. Minä painoin pihalle tupakalle kahvin kanssa. Jokari meni hoitamaan kopioinnin, koska me vanhat käävät emme sellaista tekniikkaa osanneet käyttää.

Minä juttelin PojanPallerolle kaikkea kivaa. Siinä oli rauhallinen ja omia puuhaileva isännän alku. Tulivat sitten sisältä myyjä ja Jokari. Liimailin siellä jo siirtolappuja, kiinnittelin tarroja ja viirejä. Paperit minulle ja autoa käyntiin. No, nyt syttyi heti kerralla. Kuuntelin vielä konetta ja katselin savuja. Ei hälyyttävää. Mutta polttoainetta ei tainnut olla kun haju. Sammutin peli ja pyysin pensaa. Kuka sieltä korvesta mihinkään hajulla pääsisi. Jonkun litran myyjä lirutteli.

Tankki oli irti. Korkista heiluttamalla kolisi koko komeus. Jokari totesi, että kyllä se matkassa pysyy, joten eipä sille siis tehty mitään.

Sitten valokuvauksiin ja loppuitkuja vailla. Ihan hyvä viilis oli kokonaisuudessa vaikka välillä vähän epäilytti. Siinä sitä kameraa päällisteltiin ja käsiä vatkattiin. Jossain vaiheessa myyjä oli huomannut, että taidamme olla oikeita harrastajia ja lopetti turhat pulputuksensa. Näytin selästä nimeä ja hän heti yhdisti minut johonkin kerhon johtohahmoon tai muuhun sellaiseen. Lienee muistellut omia moottoripyöräliivejään. Jossain vaiheessa tosiaan hänen käytöksensä muuttui kunnioittavammaksi. Kysäisipä ikääni ja kun kerroin muuttui vielä lisää. Mutta hymyssä suin kuvassa poseerasimme ja varmasti molemmat olivat tyytyväisiä.

Jatketaan tästä myöhemmin. Jokarilta varmaan saadaan tähän kuvalinkki.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Jokari

PöyhöinKuusaalt

Oli tosiaan aika poistua PuuhaMaasta. Hyppäsin puikkoihin ja käynnistelemään. Kyllähän se nyt pörähti heti. Käynti oli tasaista ja moottori vastasi ryyppyyn loistavasti. Vain hieman sitä tarvitsi nykäistä.

Pakkia päälle, kaasua, joka oli herkkä, ja kytkintä ylös. Mitään ei tapahdu! Jopas jotakin. Eihän tuo liikkuisi millään koko 175km Kuusaalle. Vai tällaisen pommin papereihin tuli nimet kirjoitettua ja rahat lompsasta livautettua. Äkkiä ulos vaunusta. Ja sadattelemaan.

Myyjä vaan hokee että antaa mennä vaan. Ei se niin paljon kaasua vaadi. Sama kuin meidän viininpunaisessa 1200L silloin joskus Hankasalmella. Kytkin loppui meidän alamittaisten käsittelyssä. PappaVainaakin silloin hoki että antaa mennä vaan.

Jokari puikkoihin ja kokeilemaan. Saman totesi kokemuksen syvällä kurkkuäänellä. Kytkin loppu. Ai ihanaa! Myyjä vaan hehkutteli, että tänään sillä on ajettu ja hyvin toimi. HöpöHöpö!

Päädyimme säätämään kytkimen. Metsässä oli ramppi myyjällä, johon peruutteleminen olikin tarkkaa puuhaa. Ramppi oli rinteessä ja todella korkealla. Ohjailin armeijan käsimerkein kun Jokari peräytti. Kaivelemaan työkaluja Jokarin varastoista. Minun työkaluni olivat Joensuussa. Jokari halusi kokeneempana säädellä. Kaikki mitä saatiin otettiin pois työsylinterin työntötangosta ja toivottiin parasta.

Ja paras olikin ihan hyvä. Nyt laatikko totteli kytkintä ja kytkin kytki kuten sen pitääkin. Vielä onneksi muistettiin että pyörissä ei ollut tarpeeksi pultteja. Kahteen pyörään oli yksi pultti laitettava. Onneksi Jokarilla oli pulttejakin mukana. Kaikkeen hän oli varautunut. Sitten oli aika jatkaa retkeä. Menisimme sitä kautta, jota meidän piti tullakin.

Kurvattiin kuitenkin pihasta väärään suuntaan, koska oli päästävä syömään mahdollisimman nopeasti. Karkkilan ABC oli suuntana.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Tämä jääköön tähän. Lehdessä sitten lisää niille, jotka Lehden saavat tai sen erikseen ostavat. Tai onhan mahdollista, että tarinasta tulee sellaista hömppää ettei sitä julkaista. Jääpä itselle sitten arkistoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
PöyhöinKuusaalt

Laitetaas tämä piruuttaan loppuun. Ei tullut Lehteen sitten tätä kirjoiteltua. Tuli vähän säätöä ja vääntöä.

Toikkaroituamme tovin ajeli myyjä vierelle ja vinkkasi. Hän oli meille neuvonut lyhyimmän tien, jonka kyllä itsekin tiesimme. Hän siinä sepustamaan meidän eksymisistämme. Ja mehän vain Ruokaa jahtasimme eikä sen takia nykyään tarvitse metsään eksyä.

Mutta sieltä ABCltä ei meinannut Jokarille pitsaa tippua. Minä sen maksoin, joten kävin vähän kovistelemassa niitä Tyttöjä. Minä olin oman lounaani jo syönyt ja pitsaa ei kuulunut. Siellä sitten juuri yksi ABC -Tyttönen, nuo eivät tarkoita kuppikokoarvioita, pitsan kanssa pyöriskeli orpona. Ohjasin hänet hellästi oikeaan suuntaan.

Matkahan sujahteli mukavasti. Minä körötin edellä ja Jokari Street Killerillään perässä. Niin, käytiin siellä sitten prassailemassa Lada-Jussin KotiABCllä ja tavattiin tietenkin Jussi. Hän sai kunnian todeta auton OrkkisKlassikoksi. No, sehän me Pojat jo tiedettiinkin, mutta virallinen tunnustus aina lämmittää mieltä.

Loppumatka ajeltiin vähän eri vauhteja. Jokari kyllästyi. Häntä kyllästytti hieman MatkaNopeus ja vielä enemmän se, että niitä valoja välkyteltiin hänen hyvän Street Killerinsä ahteriin. Siis Jokari edelle ja minä perään. Ja en pysynyt tiukasti kiinni perässä. Ajelin minkä ajelin. 60km/h ja Markankylässä tavattiin. Olin 15min myöhemmin perillä. Sottailtiin siinä jälkipyykki ja Jokari starttaili kohti Etelä-Kymenlaaksoa.

Minua oli siellä vastassa kaksi Tyttöstä, mikä yllätti minut kovin. Toisen tiesin pyörivän niillä main, mutta toisesta ei ollut ollut ikinä mitään havaintoa. Taisin tuolla alussa kertoilla jotakin Tyttösistä. Täytyypä tarkastaa. Ja jos Tytöistä ei ole kerrottu tarpeeksi, niistä kerrotaan sitten tässä vielä vaikka kuinka. Tytöt liittyvät tämän auton koeajoon oleellisesti vai mihin lie koeajoon sitten liittyvätkään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Jokari

Hittolainen tästäkin reissusta kohta liki vuosi...todella nopeasti mennyt aika :lol:

PöyhöinKuusaalt

Niin, huhtikuun loppuahan se oli 2008. Niin niitä Tyttöjä kuljettelin tosiaan Vähän Kouvolan ja paljon Kuusaan Yössä. Kapakassa kuhnittiin Tappiin asti. Mikäs siinä Pörhistellä uuden auton omistajana.

Kyllä minä olin jo ihan vauhdilla kotiin menossa valomerkkien saapuessa vaikka seura oli parhaassa vauhdissa. Saunaan halusivat. Senkun. Minua mukaan, mutta Meikä ei jaksanu. Yläkerta ja oma rauha oli rautaa. No, pakko se oli käydä katsomassa tuleeko siitä saunan laitosta mitään.

Ja eihän siellä olisi saatu vesiä lämpiämään, joten Setä laittoin. Vielä vonkasivat saunaan mukaan, mutta ei vanha jaksa kun 20tuntia on oltu liikkeella. Tiedä kuinka aikaiseen sellainen seikkailu olisi vienyt ja mihin johtanut.

Mutta jälleen eräs MieleenMenevä keikka tuli tehtyä. Siellä se on hyvässä tallessa ja kunnolla ilmavasti peiteltynä odottamassa kimppuun käyntiä. Muutama idea on. Tai oikeastaan useita. Kaikki toinen toistaan ÄlyVapaampia. Mutta kun on aikaa niin antaa ideoiden tuulettua. Tuolla ei ole kiire, kuten ei minullakaan elämässäni enää.

Kenties tästä vielä kuullaan joskus.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Vastaa Viestiin