Sivu 2/4
Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 8.6.2008 12:42
Kirjoittaja Lada1500SL
No niimpä näkyy

Ei huomaa aina kattoo sieltä, kiitos vinkistä.
Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 27.7.2008 22:11
Kirjoittaja Lada1500SL
Nyt kone,laatikko ja perä aseteltu paikoilleen. Auton pohjan pesin kun ei ollu tekniikkaa paikoillaaan ja massailin kunnolla, neljä litraa sitä hävis vanhojen lisäksi. Huomenna pitäis aloittaa sähköjen kytkeminen ja kasailla eturipustuksia. Mukava kasailla hiekkapuhallettuja ja maalattuja osia puhtaaseen autoon.Leimalle pitäis suunnata heti kun on auto kasattu, kun näky tuo leima menevän huomenna vanhaks. Niin ja poppeja tuli päivitettyä kanssa tässä samalla 2*10 tuumaset subit laitan takakonttiin ja niille vahvistin sekä vielä blaukkarin mankka usb-pistokkeella.
Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 24.8.2008 18:17
Kirjoittaja Lada1500SL
Nyt on siis Ladrider muutoskatsastettu 1700 koneelle ja ruiskulle. Katsastuksessa ei tullut mitään ylimääräisiä mutinoita kehuja vain että kyllä oot vaivaa nähny tämän kanssa ja ei täällä etupäässä näköjään väljää ole kun näkyy kaikki olevan uutta.

Pieniä vaikeuksiahan meinas olla mutta pienellä hampaiden puremisella niistäkin selvittiin. Kone kerkes käydä hetken ilman öljyjä, öljypumpun käyttörattaan irrottua paikoiltaan ja sen jälkeen oli nokan ajotus pielessä, ja meni 4 imuventtiiliä mutkalle. Mutta nämäkin viat siis aivan omaa tyhmyyttä ja kantapään kautta oppii.

Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 24.8.2008 22:08
Kirjoittaja START
oho

sitä on opittu kyllä kantapään kautta

se on hyvä että pienet vastoinkäymiset ei lannista

Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 25.8.2008 19:23
Kirjoittaja Lada1500SL
Kyllä sitä useamman kerran tultiin hallista ovet paukkuen

Kuittien mukaan on rahaa mennyt nyt sellanen 1800€ plus uus tekniikka 150€ ja sit poppivehkeet mut niiden hinan jätän kertomatta

Tyttöystävälle tästä kuuluu kyllä suurkiitos, siltä on vaadittu vähintään yhtää pitkää pinnaa kuin minulta.

Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 9.11.2008 21:20
Kirjoittaja Lada1500SL
Päivitellääs nyt vähän tätäkin. Kilometrejä on kerinny tulla koneenvaihdon jälkeen sellaset viitisen tuhatta kilometriä ja mitään ihmeempää ei ole sattunu. Mitä nyt eilen hävis tasauspyörästöstä pikkurattaasta hampaat. Nilkuttamalla pääsin kotio asti. Kyseessä ei siis ollu mikään burnisnäytös vaan ihan opetin yhtä kaveria ajaan autolla marketin pihassa. Ensimmäistä kertaa auton ratissa niin 4 tonnia kierroksia ja kytkin ylös nopeasti, ihmeen hyvin puree nastat asfalttiin... No nyt on jo uudet palikat kiinni. Eilen oli syntymäpäivät niin niitä juhlin hallissa vaihtamalla jousia autoon kun tuli kesälookkia hakiessa lyhennettyä jousia liikaa, ei mahtunu talvirenkaat pyöriin.

Tänään taas juhlistin isänpäivää vaihtamalla perää ladaan

Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 9.11.2008 21:31
Kirjoittaja Jokari
Ladan perät "takuulaatua"...ei ole todellista

Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 12.11.2008 12:41
Kirjoittaja Lada1500SL
Täytyy sanoa että kyllä ladailu on hauskaa, ikinä ei tiedä mikä odottaa seuraavan mutkan takana. Vaikka loppujen lopuksi pienellä ollaan menty, meinaan remonttien suhteen. Johtuiskohan siitä että osat vaihtuu koko ajan niin ne ei kerkee hajota.

Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 12.11.2008 16:23
Kirjoittaja someroladasti
vuodenvaihteen jälkeen sitä pitäis omaakin ruveta nikkaroimaan. 1.7 kone ois tarkotus laittaa ja
ajatuksissa on ollu tuplat ja moposportin peltisarja. seku ei oo ihan järkyn hintanen uudeks.
loput ois suurinpiirtein samaan tyyliin tarkotus tehä. pikkasen matalampaa kesälookkia ja fiiatin 14" pellivanteet käännetyillä kehillä. sellasta pientä halppisvirittelyä kylän tuunigpoikien kiusaks.
saa nyt nähä mitä kaikkea riemukasta tässä vielä keksii. yleensä noilla projekteilla on paha taipumus levitä aina. ku kerran on auki nii teenpä tollekki samalla jotain jne.
Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 12.11.2008 19:02
Kirjoittaja Jokari
someroladisti kirjoitti:vuodenvaihteen jälkeen sitä pitäis omaakin ruveta nikkaroimaan. 1.7 kone ois tarkotus laittaa ja
ajatuksissa on ollu tuplat ja moposportin peltisarja. seku ei oo ihan järkyn hintanen uudeks.
loput ois suurinpiirtein samaan tyyliin tarkotus tehä. pikkasen matalampaa kesälookkia ja fiiatin 14" pellivanteet käännetyillä kehillä. sellasta pientä halppisvirittelyä kylän tuunigpoikien kiusaks.
Laittele sitten samalla lisää puristuksia ja jyrkempää nenäkeppiä siihen 1,7 pataan jos meinaat tuplat tunkea kylkeen, muuten sulla ei ole mitään saumaa edes niille tuninkipoikien 1.3 japseille...
Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 13.11.2008 6:01
Kirjoittaja someroladasti
niin ois tarkotus.......samalla päivittää laakereita jne. nii, ja kärjetöntä sytkää ainakin. aukiha se pitää koko pata kuitenkin ottaa että näke mitä on syönny matkan varrella. mutta ideana ois koittaa pitää toi sellasena mahollisimman halppisvirityksenä. pelkään vaan pahoin ett nään taas vaan märkiä päiväunia.
no sitten ku sen alottaa niin sithän sitä näkee kuin paljon se rojekti leviää.
Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 13.11.2008 19:21
Kirjoittaja someroladasti
juma rottinki....laitoin postista vasta hakemani ralliratin kiinni......kyllä nyt tonnikakssatanen menee lujaa.

orkkisratti oli vasemmalle killissä......ja ku korjasin ralliratin asentoa niin tietty tuli liikaa ja se on ny oikealle killissä....

Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 13.11.2008 22:23
Kirjoittaja THI-900
Se on tää rattihomma pojat vähä niinku ladat.org sivulla sanotaan: "jalopuu ratti ladassa on vähä sama asia kun tytöllä silikooni tissit. Kyyti ei juuri parane, mutta on kiva pitää kiinni"
Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 14.11.2008 0:50
Kirjoittaja IlkkaHe
Uskallan olla erimieltä, nimittäin jos ladan orggis ratin tilalle nakkaa ralliruorin, on ero niinkuin päivällä ja yöllä, ja kyllä se menokin paranee

Re: 1700i:n kevyt piristys
Lähetetty: 14.11.2008 1:25
Kirjoittaja Jokari
Ja vielä kun nykäisee mahdollisimman syväkeskiöisen ruorin kiinni ja tuo rattitolpan niin alas kuin orkkispulttien kanssa on mahdollista, niin ajaminen muuttuukin trukista/rekasta jo hieman lähemmäs länsiautoja.
Kuka helevetti ajaa ralliruorilla laskematta tolppaa? Rystyset hieroontuu tuulilasiin ja silti tuntuma on kuin trukilla ajelisi kun ruori on niin jyrkässä kulmassa...
Itsellä 45 mm syvällä keskiöllä oleva ruori eikä sekään riitä, 90 mm vähintään. Taas 90 mm syvällä ruorilla penkkiä voisi siirtää viimeisen pykälän taaemmas mutta sitten ei yletä lämppärin säätövipuihin eikä laittamaan vaihdetta ykköselle/kolmoselle/vitoselle...
184/100 ja pitkät jalat, täysin mahdoton yhdistelmä
