GM-nelipisteruiskun CE-valo

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Avatar
Samara87/88
Viestit: 1006
Liittynyt: 7.10.2006 14:33
Paikkakunta: vesi

Re: GM-nelipisteruiskun CE-valo

Viesti Kirjoittaja Samara87/88 »

Istahappa kyytiin ajellaan se pilkon "motari" eestaas :D

ei oikein pidä paikkaansa tehtaan ilmoittama 152kmh hippu. Vai oliko 155kmh.

Muistaakseni kun ooppelissa (95" ecotec) paloi ks valo katsastuksessa, tuli sanomista, mutten muista mitä. Kun tuli oltua sellanen vaahtosammuttimen kokoinen. Tai ei ihan mut ei vielä moiset asiat niin kiinnostanu..
Siinä se merkkivalo paloi yhtä usein kuin lada-jussin boschin ruiskusamaroissa, mutta toimi muuten ok.

En tiedä mikä yleinen käytäntö, kun eihä näistä lueta ees vikakoodeja, eikös uusista OBD hommassa kooditkin tule katsastusmiehen tietoon?

Tuurillahan ne laivatkin seilaa tjsp...
Chevrolet Cavalier Z24 3.1 V6 Convertible 93"
Chevrolet Starcraft 6.5TD 98"
Honda CRV 01"
Supo 62" Mopo
Joen musikka
Viestit: 2005
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Sinulle on ilmeisesti sattunut väärä vikakoodiluettelo; autossasi on kaiken järjen mukaan GM ISFI-2S -järjestelmä (ei siis GM EFI-4).

Koodi 35 on se tyhjäkäyntivika, 49 ilmoittaa, että järjestelmä on havainnut vuodon alipainejärjestelmässä, siis imujärjestelmässä ilmamassamittarin jälkeen.

Tarkista
1) letku ilmamassamittarilta kaasuläppäkotelolle
2) muutkin järjestelmään liittyvät letkut, liitokset ja osat (mukaan lukien kampikammion tuuletusjärjestelmä!)

Jos selvää, silmin näkyvää vikaa ei löydy, sopii epäillä jarrutehostinta. Jarrutehostimen osuus on helppo selvittää irrottamalla tehostimelle menevä letku imusarjasta ja tukkimalla imusarjan yhde vaikkapa ilmastointiteipillä.

menestystä

SvS
Puoli vuotta myöhemmin :oops: todettakoon:vuoto oli jarrutehostimessa ja luultavimmin siinä haitarikumissa jonka läpi tulee jarrutanko polkimelle.Se aikaansai myös jarrun laahaamisen.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Joen musikka
Viestit: 2005
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun CE-valo

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Tämän viimeisen hankinnan (Samara vm.2000) CE-valo palaa jatkuvasti mutta ei näytä vikakoodeja eikä käynnistä flektiä.(myös jarruneste- ja STOP-valo palaa jatkuvasti).
????
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: GM-nelipisteruiskun CE-valo

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Palaako STOP-valo vaikka sen jarrunestemäärän anturin/johdon irroittaa? Sammuuko CE jos irrottaa akunkengän vai syttyykö uudestaan?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Joen musikka
Viestit: 2005
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: GM-nelipisteruiskun CE-valo

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

1500i kirjoitti:Palaako STOP-valo vaikka sen jarrunestemäärän anturin/johdon irroittaa? Sammuuko CE jos irrottaa akunkengän vai syttyykö uudestaan?
Jarruneste- ja jäähdytysnesteanturit eivät vaikuta tilanteeseen.CE-valo käyttäytyy kuin "virta päällä"-valo.Anturit ovat kunnossa ja lampputesti ok,joten veikkaan jonkun sekoittaneen merkkivalosysteemiä. Toimivat merkkivalot ovat:lataus,öljynpaine,polttoaine ja valolaitteet.(ne taitavat riittääkin 8) )
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Vastaa Viestiin