mikä on Ladan tulevaisuus
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3663
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Kävikös tuolle Nivallekin niin että alkuinnostuksen jälkeen myynti loppui?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Tervehdykset toivottelen.
Yritin edellisessä viestissä olla tarkkan noiden autojen nimissä olevien kirjaimien kanssa. Suomalainen V on Venäläinen B, siksi kirjoitin BAZ, joka on vissiinkin melko lähellä,suomalaisin kirjaimin. Volga-Avtomobil-Zavot. Niinkuin sanoin kirjaimilla ja numeroilla voi kikkailla jos haluaa.
Yritin edellisessä viestissä olla tarkkan noiden autojen nimissä olevien kirjaimien kanssa. Suomalainen V on Venäläinen B, siksi kirjoitin BAZ, joka on vissiinkin melko lähellä,suomalaisin kirjaimin. Volga-Avtomobil-Zavot. Niinkuin sanoin kirjaimilla ja numeroilla voi kikkailla jos haluaa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 

Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Pobedaa ja Volgaa pidettiin tosiaan Suomessa automerkkeinä - siitä olen kyllä samaa mieltä.
Pobeda tuli vain mieleen "lisäyksenä" noista tuon Vedeten (Simcan ja Fordin mallisarja) lisäksi. Simcahan oli tietysti ehta automerkki, se viimeinen yritys ei ollut 1000 vaan 1100, jollainen on itsekin tullut joskus omistettua. Kadonneita automerkkejä on tietysti hurumycke - ja englantilaisia moottoripyörämerkkejä on varmaan kadonnut vielä enemmän kuin automerkkejä.
Mutta siitä, että Lada tulisi itse automerkkinä katoamaan olen vahvasti eri mieltä. Ladan merkki tulee varmasti säilymään vaikka Renault/Nissan onkin mukana Ladan tulevaisuus näyttääkin minusta jopa valoisemmalta kuin aikoihin - se pysyy paremmin kilpailukykyisenä kapitalismin oravanpyörässä - eikä sille tule näin Mossen kohtaloa. Se on tietysti toinen juttu voidaanko sitten enää puhua siitä "oikeasta Ladasta". Hieman varmaan sama juttu kuin on nykyisin Skodankin kanssa.
Automerkkien myynti venäjällä 2006-2007
Hieman netistä kaivettua tietoa edellisiin merkkeihin liittyen:
BTR:n valmistaja on Arzamasin koneenrakennustehdas (Gazin tytärfirma)
BAZin tuotanto sisältää lähinnä järeitä vetoalustoja ja autonostureita, tehnyt myös panssariajoneuvoja. Neuvostoajalla 1958 perustettu tehdas, tehnyt vetoalustoja myös ZILeinä. Vuonna 1998 tehtaan nimi BAZ (Brianskin autotehdas muutettu BZKT:ksi (Brianskin "pyörävetäjä" tehtaaksi).
http://bzkt.ru/production.html?section=1
http://legion.wplus.net/guide/army/tr/baz.shtml
http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zil135.html
Pobeda tuli vain mieleen "lisäyksenä" noista tuon Vedeten (Simcan ja Fordin mallisarja) lisäksi. Simcahan oli tietysti ehta automerkki, se viimeinen yritys ei ollut 1000 vaan 1100, jollainen on itsekin tullut joskus omistettua. Kadonneita automerkkejä on tietysti hurumycke - ja englantilaisia moottoripyörämerkkejä on varmaan kadonnut vielä enemmän kuin automerkkejä.
Mutta siitä, että Lada tulisi itse automerkkinä katoamaan olen vahvasti eri mieltä. Ladan merkki tulee varmasti säilymään vaikka Renault/Nissan onkin mukana Ladan tulevaisuus näyttääkin minusta jopa valoisemmalta kuin aikoihin - se pysyy paremmin kilpailukykyisenä kapitalismin oravanpyörässä - eikä sille tule näin Mossen kohtaloa. Se on tietysti toinen juttu voidaanko sitten enää puhua siitä "oikeasta Ladasta". Hieman varmaan sama juttu kuin on nykyisin Skodankin kanssa.
Automerkkien myynti venäjällä 2006-2007
Hieman netistä kaivettua tietoa edellisiin merkkeihin liittyen:
BTR:n valmistaja on Arzamasin koneenrakennustehdas (Gazin tytärfirma)
BAZin tuotanto sisältää lähinnä järeitä vetoalustoja ja autonostureita, tehnyt myös panssariajoneuvoja. Neuvostoajalla 1958 perustettu tehdas, tehnyt vetoalustoja myös ZILeinä. Vuonna 1998 tehtaan nimi BAZ (Brianskin autotehdas muutettu BZKT:ksi (Brianskin "pyörävetäjä" tehtaaksi).
http://bzkt.ru/production.html?section=1
http://legion.wplus.net/guide/army/tr/baz.shtml
http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zil135.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Samarain kanssa ei faktoista kannata ruveta kiistelemään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
No ei kai tässä sen ihmeemmin vielä ole mistään kinattu, vaihdettu lähinnä vain erilaisia mielipiteitä Ladan tulevaisuudesta.
Kyllähän Ukki siinä oikeassa on, että automerkkejä on hävinnyt enemmän kuin uusia tullut ja Ladakin taisi tulla Venäjälle viralliseksi automerkiksi vasta parisen vuotta sitten VAZin sijalle.
Tästäkin löytyy varmaan suurin osa juuri niitä kadonneita automerkkejä.
mm. sieltä löytyy "BAZ"-merkki (Bratislavan autotehdas) - valmistanut Skodan pohjalle tehtyjä "koppifarmareita" ja henkilöautoja. BAZien tuotannon jälkeen tehdas siirtynyt kasaamaan VW:n malleja. TAZ (paku-Skoda) on myös loppunut -99.

Tästäkin löytyy varmaan suurin osa juuri niitä kadonneita automerkkejä.
mm. sieltä löytyy "BAZ"-merkki (Bratislavan autotehdas) - valmistanut Skodan pohjalle tehtyjä "koppifarmareita" ja henkilöautoja. BAZien tuotannon jälkeen tehdas siirtynyt kasaamaan VW:n malleja. TAZ (paku-Skoda) on myös loppunut -99.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Yleisesti ottaen Lada menestyy ikuisesti ainakin Venäjällä. Mutta jos mä mietin omaa Ladaani, niin sen taivallus katkeaa seuraavaan määräaikaishuoltoon Seinäjoen Delta-auton jäljiltä. Ainakin jos aikaisemmat määräaikaihuoltokokemukset viitoittavat tietä ( lukekaa osasto: lisäkokemuksia Lada 110:stä). Mutta mä olen fiksu: siihen tunaripaikkaan en Ladaani enää vie . Paitsi, jos jotai , vaikka kuinka pientä tai suurta TAKUUKORJATTAVAA tulee esiin!!!!!!!!!!!!
Mutta määräaikaishuollot tehdään tästä lähin asiansa osaavassa huollossa!!!!!!!!!!Esimerkiksi Seinäjoen ammattikoulun ekaluokkalaiset hallitsee autohuollot kokemuksieni perusteella paljon paremmin kuin Seinäjoen Delta-auto, ja asiakaspalvelu on Delta-autoon verrattuna todella mukavaa ja asiallista!
Mutta määräaikaishuollot tehdään tästä lähin asiansa osaavassa huollossa!!!!!!!!!!Esimerkiksi Seinäjoen ammattikoulun ekaluokkalaiset hallitsee autohuollot kokemuksieni perusteella paljon paremmin kuin Seinäjoen Delta-auto, ja asiakaspalvelu on Delta-autoon verrattuna todella mukavaa ja asiallista!
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
-
- Viestit: 2026
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
En puutu tähän autoteollisuuden mullistukseen muuten,mutta käytettyjen autojen hinnat näköjään ovat todella halventuneet.Se merkitsee hirmuista paalausvimmaa!
Itse olen autuaan tyytyväinen ajaessani 12 vuotta vanhaa ruiskukombia ja saattaisin olla vielä viiden vuoden päästäkin.Olen myös tyytyväinen vuotta vanhempaan Samaraan,johon vaimoni on vielä tyytyväisempi.
Tällaiset ajatukset ovat nykysuomessa vähintäänkin kerettiläisiä!
Viikko sitten harmitti kun paikallislehdessä kaupattiin Lada111:ta vm -00 hintaan 600.Tänään harmitti kun 1.omistaja kauppasi 30 tkm ajettua -02 Samaraa 1250:lla.
Oletan että näillä molemmilla Ladoilla olisi 10 ajovuotta jäljellä.Samantien oletan,ettei v.2018 ole pelkällä diesel- tai ottomoottoritekniikalla toimivia tieliikenneajoneuvoja Suomessa kuin kolmasosa.
Saattaa olla,että Ladojen osuus kasvaa luonnollisista syistä,mutta myös innovaatioiden kautta.
Itse olen autuaan tyytyväinen ajaessani 12 vuotta vanhaa ruiskukombia ja saattaisin olla vielä viiden vuoden päästäkin.Olen myös tyytyväinen vuotta vanhempaan Samaraan,johon vaimoni on vielä tyytyväisempi.
Tällaiset ajatukset ovat nykysuomessa vähintäänkin kerettiläisiä!
Viikko sitten harmitti kun paikallislehdessä kaupattiin Lada111:ta vm -00 hintaan 600.Tänään harmitti kun 1.omistaja kauppasi 30 tkm ajettua -02 Samaraa 1250:lla.
Oletan että näillä molemmilla Ladoilla olisi 10 ajovuotta jäljellä.Samantien oletan,ettei v.2018 ole pelkällä diesel- tai ottomoottoritekniikalla toimivia tieliikenneajoneuvoja Suomessa kuin kolmasosa.
Saattaa olla,että Ladojen osuus kasvaa luonnollisista syistä,mutta myös innovaatioiden kautta.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Venäjää puhuvana ja asiasta keskusteltuna,ei lada mihinkää häviä.Tehdas tuskin tulee myymää enemmistöö renoolle,se ei kuulu Venäläisee tapaa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Myös Putin on jo sanonut, että oman maan auto tuotantoa ja vähemmän ulkolaisia.
Nythän noita länsiautoja seisoo Suomen satamat täynnä.
Ladaan on valmistettu jo pitkään kaasulaitteita ja kaasu Lada tulee valloittamaan markkinoita vielä.
Nythän noita länsiautoja seisoo Suomen satamat täynnä.
Ladaan on valmistettu jo pitkään kaasulaitteita ja kaasu Lada tulee valloittamaan markkinoita vielä.
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Jos ja jos, Venäjällä satsataan Ladaan tarvittava määrä tietotaitoa ja rahaa, niin ei mene montakaan vuosikymmentä kun lada on eräs maailman parhaita autoja, joka suhteessa. Tietysti johtajana tarvitaan sopiva "kansanmies", joka viihtyy jakoavaimenkin varressa.
Nyt nielee nuo avaruusjutut, erilaiset selkkaukset isoja kasoja seteleitä...
Jostakinhan se Nokiakin ponkaisi viestinten kärkeen...
Nyt nielee nuo avaruusjutut, erilaiset selkkaukset isoja kasoja seteleitä...
Jostakinhan se Nokiakin ponkaisi viestinten kärkeen...
warre 353w sedan,
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Niin, nyt laman tullessa ihmiset varmaan alkavat tinkiä mukavuudenhalustaan ja ostavat siten tavallisia kansanautoja - ladoja?
Kaasulaitteet voi tulla ehkä kysymykseen Venäjällä, mutta askel niiden globaaliin yleistymiseen on vieläkin melko pitkä..
Ladasta tulee vielä suosittu muuallakin kuin kotimaassaan, kunhan aika vaan menee eteenpäin riittävästi....onhan Kalpakin nyt SM-liiga kakkosena!!
Kaasulaitteet voi tulla ehkä kysymykseen Venäjällä, mutta askel niiden globaaliin yleistymiseen on vieläkin melko pitkä..
Ladasta tulee vielä suosittu muuallakin kuin kotimaassaan, kunhan aika vaan menee eteenpäin riittävästi....onhan Kalpakin nyt SM-liiga kakkosena!!

Lada Scandinavia kirjoitti:Myös Putin on jo sanonut, että oman maan auto tuotantoa ja vähemmän ulkolaisia.
Nythän noita länsiautoja seisoo Suomen satamat täynnä.
Ladaan on valmistettu jo pitkään kaasulaitteita ja kaasu Lada tulee valloittamaan markkinoita vielä.
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Joo, niin seisoo.Lada Scandinavia kirjoitti:Nythän noita länsiautoja seisoo Suomen satamat täynnä.
Johtuu vaan jostain ihan muusta kun Ladasta..
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Auton tekniikka on paljon kehittynyt ja kehittyy, mutta autoilu on autoilua, elikkä työmies menee aamulla töihin ja tulee takas. Käydään autolla asioilla, kaupassa, mökillä, kylässä ym.
Mihin tarvitaan kaikenlaisia sähköisiä lisävarusteita ja esimerkiksi tälläistä.
Uudessa Volvossa XC60 AWD. Volvon kehittämä järjestelmä, joka on vakiovaruste kaikissa XC60 Volvoissa.
Sen tehtävänä on jarruttaa auto pysähdyksiin, jos kuljettaja ei jostain syystä huomaa itse sitä tehdä.
Tuulilasin yläreunassa on laseranturi joka huomaa edellä ajavan auton hidastavan tai pysähtyvän, eikä Volvon kuljettaja nosta kaasupoljinta ja jarruta, järjestelmä säätää jarrupalat lähelle jarrulevyjä nopeaan valmiustilaan.
Mikäli kuljettaja ei vieläkään kevennä kaasupoljinta ja jarruta, CS järjestelmä tekee sen automaattisesti, jolloin törmäys saadaan estetyksi tai ainakin lievempi törmäys.
Onko se niin, että järjestelmä voi estää ohittamisen(tulee joku sähkövika) tai kun joku papparainen ajaa edellä etanan vauhtia, niin et pääse ohi, kun järjestelmä jarruttaa.
Entä kun tähän systeemiin tule toiminta häiriö, autolla ei sitten pääse mihinkään, kun on jarrut jumissa
Onneksi Ladassa ei ole mitään tämmösiä ja Lada Axtec/110 tuo kuitenkin nykien töistä yms, kotiin, vaikka kolmella pytyllä.
Mihin tarvitaan kaikenlaisia sähköisiä lisävarusteita ja esimerkiksi tälläistä.
Uudessa Volvossa XC60 AWD. Volvon kehittämä järjestelmä, joka on vakiovaruste kaikissa XC60 Volvoissa.
Sen tehtävänä on jarruttaa auto pysähdyksiin, jos kuljettaja ei jostain syystä huomaa itse sitä tehdä.
Tuulilasin yläreunassa on laseranturi joka huomaa edellä ajavan auton hidastavan tai pysähtyvän, eikä Volvon kuljettaja nosta kaasupoljinta ja jarruta, järjestelmä säätää jarrupalat lähelle jarrulevyjä nopeaan valmiustilaan.
Mikäli kuljettaja ei vieläkään kevennä kaasupoljinta ja jarruta, CS järjestelmä tekee sen automaattisesti, jolloin törmäys saadaan estetyksi tai ainakin lievempi törmäys.
Onko se niin, että järjestelmä voi estää ohittamisen(tulee joku sähkövika) tai kun joku papparainen ajaa edellä etanan vauhtia, niin et pääse ohi, kun järjestelmä jarruttaa.

Entä kun tähän systeemiin tule toiminta häiriö, autolla ei sitten pääse mihinkään, kun on jarrut jumissa

Onneksi Ladassa ei ole mitään tämmösiä ja Lada Axtec/110 tuo kuitenkin nykien töistä yms, kotiin, vaikka kolmella pytyllä.
Tai ehkä sittenkin jotain kiankippanoita tms pieniä halpoja mutta laadukkaampia kinnereitä joiden kanssa ei tarvitse repiä hermojaan pikkuvikojen kanssa tai myötäänsä kiikuttaa maahantuojalle takuukorjuuseen...köhmä kirjoitti:Niin, nyt laman tullessa ihmiset varmaan alkavat tinkiä mukavuudenhalustaan ja ostavat siten tavallisia kansanautoja - ladoja?
Kuulostaapa hyvältä.Lada Scandinavia kirjoitti:Uudessa Volvossa XC60 AWD. Volvon kehittämä järjestelmä, joka on vakiovaruste kaikissa XC60 Volvoissa.
Sen tehtävänä on jarruttaa auto pysähdyksiin, jos kuljettaja ei jostain syystä huomaa itse sitä tehdä.
Tuulilasin yläreunassa on laseranturi joka huomaa edellä ajavan auton hidastavan tai pysähtyvän, eikä Volvon kuljettaja nosta kaasupoljinta ja jarruta, järjestelmä säätää jarrupalat lähelle jarrulevyjä nopeaan valmiustilaan.
Mikäli kuljettaja ei vieläkään kevennä kaasupoljinta ja jarruta, CS järjestelmä tekee sen automaattisesti, jolloin törmäys saadaan estetyksi tai ainakin lievempi törmäys.
Onko se niin, että järjestelmä voi estää ohittamisen(tulee joku sähkövika) tai kun joku papparainen ajaa edellä etanan vauhtia, niin et pääse ohi, kun järjestelmä jarruttaa.
Entä kun tähän systeemiin tule toiminta häiriö, autolla ei sitten pääse mihinkään, kun on jarrut jumissa![]()

Tai sitten jossain motarilla tulee epähuomiossa käytyä liian likellä edelläajavaa tai anturin eteen lentää jokin sittisontiainen jolloin järjestelmä päättää lyödä ronkkelit jumiin satasen vauhdista ja perässä kilometrin jono muita kaahoja...

Re: mikä on Ladan tulevaisuus
Tervehdykset toivottelen.
Mitä enemmän nippeliä ja nappelia, automatiikkaa ja antureita, sekä kaikenlaisia hienouksia, sitä enemmän vikamahdollisuuksia, kotikorjaus ja -huolto entistä enemmän ilman mahdollisuutta suorittaa. Eivät kuulosta ja näytästä (TV) saavan korjattua edes maahantuojan erikoiskorjaamolla (Nissan) Vaan yksi esimerkki. Kuulosti olevan lukematon määrä eri automerkeissä.
Mitä enemmän nippeliä ja nappelia, automatiikkaa ja antureita, sekä kaikenlaisia hienouksia, sitä enemmän vikamahdollisuuksia, kotikorjaus ja -huolto entistä enemmän ilman mahdollisuutta suorittaa. Eivät kuulosta ja näytästä (TV) saavan korjattua edes maahantuojan erikoiskorjaamolla (Nissan) Vaan yksi esimerkki. Kuulosti olevan lukematon määrä eri automerkeissä.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
