Sivu 2/2
Re: 1600 Turbo projekti. Kysymyksiä moottorin mitoista.
Lähetetty: 1.6.2009 21:02
Kirjoittaja wese
Alan tässä jo seuraavaa moottoria suunnittelemaan, ens talven aikana ois tarkotus tehdä evo3, mutta tässä vaiheessa kesäähän se jo kannattaa alottaa.
Nälkä kasvaa syödessä, alkaa jo tuntumaan turhan "laiskalta" tuo nykynen kokoonpano...nykyisen koneen teho tavoitteen asetin 140 hepoon ja siitäkin meni jo tuntuvasti yli...
Seuraavalla moottorilla olis sitten tarkotus mennä reilusti 200 hevosen paremmalle puolelle..
Aihioksi otetaan nyt 1300 kone. Tähän evo3 olisi tarkoitus alakertakin laittaa siihen malliin että voi ahtaa reilummin.
Olen pyöritellyt ajatusta mielessä jos 1300 lohkoon yhdistäisi 1500/1600 kampiakselin, onko kokeiltu??
Elikkäs olikos se niin että 1300 ja 1200 oli matalampi lohko kun 1500 ja 1600??
Mäntien puristuskorkeudella voisi kompensoida taas pidentynyttä iskua.
Re: 1600 Turbo projekti. Kysymyksiä moottorin mitoista.
Lähetetty: 1.6.2009 21:56
Kirjoittaja START
jep pikkulohkot on matalampia. 14mm? sen verran ainakin on iskun pituudessa eroa. ilmeisesti se isolohkon kampura mahtuu pyörimään matalassakin lohkossa. ei kyllä ole käytännön tietoa
itse kyllä suosisin korkeaa lohkoa
meinasitko mitä mäntiä?
Re: 1600 Turbo projekti. Kysymyksiä moottorin mitoista.
Lähetetty: 14.6.2009 12:47
Kirjoittaja wese
Nyt alkaa olemaan hermot koetuksella...tänään olisi pitäny mennä ahvenistolle rataa kiertämään, alko taas iänikuiset laturi ongelmat, hajos laturi sopivasti taas kun piti lähteä.
Niin kauan kun olen tämän auton kanssa leikkinny niin nuo laturit on ollu ongelma, nyt jo 4 laturi paikallaan...
Mikä ihme näitä latureja hajottaa???
Mulla menee jo sormi suuhun kun en keksi ongelmaa, vai onko nuo ryssä laturit vaan oikeesti niin paskoja??
Voiko se tehdä ongelman kun akku on kontissa, tekeekö se jotain virta piikkejä?
Vai loppuuko vaan tuosta 55A laturista kapasiteetti kun tuota sähkölaitetta alkaa olla niin paljon mm. tupla sähköflektiä, bensapumppua ja vielä kun poltetaan valoja koko ajan ajaessa? Vai tuleeko lämmöstä ongelma kun tuo laturi on orkkis paikallaan ja aika kuuma siinä on kun tuo pakosarja ja ahdin hönkii siinä vieressä?
Nyt loppuu noiten dynamojen, iskrojen ja cccp valmisteiden kanssa pelaaminen.
Alan sovittamaan tuonne boschin 75A laturia, boschilaisten kanssa ei ole koskaan mulla mitään ongelmia ollut.
Siirrän laturin samalla tuonne koneen toiselle puolelle huoltovapaampaan paikkaan.
Olis vaan kiva tietää että mikä noi laturit rikkoo, ei tällä uskalla enään mihkään pitkälle lähteä kun 500 km välein saa laturin vaihtaa ja se hajoaa aina ihan yllättäen...
Re: 1600 Turbo projekti. Laturi ongelmia.
Lähetetty: 14.6.2009 14:10
Kirjoittaja köhmä
Liika kuormitus lämmittää laturia.
Lisäksi ympärillä oleva lämpösäteily tuon em. kanssa sulattaa käämeistä lakan pois -> oikosulku ja jännitteen säätäjän kärähtäminen???
Re: 1600 Turbo projekti. Laturi ongelmia.
Lähetetty: 27.6.2009 17:39
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
JumaPoijaat! Jo ole Peli eikä Pensseli.
Tämäpä komeili meidän Kuusaan Miittinkissä, eikä turhaan. Ja tulee kuulemma uudelleen. Hienoa Poijaat!
Annoin omistajalle FINEstä takapenkit kun kaupasi tähän Mustia vai TummanSinisetkö ne on? Tästä on väännetty ja väännetään ikuisesti.
Mutta jo on konehuone viimesenpäälle.

Re: 1600 Turbo projekti. Laturi ongelmia.
Lähetetty: 29.6.2009 0:14
Kirjoittaja wese
Taas se pelittää...ainakin toistaiseksi, ja sieti kilometrejäkin tulihan tuupattua viikonlopun aikana taas useampi sata.
Laturi ongelmat korjaantui boschilaisellla, rakentelin öljysuodattimen päälle telineen ja nyt tuntuus pelaavan ja lataavan ja on vähän mukavammin huollettavassa paikassa.
Eteen asentelin kuppipenkit ja taakse sain muun sisustan väriin sointuvat komeat "mustat" penkit.
Re: 1600 Turbo projekti.
Lähetetty: 11.7.2009 23:34
Kirjoittaja wese
Nyt on sitten se viiatin loota hommattu ja seuraavaksi alan sitä sorvaamaan paikalleen.
Re: 1600 Turbo projekti.
Lähetetty: 12.7.2009 10:47
Kirjoittaja START
se on oikein
