Sivu 2/2
Re: ketjunkiristin...
Lähetetty: 18.1.2009 22:10
Kirjoittaja Jokari
En kyllä itse lähtisi ladan pyörykkää keventelemään, nekun tuppaa halkeilemaan ihan jo vakiopainoisenakin...
Fiatin pyörylät kestää kevennellä, huomattavasti parempilaatuista kamaa...
Re: ketjunkiristin...
Lähetetty: 18.1.2009 22:25
Kirjoittaja START
teräksestä vaan kokonaan uus

tosiaan 4kg ei ole vielä vaike ajaa, ja eroa vakioon jo on tuntuvasti
Re: ketjunkiristin...
Lähetetty: 20.1.2009 23:09
Kirjoittaja ATS 8x13
Ei kadulle kannata tehdä alle 5 kilosta. Ja samassa laitteessa mistä oli aikasemmin puhe, oli myös Ladan omasta vauhtipyörästä kevennetty ja hyvin kesti. Tosin kyllä niitä on varmaan aikojen saatossa tullut tehtaalta vaikka minkä laatuisia. Ei se kyllä kadulla mene rikki jos hyvän tekee. Ja kiinni sitten sillee että pesee pultit ja akselinkierteet rasvan/ silikonin poistoaineella, kuivaa paineilmalla ja laittaa ruuvilukitetta kunnolla. Ja sellaista mikä pitää. Jos se pääsee vähänkin löystymään niin se on kaput samantien, pultit menee poikki heti. Ja kevennys sitten mahdollisimman ulkokehältä niin vaikuttaa parhaiten.
Re: ketjunkiristin...
Lähetetty: 21.1.2009 13:45
Kirjoittaja ladaracing pori
Eipä tule enää moottoriin vakiosta tehtyä vauhtipyörää,liian monta on haljennut.
Vaikka olisi 2 extra tapillakin,ongelmahan on noiden reikien venyminen eli soikeaksi meneminen.
Kun on paukkua koneessa riittävästi+kupari kytkin niin ne käy vaihtipyörän päälle ihan kiitetävästi.
samoin venäläinen materiaali on joskus...epäkuranttia.
Re: ketjunkiristin...
Lähetetty: 21.1.2009 16:28
Kirjoittaja START
en tiiä mistä on tehty, käytettynä hommattu, teräksisenä se on myyty varmaan edellisellekkin omistajalle, mutta oikasussa se tuntu ihan valuraudalta (ja näyttääkin siltä)
toistaseksi kestänyt, toivon mukaan siviilipelissä kestää, ladan vakio kytkimellä. jos hajoo niin korjataan
corollasta lähti v-pyörä viime syksynä, yhtä lukuun ottamatta kaikki pultit poikki, onneksi ei ehtinyt lentää mihinkään (ei muita vaurioita). tulee muuten kierros herkkä kun vauhtis pyörii akselilla tyhjää

Re: ketjunkiristin...
Lähetetty: 28.3.2009 11:26
Kirjoittaja ^pena^
nyt on lohko laskettu ja koht tarvis ruveta miettiin kantta...kansi vaan plaanataan suoraks mut kuinkahan kanavia kannattas avartaa/siistiä? vauhtipyörä taitaa säilyä ihan vakio painosena kun tykkään tommosest melko vääntävästä autosta. sitten kaasarit, mahdollisuus käyttää noita mun 40mm sk-racing tuplia tai sit voisin kaverilta ostaa 45 dellortot...kuinkahan tommosil lortoilla kannattas alotella? kurkut? suuttimet?...autoon tulee kyllä seosmittari ja tarkotus ois penkissä käyttää säädettävänä mutta tarvis jotain suuntaa antavaa millä alottaa...
Re: ketjunkiristin...
Lähetetty: 14.5.2009 12:27
Kirjoittaja ^pena^
nostetaas tätä aihetta vaikka otsikko ei oikeen kerrokkaan enää mitää...Ostin nyt kun halvalla sain 45 vaaka dellortot+ joku mikälie venäläinen ratanokka asteita varmaan yli 300 ja sit se vfts mallin imusarja/pakosarja..Kuinkas paljon tarvis muutoksia tehä tolle lattialle jos ton pakosarjan laittais nappikseen? mielummin käyttäsin tota ku on ollu vähä ongelmii pakosarjan pitävyydes tolla marteliuksella ku imusarjan laippa on millin paksumpi, tietysti ei mikään ongelma oo laittaa imusarjaa jyrsimeen kii ja höylätä milli pois, mut eiks toi vfts ois muutenki parempi?