2105 1500s -90 FINE
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tarrat on Klasissa eli siitä tuli sitten FINE. Vaihdoin myös ilmanottoaukkojen suojukset/ilmanohjaimet vähän prameimpiin perusmallisista. Niin ja SuloVilen -mallinen LADA -pipo pantiin takaikkunalle odottamaan ahavaisia räntäisiä kevätpäiviä, jolloin joudutaan tekemään kaikkea kivaa näpläämistä tienpäällä. Siihenhän on varauduttava.
Äkkiä se muuttuu suhde tuollaiseen Leluun, kun saa korjattua ikävät jatkuvasti kiukuttavat pikkuviat. Ja suhdehan muuttuu kaikkein varmimmin kun tutustutaan lähemmin. Suhde joko alkaa ihastuttaa tai vihastuttaa, mutta välinpitämättömyys vähenee.
Eli teiden päällä tavataan. Nyt minut ainakin tunnistaa kun ajelen FINEllä. Niin ja tänään päästään taas KuoroTyttöjä kyytimään. HyvätKyydit...
Äkkiä se muuttuu suhde tuollaiseen Leluun, kun saa korjattua ikävät jatkuvasti kiukuttavat pikkuviat. Ja suhdehan muuttuu kaikkein varmimmin kun tutustutaan lähemmin. Suhde joko alkaa ihastuttaa tai vihastuttaa, mutta välinpitämättömyys vähenee.
Eli teiden päällä tavataan. Nyt minut ainakin tunnistaa kun ajelen FINEllä. Niin ja tänään päästään taas KuoroTyttöjä kyytimään. HyvätKyydit...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Kuorolaisia ja etenkin KuoroTyttöjä on sitten kuskailtu. Hyvin siis kuskailtu ja tuskailtu viimeisien NeuvostoOvien kanssa. Ei ne raukat nykynuoret tahdo saada niitä auki sisältä eikä ulkoa. Onneksi eivät joudu tapailemaan kuskinovea.
Yksi Tyttönen meinasi unohtua Tukun pihaan. Haimmi Vissyä levyäänityksien palanpainikkeeksi. Vissyt paksiin, porukka sisään kuka itse ovensa avaten ja kuka avustamanani. Käsijarru pois, pakki päälle ja liikkeelle.
Yht'äkkiä kirkaistaan: Maija! Raukka ei ollut saanut ovea auki ja pyristeli vielä sen kanssa kun minä jo pörinää putkeen meinasin lykätä. No, saatiin Maija sitten sisään ja kohti Rantakylän kirkkoa äänityksiin.
Taas saatiin monta hauskaa hetkeä kun alla oli monelle ihmetystä ja riemastusta aiheuttava TakaPotku.
Ja kaiken jälkeen: Everything is just FINE
Huomenna uusiksi. Kenties eri porukalla. Mutta kyllä minä tuon Vekottimen kanssa niille jotain kivaa keksin. Onhan se Varma.
Yksi Tyttönen meinasi unohtua Tukun pihaan. Haimmi Vissyä levyäänityksien palanpainikkeeksi. Vissyt paksiin, porukka sisään kuka itse ovensa avaten ja kuka avustamanani. Käsijarru pois, pakki päälle ja liikkeelle.
Yht'äkkiä kirkaistaan: Maija! Raukka ei ollut saanut ovea auki ja pyristeli vielä sen kanssa kun minä jo pörinää putkeen meinasin lykätä. No, saatiin Maija sitten sisään ja kohti Rantakylän kirkkoa äänityksiin.
Taas saatiin monta hauskaa hetkeä kun alla oli monelle ihmetystä ja riemastusta aiheuttava TakaPotku.
Ja kaiken jälkeen: Everything is just FINE
Huomenna uusiksi. Kenties eri porukalla. Mutta kyllä minä tuon Vekottimen kanssa niille jotain kivaa keksin. Onhan se Varma.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
No nyt ne nyppikset on sitten alla. Rengaspaineet olivat pysyneet tuon puolitoistavuotta kohdillaan. Takana on sellaiset, joissa on pyörimissuunta. Nekin menivät tällä kertaa vahingossa oikein päin. Muutenkin tuo renkaan vaihto alkaa sujua. Joskus se oli aina yhtä tuskainen projekti. Aina jotain sähläystä siis. Aika pahoin olivat pultit kiilautuneet kiinni.
Nykyään etenen ammattimasen täsmällisesti:
1. Kaikkien renkaiden pultit löysätään siten, ettei vanne kuitenkaan nuljahda auton painosta.
2. Nostetaan perä ja irrotetaan takarenkaat vuorotellen laittaen aina alle rengas, jonka pultit käsikiristetään
3. Takarenkaiden kiristys löysälle avainmomentille.
4. Sama ruotsiksi eturenkaille.
5. Nosturi pois ja renkaiden kiristys tiukkaan.
6. Painetarkastus ja mahdollinen pumppaus jalkapumpulla jossa on mittari tai omalla pumpulla ja tarkastus omalla mittarilla.
7. Mahdollisten kapselien asetus.
8. Pois otettavien kuivien vanteiden harjaus katuharjalla.
9. Renkaiden varastointi suojaisaan paikkaan.
10. Työkalujen puhdistus ja asettaminen omille paikoilleen.
11. Tuloksen ihailu kahvia ja tupakkaa nauttien.
12. Koeajo
13. Pulttien kireyden tarkastus ja rengaspainetarkastus jollakin toisella mittarilla.
14. Tyytyväisyys tai kiukku riippuen siitä oliko tulos onnistunut.
Tällä kertaa en löytänyt PulttiTervaani, joten käytin pulttien voiteluun kierrättäen jäteöljyä. Aina en voitelua käytä, mutta nyt pultit olivat niin kiilautuneet että katsoin moisen tarpeelliseksi.
Vielä on KoeAjo tekemättä. Ehkä kierrän pienen lenkin illalla keskustassa esitellen samalla FINEä uteliaalle JoensuulaisYleisölle.
Nykyään etenen ammattimasen täsmällisesti:
1. Kaikkien renkaiden pultit löysätään siten, ettei vanne kuitenkaan nuljahda auton painosta.
2. Nostetaan perä ja irrotetaan takarenkaat vuorotellen laittaen aina alle rengas, jonka pultit käsikiristetään
3. Takarenkaiden kiristys löysälle avainmomentille.
4. Sama ruotsiksi eturenkaille.
5. Nosturi pois ja renkaiden kiristys tiukkaan.
6. Painetarkastus ja mahdollinen pumppaus jalkapumpulla jossa on mittari tai omalla pumpulla ja tarkastus omalla mittarilla.
7. Mahdollisten kapselien asetus.
8. Pois otettavien kuivien vanteiden harjaus katuharjalla.
9. Renkaiden varastointi suojaisaan paikkaan.
10. Työkalujen puhdistus ja asettaminen omille paikoilleen.
11. Tuloksen ihailu kahvia ja tupakkaa nauttien.
12. Koeajo
13. Pulttien kireyden tarkastus ja rengaspainetarkastus jollakin toisella mittarilla.
14. Tyytyväisyys tai kiukku riippuen siitä oliko tulos onnistunut.
Tällä kertaa en löytänyt PulttiTervaani, joten käytin pulttien voiteluun kierrättäen jäteöljyä. Aina en voitelua käytä, mutta nyt pultit olivat niin kiilautuneet että katsoin moisen tarpeelliseksi.
Vielä on KoeAjo tekemättä. Ehkä kierrän pienen lenkin illalla keskustassa esitellen samalla FINEä uteliaalle JoensuulaisYleisölle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Nyt kun tuosta on melki kuitee kaikki räplätty niin pistää silmään yksi RuosteRuusu oikean takakuraläpän takana.
Tietänee tankin pohakotelon haperuutta. Joutuneekohan laittelemaan tuonkin ennen luopumista. Varmaankin.
Ja hitsataan ilman suojakaasuja. Ystäväni käsi tuossa juuri pari paikkaa MetsäKoiraansa lyömässä ilman kaasuja. Niillä nyt muutenkaan mitään olisi tuulessa tehnyt. Ihan käypäiset noista paikoista tuli. En nyt tuohon kuitenkaan ihan heti ryhdy. Eikä tuosta Konttuurilla huomautusta tulisi. Niin on vain pieni nätti kukka.
Tietänee tankin pohakotelon haperuutta. Joutuneekohan laittelemaan tuonkin ennen luopumista. Varmaankin.
Ja hitsataan ilman suojakaasuja. Ystäväni käsi tuossa juuri pari paikkaa MetsäKoiraansa lyömässä ilman kaasuja. Niillä nyt muutenkaan mitään olisi tuulessa tehnyt. Ihan käypäiset noista paikoista tuli. En nyt tuohon kuitenkaan ihan heti ryhdy. Eikä tuosta Konttuurilla huomautusta tulisi. Niin on vain pieni nätti kukka.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tänään lähdetään sitten jytkyttelemään ja katselemaan ItäRajaisia vaaramaisemia. Tuupovaaraan on suunta. Ei ole kohde kaukana IdänIhmeiden kotomaasta. Pakkasta aamaulla tuossa rapiat 15astetta. Piuhan perästä lähdetään.
Ihmettelin tuossa hieman hidasta lämpiämistä. Tarkastin eilen ilmanputsarin ja samalla kaasarin kiinnityspultit. Heppoisesti olivat pultit kiinni. Muistan Jokarin vinkanneen tarpeesta välillä tarkastaa. Ja ilmanottohan ei ollut täysin talviasennollaan. Siitä hemmetin pienestä vivusta sitä ei kai saakaan kohdilleen.
Yritin laitella moottoritilan työvaloa kuntoon. Vaihdoin jopa toimivan valomekanismin, muttei auttanut. Vika johdotuksissa. Antaa olla. Lasinpyyhkimet värkkäsin hyvään asentoon ja pissasuihkut kohdalleen.
Jäähdytysnesteet ovat pysyneet nyt hyvin sisällä eikä öljyä tipauttele saati roiski. Pyöränpultit on tarkastettu ja paineet. Hyvin ovat. Takavalot minä tuohon vaihdan. Pannaan 2107valot. Yhdet on tuossa joutavat. Tässähän on pintamuovi sen verran irti heijastimista ja valomuovista, että sumealta näyttävät paikka paikoin. Ajovaloilla takana on vain huono hehku. Olen tuossa ajellut toisinaan sumarit päällä. En sumulla ja sateella tosin. Häiritsee kanssakulkijaa.
Takapenkki pahalainen ei pysy paikoillaan. Lähti irti se nasta, johon penkin reikä tulee ottaessani penkin imuroinnin ajaksi pois. Otan ne yleensä aina pois, kun tutustun uuteen värkkiin. Siellähän on aina Löytöjä.
Täytyy ottaa aikaa ja ajella rauhassa. Tiet ovat Joensuusta Koveroon asti lähes sulat, mutta siitä eteenpäin on varmaan lunta, polannetta ja jäätä. Ja minullahan on alla nyppikset. Sen siitä saa kun intoilee rengashommissa. Mutta mieli keliä myöten vai oliko se kieli.
Mennään siis katsomaan yhtä kytkintä josta tuolla kyselin. Vähän niinkuin hupireissu tämä. Mikäs kun on tänään vapaata ja aikaa. Matkaa tulee rapia 80km. Eipä ole paljon turhia tullut ajeltua eikä edes tarpeellisia. Onhan siellä tietysti jotain mielenkiintoista odottamassa muutakin kuin kytkin. Mutta siitä tuonnenpana.
Mukaan lähtee pienoiskorjaamo. Iso hallinosturi, työkalua jos jonkinlaista, vara-akku, liraus pensssaa, CRC, mittaripumppu, rengasrauta, latausmittari, vasara, moska, pieni jerkku eli sorkkarauta, työalusta ja matto, pari renkaita vanteineen pukeiksi, haalarit ja hanskoja. Tähän vaan tätä listaa, jotta tulee mietittyä mitä tarvitaan. Ja paljonhan tuosta puuttuu. Lekaa en nyt ota. Niin ja tietysti kaapelit ja hinausköysi. Kytkin ja jarrunestettä ei saa unohtaa, koska kytkintä katsomaan mennään. Ja tietenkin korjausopas.
Täytyy siis saada kytkin irrottamaan ja poljin toimimaan. Kiitos kaikille neuvoja ja vinkkejä antaneille. Tiedä vaikka pääsisi kokeilemaan tätä peliä ihan huvin vuoksi. Saattaa olla jopa mielenkiintoinen. Nyt rakentamaan varustusta.
Ihmettelin tuossa hieman hidasta lämpiämistä. Tarkastin eilen ilmanputsarin ja samalla kaasarin kiinnityspultit. Heppoisesti olivat pultit kiinni. Muistan Jokarin vinkanneen tarpeesta välillä tarkastaa. Ja ilmanottohan ei ollut täysin talviasennollaan. Siitä hemmetin pienestä vivusta sitä ei kai saakaan kohdilleen.
Yritin laitella moottoritilan työvaloa kuntoon. Vaihdoin jopa toimivan valomekanismin, muttei auttanut. Vika johdotuksissa. Antaa olla. Lasinpyyhkimet värkkäsin hyvään asentoon ja pissasuihkut kohdalleen.
Jäähdytysnesteet ovat pysyneet nyt hyvin sisällä eikä öljyä tipauttele saati roiski. Pyöränpultit on tarkastettu ja paineet. Hyvin ovat. Takavalot minä tuohon vaihdan. Pannaan 2107valot. Yhdet on tuossa joutavat. Tässähän on pintamuovi sen verran irti heijastimista ja valomuovista, että sumealta näyttävät paikka paikoin. Ajovaloilla takana on vain huono hehku. Olen tuossa ajellut toisinaan sumarit päällä. En sumulla ja sateella tosin. Häiritsee kanssakulkijaa.
Takapenkki pahalainen ei pysy paikoillaan. Lähti irti se nasta, johon penkin reikä tulee ottaessani penkin imuroinnin ajaksi pois. Otan ne yleensä aina pois, kun tutustun uuteen värkkiin. Siellähän on aina Löytöjä.
Täytyy ottaa aikaa ja ajella rauhassa. Tiet ovat Joensuusta Koveroon asti lähes sulat, mutta siitä eteenpäin on varmaan lunta, polannetta ja jäätä. Ja minullahan on alla nyppikset. Sen siitä saa kun intoilee rengashommissa. Mutta mieli keliä myöten vai oliko se kieli.
Mennään siis katsomaan yhtä kytkintä josta tuolla kyselin. Vähän niinkuin hupireissu tämä. Mikäs kun on tänään vapaata ja aikaa. Matkaa tulee rapia 80km. Eipä ole paljon turhia tullut ajeltua eikä edes tarpeellisia. Onhan siellä tietysti jotain mielenkiintoista odottamassa muutakin kuin kytkin. Mutta siitä tuonnenpana.
Mukaan lähtee pienoiskorjaamo. Iso hallinosturi, työkalua jos jonkinlaista, vara-akku, liraus pensssaa, CRC, mittaripumppu, rengasrauta, latausmittari, vasara, moska, pieni jerkku eli sorkkarauta, työalusta ja matto, pari renkaita vanteineen pukeiksi, haalarit ja hanskoja. Tähän vaan tätä listaa, jotta tulee mietittyä mitä tarvitaan. Ja paljonhan tuosta puuttuu. Lekaa en nyt ota. Niin ja tietysti kaapelit ja hinausköysi. Kytkin ja jarrunestettä ei saa unohtaa, koska kytkintä katsomaan mennään. Ja tietenkin korjausopas.
Täytyy siis saada kytkin irrottamaan ja poljin toimimaan. Kiitos kaikille neuvoja ja vinkkejä antaneille. Tiedä vaikka pääsisi kokeilemaan tätä peliä ihan huvin vuoksi. Saattaa olla jopa mielenkiintoinen. Nyt rakentamaan varustusta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tämä alkaa siis hiljalleen poistua OrkkisKlassikoiden katereasta. No, eipä se ollut hankittaessakaan sitä, kuten tuolta voidaan lukea.
Nyt alkoi sitten 2107 takavalojen laitto tuohon. Otin ne tuosta TIINE -raadosta. Vasen oli hyvässä reilassa, mutta oikean molemmat alakiinnityskierretapit olivat irti muoviasetelmistaan ruostumisen takin. Kökköä oli mennyt sisään kuoreen ja heijastinpintaan. Aioin se kuitenkin asentaa.
Ensin pesaisen kököt pois. Sitten täytyy vähän liimailla, koska tapit otin kokonnaan sieltä pois. Kyllä siitä kalu tulee. En noita muuten olisi ruvennut vaihtelemaan, mutta ovat melko valuvikaiset nuo alkupeäiset. Pintamuovin ja väripinnan välissä on liikaa tilaa ja sinne menee tietenkin kaikkea. Ovat siis vähän maitomaisen suttuiset osittain.
Huomenna laitetaan kiinni. Eipä tarvitse sitten ajella takasumarit päällä, että takavalot näkyvät.
Nyt alkoi sitten 2107 takavalojen laitto tuohon. Otin ne tuosta TIINE -raadosta. Vasen oli hyvässä reilassa, mutta oikean molemmat alakiinnityskierretapit olivat irti muoviasetelmistaan ruostumisen takin. Kökköä oli mennyt sisään kuoreen ja heijastinpintaan. Aioin se kuitenkin asentaa.
Ensin pesaisen kököt pois. Sitten täytyy vähän liimailla, koska tapit otin kokonnaan sieltä pois. Kyllä siitä kalu tulee. En noita muuten olisi ruvennut vaihtelemaan, mutta ovat melko valuvikaiset nuo alkupeäiset. Pintamuovin ja väripinnan välissä on liikaa tilaa ja sinne menee tietenkin kaikkea. Ovat siis vähän maitomaisen suttuiset osittain.
Huomenna laitetaan kiinni. Eipä tarvitse sitten ajella takasumarit päällä, että takavalot näkyvät.
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 27.3.2009 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tähän vielä pieni yksityiskohta Markun viihdyttämiseksi. Saumoin muuten taas LadaOsien kanssa. Missäs muualla niitä takavaloja Meikä pesisi kun saunassa. Eli tämä taas osoittaa tätä toisinaan esiintyvää LataHörhöilyäni. 
Ja siellä ne nyt killitään vaihtistakavalot ja hyvin toimivat kahden kiinnitystapin puuttumisesta huolimatta. En nyt noiden hienoudesta 2105valoihin verrattuna tiedä, mutta ovat ainakin kirkkaat.
Äkkiä se heijastinpinta sieltä syöpyy mustaksi jos sinne jotain kökköä pääsee väliin. No, tiesuola on tehokasta monessa mielessä. Syövyttäjänä etenkin.

Ja siellä ne nyt killitään vaihtistakavalot ja hyvin toimivat kahden kiinnitystapin puuttumisesta huolimatta. En nyt noiden hienoudesta 2105valoihin verrattuna tiedä, mutta ovat ainakin kirkkaat.
Äkkiä se heijastinpinta sieltä syöpyy mustaksi jos sinne jotain kökköä pääsee väliin. No, tiesuola on tehokasta monessa mielessä. Syövyttäjänä etenkin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Jahas! Suunnitellaan tässä ratin vaihtoa. Otamma TIINE 2107 ratin ja laitamma tähän peliin.
Tuolta lueskelin noista ratin irrotuspuuhista ja minullakin oli sellainen käsitys, että taattaapi olla tiukassa pyörienkäännin.
Ainakin 3kovaa konstia koitetaan. Ensin nasautetaan akselipulttia yksi rasaus kireämmälle ja avataan pultti vasta sitten. Jos ei lähde niin vähän lyödään akselinpäähän. Jos ei vieläkään niin sitten on vaan nuljuteltava laidalta toiselle. Nuljuttaessakin voi välillä lyödä akselipäätä.
Tuulilasinpyyhkijöiden varren irrotuksessa tuo kevyt lyönti akseliin on osoittautunut korvaamattomaksi. Lähtee muuten helposti sen avulla auki poorit. Ennen tuskailin niiden kanssa ihan mielettömästi. Yleensä kun tuo tuulilasinpyyhkimien asento ei minua miellytä. Ei miellyttänyt tässä FINEssäkään. Makaavat lepoasennossa aina siellä lasin alatiivisteen päällä.
Mutta nyt ratinvaihtoon.
Tuolta lueskelin noista ratin irrotuspuuhista ja minullakin oli sellainen käsitys, että taattaapi olla tiukassa pyörienkäännin.
Ainakin 3kovaa konstia koitetaan. Ensin nasautetaan akselipulttia yksi rasaus kireämmälle ja avataan pultti vasta sitten. Jos ei lähde niin vähän lyödään akselinpäähän. Jos ei vieläkään niin sitten on vaan nuljuteltava laidalta toiselle. Nuljuttaessakin voi välillä lyödä akselipäätä.
Tuulilasinpyyhkijöiden varren irrotuksessa tuo kevyt lyönti akseliin on osoittautunut korvaamattomaksi. Lähtee muuten helposti sen avulla auki poorit. Ennen tuskailin niiden kanssa ihan mielettömästi. Yleensä kun tuo tuulilasinpyyhkimien asento ei minua miellytä. Ei miellyttänyt tässä FINEssäkään. Makaavat lepoasennossa aina siellä lasin alatiivisteen päällä.
Mutta nyt ratinvaihtoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Ja ratti vaihtui että livahti. Vähän kopinaa akselinpäähän ja varsinkin ratin akselinläheisiin reunoihin eli akselireiän reunoille. Riuhtominenkin on ihan hyvä, mutta kopistelu helpottaa paljon. Ja taas se naksaus kireämpään suuntaan ensin. 
Eikä jäänyt edes toleransseja pyörien suoruuden ja rattisuoruuden välille. Mutta sitäpä sai asetellakin. Nämä poorit eivät kohtaakaan joka kierroksella. Välillä täytyi väännellä pyöriä linkkuun ja etsiskellä sopivia kohtia ratin menemiseksi pooreilleen. Lopulta se oli yksinkertaista kun ei väkisin yrittänyt. Eli haeskelemaan pooreille menoa ja sitten kokeilemaan pyörät suorina kohtaa jossa rattikin on suorassa. Ei tarvinut montaa kertaa hakea.
Eli pelaa. Tööttökin vaikka oli vähän aikaa hukassa. Oli kosketin pala vääntynyt väärään asentoon riuhtaistessani sitä 2105rattia pois. Niin ja sen 2105 ratin saa myös irti keskiössä olevan neliskulmaisen LadaMerkin poistamalla. Siitä ei vain mahdu sisään kuin melko kapea 24mm kun taas 2107ratin keskireiästä menee isokin Molo sisään.

Eikä jäänyt edes toleransseja pyörien suoruuden ja rattisuoruuden välille. Mutta sitäpä sai asetellakin. Nämä poorit eivät kohtaakaan joka kierroksella. Välillä täytyi väännellä pyöriä linkkuun ja etsiskellä sopivia kohtia ratin menemiseksi pooreilleen. Lopulta se oli yksinkertaista kun ei väkisin yrittänyt. Eli haeskelemaan pooreille menoa ja sitten kokeilemaan pyörät suorina kohtaa jossa rattikin on suorassa. Ei tarvinut montaa kertaa hakea.
Eli pelaa. Tööttökin vaikka oli vähän aikaa hukassa. Oli kosketin pala vääntynyt väärään asentoon riuhtaistessani sitä 2105rattia pois. Niin ja sen 2105 ratin saa myös irti keskiössä olevan neliskulmaisen LadaMerkin poistamalla. Siitä ei vain mahdu sisään kuin melko kapea 24mm kun taas 2107ratin keskireiästä menee isokin Molo sisään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
On se vaan erituntumainen tuo 2107ruori verrattuna 2105. Miä tykkään.
Mutta arvatkaa tuliko suoraan
Jäi 45astetta vasemmalle kun ajaa suoraan. Mutta tämä jätetään ominaisuudeksi. Oikeastaan on ruorin poikkipuolat juuri oikealla kohdalla oikealle kädelle yksikätisesti ajettaessa. Ja mitäpä hemmettiä se suroruus ja käyryys ajamiseen vaikuttaa. Hämääntyypä HämäräHeikki jos luulee pääsevänsä tuolla liikkeelle ilman lupaa.
Äänimerkkikin toimii nyt joka kulmasta. 2105ruorissa vain toiselta puolelta. Ja vilkku palauttaa paremmin, vaikka oikealle käännyttäessä on vähän niin ja näin.
Eli Hyväth Tuntumath!
Mutta arvatkaa tuliko suoraan

Äänimerkkikin toimii nyt joka kulmasta. 2105ruorissa vain toiselta puolelta. Ja vilkku palauttaa paremmin, vaikka oikealle käännyttäessä on vähän niin ja näin.
Eli Hyväth Tuntumath!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tulipas tänneki SusRajalle kunno suvikeli. Plussaa ja räntää ja aurinkoa. Kelpaa hyvin.
Minulla on tuossa autokatos, jossa IIZI lepää ruosteremonteissaa. Ja valmiit ovat vaille pikkuhiontoja, vähän paklausta, massausta ja lopullista pohjamaalausta. Katos on sivultaan ja päädyltään seinällinen, joten siinä ei keskeneräiset paikat ole päässeet juurikaan ruostetta ottamaan. Sinne ei sada juuri millään. Tästähän tuolla on turinoitu, joten ei sen enempää.
Kertaakaan ei ole tänätalvena lumet tulleet katolta. Männyt pihkallaan ja roskallan ovat pitäneet siitä huolen kuten kelitkin. Ei tuolla paljon lunta ole ollut. Minun siipeni tasakattokaan ei ole uhattuna.
Katoksen katto, kuten päärakennuksenkin viettää tielle päin. Tuossa lepäilee katoksen vieressä TIINE. Katoksen edessä on ajoauton paikka eli nyt FINEn. NEITI on siinä sen vieressä nätisti. Ystäväni MettäKoira I on sitten tuossa kääntöpaikan kohdilla nurtsilla eli selkeästi laittomalla puolella, mutta koska minä hoidan nekin nurmikot siinä kääntöpaikan minun puoleisellani osuudella, niin siinä se saa olla ja pulinat pois.
NaapuriApu, -Sopu ja -Yhteistyö pelaa silläviisiin, ettei ole mainintoja (Muka)AutonRomuista tullut. Kaikki tonttiin rajoittuvat naapurit on otettu Haltuun eli ystävystytty ja vähän tuolta kauempaakin. Joten ei pelkoa kiukkuisista virkamiehistä.
Mutta keleihin. Suvea pukkaa ja ensikertaa tänäkeväänä kunnolla. Ja tulivathan ne lumet alas sieltä loivalta peltikatoltakin. Niin ja jäätä oli pohjalla. Pidin tuota FINEä vähän kauempana katonlappeesta usein. Nyt olin ajanut sen melkosta lähelle, tiedä sitten miksi.
Menin ulos. NeitiHauHau oli vinkunut ulkona oven takana jo jonkin aikaa. Mennessäni sitten kahvien kanssa pihalle näin HUPS! Mahtava lumi ja jäävalli peitti katoksen edustan, sulki TIINEeltä poistumistien ja peitti FINEn keulaa. NEITIn perään asti valli ei ollut tullut.
Onneksi näin heti, että vain pehmeä lumi peitti FINEn keulan etuosan. Sitä riitti konepellin tasalle asti. Jäät olivat pudonnet vähän lähemmä katon räystästä. Eikä vahinkoja. Peruutin vekottimen pois ja lähdin palauttamaan turvaistuinta. Keula oli vahingoittumaton. Mutta juuri ja juuri. Vähänkin lähempänä se olisi saanut kattopohjajään silauksen itseensä, kenties menettänyt umpiolasinsa ja lommoutunut konepellin etuosasta. Mutta tuurilla ne laivatkin seilaa.
Tällainen tapaus tällä kertaa.
Minulla on tuossa autokatos, jossa IIZI lepää ruosteremonteissaa. Ja valmiit ovat vaille pikkuhiontoja, vähän paklausta, massausta ja lopullista pohjamaalausta. Katos on sivultaan ja päädyltään seinällinen, joten siinä ei keskeneräiset paikat ole päässeet juurikaan ruostetta ottamaan. Sinne ei sada juuri millään. Tästähän tuolla on turinoitu, joten ei sen enempää.
Kertaakaan ei ole tänätalvena lumet tulleet katolta. Männyt pihkallaan ja roskallan ovat pitäneet siitä huolen kuten kelitkin. Ei tuolla paljon lunta ole ollut. Minun siipeni tasakattokaan ei ole uhattuna.
Katoksen katto, kuten päärakennuksenkin viettää tielle päin. Tuossa lepäilee katoksen vieressä TIINE. Katoksen edessä on ajoauton paikka eli nyt FINEn. NEITI on siinä sen vieressä nätisti. Ystäväni MettäKoira I on sitten tuossa kääntöpaikan kohdilla nurtsilla eli selkeästi laittomalla puolella, mutta koska minä hoidan nekin nurmikot siinä kääntöpaikan minun puoleisellani osuudella, niin siinä se saa olla ja pulinat pois.
NaapuriApu, -Sopu ja -Yhteistyö pelaa silläviisiin, ettei ole mainintoja (Muka)AutonRomuista tullut. Kaikki tonttiin rajoittuvat naapurit on otettu Haltuun eli ystävystytty ja vähän tuolta kauempaakin. Joten ei pelkoa kiukkuisista virkamiehistä.
Mutta keleihin. Suvea pukkaa ja ensikertaa tänäkeväänä kunnolla. Ja tulivathan ne lumet alas sieltä loivalta peltikatoltakin. Niin ja jäätä oli pohjalla. Pidin tuota FINEä vähän kauempana katonlappeesta usein. Nyt olin ajanut sen melkosta lähelle, tiedä sitten miksi.
Menin ulos. NeitiHauHau oli vinkunut ulkona oven takana jo jonkin aikaa. Mennessäni sitten kahvien kanssa pihalle näin HUPS! Mahtava lumi ja jäävalli peitti katoksen edustan, sulki TIINEeltä poistumistien ja peitti FINEn keulaa. NEITIn perään asti valli ei ollut tullut.
Onneksi näin heti, että vain pehmeä lumi peitti FINEn keulan etuosan. Sitä riitti konepellin tasalle asti. Jäät olivat pudonnet vähän lähemmä katon räystästä. Eikä vahinkoja. Peruutin vekottimen pois ja lähdin palauttamaan turvaistuinta. Keula oli vahingoittumaton. Mutta juuri ja juuri. Vähänkin lähempänä se olisi saanut kattopohjajään silauksen itseensä, kenties menettänyt umpiolasinsa ja lommoutunut konepellin etuosasta. Mutta tuurilla ne laivatkin seilaa.
Tällainen tapaus tällä kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
No, huomenna sitten taas Reissuun. Täytyy lähteä katsastamaan KymenLaakson kuulumisia. Tämän kanssa ei pitäisi isoja ropleemia nyt olla kun kaikki paikat tuli käytyä läpi.
ElManu tuolla miittinkissä huomasi, että joku alipainetunnistin, jonka pitäisi keskeyttää polttoaineen syöttö moottorijarrutuksella oli otettu tyypillisesti pois pelistä. Pitäsiköhän yrittää virittää se toimintaa? On kuulemma noissa sitten tyhjäkäyntiongelmia, jos tuon vekottimen laittaa toimintaan. Mitenhän lie? Onkosta kokemuksia? En tiedä sen vekottimen oikeaa nimea. Kenties joku viitsii valaista.
Voisikin katsoa vaikka kulutuksia hieman tällä retkellä. Vaikka mitä noista kostuu? Silmät kenties
Niin ja laittanen huomenna pitkän viisumin vetelehtimään. Päästään tällä sitten RajaRallia harrastelemaan. Siinä sitä taas seikkailuja syntyy kun minä sinne sähläilemään ja säätelemään menen. Rospuutto ja kelirikkokelit vielä. No, ehkä nuo vähän jo helpottavat siiheksi kun saan visan.
ElManu tuolla miittinkissä huomasi, että joku alipainetunnistin, jonka pitäisi keskeyttää polttoaineen syöttö moottorijarrutuksella oli otettu tyypillisesti pois pelistä. Pitäsiköhän yrittää virittää se toimintaa? On kuulemma noissa sitten tyhjäkäyntiongelmia, jos tuon vekottimen laittaa toimintaan. Mitenhän lie? Onkosta kokemuksia? En tiedä sen vekottimen oikeaa nimea. Kenties joku viitsii valaista.
Voisikin katsoa vaikka kulutuksia hieman tällä retkellä. Vaikka mitä noista kostuu? Silmät kenties

Niin ja laittanen huomenna pitkän viisumin vetelehtimään. Päästään tällä sitten RajaRallia harrastelemaan. Siinä sitä taas seikkailuja syntyy kun minä sinne sähläilemään ja säätelemään menen. Rospuutto ja kelirikkokelit vielä. No, ehkä nuo vähän jo helpottavat siiheksi kun saan visan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2105 1500s -90 FINE
Unohda. Vaikka se toimisi, mitään siitä ei hyödy eikä siitä hyödy varsinkaan silloin kun se ei toimi -> kaasu pois -> sammuuPöyhöinKuusaalt kirjoitti: ElManu tuolla miittinkissä huomasi, että joku alipainetunnistin, jonka pitäisi keskeyttää polttoaineen syöttö moottorijarrutuksella oli otettu tyypillisesti pois pelistä. Pitäsiköhän yrittää virittää se toimintaa? On kuulemma noissa sitten tyhjäkäyntiongelmia, jos tuon vekottimen laittaa toimintaan. Mitenhän lie? Onkosta kokemuksia? En tiedä sen vekottimen oikeaa nimea. Kenties joku viitsii valaista.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Unohdetaan se säätöhässäkkä siis. Niin se ElManukin neuvoi tekemään.
Koht kohti Kuusaat. Jarrurummut vaan matkaan. Saa nähdä miten paljon on NaapuriKilpisiä autoja tällä kertaa ItäRajatiellä.
Koht kohti Kuusaat. Jarrurummut vaan matkaan. Saa nähdä miten paljon on NaapuriKilpisiä autoja tällä kertaa ItäRajatiellä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
NaapuriKilpisiä autoja ei sitten paljoakaan ollut tällä kertaa. En jaksanut oikein enää edes ponkailla. Venätälle meneviä autorekkoja sentään oli reilu 15. No, ei ole paljon se.
Lähtiessäni Joensuusta ihmettelin kytkintä. Se ei palauttanut kunnolla. Lähdöt olivat kummia nykäisyjä. Tällaistako taas. Ei kyllä yhtään huvittaisi kytkinsäädöt ja sylinteriherkistelyt. Sen verran oli varauduttava, että palasin kaupungilta takaisin, nappasin mukaan kohtuullisen työkalumäärän ja kytkinnestettä. Ehkä sitten Kuusaal katseltaisiin.
Ongelma kuitenkin poistui. Silti luulen, että nestevaihto olisi paikallaan. En ole tuollaisia juurikaan tehnyt aiemmin. Homma nyt ei ole vaikea, mutta enpä ole ajatellut sitä tarpeelliseksi.
Lootakin on kylmänä todella jähmeä. Enkä tarkoita tässä kovia pakkasia. Silloinhan auto seisoi. Josko sitten vaihtelisi looraöljyt tämän rallin jälkeen. Ei varmasti olisi pahitteeksi.
Muuten kulki mukavasti omalla KruisinkKontrollillani. Kaasupoljin kiilataan kengällä vakioasentoon siten, että maksimit on reipas 100 ja minimi 75km/h. Näillä pääsee lähes koko matkan Joensuusta 6tietä lähelle Kuusaata. Muutama ylämäki vaatii nelosen ja alamäki kytkinpolkimen painamisen alas. On kai siellä yksi eli 2 60aluetta, mutta tuo kevyt kevennys polkimella auttaa niihin. Niin ja nyt on Imatra - Lappeenranta välillä niitä tietöitä. Mutta keskimäärin tuo ajotapani toimii hyvin tuolla reitillä. Salpausselkää pitkin kun körötellään. Takaisin saatan mennä Mikkeli - Varkaus kautta.
Lähtiessäni Joensuusta ihmettelin kytkintä. Se ei palauttanut kunnolla. Lähdöt olivat kummia nykäisyjä. Tällaistako taas. Ei kyllä yhtään huvittaisi kytkinsäädöt ja sylinteriherkistelyt. Sen verran oli varauduttava, että palasin kaupungilta takaisin, nappasin mukaan kohtuullisen työkalumäärän ja kytkinnestettä. Ehkä sitten Kuusaal katseltaisiin.
Ongelma kuitenkin poistui. Silti luulen, että nestevaihto olisi paikallaan. En ole tuollaisia juurikaan tehnyt aiemmin. Homma nyt ei ole vaikea, mutta enpä ole ajatellut sitä tarpeelliseksi.
Lootakin on kylmänä todella jähmeä. Enkä tarkoita tässä kovia pakkasia. Silloinhan auto seisoi. Josko sitten vaihtelisi looraöljyt tämän rallin jälkeen. Ei varmasti olisi pahitteeksi.
Muuten kulki mukavasti omalla KruisinkKontrollillani. Kaasupoljin kiilataan kengällä vakioasentoon siten, että maksimit on reipas 100 ja minimi 75km/h. Näillä pääsee lähes koko matkan Joensuusta 6tietä lähelle Kuusaata. Muutama ylämäki vaatii nelosen ja alamäki kytkinpolkimen painamisen alas. On kai siellä yksi eli 2 60aluetta, mutta tuo kevyt kevennys polkimella auttaa niihin. Niin ja nyt on Imatra - Lappeenranta välillä niitä tietöitä. Mutta keskimäärin tuo ajotapani toimii hyvin tuolla reitillä. Salpausselkää pitkin kun körötellään. Takaisin saatan mennä Mikkeli - Varkaus kautta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?