SÄMPY matkaan ja KaksoisVeli SÄMI jää.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara1500Axtec -95 Sedan SÄMPY(LÄ?)
Toisena PääsiäisPäivänä puuhastelin pääasiassa puutarhaa ja polttopuuhommia. Ja mitä nyt RappioMökkiläisen on tehtäväkään. Näin mm. paljon vaivaa sulattaessani kaivovedellä Rhododendronejeni kasvualustaa. Nämä ns. alppiruusut ovat metsänpohjan kasveja, tarvitsevat paljon varjoa ja ovat todella alttiita kevätahavalle kun maa on jäässä. Ikivihreinä niiden maanpäälliset osat ovat vaarassa kuivua eli lähes palaa kirkkaassa kuivassa kevätahavassa. No, olihan minulla peitteet niissä, mutta oli aika kuitenkin ottaa peitteet pois.
Samalla kantaessani aarteilleni vettä tuli puhdistettua kaivoa. Tämä homma on aina tehtävä kun kaivo on ollut jonkin aikaa käyttämättä. Savimaassa ja hieman ruosteisen suonen päässä vesi sameutuu. Eli pumpataan vettä tynnöreihin, annetaan hieman lämmetä ulkoilmassa ja kannetaan keinotekoiseen metsänpohjaan, jonka Rhodoilleni olen rakentanut. Ai kun ne tykkäsivät heti. Nämä suomalaiset lajikkeeni Hellikki, Mikkeli ja PohjolanTytär eivät pakkasta pelkää, mutta kauhistuvat kevätahavaa.
Mutta ehdin siis vähän vilkaista SÄMPYäkin. Mitäs ensiksi. Hanskalokeron ja tuhkakupin tyhjennys. Kaikki luvatut paperit olivat hanskiksessa. Mitään imurointia en aikonut alkaa värkkäilemään. Ja eihän minulla Kuusaal ollut imuriakaan sillä hetkellä. Vähän vilkuilin sisustaa noin päällisin puolin. Penkkien päälliset pitäisi pestä. Siitähän voisi aloittaa. Niitä siis irrottelemaan.
Ja mitäs löytyi alta. Aivan järjettömän kauhea mikälie ruskeaharmaavalkojotakin ruudullinen repeillyt, reikäinen, rottien narskuttama ja en edes osaa sanoa muuta kuin YÄK! penkistö. Takapenkillä repsikan puolella oli joku punainen rättikangas penkin ja suojakankaan välissä. Tämä punainen rätti oli syönyt reijän tai paremminkin kolon ellei nyt ihan montun penkkiin. Mutta HuhHirveyttä mitkä penkit. Tulee siis ostettavaksi SamaraSedanin penkit joskus. No, onhan tuota aikaa.
Siinä oli ensimmäinen pommi. Takapaksiin ladattiin hyvät LadaSamaran talvirenkaan. No, ne pois ja vilkuilemaan paksia. Pohja oli sisältä ehjä, ruosteeton ja hyväkuntoinen, ainakin noin nopeasti vilkaisten. Eli ei pommia takapaksissa.
No, konehuonetta sitten hieman vilkuilemaan. Jokseenkin siisti. En viitsinyt tutkia tarkemmin. Öljyä oli ja nesteitä. No, entäs sitten se tuulilasin alapuolinen kotelo, jossa on sulakepoksi, pyyhkijämoottori, vähän johtoja ja sisäilmanottomurkula. Joku muovimönttihän siinä on suojaamassa ilmanottotorvea.
Kyllä pääsee tuollaiseen koteloon helposti kaikki kama. Muutama poikkipuu estämässä halkojen pääsyn sisään koteloon. Oksathan tuonne uppoavat helposti saati sitten lehdet, siemenet, neulaset, koska ei seulaa se ritilä yhtään. Siitä tietysti oli vielä niitä muovisia poikkitikkuja poikki. No, minä en tuollaista kauan katsele. Varmasti viritän siihen jotakin.
Kotelossa oli yllättävän vähän kamaa. Ehkä kaikki oli kulkeutunut ilmanottokanaviin. No ei kai. Kai sen oli joko myyjä tai alkuperäinen omistaja puhdistanut. Minä sen putsasin oikein kunnolla siitä nöyhdästä. Sitten etsimään vedenpoistokanavia. Missä ihmeessä ne ovat tällaisessa SÄMPYssä? Ei löydy mistään. Vähän ahdastakin oli räpeltää sormin. No, katsoin missä on matalin kohta. Siellä kai se vedenpoistoaukko pitäsisi olla. Kuljettajan puoleisessa kulmassa oli kotelo matalimmalla, muttei siellä mitään reikää ollut. Keskellä koteloa oli myös vedenkertyimismatalikko. Ei kun jatkaa etsintää.
Katselin konehuoneen puolelta kumitorvia. Kyllä siinä keskellä torvi on. Ei kun roplaamaan. Löytyi! Kanava aivan kivikovaan täynnä mustaa muttaa. Piti ottaa koko kumilärpykkä pois. Ei olisi muuten saanut auki vedenpoistoa. Ja olihan siellä molemmissa sivuissakin vielä samanlaiset. Vielä järjettömämmin tukossa. Ei olisi varmaan vesi mennyt läpi. No, ehkä tihkumalla. Otin ne kaikki kumikanavat pois ja jätin reiät isoiksi. Huuhtoutuupahan koko kotelo kunnolla kevätsateissa.
Siinäpä suurimmat. Niin. Ihmettelin kyllä umpioita. Ne ovat sisältä valkoseinäiset. Erikoisen näköiset ovat. Ehkä ne ovat näissä sitten aina sellaiset. Pitäsi ottaa selvää, mikä metalliväri tuossa on. Ihan vaan HauskaTietääTietona.
Niin ja jotain ongelmaa kai on kuljettajanpuoleisessa takaikkunassa kun veivi oli revitty ja heitetty takaikkunalle.
Mutta kyllä tästä SÄMPYstä on edelleen sellainen mukava tutina. Ei varmasti tullut ostettua HatullistaHaisevaa. Vielä kun tuo saa olla kuivassa paikassa hiekka-alustalla niin ei mitään rappiota tapahdu, vaikkei ihan äkkiä nykästäisikään.
Samalla kantaessani aarteilleni vettä tuli puhdistettua kaivoa. Tämä homma on aina tehtävä kun kaivo on ollut jonkin aikaa käyttämättä. Savimaassa ja hieman ruosteisen suonen päässä vesi sameutuu. Eli pumpataan vettä tynnöreihin, annetaan hieman lämmetä ulkoilmassa ja kannetaan keinotekoiseen metsänpohjaan, jonka Rhodoilleni olen rakentanut. Ai kun ne tykkäsivät heti. Nämä suomalaiset lajikkeeni Hellikki, Mikkeli ja PohjolanTytär eivät pakkasta pelkää, mutta kauhistuvat kevätahavaa.
Mutta ehdin siis vähän vilkaista SÄMPYäkin. Mitäs ensiksi. Hanskalokeron ja tuhkakupin tyhjennys. Kaikki luvatut paperit olivat hanskiksessa. Mitään imurointia en aikonut alkaa värkkäilemään. Ja eihän minulla Kuusaal ollut imuriakaan sillä hetkellä. Vähän vilkuilin sisustaa noin päällisin puolin. Penkkien päälliset pitäisi pestä. Siitähän voisi aloittaa. Niitä siis irrottelemaan.
Ja mitäs löytyi alta. Aivan järjettömän kauhea mikälie ruskeaharmaavalkojotakin ruudullinen repeillyt, reikäinen, rottien narskuttama ja en edes osaa sanoa muuta kuin YÄK! penkistö. Takapenkillä repsikan puolella oli joku punainen rättikangas penkin ja suojakankaan välissä. Tämä punainen rätti oli syönyt reijän tai paremminkin kolon ellei nyt ihan montun penkkiin. Mutta HuhHirveyttä mitkä penkit. Tulee siis ostettavaksi SamaraSedanin penkit joskus. No, onhan tuota aikaa.
Siinä oli ensimmäinen pommi. Takapaksiin ladattiin hyvät LadaSamaran talvirenkaan. No, ne pois ja vilkuilemaan paksia. Pohja oli sisältä ehjä, ruosteeton ja hyväkuntoinen, ainakin noin nopeasti vilkaisten. Eli ei pommia takapaksissa.
No, konehuonetta sitten hieman vilkuilemaan. Jokseenkin siisti. En viitsinyt tutkia tarkemmin. Öljyä oli ja nesteitä. No, entäs sitten se tuulilasin alapuolinen kotelo, jossa on sulakepoksi, pyyhkijämoottori, vähän johtoja ja sisäilmanottomurkula. Joku muovimönttihän siinä on suojaamassa ilmanottotorvea.
Kyllä pääsee tuollaiseen koteloon helposti kaikki kama. Muutama poikkipuu estämässä halkojen pääsyn sisään koteloon. Oksathan tuonne uppoavat helposti saati sitten lehdet, siemenet, neulaset, koska ei seulaa se ritilä yhtään. Siitä tietysti oli vielä niitä muovisia poikkitikkuja poikki. No, minä en tuollaista kauan katsele. Varmasti viritän siihen jotakin.
Kotelossa oli yllättävän vähän kamaa. Ehkä kaikki oli kulkeutunut ilmanottokanaviin. No ei kai. Kai sen oli joko myyjä tai alkuperäinen omistaja puhdistanut. Minä sen putsasin oikein kunnolla siitä nöyhdästä. Sitten etsimään vedenpoistokanavia. Missä ihmeessä ne ovat tällaisessa SÄMPYssä? Ei löydy mistään. Vähän ahdastakin oli räpeltää sormin. No, katsoin missä on matalin kohta. Siellä kai se vedenpoistoaukko pitäsisi olla. Kuljettajan puoleisessa kulmassa oli kotelo matalimmalla, muttei siellä mitään reikää ollut. Keskellä koteloa oli myös vedenkertyimismatalikko. Ei kun jatkaa etsintää.
Katselin konehuoneen puolelta kumitorvia. Kyllä siinä keskellä torvi on. Ei kun roplaamaan. Löytyi! Kanava aivan kivikovaan täynnä mustaa muttaa. Piti ottaa koko kumilärpykkä pois. Ei olisi muuten saanut auki vedenpoistoa. Ja olihan siellä molemmissa sivuissakin vielä samanlaiset. Vielä järjettömämmin tukossa. Ei olisi varmaan vesi mennyt läpi. No, ehkä tihkumalla. Otin ne kaikki kumikanavat pois ja jätin reiät isoiksi. Huuhtoutuupahan koko kotelo kunnolla kevätsateissa.
Siinäpä suurimmat. Niin. Ihmettelin kyllä umpioita. Ne ovat sisältä valkoseinäiset. Erikoisen näköiset ovat. Ehkä ne ovat näissä sitten aina sellaiset. Pitäsi ottaa selvää, mikä metalliväri tuossa on. Ihan vaan HauskaTietääTietona.
Niin ja jotain ongelmaa kai on kuljettajanpuoleisessa takaikkunassa kun veivi oli revitty ja heitetty takaikkunalle.
Mutta kyllä tästä SÄMPYstä on edelleen sellainen mukava tutina. Ei varmasti tullut ostettua HatullistaHaisevaa. Vielä kun tuo saa olla kuivassa paikassa hiekka-alustalla niin ei mitään rappiota tapahdu, vaikkei ihan äkkiä nykästäisikään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?)
Katselin hieman noita penkkejä. HuHu mitä moskaa. Kaikki pintakankaat riekaleina, etupenkeissä jotkut sivuraudat näkyvissä ja takapenkissä se kaamea punainen syöpymä. Ainakin nuo kaikki pintakankaat on revittävä hemmettiin. Jos ei uusia penkkejä löydy on vaan laitettava jotkut päälliset niihin.
Kävisin varmaan tässä Vapun aikoihin tuota sisustaa vähän tarkemmin läpi, mutta kun ei ole imuria näillämain niin ei tarvitse.
Aika paljon tuossa on ruostepaikkoja, joita on korjailtu maalailemalla, mutta en usko, että siellä mitään kovin hyviä pohjia on tehty. Kuprua nousee pintaan. Pestävähän tuo kai olisi, mutta olkoot sekin.
Edelleenkään ei kaduta, että tuon pihaani raahasin. Mielenkiintoiselta vekottimelta se vaikuttaa. Hyvä siitä vielä tulee. Naapurikin kehuskeli, siis naapurin MersuMies, mielenkiintoista ja hyvän näköistä hankintaa. No, hän tietää miten automiehelle pitää puhella.
Muutama muu naapuri taas varmaan katselee vekotinarmeijan lisääntymistä tai vaihtumista kauhulla. Toisella puolella on Virtain, joka himohioo nurmikkoa. Niin ja talvella tekee koko ajan jotain sisäremppaa. Myöskin moottoripyörä pitää olla, joka vaihdetaan joka vuosi uuteen. Hän ei oikein taida pitää noista minun Vekottimistani. Eikä tuo UusiNaapurikaan, mutta uusilla NuorillaNaapureilla ei ole valitusoikeutta. Vielä kun katselee heidän pihaansa, joka on minuun päin niin suu on pidettävä supussa.
Kävisin varmaan tässä Vapun aikoihin tuota sisustaa vähän tarkemmin läpi, mutta kun ei ole imuria näillämain niin ei tarvitse.
Aika paljon tuossa on ruostepaikkoja, joita on korjailtu maalailemalla, mutta en usko, että siellä mitään kovin hyviä pohjia on tehty. Kuprua nousee pintaan. Pestävähän tuo kai olisi, mutta olkoot sekin.
Edelleenkään ei kaduta, että tuon pihaani raahasin. Mielenkiintoiselta vekottimelta se vaikuttaa. Hyvä siitä vielä tulee. Naapurikin kehuskeli, siis naapurin MersuMies, mielenkiintoista ja hyvän näköistä hankintaa. No, hän tietää miten automiehelle pitää puhella.
Muutama muu naapuri taas varmaan katselee vekotinarmeijan lisääntymistä tai vaihtumista kauhulla. Toisella puolella on Virtain, joka himohioo nurmikkoa. Niin ja talvella tekee koko ajan jotain sisäremppaa. Myöskin moottoripyörä pitää olla, joka vaihdetaan joka vuosi uuteen. Hän ei oikein taida pitää noista minun Vekottimistani. Eikä tuo UusiNaapurikaan, mutta uusilla NuorillaNaapureilla ei ole valitusoikeutta. Vielä kun katselee heidän pihaansa, joka on minuun päin niin suu on pidettävä supussa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?)
Joutavaa aikaa ilmestyy aina joskus. Puutarha on niin mallillaan, halot heitelty, varastot järjestetty ja kannettu kuutioittain vettä Alppiruusuille, siirretylle Liaanikasville (Celastrus Orbiculatus) eli Japanin Keluköynökselle ja muutamalle muulle varjokasville, jotka ovat ainavihantia. Haihdunta pakottaa kastelemaan keväisin kun maa on jäässä.
Joutavaa istuskelua siis ja pällistelyä. Makeaa elämää! Suunnittelematonta touhua ja puuhaa. Näin minä jaksan ja saan aikaan valtavasti. Jos kasaan tekemättömät työt päähäni, paperille tai kalentereihin, homma alkaa Kusta ja mennä Ressin puolelle. Ideat karkaavat ja tulee väkisin väännettyä sitä Ratakiskoa, jota ei saa poikki eikä solmukaan kestä.
Siis oli aikaa ja katselin vähän tuota SÄMPYä. Heti löytyi ylimääräinen virta-avain jostain välistä. Takapenkki on täynnä renkaita, joten sieltä en tutkinut mitään. Samoin on takapaksin kanssa.
Mutta se ilman virtaamatomuus hyttiin. Sen kimppuun oli käytävä. Konepelti auki ja katselemaan.
Sedanissahan näyttää olevan lämppäripuhallin ihan äärellään siellä rintapellin takaisessa syvennyksessä. Siinä on suojakotelo päällä. Sen kimppuun halusin katsoakseni mitä siellä onkaan. No, senhän nyt saattoi arvata jo etukäteenkin.
Tuulilasin alareunan onneton ristikkoreunus oli täysin rämä. Tämänhän pitäisi suojata rintapellin takaista koteloa, jossa on sulakkeet, tuulilasinpyyhkimien moottori ja mitä nyt olikaan joku pumppu. Sulakerasian kohdalla oleva lippa tässä muovireunuksessa oli sentään ehjä. Otin tämän systeemin pois. Sitten kahdella ruuvilla olevan lämppärimoottorin ja ilmanottokanavan suojakuvun otin myös irti. Vähän hankalastihan se tuli pois, mutta en rikkonut kuin käteni.
Ja siellähän oli sitä silppua. Suojakotelo oli avan täynnä. Miten se ilma sieltä olisi voinutkaan kulkea. Sössöä ei saanut pois, ennenkuin otti moottorin irti, avasin sen suojakotelon ja siirsi vähän sivuun. Toivottavasti saan vehkeen kasaankin joskus.
Imurilla on mentävä ilmakanavaan. Onnksi sinne pääsee. Se kanava on puoleen väliin täynnä kamaa. Lehteä, siementä, mitä ihmettä onkaan. Varmaan sieltä kolisee kiviäkin, muttereja ja KumiUkkoja ellei jopa Akkoja.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤MUTTA KYMYSYS¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Mikä sähkösilmukka siellä sisäilmanottokanavassa on? Silmukalle on 3napaa ja se on selvästi jonkun sähkövekottimen anturi. Ei kai tätä SÄMPY nyt sinääntulevan ilman lämpöjä mittaa ja reagoi niihin jotenkin? En voi kuvia laittaa tuosta kun en Digittele. Tämä Silmukka tai mikä se nyt onkaan on edestä katsottuna oikealla sisäilmanottokanavassa puhaltimen moottorin alapuolella. Olettekos räpeltäneet moista?
Joutavaa istuskelua siis ja pällistelyä. Makeaa elämää! Suunnittelematonta touhua ja puuhaa. Näin minä jaksan ja saan aikaan valtavasti. Jos kasaan tekemättömät työt päähäni, paperille tai kalentereihin, homma alkaa Kusta ja mennä Ressin puolelle. Ideat karkaavat ja tulee väkisin väännettyä sitä Ratakiskoa, jota ei saa poikki eikä solmukaan kestä.
Siis oli aikaa ja katselin vähän tuota SÄMPYä. Heti löytyi ylimääräinen virta-avain jostain välistä. Takapenkki on täynnä renkaita, joten sieltä en tutkinut mitään. Samoin on takapaksin kanssa.
Mutta se ilman virtaamatomuus hyttiin. Sen kimppuun oli käytävä. Konepelti auki ja katselemaan.
Sedanissahan näyttää olevan lämppäripuhallin ihan äärellään siellä rintapellin takaisessa syvennyksessä. Siinä on suojakotelo päällä. Sen kimppuun halusin katsoakseni mitä siellä onkaan. No, senhän nyt saattoi arvata jo etukäteenkin.
Tuulilasin alareunan onneton ristikkoreunus oli täysin rämä. Tämänhän pitäisi suojata rintapellin takaista koteloa, jossa on sulakkeet, tuulilasinpyyhkimien moottori ja mitä nyt olikaan joku pumppu. Sulakerasian kohdalla oleva lippa tässä muovireunuksessa oli sentään ehjä. Otin tämän systeemin pois. Sitten kahdella ruuvilla olevan lämppärimoottorin ja ilmanottokanavan suojakuvun otin myös irti. Vähän hankalastihan se tuli pois, mutta en rikkonut kuin käteni.
Ja siellähän oli sitä silppua. Suojakotelo oli avan täynnä. Miten se ilma sieltä olisi voinutkaan kulkea. Sössöä ei saanut pois, ennenkuin otti moottorin irti, avasin sen suojakotelon ja siirsi vähän sivuun. Toivottavasti saan vehkeen kasaankin joskus.
Imurilla on mentävä ilmakanavaan. Onnksi sinne pääsee. Se kanava on puoleen väliin täynnä kamaa. Lehteä, siementä, mitä ihmettä onkaan. Varmaan sieltä kolisee kiviäkin, muttereja ja KumiUkkoja ellei jopa Akkoja.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤MUTTA KYMYSYS¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Mikä sähkösilmukka siellä sisäilmanottokanavassa on? Silmukalle on 3napaa ja se on selvästi jonkun sähkövekottimen anturi. Ei kai tätä SÄMPY nyt sinääntulevan ilman lämpöjä mittaa ja reagoi niihin jotenkin? En voi kuvia laittaa tuosta kun en Digittele. Tämä Silmukka tai mikä se nyt onkaan on edestä katsottuna oikealla sisäilmanottokanavassa puhaltimen moottorin alapuolella. Olettekos räpeltäneet moista?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?)
Kyseessä saattaa selityksen pohjalta olla tuulilasinpyyhkimien lämpörele. Samara miehet saa tarkentaa.
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?)
Lämmityslaitteen moottorin etuvastuspaketti.Puhaltimen eri nopeudet toimivat tämän kautta.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?)
Kiitos. Täytyy varoa vaurioittamasta kun räplään tuota. Ajettelinkin, ettei tuo voi ihan turha härpäke olla vaikka rimpulalta näyttääkin. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
Lyhyesti:
Jarrut Remontoitu. Kaasutin puhdistettu ja korjattu. Tyhjäkänti ja muu käynti toimii. Jäähdytysjärjestelmä tarkastettu ja korjattu. Moottori- ja Lootaöljyt vaihdettu. Kytkin säädetty. Sähköt tarkastettu ja vialliset johdotukset vedetty uudelleen. Kaikki sähköt toimivat moitteettomasti. Vain muutama mittarivalo puuttuu. Takapenkit purettu pois, koska oikea puoli oli VERESSÄ! Polttoainejärjestelmä tarkastettu ja vuodot korjattu. Pohja tarkastettu. Massassa ei yhtään vauriota. Korin peräosa purettu. Puskuri pois. Takakontin sivuilta löytyneet ruostekohdat raadeltu auki. Polttoainetankkin ulostulot tukittu vesimärällä rätillä, muovitoppauksella ja ilmastointiteipillä. Täyttöputken ulostulo eristetty vielä näiden lisäksi sopivalla purkilla ja se edellisten lisäksi ilmastointiteipattu. Korin peräosaa. Vain puskurien sivuliepeet tullaan laittamaan peltitöiden jälkeen paikalleen. Takakuraläpät sekä etuläppien jatkeet tehty paksusta joustavasta kumimatosta riittävän pitkiksi. Kaikki ruostevauriot tässä johtuvat takaläppien puutteesta.
Ajettiin Kuusaalt Joensuuhu. Ja PELAS!
Tällä lähdetään 2Viikoksi Venäjälle Laatokkaa Kiertelemään. Repikää siitä...
Jarrut Remontoitu. Kaasutin puhdistettu ja korjattu. Tyhjäkänti ja muu käynti toimii. Jäähdytysjärjestelmä tarkastettu ja korjattu. Moottori- ja Lootaöljyt vaihdettu. Kytkin säädetty. Sähköt tarkastettu ja vialliset johdotukset vedetty uudelleen. Kaikki sähköt toimivat moitteettomasti. Vain muutama mittarivalo puuttuu. Takapenkit purettu pois, koska oikea puoli oli VERESSÄ! Polttoainejärjestelmä tarkastettu ja vuodot korjattu. Pohja tarkastettu. Massassa ei yhtään vauriota. Korin peräosa purettu. Puskuri pois. Takakontin sivuilta löytyneet ruostekohdat raadeltu auki. Polttoainetankkin ulostulot tukittu vesimärällä rätillä, muovitoppauksella ja ilmastointiteipillä. Täyttöputken ulostulo eristetty vielä näiden lisäksi sopivalla purkilla ja se edellisten lisäksi ilmastointiteipattu. Korin peräosaa. Vain puskurien sivuliepeet tullaan laittamaan peltitöiden jälkeen paikalleen. Takakuraläpät sekä etuläppien jatkeet tehty paksusta joustavasta kumimatosta riittävän pitkiksi. Kaikki ruostevauriot tässä johtuvat takaläppien puutteesta.
Ajettiin Kuusaalt Joensuuhu. Ja PELAS!
Tällä lähdetään 2Viikoksi Venäjälle Laatokkaa Kiertelemään. Repikää siitä...

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
Pannaan näitä Lyhyestä Virsi Kaunis -tyyppisiä kirjoituksia kun niitä tuossa alkukesästä niin kovin huutamalla perään kuulutettiin.
On se HELPPOA. Siis on kun ei ole suojakaasuja. Ja varsinkin se on sitten helppoa kun niitä käytetään. Näihin romuihin ei kaasuvuokria kannata tuhlata. Nyt se on itselle osoitettu. Ehkä sitten joihinkin ihan toisen kaliperin vekottimiin.
Esimerkkejä suojakaasutettavista: KRIINI, LETUKKA (kun se on ensin rakenneltu ilman suojakaasuja), NappisCombi (vielä nimetön), Leningrad Black ja tietysti TEINI, jos sitä nyt joskus muka hitsata tarvitsee. Ei tulevaa NäyttelyAutoa kyllä kai tarvitse suolassa uittaa. Mitä ToivoElmeriArmas sillä sitten joskus tekee on hänen asiansa.
Eli korin perä muokkautuu hyvin ja saa Setä lyödä Lekalla paikkoihin. Jos nyt kehtaa kun ensin vilkaisee. Helppoa.
On se HELPPOA. Siis on kun ei ole suojakaasuja. Ja varsinkin se on sitten helppoa kun niitä käytetään. Näihin romuihin ei kaasuvuokria kannata tuhlata. Nyt se on itselle osoitettu. Ehkä sitten joihinkin ihan toisen kaliperin vekottimiin.
Esimerkkejä suojakaasutettavista: KRIINI, LETUKKA (kun se on ensin rakenneltu ilman suojakaasuja), NappisCombi (vielä nimetön), Leningrad Black ja tietysti TEINI, jos sitä nyt joskus muka hitsata tarvitsee. Ei tulevaa NäyttelyAutoa kyllä kai tarvitse suolassa uittaa. Mitä ToivoElmeriArmas sillä sitten joskus tekee on hänen asiansa.
Eli korin perä muokkautuu hyvin ja saa Setä lyödä Lekalla paikkoihin. Jos nyt kehtaa kun ensin vilkaisee. Helppoa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
Tulipa mieleeni, että onkohan näistä Romuista mitään järkeä kirjoittaa tyyliin: Hitsasin ilman suojakaasua. Hyvin onnistuu. Kohta tämä on valmis Syyniin. Sitten lähdetään Venäjälle 2viikoksi. Kierretään Laatokkaa ja sen ympäristöjä vähän sitten paljon.
Minkähän laista tarinaa Immeiset täällä noin yleisemmin haluaisivat lukea? Alkukesästä vaikutti, ettei kukaan halunnut lukea mitään tai ainakin Äänekkäimmät saivat minut ajattelemaan niin. Ei nimittäin tullut oikeastaan yhtään kommenttia sen puolesta, että kirjoituksiani olisi mukava lukea.
Jäi kyllä ihan Oikeasti sellainen vaikutelma, että eipä ole meikäläisen puolella juuri kukaan. Pakko sano, että olin aika Pettynyt.
Minkähän laista tarinaa Immeiset täällä noin yleisemmin haluaisivat lukea? Alkukesästä vaikutti, ettei kukaan halunnut lukea mitään tai ainakin Äänekkäimmät saivat minut ajattelemaan niin. Ei nimittäin tullut oikeastaan yhtään kommenttia sen puolesta, että kirjoituksiani olisi mukava lukea.
Jäi kyllä ihan Oikeasti sellainen vaikutelma, että eipä ole meikäläisen puolella juuri kukaan. Pakko sano, että olin aika Pettynyt.

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
Vasen taka-alakulma rekennettu täysin uusiksi ja muunneltu. Pohjan takataite on muokattu ja odottaa hitsausta. Velä olisi sitten oikea taka-alakulma. Sitä muokataan vain hieman.
Melkoista hommaa, mutta edelleen olen sitä mieltä, että suojakaasut ovat Ammattilaisia varten.
Massaukset aloitettu. Reilut alustamassat kaikkiin hitsaussaumoihin ja muuallekin uuteen peltiin. Sinne jäävät puskurin alle. Takakontissakin saa olla massat. Mitä niitä maalailemaan. Ja taas lähtee pyöräkoteloiden kontin sisällä olevat muovitukset. Pärisevät vaan turhaan. Eivät ne mitään ääntä eristä.
Kyllä tämä valmiiksi tulee. Tänään jo kehitettiin monta uutta kikkaa helpottamaan millisen pellin vääntöä. Lauantaiksi ei saa JokiAsemalle valmiiksi, mutta voihan sen sinne ajella näytille.
Peli on kovaa, mutta Rehellistä tällä hetkellä.
Melkoista hommaa, mutta edelleen olen sitä mieltä, että suojakaasut ovat Ammattilaisia varten.
Massaukset aloitettu. Reilut alustamassat kaikkiin hitsaussaumoihin ja muuallekin uuteen peltiin. Sinne jäävät puskurin alle. Takakontissakin saa olla massat. Mitä niitä maalailemaan. Ja taas lähtee pyöräkoteloiden kontin sisällä olevat muovitukset. Pärisevät vaan turhaan. Eivät ne mitään ääntä eristä.
Kyllä tämä valmiiksi tulee. Tänään jo kehitettiin monta uutta kikkaa helpottamaan millisen pellin vääntöä. Lauantaiksi ei saa JokiAsemalle valmiiksi, mutta voihan sen sinne ajella näytille.
Peli on kovaa, mutta Rehellistä tällä hetkellä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
Muutenhan tuo perän Motaaminen on helppoa, mutta mitenkäs ne PUHKULIT sinne sitten laitetaan. Niissä se on vasta värkkääminen. Pakko ne sivuliistakkeet sinne on laitaa. Eihän ne polttoainesyöttöputki ja muut letkut voi siellä näkyvissä tököttää. Ja liian heviä olisi laittaa se vain toiselle puolelle. Saapikas nähdä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
Takapuskuriongelma ratkaistu. Sivuosta laitetaan erillisinä ja taakse tulee vain pienet lipsut peittämään pitkittäiskotelopalkkien päitä. Puskurin sisästä on tietenkin otettava irti muoviset vahvikeliuskat. Palat tulevat vain koristeiksi tai rumenteiksi.
Taidan saada tämän valmiiksi. Tiistaina pitäisi suunnata taas Kuusaalle. Saa nähdä menekö tällä.
Oikeaan takanurkkaan on tehty yksi suuri pala tarkalla sapluunalla. Pitäsi olla vähän helpompi sovitella ja tikata kiinni kuin toinen puoli. Olipa oppia se Vasen. Monta kikkaa on opittu ja useat niistä vielä erittäin hyödyllisiä.
No, sittenpä näkevät ken tekevät. Tämä tosiaan tulee Käyttöautoksi mahdollisimman pian.
Olen päättänyt etten turhaa hankkinut näitä Axteceja. Koska näitä vihataan, minä niitä opettelen Rakastamaan.
"Olisit joskus niin kuin muut (Ladat). Vähän ees lämpöö kun sä tuut. (Axtec)Viha ja Rakkaus rinnakkain, kun iskee..."
Nylon Beat: Viha ja Rakkaus; Säv ja Sov Risto Asikainen, San Sipi Castren ja Asikainen
Taidan saada tämän valmiiksi. Tiistaina pitäisi suunnata taas Kuusaalle. Saa nähdä menekö tällä.
Oikeaan takanurkkaan on tehty yksi suuri pala tarkalla sapluunalla. Pitäsi olla vähän helpompi sovitella ja tikata kiinni kuin toinen puoli. Olipa oppia se Vasen. Monta kikkaa on opittu ja useat niistä vielä erittäin hyödyllisiä.
No, sittenpä näkevät ken tekevät. Tämä tosiaan tulee Käyttöautoksi mahdollisimman pian.
Olen päättänyt etten turhaa hankkinut näitä Axteceja. Koska näitä vihataan, minä niitä opettelen Rakastamaan.
"Olisit joskus niin kuin muut (Ladat). Vähän ees lämpöö kun sä tuut. (Axtec)Viha ja Rakkaus rinnakkain, kun iskee..."
Nylon Beat: Viha ja Rakkaus; Säv ja Sov Risto Asikainen, San Sipi Castren ja Asikainen
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
JumaKeikaus! Nyt kelpaa SÄMPYn kunniaksi sämpylä.
Perssii muokattu ja parsittu kiinni lähes täydelleen. Muutama roipe täytyy ajella laikalla huithemmettiin.
Ja kyllä sillä suojakaasuttamattomallakin Miggerillä jatkuvaa saumaa näköjään alkaa syntyä. Vähän kerrassaan sitä herkkua tosin.
Seuraavat paikkaukset, mihin Vekottimeen tahansa tehdään siten, että leikataan selkeitä aukkoja. Yhtään ei tarvitse sitä OrggisPeltiä säästää. Heti kun tulee yksikin tilkku laitettavaksi niin homma vaikeutuu järjettömän paljon. Mutta pyöräkoteloissa ja muissa epäsäännöllisissä taitteissa niitä vaan on viritettävä isojen paikkojen kaveriksi.
Ja MillinPellin vääntelyssä on se oma hommansa.
Mut Meikä suariutu. Jöösin Siistii...

Perssii muokattu ja parsittu kiinni lähes täydelleen. Muutama roipe täytyy ajella laikalla huithemmettiin.
Ja kyllä sillä suojakaasuttamattomallakin Miggerillä jatkuvaa saumaa näköjään alkaa syntyä. Vähän kerrassaan sitä herkkua tosin.
Seuraavat paikkaukset, mihin Vekottimeen tahansa tehdään siten, että leikataan selkeitä aukkoja. Yhtään ei tarvitse sitä OrggisPeltiä säästää. Heti kun tulee yksikin tilkku laitettavaksi niin homma vaikeutuu järjettömän paljon. Mutta pyöräkoteloissa ja muissa epäsäännöllisissä taitteissa niitä vaan on viritettävä isojen paikkojen kaveriksi.
Ja MillinPellin vääntelyssä on se oma hommansa.
Mut Meikä suariutu. Jöösin Siistii...



Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
JeeJee ja RokkenRoll!
Huamen päästötestii ja Syynii.
Modataan puskurit loppuun vasta sitten jos kelpaa. Ja jos ei niin Junalla Kuusaalle ja FINE alle. Tilanne on siis vakaa.
Tähän tulee PeräPeili. Eli takana keskellä on kirkkaanpunainen Hammer -maalaus. Puskurin alla on neliömäisiä kohoumia. Niihin pannaan jotain heijastavaa teippiä.
Siis tämä puskurien muokkaus johtuu VAIN siitä, että puskurisysteemi täytyi Räjäyttää, jotta sen olisi saanut irti. Kiinnikkeet tarvitsisi rakentaa täysin uudelleen, jos aikoisi saada palkin takaisin.
Mutta kunhan kopan perä toimii ja on käytännöllinen, niin mitään muuta väliä ei ole.
Pajarojut on siivottu niin auton sisältä kuin pihastakin. No, minä siivoan jäljet joka ilta. Onpahan mukavampi aloittaa taas seuraavana päivänä puhtaalta pöydältä. Työkalut löytyvät ja ne on hyvä virittää taas siististi työmaalle.
Kuusaalle tulee lähtö joka tapauksessa. Täytyy piipahtaa ihan työasioissa. Mikäpä olisi mennä Katsastetulla ja itse täysin korjatulla SÄMPYllä. Ja viikon päästä ihan PRO -reissuun. Tuleepahan katseltua Laatokat ja Ääniset. Onneksi en edes tiedä mihin ollaan menossa.
Mennään taas ihan pelkällä seikkailumielellä. Kaikki on rajanylityksen jälkeen pelkää plussaa. Ja antaa tulla mitä on tuloillaan.




Huamen päästötestii ja Syynii.
Modataan puskurit loppuun vasta sitten jos kelpaa. Ja jos ei niin Junalla Kuusaalle ja FINE alle. Tilanne on siis vakaa.
Tähän tulee PeräPeili. Eli takana keskellä on kirkkaanpunainen Hammer -maalaus. Puskurin alla on neliömäisiä kohoumia. Niihin pannaan jotain heijastavaa teippiä.
Siis tämä puskurien muokkaus johtuu VAIN siitä, että puskurisysteemi täytyi Räjäyttää, jotta sen olisi saanut irti. Kiinnikkeet tarvitsisi rakentaa täysin uudelleen, jos aikoisi saada palkin takaisin.
Mutta kunhan kopan perä toimii ja on käytännöllinen, niin mitään muuta väliä ei ole.
Pajarojut on siivottu niin auton sisältä kuin pihastakin. No, minä siivoan jäljet joka ilta. Onpahan mukavampi aloittaa taas seuraavana päivänä puhtaalta pöydältä. Työkalut löytyvät ja ne on hyvä virittää taas siististi työmaalle.
Kuusaalle tulee lähtö joka tapauksessa. Täytyy piipahtaa ihan työasioissa. Mikäpä olisi mennä Katsastetulla ja itse täysin korjatulla SÄMPYllä. Ja viikon päästä ihan PRO -reissuun. Tuleepahan katseltua Laatokat ja Ääniset. Onneksi en edes tiedä mihin ollaan menossa.
Mennään taas ihan pelkällä seikkailumielellä. Kaikki on rajanylityksen jälkeen pelkää plussaa. Ja antaa tulla mitä on tuloillaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Samara Axtec 1500Sedan -95 SÄMPY(LÄ?) ja KaksoisVeli SÄMI
Jumal Auta! Sehän on valmis. Tai ei se vielä o valmis. Kuorrutus puuttuu. Bernice? Sehän on kastike.
Eli pientä pintakoristetta vaille valmista on. Huomenna 12.00 päästötestiin ja sieltä syyniin. On siinä ihmettelemistä.
Ja tietenkin ToivoElmeriArmas lähtee taas katsomaan että SÄMPYä katsotaan asianmukaisella hartaudella ja kunnioittaen. Lisäksi Toivo varmaistaa, että lempeyttä on Syynissä mukana ja positiivista asennetta.
Murha rojekti, mutta mielekästä on ollut koko ajan. Puskurimodifikaatio eli muokkaus toimimaan ilman alumiinipalkkia on nyt sitten siinä. Siitä jokainen voi sanoa, mitä lystää, mutta minulle kelpaa. Ja PeräPeili on komea.
Vielä kun tässä illalla taas siivoaa työmaan ja järjestelee työkalut niin mikäs on ollessa. Tietenkin täytyy myös muistaa lattioiden vahaus ja pölyjen pyyhkiminen.
Keskiviikkon 12.00 on oltava Taavetissa. PisnesHommia. Ettei vain joutuisi...
Eli pientä pintakoristetta vaille valmista on. Huomenna 12.00 päästötestiin ja sieltä syyniin. On siinä ihmettelemistä.
Ja tietenkin ToivoElmeriArmas lähtee taas katsomaan että SÄMPYä katsotaan asianmukaisella hartaudella ja kunnioittaen. Lisäksi Toivo varmaistaa, että lempeyttä on Syynissä mukana ja positiivista asennetta.
Murha rojekti, mutta mielekästä on ollut koko ajan. Puskurimodifikaatio eli muokkaus toimimaan ilman alumiinipalkkia on nyt sitten siinä. Siitä jokainen voi sanoa, mitä lystää, mutta minulle kelpaa. Ja PeräPeili on komea.
Vielä kun tässä illalla taas siivoaa työmaan ja järjestelee työkalut niin mikäs on ollessa. Tietenkin täytyy myös muistaa lattioiden vahaus ja pölyjen pyyhkiminen.
Keskiviikkon 12.00 on oltava Taavetissa. PisnesHommia. Ettei vain joutuisi...
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?