Sivu 2/3
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 3.8.2009 10:16
Kirjoittaja jt-87
No voi sun noita katsastusmiehiä... pittääpä tänään pyörähtää kysymässä että miten lie... Tosin kun ite nuita pykäliä tavasin, niin kunhan on katalysaattori, pakokaasujen takaisinkierrätys, hiukkassuodatin, lamdat ym. paikallaan, ei ongelmia ole. Mutta se kyllä selviää syksyn mittaan ja täältä löytyvät faktat sen jälkeen

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 29.1.2010 20:46
Kirjoittaja jt-87
Rojekti pyörähti taas tulille! Laatikko on jo kiinni, menee heittämällä, mutta painelaakeri jää n.3cm liian taakse, siihen vähän patenttia ja johan toimii.
Kytkimen suojapelti piti tehdä yläosaltaan uusiksi ja alaosa on yhdistelmä takavedon ja samaran vastaavaa peltiä.
Tulipeltiäkin piti vähän takoa sisäänpäin että mahtuu vesiputki menemään. Putket taasen joutuu vetämään ihan erikautta kuin alunperin ovat olleet
Öljypohjaa ei tarvitse muokata ollenkaan; samaran pohja mahtuu olemaan ihan sellaisenaan.
Seuraavaksi tulee pakosarja...
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 29.1.2010 20:52
Kirjoittaja pikku-maukka
tämäkin siis vielä joskus valmistuu, mahtavaa8) milloinkas saadan kuvia??
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 29.1.2010 23:15
Kirjoittaja khj-582
Herranjumala! Asteriksien hinnat tulee nousemaan, kun kerran nämä tekniikkamuutokset on ihan ihmiskäsin tehtävissä. Kuvia?
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 30.1.2010 20:42
Kirjoittaja tinuri

No katoppas Ville pirua kun jutskat alko virua

Voi vattu, pitikö ostaa Asteekki vielä tuohon pihalle toisten riesaksi ja riemuksi

Ja kuvia, kansa vaatii kuvia ja jos on mahtollista niin vireoo kunhan saat tuon hyrpiitin ajokuntoon.
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 2.2.2010 21:36
Kirjoittaja ponsse-po1ka
Näkyykö minun axtecilleni valoa pimeästä tunnelista

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 2.2.2010 23:29
Kirjoittaja Mara
Toivottavasti, on se siellä jo aikaa viettänytkin.

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 7.2.2010 20:19
Kirjoittaja jt-87
Kuvia pyydettiin, kuvia saatte

Eli kone on jo paikallaan meleko tukevasti:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 Vielä se pittää irrottaa, jotta saa öljypohjaan klommon ja vesiputkeen jatkoa:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 Eikä lie pahasta vielä vähän takoa tulipeltiä sissään.
Ja sitten se viikonlopun rojekti:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 Jos ei joku vuelä tunnistanut, siinä on pakosarja
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1 Viimeisessä kuvassa valmis mutka. Se ei ehken ole se kaikkein kaunein, mutta kyllä se Samaran alkuperäisen voittaa:
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... fullsize=1
Seuraavana imusarjan laittoa ja sähköjen mallailua, johtoa kuitenkin riittää...
Ruiskusuuttimien kisko muuten täytyi kääntää että ei tulisi apukuskia ahdistelemaan.
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 7.2.2010 21:02
Kirjoittaja Ladspot
Sielä se lepää

, ei muuta kun härpäkkeet kiinni, pientä säätöä, testiajoa ja konttorille. Josse pääsee läpi

toivotaan parasta

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 8.2.2010 19:47
Kirjoittaja khj-582
Sehän sopiikin siinne paremmin kuin hyvin!
Kahteleppa ettei vääntele siitä tulipellistä sisälle, kovin taisi tulla liki!
Pienellä viimeistelyllä raitakka peli...
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 9.2.2010 17:07
Kirjoittaja jt-87
Sitä vielä vähän pitää sitä tulipeltiä muotoilla... tällä hetkellä vapaata tilaa on kokonaista 2mm

Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 9.2.2010 17:25
Kirjoittaja tinuri
GTi magazinesta tuttu "millikin riittää" ei aina ole se ihan paras mahdollinen ratkaisu. Eikö tuota konetta olisi voinut tuoda eteen paljonkin enemmän?? Meinaan että olisit vain jatkanut kardaania ja tehnyt uudet kiinnikkeet vaihteistolle ja moottorille.
Tai laikkaat auki sen tulipellin ja siirrät sitä taakse päin. Tietty jos alat tulipeltiä siirtelemään niin kannattaa varmastikkin ensin tukea kori kunnolla tai saattapi ottaa itseensä. Mites muuten ovatko konttorilla jo kyselleet hitsaussaumoista, että ovatko oikean hitsarin tekemiä ja sertifikaatteja niille??(vai pitikös tässä edes mitään kiinnikkeita rakentaa uusiksi?)
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 9.2.2010 17:31
Kirjoittaja START
miks nähdä se vaiva, jos muuten osus kohalleen muutakun pulttaa kii?
tai mistä minä tiedän, mutta ite jos tekisin niin tekisin niin paljon tilaa (leikka ja liimaa periaatteella) että kaikki muu kävis suoraan
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 9.2.2010 19:36
Kirjoittaja khj-582
Tilan tekoon ei kyllä kannata kokonaan tulipeltiä irti laikata.
Teet vaan syvennyksen koneen kohdalle (Y-muotoinen aukko > painaa tarvittavan verran sisään > 1,5 mm käikälettä täytteeksi ja kempin kuumaliimaa och där du har det!)
Re: Samaran 1,5i tekniikka 1,5l Axtek:in tilalle!?!
Lähetetty: 9.2.2010 20:46
Kirjoittaja tinuri
Eli tuota velipojan esimerkin mukaista tarkoitin, tietty sitäkinhän voi vielä muuttaa/soveltaa ihan niin kuin jokainen itse haluaa.
Ja siitä kardaanin jatkamisesta/lyhentämisestä, niin ei se niin pelottava operaatio ole, jos vain on pikkusen hoksottimia. Ja moottorin tahi vaihdelaatikon kiinnikkeiden muuttaminen ole sen ihmeempi operaatio jos vaan viittii vähän mittailla ja laskeskella. Tosin helpompi tapahan on tässäkin tapauksessa muuttaa tulipeltiä.