Viikonloppuna on pirun kiire mutta tarkoitus olisi ehtiä vähän tuota kaasun vivustoa säätämään. Lupasi kohtalaisen leutoa keliä niin viittii jotain koittaa tehdäkin.
Mulle tarjottiin vaijeritoimista kaasua ladaan mutta odottelen vielä kuvia laitteesta... eli miten on toteutettu ja meneekö sitten myös alemmas.
Aluksi nyt mennää tuolla vakiolla... kyl se lämmin talli olis niin pop.
Kanttilampun kaasupolkimen mahdollinen parantelu
Re: Kanttilampun kaasupolkimen mahdollinen parantelu
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Re: Kanttilampun kaasupolkimen mahdollinen parantelu
Ite säädin vivuston tankoja pidemmiksi, normaalin säätövaran puitteissa niillä kierteillä. Sillä kaasupohjassa-asennon saa syvemmälle, ja samalla poljin on syvemmällä myös kaasupois-asennossa. Nyt ei tartte enää asettaa oikeaa polvea vaihdekepin alle reisituen toivossa.
Säätö ei polkimen asentoa monia senttejä muuta, mutta tuntuu sitäkin paremmalta. Vivuston kulma muuttuu samalla siten, että kaasusta tulee vähän jäykempi, mikä ei ainakaan minun mielestä ollut huono homma.

Re: Kanttilampun kaasupolkimen mahdollinen parantelu
Joo mulla on tuohon sopivaa kierretankoa ladan kanssa samassa osoitteessa varmaan joku 50cm vielä, joten eipä hätää 
Vaikuttaisi siltä että perjantaiksi taisi tulla aikaa taas painia ladan kimpussa. Olis hyvä kun tuon saisi kuntoon. Tarttis se lämppärin hanakin vaihtaa.

Vaikuttaisi siltä että perjantaiksi taisi tulla aikaa taas painia ladan kimpussa. Olis hyvä kun tuon saisi kuntoon. Tarttis se lämppärin hanakin vaihtaa.
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Re: Kanttilampun kaasupolkimen mahdollinen parantelu
No joo, tuli vähän säädettyä poljinta muuta aika tuloksetta.
Eli tuolla kaasuvivuston kiinnityksellä weberiin tarvitaan koko polkimen liikerata - pitää tehdä tuo kokonaan uusiksi.
Kattelin tuota polkimen osumista tuohon kartaanitunnelliin (tai mikä tuo tunnelin alkuosa nyt nimeltään onkaan - siis se vaihdelaatikon kohta), ja tuli mieleen antaa sille vähän lekaa. Onko kokemuksia tuollaisesta lisätilan tekemisestä kaasupolkimelle? Onko tuolla varaa vähän moukaroida menemään vai alkaako loota kantamaan samantien?
Eli tuolla kaasuvivuston kiinnityksellä weberiin tarvitaan koko polkimen liikerata - pitää tehdä tuo kokonaan uusiksi.
Kattelin tuota polkimen osumista tuohon kartaanitunnelliin (tai mikä tuo tunnelin alkuosa nyt nimeltään onkaan - siis se vaihdelaatikon kohta), ja tuli mieleen antaa sille vähän lekaa. Onko kokemuksia tuollaisesta lisätilan tekemisestä kaasupolkimelle? Onko tuolla varaa vähän moukaroida menemään vai alkaako loota kantamaan samantien?
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Re: Kanttilampun kaasupolkimen mahdollinen parantelu
Olisiko varteen otettava vaihtoehto teikäläiselle? ->http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... 01.MMR-409Jokari kirjoitti:En ole vieläkään saanut ostettua 90 mm syvää rattia, ehkä johtuen siitä että nahkaisen sellaisen löytäminen on hankalaa. Mokkanahkaista en taas kadulle huoli. Joskin mokkanahkainen ruori kunnon ajohanskoilla tarjoaa sellaisen liimaotteen että huhhuh...aika jees rataolosuhteissa mutta muuten ei viitsi lapaset kädessä ajella.
Muuten samoilla mennään paitsi nostin rattia vajaan sentin ylemmäs ettei oikealle kääntäessä enää käsi osu polveen.
Itsellä sama ruori mokkana, ja tyytyväinen olen!
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722
VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722
VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'