Käynnisty!

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kärkien laakeroinnin kunto?
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Laakeroinnin?
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Siinä on alipainesäätö sytkässä?

Ja silloin se kärkien kiinnityslaippa on laakeroitu ja yleensä ne laakerit menee väljäksi ja kärkiväli pääsee muuttumaan.

Avaa virranjakajan kansi ja ota kärjistä kiinni (runko-osasta) ja koita heiluttaa ylös alas jos liikkuu reilusti niin laakeri on loppu ja sen takia kärkiväli muuttuilee ja käynti sekoilee.
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Nyt saatoin älytä. Miten korjataan?
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Sen voi saada tiukaksi kun purkaa sen ja kieräyttää laakerin johonkin muuhun kohtaan mikä on vielä tiukka... Toinen konsti on tehdä siitä "yhtäpuuta" ja ottaa alipaineletku pois käytöstä.

Vanhemmissa oli jakaja jossa ei ollut alipainesäätöä lainkaan eli kärjet oli jakajan rungossa kunnolla kiinni...

Joku väitti että noita laakereita saisi deltastakin, en tiedä sitten saako.
Tvälläri

Viesti Kirjoittaja Tvälläri »

Juup, muistaakseni itse olen sellaista ainakin maininnut, hki telttasta semmoinen(/-sia) löytyi pari kuukautta sitten.

mutta kannattaa varmistua siitä että ostaa oikeanlaisen kannatinlevynlaakeripaketin, niitä on nimittäin 2:ta eri sorttia. yks homma on kanssa joka kannattaa tsekata, niin tuossa kärjessä kiinni oleva bakeliitti/muovipala että onko se irti, siis se joka vastaa pyörijän runkoon, jos paskana niin paikalliselta törkytorilta uudet kärjet vain ostamaan...

Ai niin ja tuosta puolan mittaamisesta, siitä yleensä pystyy kotikonstein mittaamaan eristysvastukset navalta navalle ja navoilta maahan, en vainmuista nyt ulkoa mitä lukemia niiden piti olla ehkäpä jotain 14-15 M/K ohmin luokkaa, syöttöjännitettä en menisi mittaamaan kun voipi olla fluket pillunpäreinä sen jälkeen.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jes

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Lada Rompulla taisi olla virallinen ohjekin tuosta miten väljistynyt kärkisilta jotenkin väkivaltaisesti naputellaan kireäksi ja sen jälkeen taas toimii, kaikki vaan kokoontumisissa romppua ostamaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Päivitellä saa, Nyt syttyy kyselemättä, mutta kymmenen minsaa, ni kyyti loppuu täysin, eikä millään käymään. Tunti odottelua, ja taas käyntiin ilman mitään ongelmia. Ja mitään en oo autolle tehny! Eihän tässä mitään ois, mutta ku kymmenen minuutin toimintasäde ei aivan riitä. Käyn tänään hakemassa uuden puolan, ja hartaasti toivon että ongelmani loppuvat siihen. Luulen kuitenkin että joudun tutustumaan kaasuttajan sielunelämään hieman tarkemmin. Jos kellään tulee uusia ideoita, antaa tulla vaan..
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Onhan muuten sulakkeet vaiheltu ja kannat kiristetty?
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Tuliterät on ja ohjekirjan mukaiset. Voisiko tämä olla niinkin yllättävä vika, että olisi jossain huono maadoitus? Tai joku muu yhdyntähäiriö?
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Nojoo, Puola, kärjet, pyörijä, konkka ja tulpat on uudet, ja kaikkien johtojen kunto on kokeiltu hyppyjohdoilla, ja aina vaan ajoituslamppun mukaan sytytys pätkii.. Onkohan ajoituslamppu rikki? Tarkempi tutustuminen kaasuttajaan aiheutti sellaisen seurauksen, että käsin pumpattuna polttoaineletkun tuotto päätyy esteett'ä kaikki suoraan kurkkuun #2, ei olisi kovin taloudellista, mikäli saisi enään käymään. En usko, että edes tällainen täysin uusittu Ladan sytytysjärjestelmä riittäisi räjäyttämään kerralla 1200cc korkeaoktaanista. Enkä halua edes yrittää, sillä jo säätöruuvien pyörittelyssä oli kulmakarvat vaarassa kärähtää..
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Hasa kirjoitti:Nojoo, Puola, kärjet, pyörijä, konkka ja tulpat on uudet, ja kaikkien johtojen kunto on kokeiltu hyppyjohdoilla, ja aina vaan ajoituslamppun mukaan sytytys pätkii.. Onkohan ajoituslamppu rikki? Tarkempi tutustuminen kaasuttajaan aiheutti sellaisen seurauksen, että käsin pumpattuna polttoaineletkun tuotto päätyy esteett'ä kaikki suoraan kurkkuun #2, ei olisi kovin taloudellista, mikäli saisi enään käymään. En usko, että edes tällainen täysin uusittu Ladan sytytysjärjestelmä riittäisi räjäyttämään kerralla 1200cc korkeaoktaanista. Enkä halua edes yrittää, sillä jo säätöruuvien pyörittelyssä oli kulmakarvat vaarassa kärähtää..
:shock: Ei si koho tai neula toimi???
124/2101 practical beauty
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Saattoivat hajota siinä kun kurkistin sinne kannen alle, että onko silllä se käpy. Nooh, korjaussarja on tulossa varakaasuttajan kera, joten askartelen niistä rauhassa yhden ehjän. Kun ei tulis susi siitäki. Räjäytyskuva vois olla tarpeen, ja samoin kaikki ohjeet möykyn säätämiseen jne.
Hasa

Viesti Kirjoittaja Hasa »

Räjäytin kaasuttajan, enkä ottanut kuvaa. Epäilen, etten saa sitä kokoon ilman oheismateriaalia aiheesta.. Myöskään en suostunut maksamaan 29 ecua mielestäni vajaasta korjaussarjasta Mr Motonetille. Joku toinen sarja ois saatu halvemmalla tilaten, mutta vaikutti vieläkin vajaammalta.. Oliskos kellään tiedossa edukkaampaa keinoa? Mitähän uudet 1200L kaasarit maksaa.. Alkaa tympiä jalkamiehen osa, kengätki kuluu.
Avatar
arpati
Viestit: 757
Liittynyt: 4.10.2003 21:05
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja arpati »

Eipä kai ne Venäjällä paljoa maksa kunhan ei osta halvinta eli on kait laatueroja sielläkin...

Mullakaan ei ole kuin 2 kpl toimivia ladan kaasareita ja toinenkin on käytössä. Molemmat 1200 mallin kaasareita ilman alipainehimmeleitä... Toisen voin antaa lainaksi ja sillä on ajettu 80 000, siinäkin vaan oli jotain tukosta kiihdytyspumpun suuttimessa vissiin eli ruikki hiukan huonosti bensaa ja siten miettii hiukan ennekuin alkaa vetää kaasua painettaessa. Mulla vaan ei ole ny juuri asiaa Treelle... :roll:
124/2101 practical beauty
Vastaa Viestiin