Käynnisty!
Siinä on alipainesäätö sytkässä?
Ja silloin se kärkien kiinnityslaippa on laakeroitu ja yleensä ne laakerit menee väljäksi ja kärkiväli pääsee muuttumaan.
Avaa virranjakajan kansi ja ota kärjistä kiinni (runko-osasta) ja koita heiluttaa ylös alas jos liikkuu reilusti niin laakeri on loppu ja sen takia kärkiväli muuttuilee ja käynti sekoilee.
Ja silloin se kärkien kiinnityslaippa on laakeroitu ja yleensä ne laakerit menee väljäksi ja kärkiväli pääsee muuttumaan.
Avaa virranjakajan kansi ja ota kärjistä kiinni (runko-osasta) ja koita heiluttaa ylös alas jos liikkuu reilusti niin laakeri on loppu ja sen takia kärkiväli muuttuilee ja käynti sekoilee.
Sen voi saada tiukaksi kun purkaa sen ja kieräyttää laakerin johonkin muuhun kohtaan mikä on vielä tiukka... Toinen konsti on tehdä siitä "yhtäpuuta" ja ottaa alipaineletku pois käytöstä.
Vanhemmissa oli jakaja jossa ei ollut alipainesäätöä lainkaan eli kärjet oli jakajan rungossa kunnolla kiinni...
Joku väitti että noita laakereita saisi deltastakin, en tiedä sitten saako.
Vanhemmissa oli jakaja jossa ei ollut alipainesäätöä lainkaan eli kärjet oli jakajan rungossa kunnolla kiinni...
Joku väitti että noita laakereita saisi deltastakin, en tiedä sitten saako.
Juup, muistaakseni itse olen sellaista ainakin maininnut, hki telttasta semmoinen(/-sia) löytyi pari kuukautta sitten.
mutta kannattaa varmistua siitä että ostaa oikeanlaisen kannatinlevynlaakeripaketin, niitä on nimittäin 2:ta eri sorttia. yks homma on kanssa joka kannattaa tsekata, niin tuossa kärjessä kiinni oleva bakeliitti/muovipala että onko se irti, siis se joka vastaa pyörijän runkoon, jos paskana niin paikalliselta törkytorilta uudet kärjet vain ostamaan...
Ai niin ja tuosta puolan mittaamisesta, siitä yleensä pystyy kotikonstein mittaamaan eristysvastukset navalta navalle ja navoilta maahan, en vainmuista nyt ulkoa mitä lukemia niiden piti olla ehkäpä jotain 14-15 M/K ohmin luokkaa, syöttöjännitettä en menisi mittaamaan kun voipi olla fluket pillunpäreinä sen jälkeen.
mutta kannattaa varmistua siitä että ostaa oikeanlaisen kannatinlevynlaakeripaketin, niitä on nimittäin 2:ta eri sorttia. yks homma on kanssa joka kannattaa tsekata, niin tuossa kärjessä kiinni oleva bakeliitti/muovipala että onko se irti, siis se joka vastaa pyörijän runkoon, jos paskana niin paikalliselta törkytorilta uudet kärjet vain ostamaan...
Ai niin ja tuosta puolan mittaamisesta, siitä yleensä pystyy kotikonstein mittaamaan eristysvastukset navalta navalle ja navoilta maahan, en vainmuista nyt ulkoa mitä lukemia niiden piti olla ehkäpä jotain 14-15 M/K ohmin luokkaa, syöttöjännitettä en menisi mittaamaan kun voipi olla fluket pillunpäreinä sen jälkeen.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jes
Lada Rompulla taisi olla virallinen ohjekin tuosta miten väljistynyt kärkisilta jotenkin väkivaltaisesti naputellaan kireäksi ja sen jälkeen taas toimii, kaikki vaan kokoontumisissa romppua ostamaan.

Päivitellä saa, Nyt syttyy kyselemättä, mutta kymmenen minsaa, ni kyyti loppuu täysin, eikä millään käymään. Tunti odottelua, ja taas käyntiin ilman mitään ongelmia. Ja mitään en oo autolle tehny! Eihän tässä mitään ois, mutta ku kymmenen minuutin toimintasäde ei aivan riitä. Käyn tänään hakemassa uuden puolan, ja hartaasti toivon että ongelmani loppuvat siihen. Luulen kuitenkin että joudun tutustumaan kaasuttajan sielunelämään hieman tarkemmin. Jos kellään tulee uusia ideoita, antaa tulla vaan..
Nojoo, Puola, kärjet, pyörijä, konkka ja tulpat on uudet, ja kaikkien johtojen kunto on kokeiltu hyppyjohdoilla, ja aina vaan ajoituslamppun mukaan sytytys pätkii.. Onkohan ajoituslamppu rikki? Tarkempi tutustuminen kaasuttajaan aiheutti sellaisen seurauksen, että käsin pumpattuna polttoaineletkun tuotto päätyy esteett'ä kaikki suoraan kurkkuun #2, ei olisi kovin taloudellista, mikäli saisi enään käymään. En usko, että edes tällainen täysin uusittu Ladan sytytysjärjestelmä riittäisi räjäyttämään kerralla 1200cc korkeaoktaanista. Enkä halua edes yrittää, sillä jo säätöruuvien pyörittelyssä oli kulmakarvat vaarassa kärähtää..
Hasa kirjoitti:Nojoo, Puola, kärjet, pyörijä, konkka ja tulpat on uudet, ja kaikkien johtojen kunto on kokeiltu hyppyjohdoilla, ja aina vaan ajoituslamppun mukaan sytytys pätkii.. Onkohan ajoituslamppu rikki? Tarkempi tutustuminen kaasuttajaan aiheutti sellaisen seurauksen, että käsin pumpattuna polttoaineletkun tuotto päätyy esteett'ä kaikki suoraan kurkkuun #2, ei olisi kovin taloudellista, mikäli saisi enään käymään. En usko, että edes tällainen täysin uusittu Ladan sytytysjärjestelmä riittäisi räjäyttämään kerralla 1200cc korkeaoktaanista. Enkä halua edes yrittää, sillä jo säätöruuvien pyörittelyssä oli kulmakarvat vaarassa kärähtää..

124/2101 practical beauty
Räjäytin kaasuttajan, enkä ottanut kuvaa. Epäilen, etten saa sitä kokoon ilman oheismateriaalia aiheesta.. Myöskään en suostunut maksamaan 29 ecua mielestäni vajaasta korjaussarjasta Mr Motonetille. Joku toinen sarja ois saatu halvemmalla tilaten, mutta vaikutti vieläkin vajaammalta.. Oliskos kellään tiedossa edukkaampaa keinoa? Mitähän uudet 1200L kaasarit maksaa.. Alkaa tympiä jalkamiehen osa, kengätki kuluu.
Eipä kai ne Venäjällä paljoa maksa kunhan ei osta halvinta eli on kait laatueroja sielläkin...
Mullakaan ei ole kuin 2 kpl toimivia ladan kaasareita ja toinenkin on käytössä. Molemmat 1200 mallin kaasareita ilman alipainehimmeleitä... Toisen voin antaa lainaksi ja sillä on ajettu 80 000, siinäkin vaan oli jotain tukosta kiihdytyspumpun suuttimessa vissiin eli ruikki hiukan huonosti bensaa ja siten miettii hiukan ennekuin alkaa vetää kaasua painettaessa. Mulla vaan ei ole ny juuri asiaa Treelle...
Mullakaan ei ole kuin 2 kpl toimivia ladan kaasareita ja toinenkin on käytössä. Molemmat 1200 mallin kaasareita ilman alipainehimmeleitä... Toisen voin antaa lainaksi ja sillä on ajettu 80 000, siinäkin vaan oli jotain tukosta kiihdytyspumpun suuttimessa vissiin eli ruikki hiukan huonosti bensaa ja siten miettii hiukan ennekuin alkaa vetää kaasua painettaessa. Mulla vaan ei ole ny juuri asiaa Treelle...

124/2101 practical beauty