kannen lasku ja nokan ajoitus

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

LadaPower kirjoitti:Ei se silti pahitteeksi ole putsailla..
Kaikki suuttimet olivat paskan peitossa, putsasin ne ja korvasin rikkinäisen, kaasarin ja imusarjan välisen tiivisteen gasketilla. Ei vaikutusta mihinkään suuntaan :?

Sytkän ajoituskin on kohdillaan..

Suorituskyvystä sen verran että, ~200m pitkällä hiekkasuoralla vauhtia saa sinne 70km/h hujakoille, kolmannella vaihteella.
Edellisen omistajan kertomana, ''huippuja'' tällä on ajettu ~130km/h. Mikähän perkeles siinä on?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Sori tuplaposti.
LadaPower kirjoitti:Kakkoskurkun toimivuuden tarkistus.
Milläs tämän voi tarkistaa?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ilmanputsarin kansi auki, rassi tulille, kierroksia koneeseen ja katotaan että kakkoskurkku aukeaa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kakkoskurkku on kumman puoleinen..?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
LadaPower
Viestit: 84
Liittynyt: 29.6.2004 0:30

Re: kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja LadaPower »

Mazak- kirjoitti:Kakkoskurkku on kumman puoleinen..?
Kokeilet ensin kone sammuksissa, kumpi kurkku aukeaa kaasua painamalla. Se on ykköskurkku.

Kakkoskurkkua taasen ohjaa imusarjan alipaine.

Edit: Mites, onkohan tuossa vehkeessä se alipaine/mikrokytkin/solenoidi-saasteidenalennushässäkkä? Se varmaan kannattaa ohittaa, jossei ole ohitettu jo. Itse en tuosta osaa äkkiseltään sanoa enempää, mutta foorumilta löytyy kyllä juttua.
21013 ’87, facelift | 21013 ’82 [menetetty] | 21053 ’92 | 21013 ’88 | 21074 ’88
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

LadaPower kirjoitti:Mites, onkohan tuossa vehkeessä se alipaine/mikrokytkin/solenoidi-saasteidenalennushässäkkä? Se varmaan kannattaa ohittaa, jossei ole ohitettu jo. Itse en tuosta osaa äkkiseltään sanoa enempää, mutta foorumilta löytyy kyllä juttua.
Täytyy huomenna testata sen kakkosen toiminta.

Mikrokytkin on, yritetään etsiä tietoja sen ohittamiseen. Eikös tuo liity jotenkin ryyppyyn tms..?

Täytyy myös kokeilla kiepauttaa sytytystä kierros ympäri.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Jep, eli kakkoskurkku ei aukea. Ekana epäiltynä oli kaasuttimenkalvo, joka oli sitten rikki. Rikkinäinen kaasutimmen kalvo on vaihdettu ehjään, tuloksetta.

Kun sitä kelloon menevää akselia nostaa ja vetää kaasun pohjaan, kakkoskurkku aukenee ja siitä kuuluu sihahdus. Tämä siis moottorin ollessa sammuksissa.

Kun moottori on käynnissä, eikä koske siihen kelloon menevään aksilaan, vaan vetää kaasun pohjaan, ei kurkku aukene vaikka sitä kaasua painais tunnin.

Kun moottori on käynnissä, ja nostaa kelloon menevään aksilaa, kaasua painaessa läppä aukeaa. Omin avuin se ei kyllä nouse..
Neuvoja..?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: kannen lasku ja nokan ajoitus

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Vika korjattu, alipainekanavat olivat tukossa. Kiitos LadaPowerille, joka auttoi vian korjaamisessa yksityisviestitse!

Kiittäen Mazak.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Vastaa Viestiin