Lisäys vielä, tarkoitin siis, että vaikka virtalukon pesän vaihto saattaisi auttaa ja oireet ja syyt hyvin perustellut ja loogiset, se ei välttämättä silti olisi vieläkään se oikea syyllinen. Minulle soitti, kun ilmoitin auton myyntiin eräs nainen ja kertoi, että hänen autoonsa on taas vaihdettu uusi laturi jo kahdesti ja aina auto hyytyy matkalle ja hänen pitäisi kuljettaa autolla sairasta äitiään ostoksille ym, hän pohti saisiko minun autostani helpommin ja halvemmalla kuljetusauton sairaalle äidilleen. Hänen autonsa ei ollut lada, ei myöskään se virtalukkoviallinen josta kerroin.
Autoa on nyt hinattu ja tönätty paikasta toiseen sitäkin kalliilla hinnalla ja jo täysin terveen järjen vastaisesti. Myös järjestelmää pitäisi muuttaa, hinaajilla pitäisi olla tiedossa lomien aikanakin auki olevat korjaamot ja ne korjaamot, joihin auto hinataan pitäisi hallita myös auton sähkölaitteet tai sellainen olla niiden välittömässä läheisyydessä, jonne auto voidaan tarvittaessa siirtää helposti. Yksi mahdollisuus on, että pienemmät korjaamot voivat käyttää konsultoivaa auton sähkölaitteiden korjaajaa, mutta esteenä on ehkä työvälineet ja ergonomia, vaikeimpien töiden kohdalla.
Startin apureleestä
- Sdelano v SSSR
Re: Startin apureleestä
Terve!
Sen verran kommenttina, että kun 15 A sulake palaa heti, on virta melkoinen.
Jos en nyt pahasti väärin muista, on sulakkeen kestettävä 1,5-kertainen nimellisvirtansa ja katkaistava virta, jos se kasvaa sulakkeen nimellisvirran kaksinkertaiseen arvoon.
menestystä
SvS
Sen verran kommenttina, että kun 15 A sulake palaa heti, on virta melkoinen.
Jos en nyt pahasti väärin muista, on sulakkeen kestettävä 1,5-kertainen nimellisvirtansa ja katkaistava virta, jos se kasvaa sulakkeen nimellisvirran kaksinkertaiseen arvoon.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Startin apureleestä
terve! minulla oli samarassa samanlaisia oireita jotka halvaannutti samaran 2002 vuosimallia ja 59tkm ajettuna! itsekkin taistelin startin, releitten ,virtalukon,ajoneston yms liittyvien osien kanssa viikkokausia ilman tulosta.
noh kun omat avut ei riittäneet vein sen ihan oikeaan korjaamoon selvittääkseen toimimattomuuden syyn, 8kk mennyt eikä samara käy vielä tänäkään päivänä.
kävin kyselemässä kuulumisia vähän aikaa sitten ja syytä ei ole löydetty. harvinainen vika kuulemma jota todella vaikea löytää.
kyseisen samaran minä jo möin silloin pois korjaamolle kun auto sammui eli talvella, onnea teille kaikille joilla outoja sähkövikoja !! !!!
noh kun omat avut ei riittäneet vein sen ihan oikeaan korjaamoon selvittääkseen toimimattomuuden syyn, 8kk mennyt eikä samara käy vielä tänäkään päivänä.
kävin kyselemässä kuulumisia vähän aikaa sitten ja syytä ei ole löydetty. harvinainen vika kuulemma jota todella vaikea löytää.
kyseisen samaran minä jo möin silloin pois korjaamolle kun auto sammui eli talvella, onnea teille kaikille joilla outoja sähkövikoja !! !!!