Kyllä, Mersussa on semmoinen kotelo, johon vaihdetaan suodatinpanos, eli kuvaamasi tapa ei onnistu.Jusu kirjoitti:Ylimääräistä öljyä voi ottaa pois myös siten että avaa öljynsuotimen ja tyhjentää sen, ruuvaa takaisin, käyttää hieman ja toistaa toimenpiteen mikäli tarvetta on. Tosin olikos mersuissa jonkunlainen erilainen suodatin kuin tuollainen tavan vaihdettava putsari...![]()
.
Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Porakonepumppu sopivan tiiviillä puutarhaletkulla öljytikun reikään, siitä imua niin öljyä saa pois. mersuissahan on valmiina putkitus öljypohjaan eli ns. imuvaihtovalmius valmiina. Eikö muka kukaan "mersumiehistä" tätä tiennyt??
-
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 161
- Liittynyt: 9.11.2005 14:17
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
tuttu juttu
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
29 € olisi Orimattilan Akku Ja Varaosassa maksanut tuollainen pumppu, jäi hyllyyn.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Kaverilla on ollut kotjaamo jos 90-luvun puolesta välistä asti, siellä on ollu kätevä ammattivehkeillä imuvaihtaa öljyjä. Siitä en tiedä onko W114/115 mallissa jo imuvaihtovalmius, mutta W123:ssa on jo. En oo viittiny koskaan alle mennä öljyä vaihtamaan kun imuvaihdolla saa siististi homman hoidettua. Mulla on ollu yks W114, johon oli vaihdettu W123:n 230 bensapata ja W108, johon oli vaihdettu W123:n 300D pata, joten noittenkaan kanssa ei silloin tarvinnu alle mennä vaihtohommiin. Mersuhan on herrasmiesten autopressa kirjoitti:Porakonepumppu sopivan tiiviillä puutarhaletkulla öljytikun reikään, siitä imua niin öljyä saa pois. mersuissahan on valmiina putkitus öljypohjaan eli ns. imuvaihtovalmius valmiina. Eikö muka kukaan "mersumiehistä" tätä tiennyt??

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Naurattaa ihan, teeveessähän aina jälkiviisaat spekuloivat asioita. Nyt kysynkin että miksi kukaan asian tietävä ei sitä ennemmin kysyjälle kertonut?? imuvaihdollahan tulee jopa pikkuisen enemmän öljyä pois kuin propusta. Äijä osti joskus jostain anttilasta porakonepumpun joka maksoi 19,95 mk, siihen sopivat pätkät puutarhaletkua ja sillä on aina öljyt vaihtanut.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Porakonepumppu, enpä moisesta ennen ole kuullutkaan. Täytyykin jostain kysellä/etsiä.
Mersusta löytyi pientä vikaakin. Vaihteistossa ei pala valo mistä näkisi missä asennossa keppi on. Toisena aamuna kun tiesin kääntää mittarivaloa kirkkaammalle alkoi valo palamaan kun olin perillä, tänä aamuna näkyi syttyvän kun olin muutaman kilometrin ajanut. No, vähemmänhän tuota keppiä tarvitsee vatkailla, D:lle kun laittaa kun pihasta lähtee niin yleensä riittää perille saakka. Ja aikaa myöten nuo asennot oppinee muistamaan sokkonakin.
Mersusta löytyi pientä vikaakin. Vaihteistossa ei pala valo mistä näkisi missä asennossa keppi on. Toisena aamuna kun tiesin kääntää mittarivaloa kirkkaammalle alkoi valo palamaan kun olin perillä, tänä aamuna näkyi syttyvän kun olin muutaman kilometrin ajanut. No, vähemmänhän tuota keppiä tarvitsee vatkailla, D:lle kun laittaa kun pihasta lähtee niin yleensä riittää perille saakka. Ja aikaa myöten nuo asennot oppinee muistamaan sokkonakin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ote=267519
http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... code=por20
näyttää kyllä siltä että 19,95mk on nykyään saman eli 19,95e.
http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... code=por20
näyttää kyllä siltä että 19,95mk on nykyään saman eli 19,95e.
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
No, eipä tullu mieleen kertoa tuota myydessä, kun itselle tuo imuvaihto on niin luonnollinen asia ollut.pressa kirjoitti:Naurattaa ihan, teeveessähän aina jälkiviisaat spekuloivat asioita. Nyt kysynkin että miksi kukaan asian tietävä ei sitä ennemmin kysyjälle kertonut?? imuvaihdollahan tulee jopa pikkuisen enemmän öljyä pois kuin propusta. Äijä osti joskus jostain anttilasta porakonepumpun joka maksoi 19,95 mk, siihen sopivat pätkät puutarhaletkua ja sillä on aina öljyt vaihtanut.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Pakoputken etuosa vaihdettu, nyt taas kelpaa ajella kun ei pörise. Samalla vaihtui eteen kallistuksenvakaimeen kumit kun olivat todella väljät, tuppasivat kuopissa kolisemaan. Korjaamolla öljyn pinta oli jopa hieman alle maksimin, oma piha ei ihan tasainen ole vaan viettää hieman alaspäin ja öljytikku kun on moottorin etuosassa niin näyttää liikaa. Täytyy töissä ajaa sisälle ja tarkistaa vielä siellä.
Stereoiden asennusliikkeessä kävin kyselemässä parempien kaiuttimien asennusta kun nuo omat kaiuttimet ei mitenkään häikäise. 600 € arvioi hinnaksi ja siihen tulisi joku vahvistin ja subbari. Halvempi ratkaisu jossa takaikkunalle 6x9 ja eteen joku erillissarjasysteemi olisi noin 300 €. Kalliimpaan ratkaisuun pitäisi vielä olla soitin jossa kaksi linjalähtöä. Pitää sulatella hetki.
Liikennevaloista sateella lähtiessä tuppasi sutimaan. Liekö liikaa tehoa vai onko kiinalaiset(!!!) renkaat vaan liukkaat. Pitääkin varoa märkää asfalttia.
Stereoiden asennusliikkeessä kävin kyselemässä parempien kaiuttimien asennusta kun nuo omat kaiuttimet ei mitenkään häikäise. 600 € arvioi hinnaksi ja siihen tulisi joku vahvistin ja subbari. Halvempi ratkaisu jossa takaikkunalle 6x9 ja eteen joku erillissarjasysteemi olisi noin 300 €. Kalliimpaan ratkaisuun pitäisi vielä olla soitin jossa kaksi linjalähtöä. Pitää sulatella hetki.
Liikennevaloista sateella lähtiessä tuppasi sutimaan. Liekö liikaa tehoa vai onko kiinalaiset(!!!) renkaat vaan liukkaat. Pitääkin varoa märkää asfalttia.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Mulla ollut monta (124) mersuja, myös tollanen 300:nen.
Pari tärkiää huomioitavaa asiaa.
Älä osta halpaa tarvike öljysuodatinta. Jos virtalukko alkaa hiukankin takkuilemaan, vaihda pian uusi tilalle. Tarvikkeena ei kallis.
Jos virtalukko menee jumiin, älä missään nimessä päästä rattilukkoon! Silloin vitsit vähissä. (Mersu on murtovarkaille ongelma)
Pari tärkiää huomioitavaa asiaa.
Älä osta halpaa tarvike öljysuodatinta. Jos virtalukko alkaa hiukankin takkuilemaan, vaihda pian uusi tilalle. Tarvikkeena ei kallis.
Jos virtalukko menee jumiin, älä missään nimessä päästä rattilukkoon! Silloin vitsit vähissä. (Mersu on murtovarkaille ongelma)
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Ei ole halpa tarvikesuodatin, Mahle joka maksoi 12,50 €. Virtalukko ei takertele, rattilukon päällemenoa on aika vaikea välttää kun on liian iso ratti josta sen aina meinaa jaloilla tökkästä päälle. Pienempi puuratti tilalle?
Eilen tankkasin piripintaan, 36,64 litraa ja edellisestä tankkauksesta 476,9 km trippimittarin mukaan joka tekee kulutukseksi 7,68 litraa sadalla ja tuossa on ihan normaalia ajoa työajoineen. Mikäli oikein muistan niin vähäkulutuksinen Citroën vei jopa enemmän bensaa samanlaisella ajolla! Näkyy diesel olevan 28 senttiä halvempaa kuin 95 bensa eli kassalla tuli säästöä 10,26 €. Pitäisiköhän ihan pitää kolme kuukautta kirjaa siitä minkä verran säästöä tulee, mahtaako edes tuon käyttövoimaveron edestä kertyä?
Edellinen dieselauto minulla oli joskus 80/90-lukujen taitteessa, mersu sekin. Muistan silloin kun tankkasi niin diesel vaahtosi niin pirusti että oli hankala tankata täyteen ja sitten se valui pitkin autoa ja kädet löyhkäsivät. Nykyään ei näköjään vaahtoa muodostu lainkaan vaan on yhtä vaivaton tankata kuin bensaa.
Eilen illalla tuli tuhat kilometriä omaa ajoa tällä kulkineella täyteen.
Mutta nyt ei meinaa rakkine sammua! Tällaisen ominaisuuden myyjä tässä lupasikin olevan. Tiistaina kun kävin tuolla stereoasennusliikkeessä niin takaniskatuet jäi siltä jäljiltä ylös eikä kunnolla ole sen jälkeen sammunut kertaakaan. Niinköhän siellä olisi alipainesysteemin vuoto ja vika korjattavissa tukkimalla letku joka sinne menee? Mutta nyt en saa koko niskatukia alas kun napista ei tapahdu mitään eikä järkevällä voimankäytölläkään edes liikahda! Pitänee huomenissa tutkia jos ei vettä kovasti sada. Sammuu tämä konepellin alta stop-napista mutta on vähän hankalaa.
Eilen tankkasin piripintaan, 36,64 litraa ja edellisestä tankkauksesta 476,9 km trippimittarin mukaan joka tekee kulutukseksi 7,68 litraa sadalla ja tuossa on ihan normaalia ajoa työajoineen. Mikäli oikein muistan niin vähäkulutuksinen Citroën vei jopa enemmän bensaa samanlaisella ajolla! Näkyy diesel olevan 28 senttiä halvempaa kuin 95 bensa eli kassalla tuli säästöä 10,26 €. Pitäisiköhän ihan pitää kolme kuukautta kirjaa siitä minkä verran säästöä tulee, mahtaako edes tuon käyttövoimaveron edestä kertyä?
Edellinen dieselauto minulla oli joskus 80/90-lukujen taitteessa, mersu sekin. Muistan silloin kun tankkasi niin diesel vaahtosi niin pirusti että oli hankala tankata täyteen ja sitten se valui pitkin autoa ja kädet löyhkäsivät. Nykyään ei näköjään vaahtoa muodostu lainkaan vaan on yhtä vaivaton tankata kuin bensaa.
Eilen illalla tuli tuhat kilometriä omaa ajoa tällä kulkineella täyteen.
Mutta nyt ei meinaa rakkine sammua! Tällaisen ominaisuuden myyjä tässä lupasikin olevan. Tiistaina kun kävin tuolla stereoasennusliikkeessä niin takaniskatuet jäi siltä jäljiltä ylös eikä kunnolla ole sen jälkeen sammunut kertaakaan. Niinköhän siellä olisi alipainesysteemin vuoto ja vika korjattavissa tukkimalla letku joka sinne menee? Mutta nyt en saa koko niskatukia alas kun napista ei tapahdu mitään eikä järkevällä voimankäytölläkään edes liikahda! Pitänee huomenissa tutkia jos ei vettä kovasti sada. Sammuu tämä konepellin alta stop-napista mutta on vähän hankalaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Posti toi Trafilta pelätyn kirjeen joka sisälsi ajoneuvoverolipun. 556,56 euroa on ajoneuvovero käyttövoimaveroineen vuodessa, aivan sen verran mitä osasinkin odottaa. Nyt kyllä maksoin sen neljässä osassa, 136,40 euroa sitten kolmen kuukauden välein. Makselin ekan erän samantien pois roikkumasta, eipähän vtuta enää kun eräpäivä lähestyy...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Eilen illalla syttyi kotiin tullessa mittaristoon lampun kuva. Näkyy oikea seisontavalo olevan pimeänä. Pakko vaihtaa kun ei jaksa merkkivaloa tuijottaa, muuten ei niin suurta väliä olisikaan...
Tuossa mukana tuli Denver-merkkinen soitin. Varsinainen kiinalaisen insinöörityön taidonnäyte! MP3-levyjä sillä on tullut kuunneltua. Satunnaista pätkimistä jatkuvasti. Verbatimin ja Maxellin kertakirjoitteisia levyjä on tullut käytettyä ja muissa soittimissa toimii ongelmitta. Yllättäen ikivanha Basfin uudelleenkirjoitettava toimii parhaiten eli pätkii vähiten. No onhan tuossa usb-muistille paikka joten tikku siihen. Ei pätki mutta ei soita biisejä ihan loppuun asti vaan jättää muutaman sekunnin pois. SD-muistipaikkakin olisi mutta en taida jaksaa edes kokeilla. Ja pisteenä i:n päälle volume-nuppi ei aina toimi, pyörii kyllä mutta ei mitään tapahdu. No onneksi soitin on helppo vaihtaa, 1970:stä joutanee tuo Sonyn soitin kun se nyt jää talviseisontaan. Joutuu vaan asennusaukkoa viilaamaan suuremmaksi kun tuo Denver on ilman asennuskehikkoa ja sekin aika tiukasti paikoillaan.
Tuossa mukana tuli Denver-merkkinen soitin. Varsinainen kiinalaisen insinöörityön taidonnäyte! MP3-levyjä sillä on tullut kuunneltua. Satunnaista pätkimistä jatkuvasti. Verbatimin ja Maxellin kertakirjoitteisia levyjä on tullut käytettyä ja muissa soittimissa toimii ongelmitta. Yllättäen ikivanha Basfin uudelleenkirjoitettava toimii parhaiten eli pätkii vähiten. No onhan tuossa usb-muistille paikka joten tikku siihen. Ei pätki mutta ei soita biisejä ihan loppuun asti vaan jättää muutaman sekunnin pois. SD-muistipaikkakin olisi mutta en taida jaksaa edes kokeilla. Ja pisteenä i:n päälle volume-nuppi ei aina toimi, pyörii kyllä mutta ei mitään tapahdu. No onneksi soitin on helppo vaihtaa, 1970:stä joutanee tuo Sonyn soitin kun se nyt jää talviseisontaan. Joutuu vaan asennusaukkoa viilaamaan suuremmaksi kun tuo Denver on ilman asennuskehikkoa ja sekin aika tiukasti paikoillaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
==> http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27987 Mulla toimii tuo vieläkin. Alkaa soittaan SD:ltä niin tautisen nopeesti...AI kirjoitti:Tuossa mukana tuli Denver-merkkinen soitin. Varsinainen kiinalaisen insinöörityön taidonnäyte! MP3-levyjä sillä on tullut kuunneltua. Satunnaista pätkimistä jatkuvasti. Verbatimin ja Maxellin kertakirjoitteisia levyjä on tullut käytettyä ja muissa soittimissa toimii ongelmitta. Yllättäen ikivanha Basfin uudelleenkirjoitettava toimii parhaiten eli pätkii vähiten. No onhan tuossa usb-muistille paikka joten tikku siihen. Ei pätki mutta ei soita biisejä ihan loppuun asti vaan jättää muutaman sekunnin pois. SD-muistipaikkakin olisi mutta en taida jaksaa edes kokeilla. Ja pisteenä i:n päälle volume-nuppi ei aina toimi, pyörii kyllä mutta ei mitään tapahdu. No onneksi soitin on helppo vaihtaa, 1970:stä joutanee tuo Sonyn soitin kun se nyt jää talviseisontaan. Joutuu vaan asennusaukkoa viilaamaan suuremmaksi kun tuo Denver on ilman asennuskehikkoa ja sekin aika tiukasti paikoillaan.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne