BFS kirjoitti:Eiköhän tästäkin ole jo keskusteltu aiemmin, ainakin mulle alkaa riittämään tästä aiheesta keskustelu, piste! Se on vaan kumma kun tiukan linjan ladistit ei usko mihinkään "uuteen", vaan kaikki pitää olla alkuperäistä jos vaan jotenkuten sattuu sillä toimimaan. En osaa tätä nyt hyvin selittää, mutta jotkut ymmärtänee mitä tarkoitan, jotkut taas ei ymmärrä vaikka miten selittäisi...
Tervetuloa vaan tänne ja hyvä kun olet huomannut epäkohdat jo näin varhaisessa vaiheessa!

Mulla meni pari vuotta kun tajusin että Ladassa on helvetisti epäkohtia ja että niitä todella voi parantaa.
Huonoa ei saisi tosiaan parantaa, vaan mielellään tapella huonojen/kelvottomien orkkisratkaisujen kanssa vuodesta toiseen. Kyllä se on nähty ja koettu, että tietyt asiat ei vain Ladassa miellytä tai toimi kunnolla ja siksi niitä pitää parannella.
Tässä kohdin sitten monilla nousee karvat pystyyn koska eihän Ladaa saisi parannella koska se on täydellinen ja niin ultraharvinainen nykyään.
Jos jatkat harrastuksen parissa tällä mielestäni hyvällä linjalla, erkaannut vuosi vuodelta ns. perusladistista kauemmas sekä tekojen että ajatusten osalta. Lopulta kuljet täysin omaa tietäsi niinkuin meidän porukat tätä nykyään.
Ei paljon kiinnosta keskustella jostain katkojan kärkien säädöstä tai pölykapselin kiillottelusta, saati ylistää orkkisladan paremmuutta.
Kaikkein eniten paskaa on tullut niskaan niiltä joilla ei todellakaan ole kokemusta asioista. Jostain syystä näitä heittoja ei voi ottaa kuin huvittuneesti vastaan.
BFS kirjoitti:Se on huomattu ladojen kanssa touhutessa(tai oikeastaan kun muut ovat touhunnu..), että on noissa sytytyksissä kyllä eroja. Ja eroja on vaikka olisi miten samanlaiset osat ja uudenveroisia sekä hyvin säädöissään. Osaa saa hiusföönillä kuivailla(virranjakajaa, kosteella ilmalla) ja osa taas lähtee käyntiin vaikka missä suonsilmässä sitä käynnistäisi. Mutta se on ilmeisesti niin väärin asentaa kärjetön sytytys, jotka on moni todennut erinomaisiksi eikä yksikään ole vielä valittanu käynti- tai käynnistys ongelmia. Onhan ne tietysti äärettömän kalliita, peräti n.70e! Sillä rahalla saisi tusinan kärjettömän sytytyksen osia.
Niinpä niin, kuten itsekin totesin, itsellä ei ollut kuin ongelmia kärkisytkän kanssa. Ja myös orkkiskaasarin kanssa, täydellisestä rempasta huolimatta. Siksi ne heivasin mäelle kun tuli ns. ämpäri täyteen ja kaatuikin samalla.
Noiden parannusten jälkeen ei olekkaan tarvinnut paneutua niihin sen kummemmin. Varsinkaan sytkään. Täydellinen "kytke ja unohda"-osa
Tuossa tuo yksi Lada vierasmoottorilla oli kanssa varsinainen murheenkryyni alkuperäisellä (Marelli) kärkisytkällä. Kaikki osat vaihdettiin vähintään kahteen kertaan aina puolasta kärkiin saakka.
Ihmeellisiä pätkimis- ja sytkäkatkoja riitti. Kostea keli oli tosi paha. Kahteen kertaan kärjet vielä kyrvähtivät aiheuttaen täydellisen hyytymisen.
Sitten kun laittoi hieman hilloa kiinni kiinni kunnon kärjettömään sytkään (Crane) niin eipä ole sytkää tarvinnut miettiä sen jälkeen. Taas täydellinen "kytke- ja unohda"-osa. Pirteyttä tuli myös selvästi lisää läpi kierrosalueen. Ei ole kaduttanut nämä parannukset...