Olen kerran vaihtanut kun 60 000 km tuli täyteen. Silmämäärin tarkastellen remmi oli todella hyvässä kunnossa. Samoin rullat.Make kirjoitti: Sitten mutua, eli paras kiihdyttely ja pelleilypeli on ollut 1300 kuutionen 2107, ilmeisesti tiuhan perän ja kierrosherkän moottorin ansioista. Ainoa ikävä puoli on jakopään remmi, joka on riski ketjujakopäähän verraten.
Lada talviautoksi?
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1686
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Nyt kun on talvi tulossa, pitää siihen myös varautua. Onko talvikumit kunnossa? Kannattaa vaihtaa uudet öljyt talveksi. Ladalla on erityisen paha ominisuus pissiä bensat öljynsekaan kylmäkäynnistyksissä. Jarru -ja vähemmän tärkeämpänä -kytkinesteet kannattaa vaihtaa, vaikka urakka onkin. Varsinkin jos sitä ei vähään aikaan ole tehnyt.
Jäähdytinnesteeseen kannattaa lisätä glykoolia ja sen kylmäkesto tarkastaa.
Erittäin tärkeää, erityisesti Ladojen kohdalla, on auton peseminen ja vahaaminen ennen talvea. Näin estät ruosteen leviämisen ja ruostepesäkkeiden syntymisen.
Jos mahdollista, kannattaa jopa harkita pohjan massaamista ja koteloiden suojaamista. Ko. toimenpiteet taitavat vaan olla useimpien ladistien taloudellisten mahdollisuuksien ulottumattomissa. Sääli sinäänsä.
Jäähdytinnesteeseen kannattaa lisätä glykoolia ja sen kylmäkesto tarkastaa.
Erittäin tärkeää, erityisesti Ladojen kohdalla, on auton peseminen ja vahaaminen ennen talvea. Näin estät ruosteen leviämisen ja ruostepesäkkeiden syntymisen.
Jos mahdollista, kannattaa jopa harkita pohjan massaamista ja koteloiden suojaamista. Ko. toimenpiteet taitavat vaan olla useimpien ladistien taloudellisten mahdollisuuksien ulottumattomissa. Sääli sinäänsä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Kyllä 1500S kuuluisalla Axteekki kaasarilla ton hakkaa. Ainoina miinuksina satunnainen ce-valon vilkahtelu, huono käyntiin lähtö ja heikkotehoinen huurteenpoisto... Plussia onkin sitten niin paljon ettei jaksa luetella.lada 1200s kirjoitti:1200s mallia suosittelen lämpimästi.
pienenä miinuksena on että sularasiaan saa suihkutella toisinaan
crc:tä ja joissain yksilöissä tuppaa keräämään kosteutta virranjakajankanteen. tekniikka sinällänsä on tosi varmaa.
ei axteekissa oo muu vika ku se, että osia on enemmän, eli enemmän hajallemenevääkin. Ei huurteenpoistossa mitään vikaa mulla ainakaan oo ja käynnistyy joka kerta, kunhan ryypyn ilmaa kunnolla ja vivustot kattoo että kondiksessa on.Boris kirjoitti:Kyllä 1500S kuuluisalla Axteekki kaasarilla ton hakkaa. Ainoina miinuksina satunnainen ce-valon vilkahtelu, huono käyntiin lähtö ja heikkotehoinen huurteenpoisto... Plussia onkin sitten niin paljon ettei jaksa luetella.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Jos on vähänkin viileempi ilma niin mä joudun starttaileen ~3 kertaa jotta pysyy hyvin käynnissä. Nytkin joutuu usein tarttaan kaks kertaa.
Saattaa olla jotain kosteutta autossa talvisin, kun tuppaa niin kovasti huurtuun aina.
Pelottaa pitää tätä Axteekki vehjettä, kun seuraava katsastuspäivä voi olla samalla viimeisen käyttöpäivän ilmoituspäivä. Päästöt oli viimeksikin niin hilkulla..
Saattaa olla jotain kosteutta autossa talvisin, kun tuppaa niin kovasti huurtuun aina.
Pelottaa pitää tätä Axteekki vehjettä, kun seuraava katsastuspäivä voi olla samalla viimeisen käyttöpäivän ilmoituspäivä. Päästöt oli viimeksikin niin hilkulla..
Sun pitää vaan säätää kaikki kuntoon vimpan päälle. Kyllä ne säädöt pitää sitten ku homma on kerran laitettu. Ja kans kattoo et letkut on vedetty oikein ja ryyppy kunnossa ja solenoidit toimii ja kansi kiinnitettynä jne jne jne.Boris kirjoitti:Pelottaa pitää tätä Axteekki vehjettä, kun seuraava katsastuspäivä voi olla samalla viimeisen käyttöpäivän ilmoituspäivä. Päästöt oli viimeksikin niin hilkulla..
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Omat kokemukset tukee 155 leveetä nuukialaista. Ainakin vanhat NR08 ja 09 kumit on hyvät lumella. Pääsee liikkeelle ja pystyy pitämään kinnerin kurssissa.Renkaisiin kannattaa panostaa Ladistinkin, sillä hyvillä renkailla on aina parempi ajaa kuin huonoilla ja hyvä on harvoin halpaa.
Paras perseen heiluttaja mitä oon testannu tallviliukkailla oli 1200 nappis. Pikkusen törkkäs töppöstä kaasupolkimelle niin jo pyörittiin@@@@ En tiedä minkälaiset kumit siinä oli alla, mutta kevyt perä siinä ainakin oli. Joo, mulla on Nokian NR08 renkulat ja peräkontissa viitisenkymmentä kiloa soraa. Luistoon lähtö on hallittua ja voi mennä siveellisesti kahva edellä risteykset ilman mielipuolisia vispaamisia. Tyyli ennen kaikkea!
Ladalla ajaminen on machoa.
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
Ladan omistaminen machokismia.
Skoda Favorit 1991 - Havelin kastanjetti
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
[quote="RTJN65"]No nyt kun on asteekilla ajanut yli 5000 rempan/uusimisen jälkeen nii se lähtee käymään joka aamun eka startista. Oikeammin lähtee käymään lähes heti kun vain muutaman iskun kone pyöräyttää.
Saas nähdä kunhan päästään kunnon nollakeleille.[/quote]
Peräti rempattuja Ladoja? Johan on aikoihin eletty, ennenhän niillä vaan ajettiin niin kauan kuin pyörät vielä vähänkin pyöri :)
Noilla vanhoilla ja sopivasti ajetuilla kaasutinkoneilla tuntuis olleen sellainen ominaisuus, että lähtee höriseen heti, mutta jää käyntiin vasta parin tai kolmen startin jälkeen.
Paras konsti kylmästarttiin oli, että ensin pari kolme kertaa pumppasi kaasua, sitten ryyppy jonnekin puoliväliin ja sitten eikun sahaamaan.
Kun alkoi höristä, lisää ryyppyä, muttei ihan kiinni saakka, ettei tukehtunut. Tätä toistettiin niin monta kertaa, että kosla jäi käyntiin... Pakkasella ei niin ollut väliä, sama meininki tuntui toimivan -10 ja -30 asteessa.
Saas nähdä kunhan päästään kunnon nollakeleille.[/quote]
Peräti rempattuja Ladoja? Johan on aikoihin eletty, ennenhän niillä vaan ajettiin niin kauan kuin pyörät vielä vähänkin pyöri :)
Noilla vanhoilla ja sopivasti ajetuilla kaasutinkoneilla tuntuis olleen sellainen ominaisuus, että lähtee höriseen heti, mutta jää käyntiin vasta parin tai kolmen startin jälkeen.
Paras konsti kylmästarttiin oli, että ensin pari kolme kertaa pumppasi kaasua, sitten ryyppy jonnekin puoliväliin ja sitten eikun sahaamaan.
Kun alkoi höristä, lisää ryyppyä, muttei ihan kiinni saakka, ettei tukehtunut. Tätä toistettiin niin monta kertaa, että kosla jäi käyntiin... Pakkasella ei niin ollut väliä, sama meininki tuntui toimivan -10 ja -30 asteessa.
Mullakin on ehkä samanlainen satsi kilsoja tossa uusiks laitetussa axteekissa ja lähtee joka kerta käyntiin heti hörähtäen.RTJN65 kirjoitti:No nyt kun on asteekilla ajanut yli 5000 rempan/uusimisen jälkeen nii se lähtee käymään joka aamun eka startista. Oikeammin lähtee käymään lähes heti kun vain muutaman iskun kone pyöräyttää.
Saas nähdä kunhan päästään kunnon nollakeleille.
Kuten oon monta kertaa sanonu, axteekki toimii kun sen laittaa toimimaan.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!