Sivu 2/3

Lähetetty: 25.8.2004 19:11
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Make kirjoitti: Sitten mutua, eli paras kiihdyttely ja pelleilypeli on ollut 1300 kuutionen 2107, ilmeisesti tiuhan perän ja kierrosherkän moottorin ansioista. Ainoa ikävä puoli on jakopään remmi, joka on riski ketjujakopäähän verraten.
Olen kerran vaihtanut kun 60 000 km tuli täyteen. Silmämäärin tarkastellen remmi oli todella hyvässä kunnossa. Samoin rullat.

Lähetetty: 25.8.2004 22:24
Kirjoittaja veli alexei
On se remmikone vaan siitä mukavempi että on hiljasempi.

Lähetetty: 30.8.2004 19:12
Kirjoittaja Misha
Nyt kun on talvi tulossa, pitää siihen myös varautua. Onko talvikumit kunnossa? Kannattaa vaihtaa uudet öljyt talveksi. Ladalla on erityisen paha ominisuus pissiä bensat öljynsekaan kylmäkäynnistyksissä. Jarru -ja vähemmän tärkeämpänä -kytkinesteet kannattaa vaihtaa, vaikka urakka onkin. Varsinkin jos sitä ei vähään aikaan ole tehnyt.

Jäähdytinnesteeseen kannattaa lisätä glykoolia ja sen kylmäkesto tarkastaa.

Erittäin tärkeää, erityisesti Ladojen kohdalla, on auton peseminen ja vahaaminen ennen talvea. Näin estät ruosteen leviämisen ja ruostepesäkkeiden syntymisen.

Jos mahdollista, kannattaa jopa harkita pohjan massaamista ja koteloiden suojaamista. Ko. toimenpiteet taitavat vaan olla useimpien ladistien taloudellisten mahdollisuuksien ulottumattomissa. Sääli sinäänsä.

Lähetetty: 1.9.2004 9:33
Kirjoittaja lada 1200s
1200s mallia suosittelen lämpimästi.
pienenä miinuksena on että sularasiaan saa suihkutella toisinaan
crc:tä ja joissain yksilöissä tuppaa keräämään kosteutta virranjakajankanteen. tekniikka sinällänsä on tosi varmaa.

Lähetetty: 1.9.2004 11:04
Kirjoittaja Boris
lada 1200s kirjoitti:1200s mallia suosittelen lämpimästi.
pienenä miinuksena on että sularasiaan saa suihkutella toisinaan
crc:tä ja joissain yksilöissä tuppaa keräämään kosteutta virranjakajankanteen. tekniikka sinällänsä on tosi varmaa.
Kyllä 1500S kuuluisalla Axteekki kaasarilla ton hakkaa. Ainoina miinuksina satunnainen ce-valon vilkahtelu, huono käyntiin lähtö ja heikkotehoinen huurteenpoisto... Plussia onkin sitten niin paljon ettei jaksa luetella.

Lähetetty: 1.9.2004 22:15
Kirjoittaja Misha
Boris kirjoitti:Kyllä 1500S kuuluisalla Axteekki kaasarilla ton hakkaa. Ainoina miinuksina satunnainen ce-valon vilkahtelu, huono käyntiin lähtö ja heikkotehoinen huurteenpoisto... Plussia onkin sitten niin paljon ettei jaksa luetella.
ei axteekissa oo muu vika ku se, että osia on enemmän, eli enemmän hajallemenevääkin. Ei huurteenpoistossa mitään vikaa mulla ainakaan oo ja käynnistyy joka kerta, kunhan ryypyn ilmaa kunnolla ja vivustot kattoo että kondiksessa on.

Lähetetty: 2.9.2004 13:12
Kirjoittaja Boris
Jos on vähänkin viileempi ilma niin mä joudun starttaileen ~3 kertaa jotta pysyy hyvin käynnissä. Nytkin joutuu usein tarttaan kaks kertaa.

Saattaa olla jotain kosteutta autossa talvisin, kun tuppaa niin kovasti huurtuun aina.

Pelottaa pitää tätä Axteekki vehjettä, kun seuraava katsastuspäivä voi olla samalla viimeisen käyttöpäivän ilmoituspäivä. Päästöt oli viimeksikin niin hilkulla..

Lähetetty: 3.9.2004 20:58
Kirjoittaja Misha
Boris kirjoitti:Pelottaa pitää tätä Axteekki vehjettä, kun seuraava katsastuspäivä voi olla samalla viimeisen käyttöpäivän ilmoituspäivä. Päästöt oli viimeksikin niin hilkulla..
Sun pitää vaan säätää kaikki kuntoon vimpan päälle. Kyllä ne säädöt pitää sitten ku homma on kerran laitettu. Ja kans kattoo et letkut on vedetty oikein ja ryyppy kunnossa ja solenoidit toimii ja kansi kiinnitettynä jne jne jne.

Lähetetty: 4.9.2004 2:06
Kirjoittaja Odessa
Renkaisiin kannattaa panostaa Ladistinkin, sillä hyvillä renkailla on aina parempi ajaa kuin huonoilla ja hyvä on harvoin halpaa.
Omat kokemukset tukee 155 leveetä nuukialaista. Ainakin vanhat NR08 ja 09 kumit on hyvät lumella. Pääsee liikkeelle ja pystyy pitämään kinnerin kurssissa.
Paras perseen heiluttaja mitä oon testannu tallviliukkailla oli 1200 nappis. Pikkusen törkkäs töppöstä kaasupolkimelle niin jo pyörittiin@@@@ En tiedä minkälaiset kumit siinä oli alla, mutta kevyt perä siinä ainakin oli. Joo, mulla on Nokian NR08 renkulat ja peräkontissa viitisenkymmentä kiloa soraa. Luistoon lähtö on hallittua ja voi mennä siveellisesti kahva edellä risteykset ilman mielipuolisia vispaamisia. Tyyli ennen kaikkea!

Lähetetty: 5.9.2004 22:12
Kirjoittaja Boris
Misha kirjoitti:
Sun pitää vaan säätää ...
Niimpä niin..

Lähetetty: 6.9.2004 11:59
Kirjoittaja lada 1200s
boris on vaan kateellinen kun sillä on pommi azteekki. :mrgreen:

Lähetetty: 6.9.2004 16:33
Kirjoittaja Boris
lada 1200s kirjoitti:boris on vaan kateellinen kun sillä on pommi azteekki.
Jäin kiinni...

Lähetetty: 6.9.2004 20:23
Kirjoittaja RTJN65
No nyt kun on asteekilla ajanut yli 5000 rempan/uusimisen jälkeen nii se lähtee käymään joka aamun eka startista. Oikeammin lähtee käymään lähes heti kun vain muutaman iskun kone pyöräyttää.

Saas nähdä kunhan päästään kunnon nollakeleille.

Lähetetty: 7.9.2004 12:25
Kirjoittaja Make
[quote="RTJN65"]No nyt kun on asteekilla ajanut yli 5000 rempan/uusimisen jälkeen nii se lähtee käymään joka aamun eka startista. Oikeammin lähtee käymään lähes heti kun vain muutaman iskun kone pyöräyttää.

Saas nähdä kunhan päästään kunnon nollakeleille.[/quote]


Peräti rempattuja Ladoja? Johan on aikoihin eletty, ennenhän niillä vaan ajettiin niin kauan kuin pyörät vielä vähänkin pyöri :)

Noilla vanhoilla ja sopivasti ajetuilla kaasutinkoneilla tuntuis olleen sellainen ominaisuus, että lähtee höriseen heti, mutta jää käyntiin vasta parin tai kolmen startin jälkeen.

Paras konsti kylmästarttiin oli, että ensin pari kolme kertaa pumppasi kaasua, sitten ryyppy jonnekin puoliväliin ja sitten eikun sahaamaan.

Kun alkoi höristä, lisää ryyppyä, muttei ihan kiinni saakka, ettei tukehtunut. Tätä toistettiin niin monta kertaa, että kosla jäi käyntiin... Pakkasella ei niin ollut väliä, sama meininki tuntui toimivan -10 ja -30 asteessa.

Lähetetty: 7.9.2004 16:37
Kirjoittaja Misha
RTJN65 kirjoitti:No nyt kun on asteekilla ajanut yli 5000 rempan/uusimisen jälkeen nii se lähtee käymään joka aamun eka startista. Oikeammin lähtee käymään lähes heti kun vain muutaman iskun kone pyöräyttää.

Saas nähdä kunhan päästään kunnon nollakeleille.
Mullakin on ehkä samanlainen satsi kilsoja tossa uusiks laitetussa axteekissa ja lähtee joka kerta käyntiin heti hörähtäen.

Kuten oon monta kertaa sanonu, axteekki toimii kun sen laittaa toimimaan.