No huomenta taas, vikahan näköjään löytyi jo, mutta jos muilla on samoja valaistusongelmia niin ehkä tästä on apua:
Jos tämä nyt on se malli missä on jo kierroslukumittari niin mulla on ainakin siinä helvetin hepposet kupariradat itse mittariston valaistuksessa ja ne on irti, tämä johtaa siihen että vaikka lamput ja sulakkeet on ehjät niin sähkö ei tule perille saakka. Katso mittaristoon tulevat liittimet että ne on kunnolla kiinni, katso ettei yhtään piuhojen kuoria ole sulannut (mankka väärin kytketty joskus? mittariston valoista otettu virta?) ja painele virrat päällä niitä lamppujen kantoja (tietenkin mittariston liittimet pitää olla kytkettynä autoon), syttyykö? Jos ei syty: Jos sulla on sähköyleismittari niin mittaa tuleeko jännitettä mittaristoon saakka, kupariradat on aika selkeitä, seuraa niitä niin näet mikä menee millekkin liittimen nastalle, mittaa sitten sitä vastaava auton naarasliittimen liitospintaa ja rungon väliä. Samat ohjeet pätee jos on matala kojelauta. Mittaa mittaristonvalosäätimellä jännitteet. Pelkällä akulla pitäis näyttää siinä 12V kintaalla (säädin täysillä), jos ei kulje sähkö, näyttää 0:aa. Motonetissä halvin mittari on vissiin 10€:n luokkaa, eli sellainen kannattaa hankkia, ei tarvi sitten mitään virittää. Kun vika löytyy on korjaus helppoa: varmistetaan että sähkö pääsee kulkemaan, laittamalla liitos tai piuha kuntoon. Jos vika on säätimessä, ohita se. Varovaisuutta kannattaa tietysti noudattaa, niin kauan kun ei ole mitään hyppylankavirityksiä sulakkeiden ohi niin sulake kyllä palaa jos oikarin saa aikaiseksi. Muista siksi käyttää aina oikean kokoisia sulakkeita! Äläkä ohita sulakkeita! Ne on siellä ihan syystä, ettei auto pääse palamaan. Korjauta mielummin sulakerasia tai hanki uusi Venäjältä jonkun Ladakerholaisen kautta.
Jos jonkun mielestä nyt nämä ohjeet on väärin, niin korjatkaa ihmeessä, mutta näillä eväillä olen omien autojeni viat selvitellyt ja toimii. Kerran on kojelauta savuttanut ja piuhoja sulannut, johtuen väärästä kytkennästä ja 5 kertaa liian isosta sulakkeesta, oli muuten hirveä homma korjata! Senpä takia varoittelen.