pressa kirjoitti:Eli siis korjaaja ei suorittanut koeajoa? No siinä tapauksessa kyselen vielä lisää, Koeajolla auto saavutti 90 asteen lämpötilan; kuitenkin kerrot että alkoi savuttamaan heti ja käännyit takaisin pihaan. Missä vaiheessa savutus alkoi ja koska oksensi vedet pois? Pyörikö jäähdyttäjän puhallin kun vedet tuli ulos? Paljonko lämpömittari silloin näytti? Ladasta ei kannnetiiviste ihan pienestä kiehahtamisesta ota itseensä. Onko tankissa varmasti bensaa, naftalla saa samanlaisen efektin aikaan. (joskus on näitä tankkausvirheitä sattunut kun on kannulla haettu lisää tavaraa huollettavaan autoon).
Mikä alipaineletku vaihdettiin?
Minä en tiedä mitä erilaisia alipaineletkuja on, mutta tämä naapuri joka vaihtoi tuon letkun sanoi, että se on alipaineletku. Joku sellainen, jonka kautta kulkee ilmaa.
Ensimmäisen koeajon tein minä itse, koska tietysti luulin, että nyt kun tuo letku on vaihdettu, uskaltaa kokeilla ja onhan silloin kai pakkokin testata. Lähdin pihasta ja veto oli melkein normaali, muttei ihan - oli vähän nykivää. Ajoin ehkä vajaan kilometrin ilman ongelmia ja tarkoitus oli mennä tuonne isommalle tielle kokeilemaan kovemmassa vauhdissa. Silloin siis noin kilometrin ajon jälkeen yhtäkkiä liikennevaloista lähtiessäni pölähti hirveät savut niin, etten nähnyt takalasin läpi edes takana olevaa autoa ja en todellakaan tiennyt siinä tilanteessa mitään muuta vaihtoehtoa kuin että äkkiä takaisin pihaan. Heti seuraavassa risteyksessä käänsinä auton takaisin. Takaisin tulomatkalla siis tuon kilometrin aikana savun tulo jopa yhdessä vaiheessa näytti loppuvan, mutta alkoi uudestaan. Kun tulin pihalle avasin konepellin ja silloin huomasin, että sieltä oli jostain vuotanut vettäkin. Koko tuon ajon aikana tarkkailin kyllä mittareita eikä lämpömittari mennyt punaiselle. Pyöri siinä 90 paikkeilla.
Pihalle sitten tuli tämä naapurini ja sitten siinä yhdessä katselimme ja käynnistiimme uudelleen auton eikä nyt näyttänyt tulevan savua. Tässä vaiheessa naapuri, joka oli tuon letkun vaihtanut, lähti ajamaan ja itse istuin kyytiin. Ajoimme noin vähän alle kilometrin päähän. Ei tullut savua eikä tullut ylimääräisiä ääniäkään eikä hajuja ja veto oli lähes normaali, muttei ihan. Käännyimme takaisinpäin ja 100 metriä ennen kotipihaa pölähti taas hirveät savut. Sen jälkeen nuo savut ovat tulleet välittömästi jo parkkipaikalla heti kun auton käynnistää.
Eilen kun nimimerkki Larssoni kävi katsomassa autoa tuli heti käynnistyksen yhteydessä savua ja palaneen öljyn hajua. Autoa ei uskaltanut pitää käynnissä kuin pienen hetken. Jäähdyttäjän puhaltimesta en osaa sanoa mitään.
Bensaa pitäisi tankissa olla vielä ehkä vajaa neljännes. Sen jälkeen kun auto on viimeksi tankattu aivan täyteen sillä on ajettu 470 km. Tankkasi 98-bensaa.